Forsvar

Runed

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Heey

Hvad vil I egentlig anbefale, at et godt forsvar skal indeholde, og hvad mener I er de vigtigste?
Spyd, sværd, bue, TK, katapulter? Andre?

Hvis I gider, må I også gerne skrive hvor mange I syntes der bør være af hver, i en fuld by.´

:)
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Dette kommer sandelig an på hvordan du vil have dine deff byer ser ud ;)..

Det bedste forsvar er Katapulter, men så skal din helt også have lygten.. Ellers er de ikke noget værd..

Men det er godt at blande lidt.. Så vil sige..

Ca 5-6k af hvert fod deff trop og 500-1000 tungt..

Dette er et rimelig godt og stærkt forsvar, men der kan selvfølgelig være andre måder at bygge op på :)
 

Runed

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Ja det klart :) det jeg er ude efter er sådan set også bare nogle pejlemærker, eller hvad man nu skal kalde det, at kigge efter.

Okay.
Men ville du så slet ikke bruge penge på katapulter, hvis ikke du har den lygte der? Men kan da godt se, efter lige at have slået den op, at den da bør kunne danne grundlag for et temmelig stærkt forsvar.. Så tak for idéen :)
Katapulter, er de i øvrigt ikke de eneste der kan forsvare sig imod andre katapulter?


Og er det i en verden med eller uden bueskytter, du tænker på? (5-6k af hver def. fod trop)
 
Senest redigeret:

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Deff bygges op efter princippet:

spyd imod LK (TK)
Sværd imod økser og BK (bueskytter til hest). Sværd er den enhed der klarer sig bedst imod sin nemesis og jeg mener derfor man skal have flest af disse
Bue som generelt forsvar imod økser og LK (TK). Buer er den svageste enhed imod sin nemesis, men de fleste bygger for få BK og den kan derfor være dit bedste kort.

Forstår din modstander spillet så bør din hær derfor bestå af ca 9k sværd 6,5k spyd og 4,5k buer groft sagt, men det er stadig situationsafhængigt hvad der virker bedst og en deffby der ser således ud tager meget længe at bygge, men...

TK er din ven. den giver dig muligheden for at sende forsvar hurtigt rundt, men 1 tk fylder 6 pladser i farmen men kæmper kun ligeså godt som 4 sværd. Dog gør lidt investering i disse at du kan bygge dit forsvar meget hurtigere op og derfor have mere defensiv slagkraft på kortere tid når det er nødvendigt. Det er derfor meget et temperamentsspørgsmål hvor mange man har i sine defensive hære af denne enhed, men for de fleste ligger den imellem 1-1,5k imens de der bygger lyn forsvar som regel bygger spyd/TK i en rate der hedder 8k spyd og 2k TK igen i grove tal.

Katapulter er dog lidt dyre at bruge som forsvar imod økser, men mange har dem i deres deff hære for tilfældet at de kan få en paladin med lygte ind, da sølle 700 af disse med lygte kan standse en fyldt offensiv by...
 

R.I.P.

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Sådan her bygger jeg min deff by:

5k Spyd, 7.5k sværd, 3.5k bueskytter, 400 spejder og 500 Tk ialt= 19800 mænd.

Hvis du ikke er en Tk fan, så bruger du bare de 3k mænd på spyd og sværd.
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Sådan her bygger jeg min deff by:

5k Spyd, 7.5k sværd, 3.5k bueskytter, 400 spejder og 500 Tk ialt= 19800 mænd.

Hvis du ikke er en Tk fan, så bruger du bare de 3k mænd på spyd og sværd.

Så ved vi da det til når man vil angribe dig :p :D




Men jeg vil mene at det kommer også an på dine omgivelser.. Og man skal ikke have ens forsvar i alle byer.. F.eks. kan man lave en forsvarsby hvor man har ekstra mange TK, så man hurtigere kan komme med noget def, som stadig er stærkt..
Så det kommer meget an på spillestil..
Men har læst at det er bedst at bygge rent spyd og bue, da disse vil kunne overleve en rigtig god cleaner.. Kan ikke helt husk hvor..
 

R.I.P.

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Hehehe du kommer bare :)


De byer du snakker om, hvor man skal have mere af det ene, skal man kun lave når man har styre på området, ellers vil det være spild af farm plads.
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
@spamburg fordi en angrebs hær imod det skal bestå af ren økse/BK for at være effektivt og de fleste cleanere vejer tungest i LK i pladser optaget i farmen... og alt for få BK
 
Senest redigeret:

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
@spamburg fordi en angrebs hær imod det skal bestå af ren økse/BK for at være effektivt og de fleste cleanere vejer tungest i LK i pladser optaget i farmen... og alt for få BK

... Tror jeg har fundet det...
Cleaneren består af:
6.500 Økser
3.225 LK
220 ram

Def består af:
10.250 spyd
10.250 buer

52,5% af dine def tropper vil overleve dette angreb..
Denne vil kun blive svag hvis der kommer:
10.000 økser
1.000 BK

Først der kan det betale sig at bygge sværd.. Det tager og 4 min. ekstra for sværd per felt, så det kan tage rigtig lang tid hvis man inkludere dem..

men det er selvfølgelig også kun hvis man har meget tid...
 

Sir Angelo

Elite medlem
Reaktionsscore
5
Verden uden bueskytter: 10k sværd, 5k spyd, 500 spejdere og 500 TK.

Verden med bueskytter: 8k sværd, 3k spyd, 3k buer, 500 spejdere, 50 katapultere og 500 TK.

Dette kunne være et godt eksempel på nogle deff byer, men som Skolehaven skriver kommer det jo an på om man er under angreb eller om har tiden. Angriberens spillestil kommer også som faktor i slaget.

Derfor vil der i princippet ikke være nogle perfekte deff byer ;)
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Forstår simpelthen ikke jeres måder at bygge deff byer på :eek:..

Kan virkelig ikke se hvorfor man skal have så mange sværd osv med ;)..

Som jeg ser en deff by med buer er:

6-6.5k spyd.. 6-6.5k sværd.. og 4k buer..
Så skal der være 500-1000 tungt. 2-300 spejdere.. Hvis du så har nok farm plads så nogle katas ;)..
 

Sir Angelo

Elite medlem
Reaktionsscore
5
Hvor tit ser du en ren LK hær? ;)

Ser flere rene økser end LK fordi økserne har mere power og kan sagtens undværres i forhold til LK'erne, som skal farme :p
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Har set enkelte rene LK hærer ;)..

Men det er rigtigt nok der er flere rene økser, men synes stadigvæk det er forkert at bygge så mange sværd og så få buer og spyd..
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Forstår ikke hvorfor i gider at bygge så mange sværd.. Bue er MEGET bedre! Den er hurtigere og stærkere (læs min tidligere indlæg)...

Jeg kan give teksten hvor det er, men den er på engelsk og gider ikke til at oversætte, især fordi den er MEGA lang!


Miss sagde:
6-6.5k spyd.. 6-6.5k sværd.. og 4k buer..
Så skal der være 500-1000 tungt. 2-300 spejdere.. Hvis du så har nok farm plads så nogle katas ..

Denne ville være okay, men der skal byttes om på buer og sværd..
Og man skal ALDRIG bygge kata som forsvar medmindre man har lygten! Det er bare min mening!
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Der skal ikke være så mange buer Spamburg :)..

Sender angriberen 1k bue til hest kan de sagtens nakke dem..

KATAS SKAL BYGGES for hvis der er nogle under angreb og de har lygten kan du sende dem som deff..
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Der skal ikke være så mange buer Spamburg :)..

Sender angriberen 1k bue til hest kan de sagtens nakke dem..

KATAS SKAL BYGGES for hvis der er nogle under angreb og de har lygten kan du sende dem som deff..

Men de er så laaaaaaaaang tid om at dukke op, at angrebet nok er landet før....



Miss, der er næsten ingen der laver over 500 BtH... Så jo! Så mange bue :D
 

Sir Angelo

Elite medlem
Reaktionsscore
5
Men de er så laaaaaaaaang tid om at dukke op, at angrebet nok er landet før....



Miss, der er næsten ingen der laver over 500 BtH... Så jo! Så mange bue :D

Æhm jo :p Jeg kan sagtens finde på at dukke op med en ren BHT hær :laugh: Og 500 BHT som der er en del til sin hær kan også gøre en stor skade på buerne ;)
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Forstår ikke hvorfor i gider at bygge så mange sværd.. Bue er MEGET bedre! Den er hurtigere og stærkere (læs min tidligere indlæg)...

Jeg kan give teksten hvor det er, men den er på engelsk og gider ikke til at oversætte, især fordi den er MEGA lang!




Denne ville være okay, men der skal byttes om på buer og sværd..
Og man skal ALDRIG bygge kata som forsvar medmindre man har lygten! Det er bare min mening!

Som jeg nævnte tidligere er bue den svageste overfor sin nemesis, så er du oppe overfor en der ved hvad han laver så er det tåbeligt at bygge mange buer. Plus det faktum at buer er den deff enhed der tager klart længst tid at bygge. sværds force overfor buer er at de er hurtigere at bygge, de er de bedste til at bekæmpe økser og bth, og de er faktisk ikke så ringe som de fleste tror overfor deres nemesis. Dog er der nogen der overbygger dem, da TK optager noget af deres plads i farmen, når nu de er gode imod de samme tropper.

Når det er sagt du skal op imod folk der ved hvad de kan så bygger de fleste der gør netop dette ikke under 700 bth i en standard nuke og med den store tillid du og mange andre har i buer burde de endda have 1k bth...
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Altså jeg ville godt vise jer den der "guide" (ved ikke lige hvad man ellers kan kalde den), men da det er et dansk forum, og den er på engelsk, og jeg bare ikke ORKER at oversætte den, når den er så lang... Men hvis folk vil have det, kan jeg lige sende den over en PM ingame eller på forum..
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Bare sæt den her ind Spamburg ;)..

Men de er så laaaaaaaaang tid om at dukke op, at angrebet nok er landet før....



Miss, der er næsten ingen der laver over 500 BtH... Så jo! Så mange bue :D


Måske er angrebet landet før din katas lander, men hvem siger ikke der kommer flere angreb :)?

BTH.. Dem kan jeg sagtens finde på at lave mange af.. Der skal self. være mindst 500 BTH i en cleaner el flere..
 
Top