omega surpreme
I træning
- Reaktionsscore
- 0
Hej danske Tribal Wars spillere
Det ser ud til at den danske verden 9 er ved at være overstået, og endda i rekordfart.
Stammen HYGGE har samlet alle 12 hemmeligheder, og vil vinder serveren 48 timer herefter.
Nu skal det ikke være en hemmelighed, at jeg har stået for planlægningen af denne sammenslutning, og derfor mener jeg det er på sin plads at komme med lidt kritik, selvkritik og generelle kommentarer.
Verden 9 startede op i sin tid, og relativt hurtigt herefter var verdenen delt op i to fløje. LAZY lavede en søsterstamme, forbund med TAD, mens ES lavede en aftale med T.H.. OTTO og HT-DK. Alt i alt stod denne magtfordeling meget lige.
Da LAZY valgte at optage Tobias2008 i stammen, brød LAZY de aftaler der var lavet mellem de to stammer. ES kæmpede på dette tidspunkt mod en anden stamme og havde IAP med LAZY. LAZY valgte alligevel at optage Tobias2008 som flygtning (tak Dekani), og derfor erklærede ES krig på LAZY.
Efter Tobias2008 var mere eller mindre nedkæmpet, vælger han at stoppe, og det kan man have sin egen mening om! Men krigen mellem koalitionen ES, OTTO og T.H. forsætter mod forbundne LAZY! og LAZY? (og TAD).
Så begynder hemmelighederne at dukke op, og vi udnævner personer der holder vagt om natten, for at sikre at vi er de første til at tage hemmelighederen. Det er jo en af sejsmulighederne i denne verden, så selvfølgelig skal man være opmærksom på dette. De første 24 hemmeligheder kommer temmelig hurtig, og det lykkes for os at samle en del (5/12). Dette inkluderer 2 hemmeligheder som spilleren Saxtorff tager, som ligger klart i den nordlige halvdel.
Krigen fortsætter mellem de to fløje, og det lykkes ES at tage mellem 15 og 20 byer fra LAZY ved hver aktion, mens det er småt med modangreb.
Denhomie og Goodguy er de eneste spillere der har forsøgt sig med adler.
LAZY forsøger sig med en ny strategi, og begynder at sende cleanere med kats mod os, primært mig, hvilket dog heller ikke resulterer i særlig meget, ud over jeg fik meget dygtige spillere til at hjælpe når ikke selv var online.
Herefter snakkede jeg med Denhomie, som sagde at han nu havde opgivet at tage byer fra os, og derfor starter med at adle barbar byer. Jeg snakker også med Mhelth omkring hvem vi mener der vinder V9. Mhelth var af den overbevisning at LAZY ville vinde, fordi de ville bruge tålmodighed for at at vinde. De gamle spillere vil sidde og trække tiden ud, indtil spillere stopper, og kan vinde på den måde.
På dette tidspunkt besluttede jeg mig for at samle hemmelighederne. Hvis en strategi kan være at trække spillet ud i en evighed, så kan en strategi lige så vel være at samle hemmelighederne og afslutte serveren hurtigt.
For at dette kunne lykkes, så snakkede jeg med ledere i HT-DK, T.H. og OTTO, om ideen om at samle hemmelighederne. Vi var alligevel en koalitition der arbejdede sammen, og havde tænkt os at vinde sammen.
På dette tidspunkt har vi samlet 11/12 hemmeligheder, og LO, der lige havde erklæret os krig, fordi de kan se vi står meget stærkt (alt respekt for det) står med den sidste hemmelighed. Vi sender en ordentlig røvfuld cleanere, men rammer mod stackede byer, og vidste at dette ville komme til at tage temmelig lang tid, især når vi var i krig mod LO, LAZY og Pe. Derfor måtte jeg skaffe tid, til at fokusere på at nedkæmpe alle LO's byer, for at få fjernet den enorme mængde deff de havde samlet.
Jeg kom frem til at den nemmeste måde at gøre dette på, var at splitte forholdet mellem LAZY og Pe, da de allerede ikke var glade for hinanden. Jeg tilbød LAZY en IAP, for at de kunne Pe ud. Kunne jo ikke rigtig fortælle dem, at jeg behøvede en IAP for at samle hemmelighederne og afslutte serveren. Dette holdt jeg for mig selv.
LAZY går med på ideen og erklærer Pe krig, og vi arbejder videre mod LO, som i mellemtiden er gået sammen med DIS; og har skaffet endnu mere deff. Derfor laver jeg en aftale med LAZY om at de ikke må deffe LO, da det ville sænke os.
Så sker det der ikke må ske. OTTO vælger at tage de gamle Pe (nu -A-) spillere ind, og modarbejdet vores plan om at samle hemmelighederne. Planen var at LAZY skulle være beskæftiget et godt stykke tid, så vi havde fred. Samtidig vælger OTTO at fortælle -A- medlemmerne omkring vores plan, og vi vurderer derfor at vi ikke kan stole på OTTO i denne sag, da det skulle være yderst hemmeligt. Derfor manglede vi nu yderligere en hemmelighed, som vi skulle skaffe inden.
Derfor vælger jeg at trække tiden med LAZY, og fortæller dem at vi også angriber OTTO (ES, T.H. HT-DK), hvilket jo heller ikke var forkert. Dog ikke med de motiver som LAZY regnede med, men igen svært at fortælle at vi samler hemmelighederne.
Mens LAZY går i krig mod OTTO, så snigløber vi OTTO og tager den sidste hemmelighed fra dem. En smule ufint, men OTTO var i denne forbindelse ikke til at stole på, og havde gået bag om ryggen på os, og fortalt -A- omkring vores hemmelige plan.
V samler så hemmelighederne og gør klar til at oprette en ny stamme, hvor alle dem der har kæmpet side om side om hemmelighederne samler sig i en stamme. Det ville alle andre også have gjort i et forbund. Uanset om det hedder LAZY! & LAZY?, OTTO1, OTTO2 & OTTO3 eller T.H., ES, HT-DK.
Det er jo det V9 drejer sig om. Hemmelighederne er lavet for at samle dem, ikke for at stå og samle støv.
Jeg overtaler ledelsen i LAZY til at acceptere en IAP med den nye stamme (uden de ved hvem der er medlemmer endnu), og giver en frist på 14 dages opsigelsestid. Hvis jeg skulle forhandle sådan en aftale, så havde jeg nok spurgt hvem der skulle være i stammen inden.
Herefter samler vi alle medlemmer i stammen klokken 21.00 (en enkelt blev forsinket), og timeren begynder at tælle ned. Og så kommer der ellers drama fra alle sider
LAZY beskylder os for ikke at overholde aftaler, hvilket ikke er helt rigtig. Vi har overholdt alle aftaler. Vi fortalte bare ikke vi skulle samle hemmelighederne.
Dekani går amok på forum over det ene og det andet, men han var for længe siden bekendt med vores plan. Han havde alle muligheder for at få deffet de hemmeligheder vi ikke havde. Der blev INTET gjort, selvom han var bekendt med vores plan. Derfor synes jeg det er lidt tåbelig at brokke sig over det bagefter.
Som jeg ser det
Hvis man havde holdt øje med hemmelighederne og hvor vi adlede, så ville ingen kunne have undgået at se hvad der skete.
LAZY ville kede os ihjel på V9, og ser ikke det at samle hemmelighederne som hverken værre eller bedre end den strategi. Vi har hver vores strategi, og den der vinder må jo være den bedste.
INNOGames har intet gjort forkert i denne sag. 2 x 12 hemmeligheder har været en helt perfekt størrelse til denne server. LAZY har sovet i timen, og er taget med bukserne nede. De havde alle muligheder for at nedkæmpe Saxtorff i nordvest, og tage det sæt hemmeligheder han havde. Han har ikke modtaget et eneste angreb fra LAZY, og har kunnet bygge deff siden starten.
Lederne i LAZY (incl. Dekani) havde simpelthen ikke læst reglerne ordentligt, og se at man kunne vinde med at samle hemmelighederne på 48 timer. Det står ellers på hjemmesiden. Hvis de var så meget imod at nogen vandt på denne måde, så kunne de nemt have samlet 2 af den samme hemmelighed, have deffet OTTO eller LO der lå inde med de hemmeligheder vi manglede. Men dette skete aldrig. Derfor er det selvforskyldt
I stedet for at give os skylder for at stoppe en server ved at samle hemmelighederne, synes jeg lige så godt man kan kritisere de andre stammer for ikke at have fokus på reglerne, hemmelighederne og forsøge at erobre dem. Det har været for nemt, fordi de ikke har fulgt med i spillet.
Og lad være med at sige at alle hemmelighederne var samlet i syd, for er ikke rigtig. LAZY kunne have erobret dem hos Saxtorff for længe siden hvis de ville.
Lad være med at sige vi er usle, bare fordi vinder på hemmeligheder. De er en del af V9 regelsættet, og derfor en hel legal måde at vinde på
Lad være med at sige vi ikke kæmpede for at få hemmelighederne. Det har kostet ufattelige mængder off at skaffe de hemmeligheder
Lad være med at sige det er supporternes eller INNOGames skyld. Det er spillerene der har sovet i times skyld, blandet med vores strategi
Jeg synes det har været en helt fantastisk fornøjelse at spille med/mod jer alle sammen. Og i stedet for at diskutere hvordan næste hemmelighedsverden skal være, så tænk I stedet på hvad I kan gøre bedre for at samme situation ikke opstår igen. Jeg mener at regelsættet med hemmeligheder har været helt perfekt.
Personligt ville jeg hellere have en verden, hvor man f.eks. ikke kan skifte stamme. Ikke kan deffe udenfor stammerne. Ikke kan lave diplomati. Så får man en kamp med hold på hver side, og alt det hemmelige defferi er forsvundet, og en egentlig pro spiller vil have muligheder for at vise deres værd.
Dette ville dog ikke være en fordel for en dansk server, da der desværre ikke er pro spillere nok til det.
Der findes 3 forskellige slags TW spillere efter min mening
1. Den krigeriske der vil vil angribe konstant og vinde på erobringer
2. Den sociale, der mest er her for hyggens skyld
3. Den taktiske, der vil søge diplomati, taktiske angreb osv.
Jeg indrømmer gerne jeg er den taktiske spiller. Jeg spillet ikke spillet for at nedkæmpe alt og alle. Jeg spiller for at vinde. Hvis strategien for at vinde er bedre ved at samle hemmeligheder end at kæmpe i årevis, så gør jeg det.
Hav en fantastisk god sommer
Svarer hellere end gerne på kritik, så længe det ikke bliver personligt
Det ser ud til at den danske verden 9 er ved at være overstået, og endda i rekordfart.
Stammen HYGGE har samlet alle 12 hemmeligheder, og vil vinder serveren 48 timer herefter.
Nu skal det ikke være en hemmelighed, at jeg har stået for planlægningen af denne sammenslutning, og derfor mener jeg det er på sin plads at komme med lidt kritik, selvkritik og generelle kommentarer.
Verden 9 startede op i sin tid, og relativt hurtigt herefter var verdenen delt op i to fløje. LAZY lavede en søsterstamme, forbund med TAD, mens ES lavede en aftale med T.H.. OTTO og HT-DK. Alt i alt stod denne magtfordeling meget lige.
Da LAZY valgte at optage Tobias2008 i stammen, brød LAZY de aftaler der var lavet mellem de to stammer. ES kæmpede på dette tidspunkt mod en anden stamme og havde IAP med LAZY. LAZY valgte alligevel at optage Tobias2008 som flygtning (tak Dekani), og derfor erklærede ES krig på LAZY.
Efter Tobias2008 var mere eller mindre nedkæmpet, vælger han at stoppe, og det kan man have sin egen mening om! Men krigen mellem koalitionen ES, OTTO og T.H. forsætter mod forbundne LAZY! og LAZY? (og TAD).
Så begynder hemmelighederne at dukke op, og vi udnævner personer der holder vagt om natten, for at sikre at vi er de første til at tage hemmelighederen. Det er jo en af sejsmulighederne i denne verden, så selvfølgelig skal man være opmærksom på dette. De første 24 hemmeligheder kommer temmelig hurtig, og det lykkes for os at samle en del (5/12). Dette inkluderer 2 hemmeligheder som spilleren Saxtorff tager, som ligger klart i den nordlige halvdel.
Krigen fortsætter mellem de to fløje, og det lykkes ES at tage mellem 15 og 20 byer fra LAZY ved hver aktion, mens det er småt med modangreb.
Denhomie og Goodguy er de eneste spillere der har forsøgt sig med adler.
LAZY forsøger sig med en ny strategi, og begynder at sende cleanere med kats mod os, primært mig, hvilket dog heller ikke resulterer i særlig meget, ud over jeg fik meget dygtige spillere til at hjælpe når ikke selv var online.
Herefter snakkede jeg med Denhomie, som sagde at han nu havde opgivet at tage byer fra os, og derfor starter med at adle barbar byer. Jeg snakker også med Mhelth omkring hvem vi mener der vinder V9. Mhelth var af den overbevisning at LAZY ville vinde, fordi de ville bruge tålmodighed for at at vinde. De gamle spillere vil sidde og trække tiden ud, indtil spillere stopper, og kan vinde på den måde.
På dette tidspunkt besluttede jeg mig for at samle hemmelighederne. Hvis en strategi kan være at trække spillet ud i en evighed, så kan en strategi lige så vel være at samle hemmelighederne og afslutte serveren hurtigt.
For at dette kunne lykkes, så snakkede jeg med ledere i HT-DK, T.H. og OTTO, om ideen om at samle hemmelighederne. Vi var alligevel en koalitition der arbejdede sammen, og havde tænkt os at vinde sammen.
På dette tidspunkt har vi samlet 11/12 hemmeligheder, og LO, der lige havde erklæret os krig, fordi de kan se vi står meget stærkt (alt respekt for det) står med den sidste hemmelighed. Vi sender en ordentlig røvfuld cleanere, men rammer mod stackede byer, og vidste at dette ville komme til at tage temmelig lang tid, især når vi var i krig mod LO, LAZY og Pe. Derfor måtte jeg skaffe tid, til at fokusere på at nedkæmpe alle LO's byer, for at få fjernet den enorme mængde deff de havde samlet.
Jeg kom frem til at den nemmeste måde at gøre dette på, var at splitte forholdet mellem LAZY og Pe, da de allerede ikke var glade for hinanden. Jeg tilbød LAZY en IAP, for at de kunne Pe ud. Kunne jo ikke rigtig fortælle dem, at jeg behøvede en IAP for at samle hemmelighederne og afslutte serveren. Dette holdt jeg for mig selv.
LAZY går med på ideen og erklærer Pe krig, og vi arbejder videre mod LO, som i mellemtiden er gået sammen med DIS; og har skaffet endnu mere deff. Derfor laver jeg en aftale med LAZY om at de ikke må deffe LO, da det ville sænke os.
Så sker det der ikke må ske. OTTO vælger at tage de gamle Pe (nu -A-) spillere ind, og modarbejdet vores plan om at samle hemmelighederne. Planen var at LAZY skulle være beskæftiget et godt stykke tid, så vi havde fred. Samtidig vælger OTTO at fortælle -A- medlemmerne omkring vores plan, og vi vurderer derfor at vi ikke kan stole på OTTO i denne sag, da det skulle være yderst hemmeligt. Derfor manglede vi nu yderligere en hemmelighed, som vi skulle skaffe inden.
Derfor vælger jeg at trække tiden med LAZY, og fortæller dem at vi også angriber OTTO (ES, T.H. HT-DK), hvilket jo heller ikke var forkert. Dog ikke med de motiver som LAZY regnede med, men igen svært at fortælle at vi samler hemmelighederne.
Mens LAZY går i krig mod OTTO, så snigløber vi OTTO og tager den sidste hemmelighed fra dem. En smule ufint, men OTTO var i denne forbindelse ikke til at stole på, og havde gået bag om ryggen på os, og fortalt -A- omkring vores hemmelige plan.
V samler så hemmelighederne og gør klar til at oprette en ny stamme, hvor alle dem der har kæmpet side om side om hemmelighederne samler sig i en stamme. Det ville alle andre også have gjort i et forbund. Uanset om det hedder LAZY! & LAZY?, OTTO1, OTTO2 & OTTO3 eller T.H., ES, HT-DK.
Det er jo det V9 drejer sig om. Hemmelighederne er lavet for at samle dem, ikke for at stå og samle støv.
Jeg overtaler ledelsen i LAZY til at acceptere en IAP med den nye stamme (uden de ved hvem der er medlemmer endnu), og giver en frist på 14 dages opsigelsestid. Hvis jeg skulle forhandle sådan en aftale, så havde jeg nok spurgt hvem der skulle være i stammen inden.
Herefter samler vi alle medlemmer i stammen klokken 21.00 (en enkelt blev forsinket), og timeren begynder at tælle ned. Og så kommer der ellers drama fra alle sider
LAZY beskylder os for ikke at overholde aftaler, hvilket ikke er helt rigtig. Vi har overholdt alle aftaler. Vi fortalte bare ikke vi skulle samle hemmelighederne.
Dekani går amok på forum over det ene og det andet, men han var for længe siden bekendt med vores plan. Han havde alle muligheder for at få deffet de hemmeligheder vi ikke havde. Der blev INTET gjort, selvom han var bekendt med vores plan. Derfor synes jeg det er lidt tåbelig at brokke sig over det bagefter.
Som jeg ser det
Hvis man havde holdt øje med hemmelighederne og hvor vi adlede, så ville ingen kunne have undgået at se hvad der skete.
LAZY ville kede os ihjel på V9, og ser ikke det at samle hemmelighederne som hverken værre eller bedre end den strategi. Vi har hver vores strategi, og den der vinder må jo være den bedste.
INNOGames har intet gjort forkert i denne sag. 2 x 12 hemmeligheder har været en helt perfekt størrelse til denne server. LAZY har sovet i timen, og er taget med bukserne nede. De havde alle muligheder for at nedkæmpe Saxtorff i nordvest, og tage det sæt hemmeligheder han havde. Han har ikke modtaget et eneste angreb fra LAZY, og har kunnet bygge deff siden starten.
Lederne i LAZY (incl. Dekani) havde simpelthen ikke læst reglerne ordentligt, og se at man kunne vinde med at samle hemmelighederne på 48 timer. Det står ellers på hjemmesiden. Hvis de var så meget imod at nogen vandt på denne måde, så kunne de nemt have samlet 2 af den samme hemmelighed, have deffet OTTO eller LO der lå inde med de hemmeligheder vi manglede. Men dette skete aldrig. Derfor er det selvforskyldt
I stedet for at give os skylder for at stoppe en server ved at samle hemmelighederne, synes jeg lige så godt man kan kritisere de andre stammer for ikke at have fokus på reglerne, hemmelighederne og forsøge at erobre dem. Det har været for nemt, fordi de ikke har fulgt med i spillet.
Og lad være med at sige at alle hemmelighederne var samlet i syd, for er ikke rigtig. LAZY kunne have erobret dem hos Saxtorff for længe siden hvis de ville.
Lad være med at sige vi er usle, bare fordi vinder på hemmeligheder. De er en del af V9 regelsættet, og derfor en hel legal måde at vinde på
Lad være med at sige vi ikke kæmpede for at få hemmelighederne. Det har kostet ufattelige mængder off at skaffe de hemmeligheder
Lad være med at sige det er supporternes eller INNOGames skyld. Det er spillerene der har sovet i times skyld, blandet med vores strategi
Jeg synes det har været en helt fantastisk fornøjelse at spille med/mod jer alle sammen. Og i stedet for at diskutere hvordan næste hemmelighedsverden skal være, så tænk I stedet på hvad I kan gøre bedre for at samme situation ikke opstår igen. Jeg mener at regelsættet med hemmeligheder har været helt perfekt.
Personligt ville jeg hellere have en verden, hvor man f.eks. ikke kan skifte stamme. Ikke kan deffe udenfor stammerne. Ikke kan lave diplomati. Så får man en kamp med hold på hver side, og alt det hemmelige defferi er forsvundet, og en egentlig pro spiller vil have muligheder for at vise deres værd.
Dette ville dog ikke være en fordel for en dansk server, da der desværre ikke er pro spillere nok til det.
Der findes 3 forskellige slags TW spillere efter min mening
1. Den krigeriske der vil vil angribe konstant og vinde på erobringer
2. Den sociale, der mest er her for hyggens skyld
3. Den taktiske, der vil søge diplomati, taktiske angreb osv.
Jeg indrømmer gerne jeg er den taktiske spiller. Jeg spillet ikke spillet for at nedkæmpe alt og alle. Jeg spiller for at vinde. Hvis strategien for at vinde er bedre ved at samle hemmeligheder end at kæmpe i årevis, så gør jeg det.
Hav en fantastisk god sommer
Svarer hellere end gerne på kritik, så længe det ikke bliver personligt