SW erfaringen

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Hey allesammen

Tag jer god tid for her kommer et langt indlæg om mine SW erfaringer fra start til slut. inklusiv alle mine forundringer.

Det hele startede den 2/11 hvor hele SW 2010 blev slået op og nomineringerne begyndte. til min store undren skulle de første forskelligheder bare blive starten på en endeløs række. det virkede mest af alt som om at der ikke herskede enighed om ret meget andet end at en turnering skulle finde sted. man havde allerede udskudt projektet alt for længe (SW 2009 blev afviklet for mere end 1½ år siden) Jeg syntes det er en fantastisk ting med en sådan turnering og jeg fulgte straks med på alle 3 forums for at se hvem der skulle deltage hvordan det foregik osv. Det første jeg bed mærke i var at nomineringen som alle startede med havde 3 versioner. I danmark nominerede man kun en som så skulle bekræfte han kunne deltage. I sverige ligeså. men man ville ikke have mere end 50 spillere til afstemning, så det var først til mølle. Det tog så ca 3 dage. I norge til gengæld kunne man nominere alle dem man ville (jeg fik et billigt grin da jeg selv blev nomineret til deres team :laugh: ) men man skulle bare bekræfte sin deltagelse til deres CM, så ingen anede hvor mange der allerede havde sagt ja. Men hva det er jo synd hvis man ikke fik en nominering så man kunne også bare skrive direkte til CM og bede om at komme på afstemningssedlen :eek: Man kan undres over hvorfor det hemmelighedskræmmeri omkring det, men jeg hørte aldrig nogen beklage sig over det.

Selve afstemningen var en almindelig TW afstemning med kun en stemme pr mand i sverige indtil nogen påpegede at det fungere ikke særligt godt når der er et team på 20 mand der skal afsted. Den blev derfor afbrudt og lignede den vi havde her på det danske forum. Dog blev resultatet offentliggjort i en fin lille graf som vi aldrig så på det danske eller norske forum. Vi fik bare af vide hvem det var der deltog. I sverige havde man 20 stemmer ligesom i danmark selvom det var lidt underligt i danmark da det endte med at der kun var 3 (4) der skulle stemmes fra :confused: og det endda efter at jeg og flere andre (nogen på opfordring) havde lavet en decideret rekruterings kampagne for overhovedet at kunne finde et hold. I norge til gengæld havde de kun 5 stemmer og nr 20 og 21 havde lige mange point. Det blev herefter meget svært at følge med på det norske forum, da hele teamet gik over på et skjult forum derinde. Jeg tror svenskerne gjorde det samme. Til trods for at vi ikke havde det på det danske team så er jeg sikker på at storm ville have været flink at lave et til os hvis vi havde bedt om et.

Det store cirkus starter først herefter. Fordi flere folk finder efterhånden ud af at de ikke kan alligevel og melder så fra eller bekræfter ikke deres deltagelse. de trækker selvfølgelig bare den næste op fra listen. hvilket alle faktisk gør. Hvad nordmændene gør er ikke noget jeg ved om da deres del foregik på deres skjulte forum. Men danskerne bekræftede deres deltagelse på forum eller sagde de ikke kunne og så brugte vi SUN i stedet for en af dem der ikke kunne. Imens svenskerne allerede havde brugt deres i stedet for ham der ikke bekræftede sin deltagelse efter afstemningen :eek: I stedet var der 2 der ikke dukkede op som de hev 2 nye ind i stedet for til min store undren, da der stod i reglerne at man kun havde en reserve ud over det bekræftede hold. Det komiske kom da 2 af deres spillere sagde de ikke kunne deltage i kampen imod danmark og de så bare satte 2 andre på listen. Der blev jeg ganske enkelt rasende og sagde til storm at det var der squ ingen rimelighed i, da vi på ingen made havde de muligheder og at det desuden brød med de opsatte regler. Det blev derfor også afbrudt og de sidste 2 de havde sat på blev derfor også fjernet igen, men det var i realiteten for mig bare endnu et bevis på at der var alt for meget der ikke var på plads i den turnering.

Det sjove er vel snart det at flere af kampene er planlagt mindre heldigt. dan-swe som var på en fredag i juletiden med julefrokost og meget andet hygge var en elendigt besøgt match, med store reelle mangler på begge sider (havde endda en på teamet der brugte det som for fest. Se DET var festligt ^^) I dag skulle anden kamp imellem norge og sverige have løbet af stablen, men den er aflyst (har fået bekræftet hvorfor og da det er en personlig fejl hænger jeg ikke årsagen op) desuden bliver finalen som skulle have været nu på lørdag også flyttet, da det sjovt nok viser sig at i juletiden kan begge sider højst sandsynligt ikke stille med flere end 10 personer fra deres teams :eek: Undskyld jeg siger det men det virker utroligt dårligt planlagt...

Alt i alt er dette en kritik i håbet om at det bliver bedre til næste gang. Jeg syntes også det er en fed måde at spille på og kunne godt håbe på at turneringen blev større. evt en klub turnering, for jeg føler det er en meget anderledes erfaring at spille på denne måde i forhold til almindelige speeds.
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Nu vil jeg selvfølgelig også lige kommentere lidt. :)

Taget i betragtning at dette var den første SW for både jeg og den Norske CM, og der var lidt forvirring nu og da, samt enkelte diskussioner om hvordan tingene skulle foregå, så synes jeg nu selv det har gået okay. Vi har rigtig mange ting at lave for tiden og desværre var der nogle menneskelige fejl. Jeg har ikke været med til sidste års SW, men jeg gjorde alt hvad Svensken gjorde på hans forum bortset fra enkelte ting, som f.eks. det med at de bare hev 2 nye ind. Og det skal lige siges at jeg var imod det fra starten af, da vi havde aftalt kun én skulle kunnes afløses af et TW Teammedlem, og vi fik selvfølgelig styr på det igen.

Vi har allesammen lært af det her, og jeg er sikker på, at der næste år vil være lidt mere styr på det. Det vi manglede mest var nok kommunikation imellem CM's, og om hvordan det hele burde forløbe. Jeg har så gjort mit bedste for at overholde de ting vi snakkede om fra starten, samt brugt alt hvad Svensken havde lavet og skrevet, så jeg kan jo ikke svare på Nordmændenes vegne, med hvorfor de har gjort det lidt anderledes.

Ang. grafen, så ved jeg faktisk heller ikke hvorfor vi aldrig fik den. Det var SUN der havde lavet afstemningen, hvilket var til stor glæde indtil jeg opfangede, at den kun tillod de første 100 stemmer, og for at få alle stemmer med, skulle man så have en premium konto. Nu var vi så heldige at Svensken havde det og afstemningen kunne overføres til ham, så vi fik bare en liste med navnene istedet for grafen.

Nu er jeg her desværre nok ikke næste år, men jeg har allerede sagt til overhovedet af SW (nemlig Svensken), at der skal være lidt mere styr på det næste år. Der skal forklares hvad der skal ske, og alle lande skal gøre præcis det samme. :)
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Undskyld ventetiden :)

1. Selvfølgelig var i nye. Dig og pabben kom til nogenlunde samme tid. Jeg har ikke oplevet pabben ret meget men det er i hvert fald gået godt her. det skal du have ros for. Når alt kommer til alt så er dette mest punkter der kunne gøre en bedre SW til næste år.

2. er du her ikke til næste år :( Det er da en sørgelig nyhed. men jeg håber da at SW ligger før end det har gjort i år. syntes det var for sent...
 
Top