Ny Verden?

L33T

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Kirk FØJ! :-D
Byggetid skal væk da der er nogle som har for mange penge :p:cool::cool:



Dekani er det første gang vi er enige:rolleyes::eek:
 

Sir Angelo

Elite medlem
Reaktionsscore
5
Jae, vi kan jo ligeså godt se om ikke vi kan lave næste verden så den matcher jeres kriterier og ønsker, så nu kommer jeg selv lidt ind i kampen her. :) Det største problem ved vores marked er, at vores Verdener bliver for hurtigt vundet, og derfor har jeg med vilje valgt en opsætning, som jeg mener vil give lidt mere spilletid og strategi. Her er hvad jeg havde tænkt på:

Hastighed: 2.0
Enhedshastighed: 0.5
Paladin: Ja, inkl. nye våben
Bueskytter: Ja
Kirke: Ja
Moral: Point+tidsbaseret
Bonus Landsbyer: Ja
Barbarlandsbyer: Vokser til 3,000 point
Techsystem: 10-trins
Begynderbeskyttelse: 5 dage
Forhold angriber/forsvarer: 20:1 i 30 dage
Stammemedlemmer: 20
Medaljer: Både gamle og nye.
Milits: Aktiv
Account Manager: Aktiv
Tribe Wars: Aktiv
Reducering af byggetid: Aktiv (Denne kommer vi desværre nok ikke udenom, men jeg spørger om det er muligt uden næste gang)

Jeg har aldrig forstået, hvorfor der insisteres på forenklet forskningssystem hver eneste gang? Jeg ville mene, at der kom lidt mere strategi og taktik, samt spilletid med et flertrins forskningsystem.

Det enkle system betyder at man sikret at ens tropper ikke bliver dårligere ved at opbakke en anden.

F.eks. man har def i en by som har trin 10 i alle tropperne, og man så sender til en by som kun har rustning på level 2. Så bliver ens tropper lige pludselig dårligere, da rustningen går efter det der er i byen hvor tropperne er i, og ikke den by de kommer fra.

Bare lidt trist at barbar vennerne skal være mål for dem som ikke tør at angribe andre :huh:
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Tjaa må erkende jeg også foretrækker det enkle techsystem, men ku da nok godt leve med det andet også :)

Dog gider jeg ikke flere kirke verdener, de er ved at drive mig til vanvid :laugh:
 

R.I.P.

Elite medlem
Reaktionsscore
0
her er min mening om en verden.


Hastighed: 2.0
Enhedshastighed:1-1.5
Paladin: Ja, inkl. nye våben
Bueskytter: aktivt
Kirke: aktivt
Moral: Point+tidsbaseret
Bonus Landsbyer: Ja
Barbarlandsbyer: Vokser til 2,000 point
Techsystem: 10-trins
Begynderbeskyttelse: 5 dage
Forhold angriber/forsvarer: inaktivt
Stammemedlemmer: 20
Medaljer: Både gamle og nye.
Milits: Aktiv
Account Manager: inaktiv
Tribe Wars: Aktiv
Reducering af byggetid: Aktiv.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Ej altså, hva er det med jer folk og kirker, man sku tro i ikke kunne lig krig, samme øjeblik man fjerne de rædsler er samme øjeblik der ikke er grænser for krigens udvikling :p
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Ej altså, hva er det med jer folk og kirker, man sku tro i ikke kunne lig krig, samme øjeblik man fjerne de rædsler er samme øjeblik der ikke er grænser for krigens udvikling :p

Dekani vi er så enige omkring kirker!

Kirkerne gør at der kommer mindre krig!! Kom nu people.. Vi har så mange verdner med kirker (kan ikk lige huske opsætningerne men mener kun det er verden 1 der ikk har haft kirke).. Så undlad lige kirke her :)



For min skyld gør det heller ikk noget at der kommer et techsystem, men fortrækker at det er simpelt ;)
 

R.I.P.

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Ej altså, hva er det med jer folk og kirker, man sku tro i ikke kunne lig krig, samme øjeblik man fjerne de rædsler er samme øjeblik der ikke er grænser for krigens udvikling :p

hvorfor hader du kirker???

det eneste ulempe som jeg kan se er at de koster mange mænd.

det positive er at de gør ens byer religiøse, samt at de giver en spiller en grænse så han kan overtage flest mulige byer inde i dem og lave en stor imperium.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
1. Det er og opfordre Barbar adlerri, netop fordi det koster så mange tropper at lave en ny zone (Så i stedetfor at angribe næste fjende, tager folk barbar byer i kirken for at få flere mænd) AD!!!

2. Det begrænser krigen, hvis to stammer erklærer hinanden krig og de ligger skævt til hinanden, blir det mere "hvem der kan stire mest ondt krig" end faktisk en reel krig hvor man normalt angriber på tværds af grænser.

3. De afholder en fra mange overtagelser fordi man aldrig bare kan tage en by til vest og derefter til øst, hvis man vælger vest SKAL man gå i den retning ellers har man bare en masse byer uden et godt troppetal.

Med andre ord syns jeg at kirker ødelægger spillet på alle måder det kan og jeg hader den slags verdener, sidder og bander over dem 10 gange dagligt på V6 xD

http://dk.twstats.com/dk5/index.php?page=map&pi0=106461&pc0=f7ff00&zoom=450&centrex=500&centrey=500&fill=000000&grid=1
Det her er en verden uden kirker og som du kan se kan man sagtens lave et "Imperium" eller zone som jeg ville kalde det, uden kirkerne og der har jeg mulighed for at gå i alle retninger netop fordi jeg ikke skal fokusere på de skide kirke grænser xD
 
Senest redigeret:

Carebears

Senior medlem
Reaktionsscore
0
1. Det er og opfordre Barbar adlerri, netop fordi det koster så mange tropper at lave en ny zone (Så i stedetfor at angribe næste fjende, tager folk barbar byer i kirken for at få flere mænd) AD!!!

2. Det begrænser krigen, hvis to stammer erklærer hinanden krig og de ligger skævt til hinanden, blir det mere "hvem der kan stire mest ondt krig" end faktisk en reel krig hvor man normalt angriber på tværds af grænser.

3. De afholder en fra mange overtagelser fordi man aldrig bare kan tage en by til vest og derefter til øst, hvis man vælger vest SKAL man gå i den retning ellers har man bare en masse byer uden et godt troppetal.



Hvad er det for noget vrøvleri det opfordrer skam ikke til at man skal adle en barbar by :huh: det er noget DU tror fordi du åbenbart ikke aner hvordan den kirke faktisk virker for hvis man ved hvordan den virker vil man os kunne lave et område OS selvom man er i krig mod en stamme der ligger et godt stykke væk..

Det er faktisk nemt at forstå hvordan kirken virker og hvis man bruger den ordentlig ja så kan du faktisk tage de byer som du har tænkt dig. Tag nu f.esk et kig på min bruger på verden 6 http://dk.twstats.com/dk6/index.php?page=player&mode=conquers&type=gain&id=111548 den har ikke taget en eneste barbar / bonus by endnu. udelukkende fordi jeg har brugt kirken som den skal bruges og han tænkt strategisk hver gang jeg har skulle tage en ny by.

Men selvf kan man os løbe ind i problemer nogen gange med den kirke. Men det er skam ikke tit det sker bare så længe man ved hvordan den skal bruges.!

Det glæder om at kunne bruge sin hjerne og tænke strategisk min kære ven ... For uden det ja så tager folk barbar byer ..

3. De afholder en fra mange overtagelser fordi man aldrig bare kan tage en by til vest og derefter til øst, hvis man vælger vest SKAL man gå i den retning ellers har man bare en masse byer uden et godt troppetal.

Det passer ikke helt det der for som jeg nævner tænker du strategisk så kan du tage den by du vil have. Nok tager kirke 3 en masse troppe plads og det er man nød til men så længe du planlægger det ordentligt ja så for du faktisk meget ud af at tage byer selvom man er i en verden med kirker ..

Og hvis man ikke kan li de kirker hvorfor forlader man så ikke bare den verden? ;) så er problemet jo løst..

Min personlig mening er at jeg synes kirkeverdener er gode, men jeg har os spillet 2 år i en verden med kirke ;)..
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Alle de ting du siger man kan gøre med en kirke, dem kan man gøre dobbelt så hurtigt/effektivt i en verden uden kirke ;)

Men derudover er det jo en smagssag, men har dælme set mange der får en kirkezone og lever på barbar byer indtil de ska udvide til en ny kirkezone, sidste levende eks. må jo værre en stamme som ~F~.. de ødelagde alt farming i K45, det er sku ikke noget at råbe hurra for :p
 

Carebears

Senior medlem
Reaktionsscore
0
Alle de ting du siger man kan gøre med en kirke, dem kan man gøre dobbelt så hurtigt/effektivt i en verden uden kirke ;)

Men derudover er det jo en smagssag, men har dælme set mange der får en kirkezone og lever på barbar byer indtil de ska udvide til en ny kirkezone, sidste levende eks. må jo værre en stamme som ~F~.. de ødelagde alt farming i K45, det er sku ikke noget at råbe hurra for :p

Jamen nu var det en kirkeverden vi snakkede om ikke hvor hurtig og effektivt i en verden uden ...:huh:

Som jeg siger hvis du kan finde ud af at bruge kirken vil det være ligeså effektivt ;) ..

men det er jo fordi de ikke ved hvordan kirken udnyttets optimalt!:huh:
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Tjaa så kan man vende den om og sige at hvis der kun er 5-10 spillere der faktisk kan udnytte en kirkeverden optimalt, hvorfor så ødelægge endnu en verden med dem, når det fungere bedre uden og mange flere kan finde ud af de andre :p
 

Carebears

Senior medlem
Reaktionsscore
0
Tjaa så kan man vende den om og sige at hvis der kun er 5-10 spillere der faktisk kan udnytte en kirkeverden optimalt, hvorfor så ødelægge endnu en verden med dem, når det fungere bedre uden og mange flere kan finde ud af de andre :p

Så må folk jo bare til at kridte skoene og finde ud af hvordan man faktisk spiller dette spil!. :huh:
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Nu må du gerne lige ku se ud over din egen næse for en gang skyld, der vil altid værre verdener for forskellige spillere, jeg sidder jo heller ikke og påstår at en spiller der vinder andre servere ikke er en god spiller, bare fordi han ikke kan finde ud af en speed server, det er meget simpelt lavet til at alle kan vælge deres favoriter og mestre, at det ikke er din favorit gør ikke dem dårligere ;)

Og som der blev sagt tidligere, er der kun 1 aktiv dansk verden uden kirker, så de må jo også få lidt prioritet :p
 

Carebears

Senior medlem
Reaktionsscore
0
Nu må du gerne lige ku se ud over din egen næse for en gang skyld, der vil altid værre verdener for forskellige spillere, jeg sidder jo heller ikke og påstår at en spiller der vinder andre servere ikke er en god spiller, bare fordi han ikke kan finde ud af en speed server, det er meget simpelt lavet til at alle kan vælge deres favoriter og mestre, at det ikke er din favorit gør ikke dem dårligere ;)

Og som der blev sagt tidligere, er der kun 1 aktiv dansk verden uden kirker, så de må jo også få lidt prioritet :p

Jeg mente nu at jeg synes der er forlidt modstand på den danske server og der er der mange flere der synes derfor jeg skrev det ;)
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Kan vi jo ikke rigtigt gøre noget ved... jo måske lave en provokationstråd på .net forum ligesom svenskerne :laugh:
 

R.I.P.

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Alle de ting du siger man kan gøre med en kirke, dem kan man gøre dobbelt så hurtigt/effektivt i en verden uden kirke ;)

Men derudover er det jo en smagssag, men har dælme set mange der får en kirkezone og lever på barbar byer indtil de ska udvide til en ny kirkezone, sidste levende eks. må jo værre en stamme som ~F~.. de ødelagde alt farming i K45, det er sku ikke noget at råbe hurra for :p

jeg er self. enig med at barbar by adling ikke er det bedste man kan gør men, tænk nu hvis ingen tog bb-byer, så vil der kun være (ca) 2000 attraktive byer at tage.

så det med uden bb-adling kan faktisk dræbe spillet, for uden dem der tager bb-byer så er der jo ikke særlige mange mål at gå ud efter.
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Hvad siger i til at vi dropper kirken i næste Verden, men istedet får et 3-4 trins eller 10 trins techsystem?
 

tjance

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Jeg synes kirken giver et taktisk aspekt som er interessant - ligesom tech-systemet. Jeg har det vel egentlig, som en af de tidligere forfattere skribenter også fremhævede, på den måde at jo mere kompliceret opsætning des bedre, så der er brug for de "små grå".

Det væsentligste er dog tempoet........gi´ os speed Storm...vi trænger :)

Steen
 
Top