Hvordan vil vi have verdenerne skal se ud i fremtiden

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Danske serverer fungere jo som en slags lynrunder, så der er vel ikke så meget nyt i det :cool:
Det er da vel på grund af, at der ikke er så mange at kæmpe mod ? :confused:

Jeg synes det bevæger sig over i en generel diskussion så jeg svare her:

Det har vel også med måde som man spiller på i de danske verdener. Det er mit indtryk at dem der er gode til at spille og har prøvet det før, samler sig i en eller 2 stammer, og så bekæmper de alle newbies, som må flygte i alle retninger. Efter hånden som det bliver for kedeligt, stopper de fleste spillere og de routinerede spillere samles i en stamme, som så gør det af med de sidste newbies og barbarbyer.

Det svarede lidt til at man afholdt skaktuneringer, hvor stormestrene spillede mod nybegynderne, og den af stormesterne der havde vundet over flest nybegyndere har vundet. Dette ville også føre til nogen lyntuneringer i skak, men neppe noget særligt interessant skak spil.

Som vi spiller verdenerne nu, er de hurtigt overstået, men ikke særligt interessante.

Hvis vi skal have nogen interessante spil ud af det, bliver de routinerede spillere nødt til at fordele sig på flere stammer, og bekrige hinanden, så spillere der er på samme niveau kommer til at kæmpe mod hinanden. Det ville gøre at spillene kom til at vare længere, og de vil formentligt også give flere spillere på verdenerne.

Jeg ved ikke om man kan lave en verdensopsætning der sikre at de routinerede kommer til at kæmpe mod hinanden - Det er vist nærmest et holdningsspørgsmål. Men jeg synes vi skulle komme med nogen ideer til hvordan man kunne løse "Det danske Problem".
 

Yan88

Veteran
Reaktionsscore
0
Jeg ser mere problemet som mangel på spillere

Det at sætte medlemsgrænsen til fx 20/stammer vil ikke hjælpe noget hvis der ikke er mere end 100 aktive spillere på en verden

Så desværre vil de danske verdener nok snart dø ud, idet der kommer færre og færre spillere/verden (husk fx v1-2 og 3, der var der ikke kun 4 kontinenter, men 12
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
1. 20 grænsen virker iforhold til hvor sjovt spillet er at spille, f.eks. er V9 langt sjovere end flere af de andre da der netop stadig er det store Diplomati spil.

2. Stop hazard spillet, frembring kvaliterne i TW istedet og sæt evt. prisen op på normal Plus konto istedetfor at gøre det til et "køb mest" spil. (Det skræmmer os der sætter ære i at kæmpe/farme sig til tops væk)

3. Drop speed 1 servere og noob verdener, de virker ikke, speed 1 er for kedelig og noob serverne joiner vi alligevel og så er hele konceptet ødelagt.

4. Få styr på slutspillet så V3 osv. aldrig gentager sig, det skræmmer mange væk fra spillet.

5. Gør off. forum mere attraktivt, smid flere PM's med div. nyheder end der allerede blir gjort.

Mit input som jeg ser det, take it or leave it ;)
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
jeg må indrømme jeg er fuldt ud enig med Dekani.. og for den skyld også Yan88..
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jo - Problemet er at vi er for få og vi bliver færre og færre.

Mit forslag er bare at vi gør noget ved det - og så er jeg oppe i mod dekanis holdning at det nytter ikke at forsøge at gøre noget ved det, for han vil alligevel sabotere et hvert tiltag til at vi kunne blive flere - det er ikke særligt konstruktivt. :(

Jeg er overrasket over at verden 9 skulle være mere spændende end andre verdener. På dk9 har 60 af de bedste spillere samlet sig i 3 stammer, hvoraf de to hedder det samme. De to stammer har efter 6 mnd erobreret ca. halvdelen af verdenen. De to af stammerne er sammen om at banke den 3. og resten af stammerne er bare kvæg der forsøger at holde sig i live så længe som muligt.
Jeg kan godt se at det bære i retning af at de 60 spillere sætter sig på 75 - 80 % af verdenen ved at tage resten afspillerne ud. Herefter begynder de at tage barbarbyer ind til dk9 stopper - og det uden for alvor at have kæmpet indbyrdes om sejren.

De ville være et kæmpe fremskridt hvis der bare blev 3 stammer der kæmpede mod hinanden, og som ville alliere sig med forskellige stammer på rimmen i krigen mod hinanden. - Endnu bedre hvis der kom 4 stammer. Det ville give plads til nye spillere der kunne lære spillet at kende uden at skulle være prygleknapen for de gamle spillere. De gamle spiller ville så vinde verdenen efter at have kæmpet om den, og de må da være mere interessant end at dyste i nopning af barbarbyer.
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Nu hvor der er så få spillere på DK serverne, og netop som opaw siger de bedste spillere samler sig. V9 er første server jeg har prøvet på DK serverne, men man ser med det samme (specielt på Classic) hvor hurtig en verden kan gå hvor kampene er ubalanceret for sick.

Avg. er spillerne på DK serverne bedre end avg. på f.eks. .net, og når man er så få vil der imo være en for syg mulighed for at starte den fedeste verden op.
For vi kan jo aftale på forhånd? Mange køber Plus, så de hører vel på os når der er så få aktive på dette forum ^_^

KUN et forslag, hvor jeg ser det meget interessant:
- Skab Tribe Limit 10, hvor hvis folk er friske splitter man sig lidt op. Nemt at se at de fleste kender hinanden herinde, specielt de bedre/mere aktive. Få lavet nogen Premades stammer (igen tribe limit 10-15), hvor der måske er 5-6 "Pro's" der joiner, og man tager 5-4 "noobs" ind som er klar på at være aktive og få lært nogen tricks af de bedre.
- Lav laaaangt færre barbs, når der er så få spillere kan man virkelig få nogen gode kampe, tilgengæld når man kan adle så mange barbs bliver det for ubalanceret i forhold til aktiv/ikke aktiv (dette er det altid, men edgen ved adel barbs er laaangt højere her end f.eks. på .net).

Ved ikke om folk ville være friske på noget lignende, kunne hvertfald værre udfordrende for de fleste :D
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Hvor en stamme max kan have 1 allieret og 1 IAP (og håbe på folk ikke har det uden om).
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg tror også at en begrænsning for hvor mange allierede og iaper man kan have er en vej at gå.

PAer på kryds og tværs af stammerne har der altid været, så dem kommer man ikke uden om, men det kunne løse op for at de gamle spillere klumper sig sammen i store alliancer.

En anden mulighed var at åbne en verden for øvede spillere - så kan man se om de øvede kommer til at spille der, eller om det bare bliver en server, hvor newbies kan være i fred, fordi de øvede spillere ikke ønsker at spille mod andre øvede spillere.
:cool:
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Yan88 - Du tager lidt fejl med V9, så vidt jeg kan se er Top 6 stammerne faktisk alle over 1 mio. point og forholdsvis ligeværdige modstandere, self. er der 2 stammer der har lidt flere skilled players end de andre, men udover det så syns jeg at det bryder standarden, da de verdener jeg ellers har spillet på ALTID har endt med 2 store stammer og en masse små.. så jeg syns det er fedt at se 6 store stammer og ærgerligt nok er en af dem så en Søsterstamme, men det er da bedre end normalt ;)

Har intet imod tiltag for den sags skyld, jeg syntes bare ikke tiltag som at man kan købe sig til hurtigere rås osv. er den rigtige vej at gå..så meget sorry

Baulerss - Er enig med det forslag til et maximum på 1 forbund f.eks. .. men problemet er hvordan man sikrer sig det så også er sådan.. Jeg har mødt mange spillere jeg uden at tvivle, kan sige vil bryde det med "stiltiende" samarbejde osv. så de stadig har en masse venner, bare ikke på papir, ku man skabe en måde hvorpå man ku bryde den trend, så ville problemet absolut være løst...
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
True at det ville være et problem, når folk kender hinanden som de gør.

Men altså, nu vi er så få burde vi da snakke sammen. Tror da ikke Inno/de supportere her vil modarbejde det, da de kunder de har vel skal beholdes (og derfor faaack af med verdener som V10, som Dekani kommer ind på, hvor man kan købe sig stor, i tjener godt på det men i længden mister i kunder = dårlig bussiness !!!!!).

Verden med tribe limit 10. Man kan have 1 officiel Ally og 1 officiel IAP. Lav premades for at splitte de bedre spillere op i forskellige stammer og blande dem med de mindre gode spillere.
At mange så måske stadig holder sammen, er selvfølgelig noget der semi kan ødelægge det. Det kan dog godt lade sig gøre, hvis der nok der spiller "clean" (der skal jo stadig være propaganda, fælles gangbang og alt det, er jo kun med til at gøre spillet sjovere)... Folk vil måske ikke kunne glemme gammelt had, de har fra andre verdener, men det kan næppe ændres..

Alt i alt, vil mene at dem der stadig spiller på DK serverne er utrolig priviligeret fordi der er så få. For man kan skabe lidt sin egen verden sammen, indstillinger-premades-osv osv.. :)
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Er enig der.. Jeg ku også godt tænke mig at når man joinede en verden, så blev man delt op og så sku det være lidt ala en speed server, hvor man f.eks. KUN 1 gang hver 3 mdr. eller ½ år, ku vælge at komme over i en anden stamme .. det ville gøre det betydeligt sværere at lave de kendte rekruteringsstammer som vinder verdenen på den måde og det ville samtidig gøre man skulle lave flere overvejelser før man forlod sin stamme eller modsat tog nye ind :)

Og så som du siger skulle det være med 10 max. per stamme og kun 1 officiel forbund og IAP.
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Der er også mange af de "gode" spillere de samler sig det samme tid, da det er aftalt på forhånd, og så rydder de alt i det område....

Man kunne evt lave sådan, at man ikke selv kan vælge, hvor man vil starte, men at det er tilfældigt..
Så bliver nogle af alle de "gode" placeret forskellige steder ;)
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg tror altså heller ikke at det kan klares ved at lave en verdensopsætning alene - så vidt jeg kan regne ud er vi kun 200 - 300 hardcore spillere tilbage, og der der ca. 60 - 100 der starter på en verden. Det må da være muligt for os at kunne lave en aftale om hvordan vi vil spille spillet, så det bliver lidt mere interessant - når bare vi ikke begynder at aftale hvem der skal vinde, men snarre en slags codex, som giver de nye spillere en bedre chance for at være med.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
De lavede jo V8 (En noob verden) .. Alene der burde codex være at vi erfarne kun joinede for at lære andre spillet og have det sjovt..
Men som flere gang vist, så er dansk mentalitet ikke noget at prale af, de bedste joinede verdenen og ødelagde det for alle fordi de syns det var sjovt at lave en stor krig mellem dem med noob instillinger..
Er bange for codex er udelukket..selvom det ville gøre tingene betydelig sjovere ;)
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Det er lige det - men måske en eller anden form for rating system, så man fik flere point jo større en modstander man bankede løs på kunne gøre forskellen - evt. fuldt op af en præmie for at være den spiller der har banket de største spillere på en verden. - Jeg ved ikke hvad der skal til, men lad os få nogen ideer på bordet.
 
Top