Diskussion: Flag

LiamAird

Elite medlem
Reaktionsscore
7
Har du spørgsmål, bekymringer eller andet, så bedes du stille dem i denne tråd :)

Flagfunktionen:
Flag:
Vi har tilføjet en funktion kaldet flag! Et enkelt flag kan tildeles til en by, hvilket giver en specifik bonus, flagene kan fjernes igen efter 24 timer og tildeles på ny. Opgrader flagene, for at øge deres effektivitet, ved at samle 3 flag af samme niveau, til maksimalt niveau 9!

Flagtype bonusser:
  • Råstofproduktion
  • Enhedsproduktion
  • Angrebsstyrke
  • Forsvarsstyrke
  • Held balancer
  • Befolkning
  • Formindsket pakke/mønt pris
  • Bytte kapacitet

Hvis du søger et bestemt flag, kan du handle med andre og bytte flag af samme niveau, med din stamme.

Tjen flag ved:
  • Dræbe fjendtlige tropper
  • Uddanne adelsmænd
  • Opnå medaljer
  • Færdiggøre visse opgaver
  • Købe udvidelsespakker
  • Invitere venner

Bedst af alt, dit flaginventar er ikke bundet til en verden, men til din konto. Hvis du fx optjener et flag på verden 1, kan du bruge det på verden 3!
Flagene vil ikke være aktiveret på eksisterende verdener.
 

Flyverskjul

Elite medlem
Reaktionsscore
2
...

Det da helt til grin.

Dvs. Starter man på en ny verden, så har man fordele fra start, fordi man har f.eks 100 flag på sin konto. :rolleyes:
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
haha og i gør så meget for at få ny spiller med og så får de det enu svære ved ikke helt hvad det næste bliver men vil at man kan købe troper for lidt plus
håber aldrig at alle de ting der er på de dansk verdne kommer ind på net
 

JustMe

I træning
Reaktionsscore
0
...

Det da helt til grin.

Dvs. Starter man på en ny verden, så har man fordele fra start, fordi man har f.eks 100 flag på sin konto. :rolleyes:


det oss lidt sådan jeg ser det

jeg ville gerne se hvad eks koster det og hvad eks får man ud af det

så efterhånden som det blir testet synes jeg det kunne være rart med en masse eksempler som man er nogenlunde sikre på bare ca
 

lanselot10

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Ser ingen grund til at dette skal tilføjes til spillet :(
I så fald burde der ikke være påvirkninger fra andre verdner :/
 

tuborgchefen

Spilentusiast
Reaktionsscore
1
...

jeg vil vente med at kommentere det til jeg ved lidt mere om det dvs når jeg har set det
 

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Hvis vi ser bort fra global delen er det så en god eller dårlig ide at man, ny som gammel spiller, får en grund til at konkurrere om at få flest medaljer, dræbe flest fjender, invitere flest venner osv, for at få flere flag?

Er der nogen af mulighederne for at tjene flag i ikke bryder jer om?
hvad med handel af flag? god eller dårlig ide?
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Kommer de til at være på den nye verden, eller? Jeg synes selv, at det lyder som en god, og ny ide :D
 

LiamAird

Elite medlem
Reaktionsscore
7
Det kommer først på nye verdener.
Altså IKKE de gamle/igangværende verdener :)
 

lonning

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Det kommer først på nye verdener.
Altså IKKE de gamle/igangværende verdener :)

skod hehe


Når men kender i supporter eller jer andre de forskellige ting omkring flag:confused:? for så har jeg et spørgsmål nemlig;)

Vi har tilføjet en funktion kaldet flag! Et enkelt flag kan tildeles til en by, hvilket giver en specifik bonus, flagene kan fjernes igen efter 24 timer og tildeles på ny. Opgrader flagene, for at øge deres effektivitet, ved at samle 3 flag af samme niveau, til maksimalt niveau 9!



hvordan gør man så dette:)))
 
Senest redigeret af en moderator:

LiamAird

Elite medlem
Reaktionsscore
7
Når du har 3 flag af samme type og samme niveau vil du få en ekstra mulighed om at opgradere disse.
Der skal bruges 3 flag for at opgradere til 1 niveau 2 flag.
3 niveau 2 flag til at opgradere til niveau 3.
 

romalt

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg synes som udgangspunkt at det blot lyder som endnu en måde at stjæle mælkepenge fra børn på..

Når det så er sagt så kunne det måske fungere når blot flagene:

1) ikke kan købes med kontantbetaling - ikke for at sige noget men de tåbelige premiumplus funktioner er jo til grin. Ved ikke hvor mange gange min samvittighed har givet et lille stik når jeg nakkede en stakkels møgunges by efter han har tømt sin mobiltlf. ned i den.. self kun ganske kortvarigt, men alligevel..

2) ikke kan overføres mellem verdener.. Det gør det jo komplet og aldeles umuligt at tiltrække nye spillere til TW.. som det er nu er det jo allerede ganske svært at forklare at man kan købe sig til fordele - hvor blev det sportslige af? De spillere som ikke allerede har valgt andre browserspil pga. premiumplus gør det da nu i ren og skær protest!

3) Ikke kan påvirke held-balancer og prisen på mønter/pakker.. For at troppebalancerne i spillet skal fungere kan man ikke pille ved den bagvedliggende relative vilkårlighed (som opfattet af spilleren) der ligger i held.. Og adler bør have en pris der gør det nemt/billigt at få de første par byer, men svært/dyrt at bygge en millionkonto op..

Men som sagt er mit umiddelbare indtryk af funktionen at skabe endnu en måde at malke mælkepenge ud af de små unger og i processen risikerer man at ødelægge et ellers velfungerende spilkoncept..

/ Romalt
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
jeg er stadig af den mening at man giver de heldig og aktive enu en fordel og der ved kan man jo lige så godt lade være med at spile vis man ikke lige høre blandt dem
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
For mig at se ser det ud som om .dk er gået "konkurs" og Inno nu har besluttet vi skal misbruges som var vi en Beta server, så nu er vi betalende forsøgskaniner på de nye og tvivlsomme spil instillinger istedetfor en server med velfungerende verdener...

Men tjaa.. Blot min mening jo.. Hva angår flag instillingen, så tror jeg mit indlæg taler forr sig selv...
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
For mig at se ser det ud som om .dk er gået "konkurs" og Inno nu har besluttet vi skal misbruges som var vi en Beta server.

Det er også kommet på tribalwars.net
Der er dog rimelig stor modstand mod betalingsdelen af flag, så det bliver nok skrottet at man kan købe sig til det på .net (puha).


Til Topic:

Pros;

- Forhindre folk delvist i at lave nye accounts, som kan skyldes af mange grunde (et eksempel kunne være dårlig beliggenhed ved opstart, man kan jo "kun" genstarte 1 gang inden for 1-2 uge(r).
- Skabe noget mere strategi/spil i tribal wars.
- Vil få folk til at blive længere på verdener (dette er dog mere til Inno Games fordel, dollars, og spillerens fordel ligger i flagene, godt tænkt Inno games :wave:)

Cons;

- Skaber endnu mere ubalance mellem de erfarne spillere/veteranerne, der spiller flere verdener.
- Hvis det bliver man kan købe sig til flag, er det helt væk, gider ikke sige hvorfor er for obv.

Prøv at se dette skema. Procent et givent flag niveau i en by giver. Er jo vanvittigt hvis man har højt lvl flag, f.eks. i starten med at farme.

Flagtype - 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9

Production - 4 - 6 - 8 - 10 - 12 - 14 - 16 - 17 -18%
Recruit speed - 6 - 8 - 10 - 12 - 14 - 16 - 18 - 19 - 20%
Attack power - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10%
Defensive - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10%
Luck balancing - 6 - 8 - 10 - 12 - 14 - 16 - 18 - 19 - 20
Population - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10%
Coin costs - -10 - -12 - -14 - -16 - -18 - -20 - -22 - -23 - -24%
Haul increase - 6 - 8 - 10 - 12 - 14 - 16 - 18 - 19 - 20%
 

larspp1

I træning
Reaktionsscore
0
ja må sige jeg stopper helt efter at have spillet her siden V3 startet,
Det er kun en pengemaskine og ikke andet nu, dem der har mange penge de gider og bruge her, er dem der vinder.
Hvis i vil have spillet skal forsætte, så skal det kun være muligt at købe plus og ikke andet, lige som i gamle dage.

Indtil det sker er jeg ude af dette spil.
Takker alle dem jeg har spillet sammen med og alle dem jeg har spillet imod ;-)
 

LiamAird

Elite medlem
Reaktionsscore
7
For mig at se ser det ud som om .dk er gået "konkurs" og Inno nu har besluttet vi skal misbruges som var vi en Beta server, så nu er vi betalende forsøgskaniner på de nye og tvivlsomme spil instillinger istedetfor en server med velfungerende verdener...

Men tjaa.. Blot min mening jo.. Hva angår flag instillingen, så tror jeg mit indlæg taler forr sig selv...

De funktioner der kommer her, kommer også på alle andre markeder. Det er ikke kun .dk, der får disse opdateringer :)
 

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Det eneste han siger er at det ikke kun er .dk der har fået disse flag som Dekani nævner. Om det så er positivt er jo op til alle spillere på verdensplan.
 

romalt

I træning
Reaktionsscore
0
Målt alene på denne her tråd virker entusiasmen for flag jo ganske overvældende! Jeg har ganske vist ikke tjekket .net forums endnu, men tror næppe folk på andre servere er mindre interesseret i at gøre spillet bare nogenlunde tilgængeligt for nye spiller, hvilket flag jo mere eller mindre forhindrer.. At der formentlig også er mange som ønsker et rent spil hvor man ikke "bare" kan købe sig til succes tror jeg heller ikke er overdrevent.. Men rart at høre at Inno tager kritik til sig og ikke bare indfører en gennemgribende regelændring uden først at overveje dens indflydelse på spilbalancerne, brugervenligheden(her ikke mindst begyndervenligheden) og mekanikken..

Det self kun min mening, men dette spil har været for nedadgående siden inno indførte premiumplus.. Det virker på mig som om man er blevet så angst for at miste indtjening at man helt glemmer at årsagen til folk stopper med at spille ikke er fordi de fik tæv(og havde det været årsagen havde det altså været lidt svært at lave om på, det er trods alt et krigsspil) og nu forsøger man så at bibeholde en marginindtjening ved at indføre stadig flere muligheder for at købe sig til usportslige fordele, med endnu større spillerflugt til følge.. Jeg er skuffet over at man fra man annoncerer muligheden for flag og til man laver opdateringen slet ikke tager sig tid til at høre spillernes mening.. Vi er vist alle blevet spurgt om vores holdning til flag og af det jeg kan se af forum er der ikke en udbredt begejstring.. Jeg sagde i sin tid da man indførte premiumplus at V3/V4 ville blive mine sidste servere, men jeg blev så lokket tilbage af kammeraterne til V11.. Men med flagfunktionen stiller jeg mig uigenkaldeligt i køen af spillere(og den er lang) der siger stop til mere af de her tilkøbte fordele..
 
Top