Hvorfor smutter alle?

Status
Ikke åben for yderligere svar.

Bright Star

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Nu har jeg kigget lidt rundt og må sige at serveren ikke er værd at bruge mange penge på. Hvis man kikker i spiller listen skal men helt op til ca rang 130 bare før man finder spillere med 2 byer. Skal man finde spillere der (kan noget) er listen så kort at det ikke er værd at nævne.
Rasta har i en del verdener huseret grundigt hvilket er godt nok. De har uden tvivl været dygtige til gamet, ingen tvivl om det. De har formået at skabe frygt om sig. Læg mærke til jeg bruger orden frygt og ikke respekt. Grundet til jeg bruger det ord er at hvis en spiller skal være god, er skills ikke det eneste man skal kunne. Man skal kunne læse serveren, hele spillet og ikke kun ens egen stamme. Hvor Rasta helt sikkert før skulle bruge skills for at vinde, kan de nu betragte det som shooting Ducks i et tivoli. Overmagten er overvældende, spillere orker ikke spillet på de betingelser. hvorfor bruge tid, penge på noget der på forhånd er givet?
Rasta ledelsen har ikke formået at læse serveren vil jeg mene. Man skal ikke vinde for enhver pris. Spillet drejer sig primært om at slås, dvs at have en modstander eller flere at slås med.
Resultatet af Rasta´s fremturen er at der faktisk ikke er spillere tilbage i verdenen. Det er jo ren utopi at sige at man bare kan slå sig sammen og banke Rasta med de få spillere der efterhånden er på pladen.
Til sidst så må det da være utroligt kedeligt for Rasta at spille på den måde. I poster sikkert en hulens masse penge ud på noget der minder om SimCity.
Husk at slukke lyset når i er færdige og lås døren:)
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Hey Bright Star

Synes dine pointer er valide, hvis det ikke var fordi det lugter af at I bare har fået tæsk af få personer fra Rasta........

Vil dog sige, er selv af den opfattelse at når 1 stamme kan dominere så heftigt, er det ikke optimalt/fun.
Synes dog at man, inden man "brokker" sig, skal give det en chance.
Har du/I prøve at gangbange Rasta? Nej.
Har du/I sat jer ind i spillet helt? Nej. At deffe en 9k by (som var eneste 9k by i verdenen) med 2000/2000 er ikke helt optimalt. Der har ikke været nogen forsøg på at snipe, backtime, preadle osv.
Genadle så jeg rapporter hvor I sendte 500 økser og 1 adel. l0l. Heller ikke helt optimalt gjort.

Kan huske på Classic 2, hvor den dominerende stamme mergede med en del spillere (der var def/barb adlers). Dette ragede jeg ret meget mod ! Og ligesom et par af jer, skrev jeg en del inde på forummet at jeg synes det var kedeligt at de bedre spillere samlede sig og herefter merger.
Men mit brok var EFTER min stamme alene erklærede dem krig, og prøvede at samle andre stammer mod dem.
Vi var lidt alene mod dem, og et par stykker quitede så til sidst var det ikke sjovt og de fleste quittede/gav op. Så det var lidt fail. Men dette var også langt senere inde i spillet, end denne verden er på. Og stammen dominerede meget mere.
Edit: Men vi gav dem da lidt kamp, de kunne ikke bare tage hvad de ville mod os.

Det jeg vil frem til: At brokke sig, uden at prøve først, er lidt for nemt imo :)
 

suprise

Nybegynder
Reaktionsscore
0
@ Surprise

Forstår dig, hvis det er det du har oplevet.

Men seriøst, nye spillere må også selv lige "råbe" højt. Jeg har allerede lært rigtig mange nye spillere basisk tricks, endda nogen at snipe (ikke fordi det særlig svært, men at kunne det er rimelig essentielt).
Hvis man bare kigger på, og efter brokker sig, er man selv uden om det.
/QUOTE]

Har skam prøvet at henvende mig, men nej ingen har lyst til at lære fra sig...så tak for spil jeg finder mig et nyt
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Bright Star:
Jeg er enig i din anskuelse. Jeg erfarede på verden 11 at et flertal i ledelsen ville vinde for enhver pris, hvilket jo så resulterede i at man godkendte pointrytteri selvom det var udført for at opnå en midlertidig 1.ste plads. Jeg kunne ikke akseptere at man gik på kompromi med skillz og god etik i en såkaldt elite stamme, og valgte derfor også at trykke slet konto. Man var ganske enkelt bange for at pointrytteren ville stoppe med at spille hvis man inskærpede at den slags ikke var iorden... Så det var da med et smil om munden at jeg som den spiller med flest byer på kortet efterfølgene trykkede slet konto uden at lade nogen høre om det. Det bliver derfor også spændende at se om hvorvidt Rasta ledelsen lærte sin lektie eller om man igen på denne verden vil se pointrytteri som en akseptabel opførsel. Jeg siger bare, hvad bliver det næste ? At tillade mixe byer ? .. LOL .. I så fald vil vi efterfølgene have god grund til at kalde Rasta ledelsen for nOObie ;)

Jeg mener ikke at det er forsent at få styr på styrke forholdet på verden 13.
Men det kræver at diverse ledelser i stammerne tager sig sammen og opfører sig mere målrettet.
 

Bright Star

Nybegynder
Reaktionsscore
0
En lille sidste post. Jeg pointere bare sitiuationen som den faktisk er. Jeg er ligeglad om vi får bank eller ej. Vi hopper tilbage til travian og en comx server da vi har kvittet de danske servere netop fordi vi til sidst var en slags Rasta alliance. Klart man får nykker når det kører i simulje for nogle spillere, men netop derfor burde disse spillere gribe i egen barm og få banket noget nyt ind i spillet, så serveren ikke dør af kedsomhed.
 

Reds

I træning
Reaktionsscore
0
Tæsk har vi måske fået , men dem er vi nu ikke så bange for.
Men vi kommer fra et spil hvor det hele var forpestet af kæmpe egoer og alt for meget inavl.
Det har vi så erfaret at også gør sig gældene på Tribalwars, derfor er det dårlig besværet værd at sætte sig ind i spillet.
spillet består jo af så meget mere end bare gameplay, spændingen mangler total når der ikke er flere aktive spillere og den største stamme tydeligvis ikke tør lade andre være med i spillet ( mener ikke os )
Derfor det jeg vil se frem til : et spil uden indavl

Birgit
 
Senest redigeret:

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Håber en supporter kommer ind og evt. meddeler at de lige vil kigge på muligheden for en skandinavisk verden hehe

Der er flere gange kigget på muligheden for en fælles nordisk server og jeg tror ikke at holdningen har ændret sig fra at det ikke vil være en mulighed.
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
@Foaly

Jamen så må i jo gå ud til alle spillere med en appel om at stoppe pre-mades.

Dvs at spillerne skal have fri mulighed for at ændre brugernavn eller whatever.. Således at i apelere alle spillere til at få et nyt navn og starter i spillet på en frisk uden at gøre andre opmærksomme på hvilke stats eller brugernavne de har på andre servere...

Hvis der ikke kommer nogen drastiske tiltag, så dør de danske servere simpelthen.
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
.. med mindre man evt laver verdener hvor man ikke selv kan vælge sin stamme, så har haps jo nok ret ;)
 

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Spillet skaber kun rammerne. Vi kan ikke tvinge spillerne til at gøre hvordan den ene eller anden syntes er mest rigtigt. Vi kan højest opfordre til at man gør hvad der vil være i spillets interesse hvis man elsker spillet.
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Vi kan højest opfordre til at man gør hvad der vil være i spillets interesse hvis man elsker spillet.

Også det jeg mener med at gå ud med en appel til de gode spillere om at droppe de pre-made og begynde at lære folk spillet...

Evt tilbyde spillerne i den vindene stamme på v13, nogle pluspoint for at starte hver deres stamme i hver deres ende af kortet på v14, og få dem til at spille imod hinanden... så kan konkurrencen imellem dem jo være "hvem er bedst til at lære nye spillere op"
Gevinsten skulle så ikke udbetales før det var tydeligt at stammerne ikke var gået i forbund med hinanden X)
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Spillet skaber kun rammerne. Vi kan ikke tvinge spillerne til at gøre hvordan den ene eller anden syntes er mest rigtigt. Vi kan højest opfordre til at man gør hvad der vil være i spillets interesse hvis man elsker spillet.

Siger du at man ikke kan lave en verden hvor spillerne automatisk er med i en stamme ?

Iøvrigt er det da underligt at I kan finde ud af at lave skandinaviske speed verdener, men så ikke kan lave skadinaviske normale verdener. :confused:
Det giver jo ingen mening...
 

anje

Veteran
Reaktionsscore
3
Bright Star:
Jeg er enig i din anskuelse. Jeg erfarede på verden 11 at et flertal i ledelsen ville vinde for enhver pris, hvilket jo så resulterede i at man godkendte pointrytteri selvom det var udført for at opnå en midlertidig 1.ste plads. Jeg kunne ikke akseptere at man gik på kompromi med skillz og god etik i en såkaldt elite stamme, og valgte derfor også at trykke slet konto. Man var ganske enkelt bange for at pointrytteren ville stoppe med at spille hvis man inskærpede at den slags ikke var iorden... Så det var da med et smil om munden at jeg som den spiller med flest byer på kortet efterfølgene trykkede slet konto uden at lade nogen høre om det. Det bliver derfor også spændende at se om hvorvidt Rasta ledelsen lærte sin lektie eller om man igen på denne verden vil se pointrytteri som en akseptabel opførsel. Jeg siger bare, hvad bliver det næste ? At tillade mixe byer ? .. LOL .. I så fald vil vi efterfølgene have god grund til at kalde Rasta ledelsen for nOObie ;)

Jeg mener ikke at det er forsent at få styr på styrke forholdet på verden 13.
Men det kræver at diverse ledelser i stammerne tager sig sammen og opfører sig mere målrettet.

Kære Don Funk.

Hvis man som ledelse skal bøje sig for at en spiller eller to råber point rytter, så skal man også bøje sig, når halvdelen af en stamme, råber at stammens største spiller OG LEDELSES medlem, ikke deltager i stammens krige......så bøjer man så ikke ved det sidste, som var situationen der opstod først, så bøjer man sig heller ikke for når et medlem råber
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Siger du at man ikke kan lave en verden hvor spillerne automatisk er med i en stamme ?
Iøvrigt er det da underligt at I kan finde ud af at lave skandinaviske speed verdener, men så ikke kan lave skadinaviske normale verdener. :confused:
Det giver jo ingen mening...

Der findes ikke skandinaviske speed verdener. De er svenske. Dvs svensk support, med svensk CM der bestemmer og det foregår på svensk. At man til tider har valgt at kalde det skandinavisk speed er nærmere for at lokke danskere og nordmænd til at foretrække denne speed verden frem for de andre markeders. Men hvis du betragter dette som skandinavisk, så er den svenske server skandinavisk og den danske og norske server meningsløse...
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
anje:
Se nu forholder det sig sådan at jeg jo faktisk deltog i krigen. Det forholder sig også sådan at puppeldk havde set sig sur på mig fordi jeg tillod mig at kritisere hendes systematiske bans af alt og alle der havde forbrudt sig imod reglementet, også selvom vi kunne løse problemet ved at tage den pågældende spiller ud selv. Jeg tænker her på en situation hvor hendes manglende strategiske evner gjorde at jeg blev efterladt med valgmuligheden om enten at hoppe på NC alene, lave en satellit cluster i kantområdet eller sidde med hænderne i skødet i 14 dage. At sidde med hænderne i skødet i 14 er var uakseptabelt, og hoppe på NC alene virkede lidt overilet, så jeg valgte at lave satelitten... Efterfølgende deltog jeg jo faktisk i angrebet på NC, men da jeg jo havde 18 timers rejse til det område man havde planlagt at angribe, så oplevede jeg kun at de enten dodgede, snippede eller supportede tungt... jo jeg fik skam byer fra fjenden, men det gik langsomt... Samtidigt hobede adlerne sig op fordi jeg forsat farmede hvilket gjorde at jeg snildt kunne adle småbyer og forstærke satelitten.. og det var jo faktisk først efter at jeg havde påpeget dette overfor Rasta at folk igen begyndte at farme. Inden da havde et flertal af stammens medlemmer jo i ren dovenskab glemt alt om denne lille del af spillet ;)
Jeg kan vel dybest set ikke holdes til ansvar for andres dovenskab, for det var jo deres egen dovenskab, der gjorde at de ikke havde adler nok til at gøre det samme som jeg... pointrytteri er imidlertid et nOOb-trade ... og jeg var led og ked af at Rasta navnet skulle forbindes med nOObie handlinger. Da et flertal i ledelsen var bange for at pointrytteren så stoppe ville de derfor ikke bede manden om at nedgradere sine byer så de lignede ordenlige byer, og jeg vil ikke have mit navn tilsmudset af nOObieness, så jeg havde jo reelt kun ét alternativ, nemlig at trykke slet konto. Rasta mistede derved den konto der havde flest byer, men så kan de f@ndeme lære det :D
Det kaldes at have integritet .. at stå fast på sine principper.

Skolehaven:
Fair nok mester, jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke vidste at det forholdt sig sådan. Havde bare set navnet på en verden der blev kaldt skandinavisk og dragede derfor en konklusion om at det var muligt.
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Det var da noget af et derai :huh:l.

Kan ikke lige se det "nOOObie" i det, men fair, må I selv styre.

@ Foaly/Support

Nu skriver I at det er en mulighed. Er det også noget folk har vist interesse i før? Og har svenskerne/nordmændene snakket om dette før? Hvis ja, så lad os da få en skandinavisk verden asap :cool:
 

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Ja skolehaven havde det oppe at vende i alle 3's forums efter aftale med den daværende LCM. Det sluttede af med en afstemning, hvor LCM ikke mente at opbakningen til en fælles server var stor nok.
 

Bright Star

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Foaly

Ja skolehaven havde det oppe at vende i alle 3's forums efter aftale med den daværende LCM. Det sluttede af med en afstemning, hvor LCM ikke mente at opbakningen til en fælles server var stor nok.

Nu kender jeg slet ikke så meget til forholdende her i Tribal. Men tegnene er faktisk de samme som i Travian. Dog er jeres spiller antal en hel del lavere desværre.
Travian teamet havde som sagt samme problem som jer, men valgte efter en del forespørgelser at lave en nordisk server. Den er igang nu og der er faktisk overvældende tilslutning. Tror alle har manglet nyt blod, nye mål. Og en go landskamp er altid godt.
Det skal så siges at Danskerne får nummefuld pt, men er på vej op igen:)
 

Reds

I træning
Reaktionsscore
0
Man kunne også sætte den begrænsning at det ikke var tilladt at deffe uden for egen alliance / forbund.
det ville gøre det hele lidt mere lige, da en alliance ikke længere kunne have 4 skjulte deff alliancer.
en alliance + 4 deff stammer = 75 spillere det er sku ikke helt fair kamp


Glemte lige

Birgit
 
Senest redigeret:

xian chao

Nybegynder
Reaktionsscore
0
then its hard 2 get a good aliance... if u cant send deff 2 each other:/ w13 .no was like that! no fun at all
 
Status
Ikke åben for yderligere svar.
Top