Forslag til v31

MarkusBM

Nybegynder
Reaktionsscore
4
Baseret på hvordan de seneste verdener har udviklet sig, tænker jeg, at en verden med indstillinger nogenlunde som v22 ville være interessant. Pt. sker der typisk det, at 4-5 stammer vokser sig store i løbet af de første tre-fire uger af en verden, hvorefter de to med de mest aktive/rutinerede spillere overtager kontrollen i hver sin ende af verdenen. De to store stammer består som regel af folk der tidligere har vundet verdener, eller i hvert fald tidligere har spillet sammen. Det ender med at der er et sted mellem 30 og 40 aktive spillere, der klarer sig godt. Resten ender typisk med at blive spist af de større spillere, hvilket gør at der, efter en måneds tid eller to, ikke er specielt stor sandsynlighed for at man kan vokse sig stor, hvis ikke man var det i forvejen.

Det er primært de små stammer fra v22 jeg finder interessante i denne sammenhæng. Hvis man kun kan være 4-5 medlemmer i en stamme, betyder det, at flere stammer vokser sig store, samt at de gode spillere ikke kan gruppere sig i kun to eller tre stammer. Hvis der så desuden er en høj verdenshastighed, betyder det, at spillere der starter sent/genstarter har en chance for at opnå en relativt stor størrelse inden de modtager angreb.

Mht. de andre indstillinger på v22, ved jeg ikke om et gap på 500ms er vejen frem. Man skal trods alt stadig forsøge at holde på de rutinerede spillere, og hvis spillet bliver for "nemt", kan det måske afskrække nogle af dem der har styr på teknikkerne fra at spille.

Mine personlige preferencer er at spille med simpel tech og guldmynter, men det har nok ikke rigtig indflydelse på hvorvidt folk gider spille verdenen eller ej.

Som en afsluttende bemærkning, skrev Sun ved offentliggørelsen af v22s indstillinger, at dette ikke ville blive nogle standardindstillinger, men det er 9 verdener siden når v31 starter, så jeg ville ikke ligefrem påstå at det ville blive normen at spille med den slags indstillinger.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Tak for dit forslag :)

Seneste verden med små stammer (5 pr stamme) var verden 26, så der har været en enkelt i mellemtiden, men jeg mener helt sikkert at der er en god chance for at få det godkendt igen på næste verden.

Verden 30 er med hastighed 2, så næste verden SKAL være hastighed 1. Det kan vi ikke komme udenom.

De 3 åbne verdener vi har pt. har et gap på 100ms og da vi ikke har modtaget noget negativ feedback mht. det, så var det planen igen på dk31. Vi kan dog sagtens fx. sætte det til 500ms eller finde en gylden mellemvej, hvis det er et spillerønske?
Er der nogle meninger om hvorvidt vi skal bibeholde 100ms på dk31 eller om vi skal prøve en anden afstand? :)

Simpelt tech og møntsystemet er absolut det mest brugte og det nemmeste for flertallet at finde ud af.
Vi kan for variationens skyld bruge 3-trins systemet, hvis det passer med de øvrige indstillinger på en verden, men det er ikke endnu overvejet om det skal bruges på dk31. Er der nogle der gerne vil vi gør det? :)
Pakkesystemet er jeg personlig ikke vild med, det fungere efter min mening ikke lige så godt som møntsystemet og er mere kompliceret. Det vil kun i meget få tilfælde blive valgt.

Er der andre der har forslag/meninger om hvordan de gerne ser indstillingerne på dk31, så er I meget velkommen til at dele det med os!!
 

Operator

Nybegynder
Reaktionsscore
1
Jeg syntes at det generelt lyder som en meget god løsning for næste verden. Jeg er frisk. Jeg ville dog også foretrække guldmønter. :) Men spørger du mig ville det være at foretrække at verdenen ikke kører for langsomt.
 

Jesus

Nybegynder
Reaktionsscore
2
Jeg tænker 50ms gap, det er simpelthent alt for nemt at snipe det andet. Kan jo gøre det i søvne
 

l2pn4b

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Hej Sun

Er der mulighed for at indstille hvor mange barbar/bonus landsbyer der spawner ift spillerlandsbyer? Hvis der er kunne jeg rigtig godt tænke mig at man kiggede på denne mulighed, da det vil tilføre spillet lidt mere flow ved at gøre mappet større :) og så vil der også være bedre chance for at man kan komme tilbage i spillet hvis man nu f.eks. bliver rimmet eller starter sent
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Det er muligt at indstille mængden af barbarbyer i forhold til antal spillere der starter op, men .dk har allerede sat dette forholdsvist højt i forhold til normale anbefalinger (faktisk er vores tal 3 gange højere end det anbefalede ;)), så flere barbarbyer er ikke sandsynligt.
Der er en mulighed for at øge afstanden mellem landsbyerne, så kortet bliver større og der er længere fra midten til rimmen, men denne er også allerede sat til maks, så der kan vi ikke gøre mere.
Der er ikke mere vi kan gøre med indstillingerne, for at gøre "kortet større". Eneste måde det kan ske er ved at der kommer flere spillere på verdenen.
 
Top