Bogmærker - sådan

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Denne guide vil koncentrere sig om bogmærker i opera da det er min foretrukne til opgaven. Princippet bag bogmærke farmning er dog det samme uanset browser.

En stor tak skal lyde til ejeren af min gamle V4 konto, som så venligt har lånt mig sin konto så jeg kunne lave denne guide til jer alle.

1. Installer Opera. http://www.opera.com

Download.jpg

og installer opera

2. for hurtig og nem brug af opera tryk "ctrl f12", tryk "avanceret", tryk "genveje", check boksen af hvor der står "Aktiver enkelttast-genveje"

Avanceret.jpg

enkelttast.jpg

Herefter kan du skifte imellem dine faner med 1 og 2 tasten såfremt du ikke ved at skrive i et felt. fx hvis du markerer for at taste antal spejdere ind så skriver den 1 der i stedet for at skifte fane. afmarker boksen du skriver i for at vende tilbage til at bruge skift fane funktionen hvis du markerer et sted ved en fejl. I tilfælde af at du fx har 10 faner åbnet så er 1 tilbage og 2 fremad ;)

3. lav en farmrapport på de byer du vil have dine bogmærker til at omfatte. bemærk at dine bogmærker er låst i antal og afsender by, så det er vigtigt at være omhyggelig fra starten. ellers ender du nemt med at bruge meget mere til på denne måde end ved scriptfarmning.

rapport.jpg

I eksemplet er der vist 1 spejder og 100 lk det er fordi det er min gamle konto fra V4 jeg har lånt til at skabe denne guide. Dette må ikke ses som det perfekte antal at vælge. Jeg vil anbefale 1 spejder og 8 lk tidligt i spillet, dette kan udvides til 12 lk siden 15 lk og til sidst 22 lk... højere antal er kun hvis man fortsætter med at farme længe efter alle andre som i det viste eksempel.

4. Det er vigtigt at du altid har den første rapport til rådighed. Du skal derfor gemme alle dine rapporter i en separat mappe som vist her:

mappe.jpg

Dette er meget vigtigt fordi det er de rapporter som bogmærkerne laves efter som bogmærkerne refererer til. de vil derfor ikke virke hvis de bliver slettet. Dette er en nem måde at fjerne erobrede farme fra dine bogmærker. bare tryk på byen, vælg rapporten som bogmærket linker til og slet. Det kan tage lidt tid at finde det rigtige ellers hvis du skal lede alle bogmærkerne igennem... ligesom hvis man manuelt fjerner ved scripts.

5. Inden du går i gang med at lave selve bogmærkerne så er det vigtigt at have et nemt bogmærke system til rådighed i din browser. derfor tryk f4 eller:

Paneler.jpg

6. tryk på stjernen, tryk på pil ned ved + tegnet og vælg ny mappe. Navngiv mappen.

Nymappe.jpg

7. dit første bogmærke laves ved at åbne rapporten og trykke på "» Angrib igen med de samme tropper"

Angribigen.jpg

Nu kommer menuen med ok knappen frem. her trykker du "ctrl d" og navngiver bogmærket. Husk at ligge bogmærket i den rigtige mappe.

Bogmrk.jpg

Navngiv.jpg

Tillykke du har nu lavet dit første bogmærke. du kan åbne det igen og igen ved at klikke på dit nye link i venstre side:

Link.jpg

8. et lille tip til alle dem der vil bruge dette meget:

Detvigtigste.jpg

Ved at højre klikke på din mappe med bogmærker kommer denne fane frem. åbn eller enter tasten åbner alle bogmærker på en gang, hvorefter du kan sætte markøren på ok knappen om benytte venstre klik og 1 eller 2 tasten for hurtig afsendelse af alle bogmærker. Bemærk at du IKKE kan sende mere end 5 angreb i sekundet som standard i spillet. begræns derfor din iver ellers vil du bare få en masse fejlmeddelelser fra byer der ikke er blevet sendt på alligevel.

den anden menu jeg har markeret er "bogmærk alle åbne sider". Den bruges hvis du åbner alle rapporter på en gang og rykker frem til der hvor du kun skal trykke "ok" ved brug af denne funktion gemmer den ALLE sider på en gang. det er derfor vigtigt kun at have de faner åbne som du vil bogmærke i den pågældende mappe. En nem måde at åbne rapporterne på er at højreklikke og åbne som et nyt vindue i baggrunden, så du hurtigere kan fortsætte med at åbne den næste rapport.

bnnytfaneblad.jpg

Ris og ros modtages gerne. Spørgsmål ligeså ;)
 
Senest redigeret:

drengen8

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Ser fint ud :) skal da prøves når jeg lii får lidt mere tid til at sætte mig helt ind i det :)
 

Ayla

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Super god guide! :)
Meeeen...
Hvordan får jeg så sendt 5 angreb inden for 250 ms ?
-Går i offline, trykker ok og så online igen ? :confused:
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Det har intet med bogmærker at gøre. Det eneste de 2 ting har til fælles er at jeg brugte samme browser, men det er ikke nødvendigt med bogmærker. Men hvis det ønskes laver jeg lige en anden guide til t-metoden. Enten i aften eller efter min næste vagtperiode (onsdag). Er lige ved noget andet.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Noooo .. før man ved af det har du sørget for alle noobs sender 150 ms. trains .. not good, betyder jo man ska til og lave noget :p
 
Top