Diskussion: Vinterevent 2013

tobi4981

Spilentusiast
Reaktionsscore
2
Spændende. Tænker hvis man angriber dem er det så kun ress man får eller kan man også stjæle Stål. Fangede det ikke helt
 

unvts

Nybegynder
Reaktionsscore
0
lol this event is a total fail. it's like you can only get advantage if you use premium.
Just dream about getting back your resources from those villages. They have super high defenses.
I'm also playing on couple other servers and my friends spent countless full armies trying to clear them.
the smallest has 10k troops it goes up to 80k or more.
 

bille

Senior medlem
Reaktionsscore
1
There's only a small advantage for premiums, as far as i can tell, since there's only 1 event-action, which can be bought by using Premium - it'll cost you 100 pp and a random effect .. It's not worth it imo!
And regarding attacking the villages, you were warned that it wasn't the optimal decision :)
________________________________________

Det lader til at mængden af stål en effekt kræver er ekspotentiel-forbundet med antallet af point du har - kan dette evt. blive be- eller afkræftet af crew, da jeg ikke synes at have læst dette noget sted!

Og selv om det er tydeligt når man har handlet, så fremgår det heller ikke hvad handelsforholdet er - 10 råstoffer = 1 stål
 

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Efter hvad jeg har fået oplyst, så er handelsforholdet afhængigt af din størrelse.
 

bille

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Det er vel kun forholdet mellem mængden af stål du har behov for, for at kunne benytte dig af eventets funktioner, og din størrelse som ændrer sig?

Hvis tingene forholder sig anerledes end jeg er kommet ind på, (herunder også 10:1 forholdet mellem råstoffer og stål) så tænker jeg det er meget vigtig information at formidle videre til brugerne? :)
Tror gennemskuelighed er nøgleordet her? hehe
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Fuldstændig latterligt event... der er for lidt info om handelsforhold og styrke... Derudover er gevinsten ved evt handel eller angreb derpå for lille i forhold til hvad der bliver brugt...
 

unvts

Nybegynder
Reaktionsscore
0
I believe I am the person who benefited the most of this event, (Turning the wheel with steel 30 times a day) I still think this event is a total fail. Because the only players who can benefit from trading steel, are only the players who started fresh. Chance to grow larger and have better effects. Like how I turned the wheel for 900 steels While I hade 1.2k lc and farmed 300k a day. Then I made my warehouse 30 and turned the wheel for 1600 steels while I earned 720k resource from 10% and 50% awards. These could be the only scenarios you could benefit instantaneously. Otherwise you should save up 10 days doing nothing but turning the wheel. Earn 5-6 50% resource awards. Then grow twice make your warehouses 30 and earn couple million resources everyday the last 5-6 days. I also wrote my idea on how could this event won't be a total fail at innogames forum.

The Perfect bonus for the event.
x5 power while attacking the merchants (buy only with steel x10 of normal steel for example if you turn for 10k you need 100k.) (10 hour like other bonuses)
 
Senest redigeret:

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
paying 900 steel to get one turn... cost 9000 resourses... winning 20% more resourse production for 10h.

if hour production is 500 its 125+ pr hour. Thats 1250 ekstra total for 10h... times 3 because of wood, clay and iron, 3750 TOTAL resourses.

Outgoing res: 9000
incomming res: 3750
Cost of trading: 5250

Now i ask... where's the fun in that?
 

Bieberfan88

Junior medlem
Reaktionsscore
3
20% af 500 er altså kun 100 :rolleyes:

Men det jeg så ikke forstår er at du ikke ligesom alle os smarte vinder præmierne i starten af eventet og så bygger op og aktiverer når det kan betale sig.... Samt at vi kun sender fra vores overskudslager.... Men det ville jeg være et klogt spilvalg og vil nok være lidt udfordrende...
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
20% af 500 er altså kun 100 :rolleyes:

Men det jeg så ikke forstår er at du ikke ligesom alle os smarte vinder præmierne i starten af eventet og så bygger op og aktiverer når det kan betale sig.... Samt at vi kun sender fra vores overskudslager.... Men det ville jeg være et klogt spilvalg og vil nok være lidt udfordrende...

Det gør det jo ikke ligefrem bedre at det kun er 100 res... vel? ;)

Nu er det jo et tænkt eksempel, beregnet udfra trin 20 råstofproduktion... så'n ca. :) Hvilket jeg gætter på at mange på verden 17 ikke er ret meget over...
Og gemme det til sidst i eventet??? tror du selv at med det tempo der er på råstofproduktionen, på verden 17, at det kan nåes at få råstoffelterne op i et niveau hvor det giver plus på kontoen?

Selv med en produktion på 1000 er bonussen jo så kun 200 pr time, hvilket er 2000 på 10 timer ganget med 3, lig med 6000... og hvis der så er betalt 9000 råstoffer for at få det spin?
Stadig en underskudsforretning...
 

unvts

Nybegynder
Reaktionsscore
0
But you can earn Overflod and Overflod II
I have 30 level warehouse now I use both and get 240k + 240k + 240k everyday :) but I still think this event is a total fail because this situation is so rare.
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
du glemmer at tage farming variablen med.. det er en meget vigtig keyfaktor som du glemmer :p mennesker kan i gennemsnit SNILDT få farmet 9000 råstoffer.
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
du glemmer at tage farming variablen med.. det er en meget vigtig keyfaktor som du glemmer :p mennesker kan i gennemsnit SNILDT få farmet 9000 råstoffer.

Øger det timeproduktionen at farme? øger 20% ekstra råstoffer tingen din farmning? Det skal jo ikke holdes op ved siden af hinanden eller sammenlignes.

Betaler du 9000 kr for meget i skat, men kun får de 6000 tilbage, ville du så ikke blive pænt hidsig over de manglende 3000 kr?
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
det sandt, det har du nok ret i.. men den er sgu da bedre end at bueskytter er 5% stærkere xD
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
men sådan virker en trombola vel egentlig også i virkeligheden.. der er kun 1 eller 2 steder der VIRKELIG giver et udbytte, f.eks. de 2 overflod ting, de betaler sig godt tilbage..

og man skal jo ikke vinde med alt jo.. så måske er det ok, de 20% ekstra miner ikke giver alle råstofferne tilbage, men kun nogle af dem..
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
men sådan virker en trombola vel egentlig også i virkeligheden.. der er kun 1 eller 2 steder der VIRKELIG giver et udbytte, f.eks. de 2 overflod ting, de betaler sig godt tilbage..

og man skal jo ikke vinde med alt jo.. så måske er det ok, de 20% ekstra miner ikke giver alle råstofferne tilbage, men kun nogle af dem..

Det kan du selvfølgelig have ret i... men nu hvor julen og nytåret har begrænset farmningen, så ville jeg da mene at det hele skulle gi plus på kontoen...

endnu engang... helt til grin...
 

Sir Angelo

Elite medlem
Reaktionsscore
5
Værnepligt og Økser og hestsko II er da også deres betal værd ;)

Hurtigere tropper, og hvis man koordinere det hele rigtigt så kan man jo få en cleaner 30% ekstra hurtigere, 25% ekstra offpower er også givet godt ud.

Selvom vi har givet næsten 4 mio. råstoffer i v16, så har det givet et fint overskud, da råstofferne alligevel ville være gået til mønter som vi allerede har mere end nok af.

Handler bare om man spiller kortene rigtig ;)
 
Top