Epilog over ET

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Jeg er som den sidste af de oprindelige ET's langt om længe stoppet, hvilket jeg gør med stor vemod. Jeg har i længe burdet gøre det men det er først nu at det sker. Desværre. ET er i dag ikke hvad det var før sommer og det kommer det ikke til at være igen, da stemningen, aktiviteten og sammenholdet ikke er som dengang. Det skæmmer vores ellers gode ry vi har haft igennem tiden. Frygtet af vores fjender og den ledende stjerne der førte an når vi mente at nok var nok. Vi er det vel næppe længere og har vel heller ikke været det igennem det meste af sommeren.

Derfor vil jeg nu sige Fare-the-well fellow praetorians. It has been an honour to fight with you.

Ps. Jeg vil senere få skrevet den fulde epilog over hvordan jeg ser vores sejre og nederlag.
 

killerkel

Senior medlem
Reaktionsscore
1
sku surt at hører i lukker ned men havde de fleste vel også regnet med ville ske på et tidspunkt :)

held og lykke frem over skole :)

og rest af E.T. vi ses på slagmarken forhåbentligt på samme side ;b
 

zzzz

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Virker nu lidt underligt og vemodigt at den stolte stamme E.T. ikke er mere til at sætte sit præg på denne lille verden, både i aktiv kamp og på de diplomatisk linier, men sådan går det når originaliteten og sammenholdet forsvinder.... Fare well space cowboys....
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Kapitel 1 - Opstart

Efter lang forsinkelse kommer her det første kapitel i sagaen om de underlige rumvæsner:

Hele stammen tog sin begyndelse da Ulven4569 spurgte til om han kunne finde nogen der var interesserede i at lave en lille aktiv stamme for at bevise at man ikke behøvede at have 100vis af medlemmer som i hvert fald verden 2 syntes at mene. Vi skulle heller ikke svælge os i forbund og IAP'er, men i stedet være med til at sætte krydderi på V4 tilværelsen, skabe spænding og alt i alt selvfølgelig ende med at komme ud af kampene som vindere af V4. Alle disse mål skulle opnås ved godt samarbejde og stor aktivitet. Vi skulle starte ud med at farme som besat og gøre dette til vores primære indkomstkilde. Alt dette behøver man ikke at være mere end 15 mand for at opnå sejren i en dansk verden. En påstand som vi stod ved og som vi hele spillet igennem skulle forsøge at bevise. Vi var kun nogle stykker som sprang med på ideen men det var nok til at historien tog sin begyndelse i en hektisk og indholdsrig historie:

Holdet.jpg


(note til billedet er at Buster2600 kontoen i tidernes morgen hed noffe)

Som det ses bestod holdet af:

1. noffe Som var helt ny til spillet, men han havde stor flair og mange gode læremestre i spillet. Han åndede altid min konto i nakken mht dagens plyndrer

2. ulven4569 Grundligger og leder af stammen. spillede i V2 dual med sin lillebror på luka1507

3. luka1507 Menigt medlem med lysten til at prøve noget nyt hele tiden

4. Seth Lærte jeg aldrig at kende så godt. Han var kun med i dette kapitel

5. Kagestodder Kæmpede videre med os andre og vidste længe sit værd som ukuelig spiller

6. Skolehaven Ja de fleste kender mig ;)

Desuden skal der nævnes de mange der ikke klarede skærene af hver deres årsager: Zlol, Explenation?, Problem Child, Conlon og The Princess

I hele den opstartende fase var jeg diplomat og stod for kontakten ud af huset sammen med min dual. Efter vores stammes oplæg måtte vi aldrig have mere end 3 IAP'er på noget tidspunkt så vores primære opgave var at finde de der ville gavne os mest, skrive med diplomaterne og få dem til at give os det indtryk af at vi ville have noget at vinde ved at indgå IAP med netop dem. Det var nemt for os at gennemføre dette, da vi var den eneste dual konto. Vores konstante aktivitet gjorde at vi altid havde tid til at svare indenfor meget kort tid. Vi skulle også vurdere de forskellige stammer udfra det faktum at de ikke måtte bokse os ind så det begrænsede vores farming muligheder. Vores største issue var de stammer der blev betragtet som massrecruit. Det skulle bevises vi var den mest velfungerende stamme og vandrehistorien om at man skulle have 100vis af medlemmer for at klare sig var en verden. Fjenderne var derfor først ~F~, men det skulle hurtigt vise sig at de hverken organisation eller slagkraft til at komme i betragtning som en trussel. De var ganske enkelt ikke meget end andres farme og til trods for myriader af medlemmer var der ikke samarbejde til at standse disse mange angreb. Derimod blev RS målet især efter sammenlægningen med NN. Med hensyn til antal af medlemmer nåede de næsten ~F~. De var bedre organiserede og var offensive og forsøgte at tage det de manglede. I vores terminologi var stammer under 20 små stammer imens stammer omkring 20-50 var normalt 50-100 var storstammer. 100+ var en hug stamme og det værste prædikat en stamme internt kunne blive betegnet som. Både RS og ~F~ levede op til det. RS havde bare noget der på overfladen virkede da de nåede først på MBA milestonesene. Det at det kun virkede på overfladen var ikke noget vi beskæftigede os med. Til gengæld var vi opmærksomme på hvor meget de lå i vejen for hinanden. Vi hørte om mange der brokkede sig over at nu blev de farmet af 4 fra RS og tit ramte de så tæt at kun ham der var heldigst fik noget med sig. Hvis de ikke allerede var for store før NN, så var de nu så store at de hæmmede sig selv.
Det var en krig vi så frem imod og som vi diplomatisk søgte allierede til. Dette var umuligt da alle de store stammer virkede til nervøst at kramme hinanden af frygt for en tidlig verdenskrig allerede inden V4 så den første adel. Reelt set lå ET derfor perfekt da vi lå i det eneste K der ikke var primær K for nogen stor stamme. Imidlertid blev vi ramt fra en uventet kant.

GnR gik til angreb på Seth og kagestodder med katapulter med baggrund i at blandt andet jeg skulle have truet med at oberlix skulle hjælpe med at cleare alle de farme vi begge benyttede. Personligt blev det betragtet mere som en opfordring end en trussel og jeg husker heller ikke at jeg gjorde noget særligt opfølgende derefter. Det var dog det vi fik som grundlag for angrebet. Et angreb der faldt aldeles ubelejligt af alle ting. Vi var som den eneste konto i gang med at lave train og alle andre kunne kun skaffe det for langsomt. Vi havde 2 mand der skulle reddes! og fjenden skulle helst blive hvor de var og stækkes så meget som muligt. Det første til backtimingen som beskrevet i propaganda tråden, hvor GnR viste så høj klasse at det kunne de også. På min konto var vi jo langt foran og vi valgte derfor at bruge det første tog på at skaffe en værkstedsby til vores katavåben. Desværre lå den lidt langt væk og op af ~F~ men det var en nødvendig risiko at risikere deres vrede ved at tage den. alene nogle få hundrede katapulter kunne blive det forsvar vi behøvede til at standse mange af GnR's angreb og vi kunne få den til at vokse explosivt ved bare at nuste den med de nødvendige ress hjemmefra.
Det vakte til vores forundring så stor vrede hos ~F~ at de ville have byen, med magt om nødvendigt, fordi det var månekongens by, som pulvermule argumenterede. Den havde jo altid lagt nærmest månekongen og ikke jeg. jeg havde jo intet at gøre helt deroppe. Det var ikke engang i min kirke. Diplomatisk blev det aldrig noget som stammen blev andet end orienteret om at det foregik og at vi havde kontrol over situationen. Derimod skabte det en løsning på det hele at der blev stået stejlt på at den eneste løsning var at vi afleverede den by til månekongen. Vi skulle jo gerne have kirkedækning på byen og månekongens main lå godt til det. Dog ved jeg ikke hvor månekongen selv personligt stod i den sag, da han ikke var repræsenteret i samtalerne. I hvert fald ikke med mindre at pulvermule repræsenterede ham, men det var ikke noget der blev nævnt i hvert fald. Det briger mig frem til at det nok ikke var noget der var taget i betragtning. ligesom den fulde cleaner vi allerede der havde heller ikke blev det.
Planen blev derfor at bygge 5 adler og presse GnR ved at tage Oberlix ud imens de andre fik deres tog på plads. Han var faktisk allerede blevet til et mål inden de angreb pga hans by's størrelse, men valget om at tage den blev jo gjort nemt, da de andre byer vi havde kig på i første kirke ikke var fjende byer (hyrden var bla i RS dengang og derfor en anden vi havde overvejet). Desuden skulle vi bruge den 5 hvis vi som frygtet ikke fik en fredelig løsning med ~F~. Månekongen's by skulle falde inden rygtet spredtes at jeg havde en fuld cleaner og byen derfor var stacket.

Conquest.jpg


Som det ses tog det os godt 11 timer at tage begge byer, så det gik pænt stærkt. Af en eller anden årsag var min dual nervøs for at ~F~ kunne finde på at stacke Månekongen for at holde mig fra at gøre noget dumt. Derfor blev det besluttet at holde 1000 LK hjemme til at farme med så vores hær kunne blive opbygget hurtigt igen. Resslvls lå nemlig stadig omkring de 11 for jern, ler og træ. Vi fik dog byerne til en pris der for os var chokerende lav. Tabet blev genopbygget på bare 2-3 dage :eek: Som det ses blev noffe den som tog over og kayotos forsvandt sammen med Discowolf der faldt morgenen efter. De var de 2 største nær ham. Seth blev dog ham der måtte betale prisen for vores strategi. Vi kunne ganske enkelt ikke redde ham når de kun adlede med en adel og vi ikke kunne adle manden der gjorde det. Ulven4569 betalte med det der svarer til ca en halv nuke. Vi kom frem til at der stod pala med katavåbnet. Vi skulle sidenhen lære at det end ikke var hans eget :S Hvad patrioten og GnR var uenige om har jeg aldrig boret i, men vi var lykkelige for at han ikke stod i deres rækker da byen faldt, for på krigsstats fremstod det ikke som et tab til GnR. Det fremstod som en ensidig affære, hvilket det næsten også var. Seth stoppede herefter og satte os ned på 5 medlemmer :| Det gav et par dages stilstand, men GnR fik vel knapt luften for morgenluften for Darksun var tab af hans by til luka1507. 4 timer forsinket tager jeg Orary's main. Jeg bliver aldrig klar over om han reelt stoppede før eller efter dette angreb. Da Møbjerg taber sin by til noffe næste morgen var krigen vel allerede vundet, da deres 7 største spillere allerede var væk. 6 erobret ud og patrioten havde selv forladt dem og stod som stammeløs. Status var at GnR havde tabt til en offensiv der varede sølle 6 dage. Resterne genstartede modsat os eller forsøgte at blive venner med os ved at byde ind med det de havde. Resterne faldt i hænderne på NS som i tidens løb nok blev kaldt en del mindre pæne ting for netop at tage det vi ikke gad tage.

Slut på første kapitel. spørgsmål som man ikke føler besvaret for tiden til og med krigen imod GnR's afslutning kan stilles nu. Og så må vi se hvornår næste kapitel kommer. Næste kapitel vil omhandle tiden mellem nedlukningen af ET til genskabelsen.
 
Senest redigeret:

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Efter sejren over GnR fulgte en turbulent tid i ET. Man skal huske på at en stamme som RS stadig stod stærkt på det tidspunkt, og vores planer gik i retningen af krig imod denne stamme. Til det manglede der rigtig mange folk i ET. Vi var trods alt kun 5 tilbage da krigen sluttede. Om end vi måske havde de 5 på serveren som flest gerne ville have på deres side så var der ikke meget vi kunne gøre alene. Trods alt var kagestodder blevet sat rigtig langt tilbage, så der var kun 4 mand til at tage byer fra en stamme med over 120 medlemmer. En stamme som lå i toppen af MB ranglisterne :eek: Forhandlingerne foregik hovedsageligt med PPW1 og LdN~. PPW1 var stærkt interesserede i vores støtte, men de var ikke presserende for at vi skulle joine dem på samme måde som LdN~. De gik dog til utrolige længder for en IAP med ET og en fælles erklæret fjende i ET. Langt hen af vejen stod og fladt aftalen ved ~F~ da de havde forbund med disse. Efter sagen omkring månekongen, og den måde pulvermule greb sagen an, så havde vi på skolehaven kontoen mindst mistet al tillid til ~F~. KK stod så vidt jeg husker også på listen i det samlede forbund, men de var ikke de aktive i forhandlingerne. Grunden til den manglende tillid var, baseret på spioner, at ~F~ bare var et korthus der ventede på en der pustede til det. Et sådan stamme i forbundet ville være en bagdør til fjenden til at holde sig i gang. En slags bagdør ind i forbundets rækker og det kunne vi ikke tillade ud fra et strategisk synspunkt. I sidste ende blev ~F~ derfor kørt ud på et sidespor. de blev nedgraderet officielt til IAP med KK og PPW1 og var frit mål for ET stammen. Selvom der kun var min konto op ad deres hovedland. De havde dog mange spiller i deres wings blandt andet i ET's bagland. Aftalen med PPW1 blev hjørnestenen i det der skulle være et stærkt forbund, men det løste ikke ET's interne ambition om at rekrutere og ekspandere imod de 15 medlemmer som var vores mål.

LdN~ blev derimod efter lange forhandlinger der hvor vi måtte acceptere medlemskab grundet at vores rekruteringskampagne slog fejl. Der var undervejs lange forhandlinger Zimquik. De tog i alt over en uge og aftalen lød på radikale ændringer i hvordan LdN~ skulle ledes og hvilke krav der skulle stilles til medlemmerne i LdN~ for at man kunne forblive i stammen. Stammen skulle som en lille buttet dreng trænes til at blive en jægersoldat. Efter at have indvilliget i alle krav eller rettet disse til på en måde der var acceptable fra ET's synspunkt så joinede hele ET den 21 april 2010 kl 1905 med undtagelse af en der ikke var på... Tilmed havde Patrioten joinet 4 dage før og han var allerede da på vej til at blive en ET på trods af at han nakkede alt Ulven4569's off under krigen med GnR.

Fra start af havde vi aftalt at give den gamle LdN~ ledelse en uge til at effektuere alle de aftalte ændringer. Fra start af var vi dog nærmest sikre på at det ikke ville ske, så den gamle ET garde havde naturligvis beholdt deres skype chat og alle vores spioner blev holdt for sig selv. Udefra kom der mange spørgsmål om hvorfor. Forståeligt nok for udefra set gav det ingen mening at de mest berygtede spillere skulle joine en stamme af folk der ikke havde styr på ret meget. Men på vores foranledning (ET) blev den første skypechat lavet i LdN~ regi og vi brugte den til at se folk an imens ET-chatten fortsatte ufortrødent. I ET-chatten diskuterede vi lystigt hvem vi kunne bruge om hvem vi ikke kunne. Vi diskuterede vores frustrationer over ledelsen i LdN~. LdN~ Chatten blev vores dør til at finde de spillere der ville meget mere end LdN~. Disse blev gjort til loyale folk overfor ET.

Efter 8 dage gav vi op. Dagen før havde vi haft den sidste store argumentation med LdN~ ledelsen. 6 mand stod klar på minuttet og joinede og 3 mere kom med i løbet af timer. Men ikke kun en ny rekrut fra LdN~. Derimod blev resten sat på opgaver da det var forventeligt at vores farvel ville få en masse til at opgive LdN~ og formentlig få dem til at kollapse... LdN~s opløsning blev officiel ca 8 dage senere. Derimod var der 2 andre nye ansigter med i gendannelsen af ET. 2 Afhoppere fra RS, som gav os pålidelig info om at RS var tæt på opløsning. Som et symbol på dette blev NRG skabt 3 dage senere. Også i RS havde de stærke spillere forladt skuden og den længe ventede krig med den store lovende alliance blev aldrig benyttet. Den politiske forvirring var vel nu på sit højeste set fra mit personlige synspunkt. Det virkede som om alle ville vide hvor det genrejste ET stod og hvor NRG stod. Mange spørgsmål blev bevist holdt stangen, for ET indledte forhandlinger med NRG kort efter deres tilblivelse. Så vidt jeg husker indledte min Dual samtalen om et merge imellem de 2 stammer. I sidste ende strandede forhandlingerne på hvor mange medlemmer den samlede stamme skulle have. 1 måske 2 personer var det der stod imellem at merget var gået igennem som jeg læste situationen. NRG ville ikke lade de 1-2 i stikken og min dual mente vi havde gået langt nok over de planlagte 15 ved de spillere vi havde accepteret. Spørgsmålet er vel mere om vi havde kunnet fået en sådan stamme til at fungere. Men uden at ville fornærme nogen så har jeg i dag mine tvivl på at stammen havde overlevet som en samlet stamme. I stedet blev der opsat en IAP imellem stammerne, så vi ikke behøvede at kigge os over skuldrene hinanden imellem. Dette var dog en process der tog uger og som skal ses i lyset af at aftalen vi havde med PPW1 sluttede. Den var alene hængt op på eksistensen af RS og med dem væk fik vi aldrig igen nogen fælles interesser. Derfor fik PPW1 genoprettet forbundet med ~F~ i stedet for og sammen med KK blev de den hellige 3 enighed... hvornår FF blev en del af dem ved jeg dog ikke. Denne kæmpe alliance der vel talte noget der ligner 300 medlemmer. blev derfor den største trussel for ET og for NRG og med baggrund i dette blev vi enige om ikke at angribe hinanden men holde os til vores egne fjender... Eller som det hed i BRG regi... Egne legekammerater, for de kom aldrig i nogen officiel krig.

Dette bliver slutningen på andet kapitel. Jeg skal igen opfordre til at stille spørgsmål, hvis i mener der er noget uafklaret ved denne periode af spillet set fra ET's synspunkt. Næste kapitel kommer til at omhandle krigen med PPW1... den reelt sidste ET march. derudover kommer der et afsluttende kapitel på et tidspunkt. Så jeg er halvvejs i min epilog :wave:
 

tobias2008

Veteran
Reaktionsscore
0
kunne godt tænke mig at høre om en ting,var det en lang krig mod PPW1:laugh: eller er det bare en lang historie:confused:
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Det var sikkert bare en lang historie :laugh: :laugh:..
Du spillede jo selv i PPW1 tobias :). Så hvordan kan du spørge om sådan noget :confused:
 

suicider

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Jeg glæder mig da til at høre din udlægning af missern-episoden som reelt vendte krigen ud fra mit synspunkt...

Mht ET, så synes jeg helt sikkert I gjorde det flot, I havde styr på tingene osv osv.. men at I kun holder så lidt tid som I reelt gjorde, og så ligefrem at lave en epilog over historien, hmmmm..

Altså jeg vil sammenligne det lidt med at man cykler halvvejs op af Alpe d'Huez og distancerer resten af feltet med 15 minutter, hvorefter man bliver overhalet, ender sidst og ryger for tidsgrænsen. Herefter vælger man så at skrive en bog om sejren på Alpe d'Huez, alle de ting man gjorde rigtigt, om at man bare havde bedre ben end alle andre og hvilken rus det var at distancere dem ;) ..

Min pointe er, det er måske at gøre lige en aneeeelse meget ud af tingene det du har gang i her, og synes faktisk det fjerner lidt det indtryk jeg har af dig som den ydmyge spiller du er :)
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
:huh: Må lige lave et kort indlæg her...

@ tobias2008 Nej det er nok ikke en længere historie end de 2 der allerede er postet, men ting tager tid og jeg tager mig ikke ofte tid til at skrive noget der ikke virker til at være det store antal tilhørere af.... kig på antallet af indlæg (læs relevante indlæg for jeg hader når folk spammer mine indlæg, og jeg bliver seriøst nødt til at anmelde visse personager ( de ved selv hvem jeg hentyder til))

@ Miss til min orientering, og den er ikke nødvendigvis rigtig, så deltog han først på kontoen lige omkring PPW1's opløsning. altså efter at kontoen mistede byer til ET. Om det er propaganda ved jeg dog ikke og jeg gider ikke at bryde mit hoved med det. Desuden er der jo nogen der også gerne vil vide hvordan verden ser ud i følge andre. Det kaldes at være interesseret, imens andre er forudindfattede. Personligt kan jeg bedst lide den første kategori. Og ja man kan godt læse et indlæg og stadig være forudandfattet...

@ suicider Epilogen er ikke skrevet for at hylde ET og de mål vi lovede. Jeg har forsøgt at udelade propagandaen efter bedste evne. Netop for at forsøge at holde mig til den ydmyghed som du selv nævner. Som nævnt i krigen med GNR så spillede vi højt spil. er det gloværdigt? eller dumdristigt? og vigtigst af alt giver det for de der læser hvad der står en ide om hvad der skal til for at standse en sådan taktik og egentlig er det ikke ret meget... hvis altså man ved hvad man laver. Jeg har på ingen måder og vil heller ikke kalde ET vinderne af denne server og læser du det imellem linierne så har jeg formuleret mig forkert. Især i det sidste kapitel kommer jeg til at nævne alle de fejl der gjorde at vi umuligt kunne have vundet denne server. Epilog er udelukkende brugt fordi det er for kedeligt at bruge de samme ord hver gang. Og tråden er lavet fordi jeg følte at der i et stykke tid efter opløsningen stadig var en masse rygter som var så langt fra sandheden at jeg havde svært ved at se det var den samme stamme som jeg var en del af.
Skal jeg sammenligne den med tour de france som du, så vandt vi de første 2 etaper og glemte hvad det var vi lavede :p
 
Top