Erstatning af tabte pluspoint

Summit

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg vil gerne foreslå, at spillere der har været banned uden berettiget grundlag, får erstattet de pluspoint, der er gået tabt. Det er vel meget normalt jvnf købeloven, når man uden egen skyld fratages muligheden for at gøre brug af en ydelse man har købt.

Det kunne måske få supporten til at arbejde lidt hurtigere i den slags sager.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Burde der vidst slet ikke stilles spørgsmål om, erstatning skal da bare falde prompte ;)
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Vi banner aldrig uden berettiget grund, vi banner når der er tydelige tegn på regler brydes.
Og primær grund til sager trækker ud, er at spiller enten ikke sender appel med det samme eller forsøger sig med "historier" eller undvigelses taktikker i stedet for at indrømme deres fejl og få afsluttet sagen :)

Men mener man at man har været uretfærdigt udelukket, så er man altid velkommen til at bede om at enten jeg eller LiamAird ser på sagen :)

Dog vil jeg lige nævne, at jeg godt er klar over hovedparten af de vi banner fortæller deres stamme og andre at det var uden grund og de blev åbnet igen fordi vi begik en fejl..det bør tages med et ton salt! ^^
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Jeg er ALDRIG blevet bannet med god grund !!! .. Kan ik gøre for folk ikke kan tåle bandeord nu om dage :laugh:
 

Summit

I træning
Reaktionsscore
0
Så vil jeg da gerne fortælle min ban historie, som godt nok ligger et par år tilbage.

Både min mand og jeg spillede på daværende tidspunkt TW på samme verden. Vi havde orden i sagerne og hakket af i delt internetforbindelse. Pludselig en dag var vi begge bannede og skrev til support med det samme (pågældende admin er stadig admin). Efter ca. et døgn fik vi besked på, at banningen var sket p.gr.a. mærkværdige login tider, hvoraf man sluttede, at der var tale om en spiller og ikke to. Vi spurgte (med det samme), hvad der mentes med mærkværdige login tider. Efter ca. et døgn fik vi besked på, at der var sammenfald i login tiderne. Når spillere har samme IP adresse kan der være sandsynlighed for, at de fører en form for samliv - selv om det givetvis ikke altid er tilfældet. Vi svarede derfor, at vi var mand og kone, spiste på samme tid og sov på samme tid, deraf de sammenfaldende login tider. Så blev det weekend og vi måtte væbne os med tålmodighed henset til de 48 timers svartider, der gælder i weekender. Efter et par døgn fik vi svar, at sagen ville blive undersøgt nærmere. I mellemtiden var vi kommet i tanke om, at vi også logger på fra hver sit arbejde, hvilket er helt andre IP adresser og ikke nødvendigvis samme tider, hvilket vi påpegede i et svar til support. Efter endnu 24 timer blev kontoen åbnet uden et ord fra support. Pluspoint blev ikke erstattet = 5 dages tabt plus.

Jeg søger ikke erstatning for plus her - så lang tid efter, ønsker bare at oplyse, hvordan virkeligheden ser ud, for en banned spiller.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Desværre er vi jo i den situation at vi ikke må udtale os om spilleres sager og dermed ikke kan komme ind på detaljer om specifikke sager og da jeg intet ønske har om at hænge nogen ud på forum, så vil jeg heller ikke.

Jeg kan kun anbefale, at er man i tvivl om noget i forbindelse med en udelukkelse, så spørg med det samme (fx. kan jeg ikke nu, selv om jeg gerne gav jer en nærmere forklaring over ticket om hvad der skete den gang, se jeres logins og dermed ikke se hvad supporteren så) og som tidligere nævn..bed evt. om at en anden ser på sagen hvis I mener der er tale om en fejl fra supporterens side.


Og det ved vi godt alle sammen Dekani, det er synd og skam folk ikke bare kan lade dig være dig :p
 

Summit

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg hænger heller ikke nogen ud eller ønsker en genoptagelse af en gammel sag. Jeg ville såmænd være fuldt ud tilfreds, hvis det blev taget til efterretning, at x*24 timer er uendelig lang tid for en banned spiller at vente på et svar, når vedkommende selv har reageret prompte. Afklaring af bans burde gå forud for mange andre ting og det kunne man måske netop sikre, hvis der skal erstattes plus.

Desuden kan jeg oplyse, at mens vi skriver her sidder der min. 1 spiller på V9 og venter på (og har gjort det de sidste 30 timer) at der er nogen, der tager sig af vedkommendes klage.
 

Summit

I træning
Reaktionsscore
0
Tak SUN, den omtalte spiller er nu blevet genåbnet og 7 dages plus refunderet.

Også tak for en sober og virkningsfuld dialog her, håber det er signal om en ny og forbedret standard på den slags support opgaver :)
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Jeg har aldrig noget mod en debat når det foregår i en fornuftig og ordentlig tone, og det gjorde dette :)
Vi vælger bl.a. supportere ud fra at de skal kunne snakke ordentlig til alle..også når de spillere de er i kontakt med er lidt kede af det eller ophidsede og måske glemmer lidt at det er mennesker der også har følelser de snakker med..og jeg håber da det er hvad de der er i kontakt med support oplever.
Kan godt være vi ikke altid er enige og det føles uretfærdigt når man bliver udelukket og supporterne så virker lidt tunge at danse med, men det er fordi de er sat til at sikre reglerne overholdes og ikke bare må unbanne før der er en forklaring på hvad der er sket, men forhåbentlig snakker de aldrig grimt til nogle eller kommer med fornærmelser, for det er ikke acceptabelt!

Vi er ikke ufejlbare, det er også derfor enhver spiller har ret til at få en anden support på sagen hvis de ikke kan tale med hinanden eller de mener der er sket en fejl.
Der bør aldrig gå længere end 24timer fra en spiller til der bliver givet svar fra support, går der længere og opdager Liam eller jeg det, så overtager vi normalt sagen øjeblikkeligt. Eneste undtagelser hvor der KAN gå længere er helligdage, der kan det komme op på 48timer. Og der skal der helst ikke være bannede spillere hvis det kan undgås.

Og vi undskylder self til den omtalte spillere, det var en fejl og det har han på skrift i hans ticket hvis nogle skulle tro andet!


Og nu vil jeg kigge til den super lækre kødsovs vi skal have med pasta i aften, masser af grøntsager og smag og dufter så godt det får min mave til at knurre..hvilket er HELT off-topic, men så ved I nogle skulle skrive her igen, hvorfor jeg "desværre" er fraværende :tw_sword:
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Når vi er ved de mystisk afgørelser: Så blev jeg en gang bannet 24 timer for brud på reglen om ikke at reklamere for andre spil, fordi jeg på stammeforum havde opfordret til at se landskamp i fodbold på TV.

Den gang fik jeg at vide at det var en fejl og at reglen ikke skulle fortolkes så strengt. Det var selvfølgelig bare til at grine af, men havde det fået større konsekvenser, havde det været på sin plads med en form for erstatning.

På den anden side kom jeg muligvis engang til at spille på samme IP som en eller flere andre fordi min internetudbyder klokkede i det. Jeg opdagede det før support og fik sendt en ticket og der skete ingen ting. Var jeg blevet bannet på den baggrund, skulle det selvfølgelig være min internetudbyder og ikke support der skulle betale.

Det må være muligt at betale erstatninger, hvor spilleren er uforskyldt og der er ikke er en trediepart ind over.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Når vi er ved de mystisk afgørelser: Så blev jeg en gang bannet 24 timer for brud på reglen om ikke at reklamere for andre spil, fordi jeg på stammeforum havde opfordret til at se landskamp i fodbold på TV.
DAMN! .. Håber ikke de fører den sån altid, så skal jeg da bandes konstant for mine drukspil og "dagens babe" tråde :laugh:
 
Top