Vil gerne spørge dem fra JMH;
Synes i det var en sjov verden?
Og kan i lide udfordring, eller bare alt for at vinde?
Vil gerne spørge dem fra JMH;
Synes i det var en sjov verden?
Og kan i lide udfordring, eller bare alt for at vinde?
Spilhastighed: 3-4,5 i særlige tilfælde gives tilladelse helt op til speed 5
Enhedshastighed: bruges til at regulere enhedernes hastighed i forhold til spillets hastighed (den ovennævnte) speed 1 er normal hastighed og betyder at ved spilhastighed 5 når LK frem efter 2 min ved enhedshastighed 0.5 i samme tilfælde bliver det 4 min. enhedshastighed bør derfor afpasses efter spilhastighed og er i reglen aldrig over 1
Nedriv bygning: aktiv/inaktiv
Moral: aktiv/inaktiv tror ikke længere der bruges andet end tids og pointbaseret moral. mener ikke de bliver opdelt længere uanset hvad serveren siger.
Gård regel: aktiv/inaktiv ved aktiv vælges der hvor mange tropper gården kan supporte pr trin den er i. med trin på 1000 mand på din by vil der maks kunne forsvares effektivt med 30.000 mand. det sætter lidt højere krav til samarbejde stammen imellem og tvinger spillerne til at tænke mere over hvor meget de kalder ind og hvortil
Grundforsvar: 20 ændres normalvis aldrig
Millisekunder: aktiv ændres normalvis heller aldrig
Fake begrænsning: inaktiv/aktiv ved aktiv vælges der i hele procent
Forskningssystem: 3 trins forskning og mønt systemet. så vidt jeg husker er 3 trins akademiet det samme som pakkesystemet
Kirke: Aktiv/inaktiv
Medaljer: aktiv/inaktiv
Selvudbyggende barbarlandsbyer: inaktiv/aktiv ved aktiv vælges hvor højt byerne kan bygge sig op
Bonuslandsbyer: forbedrede bonuslandsbyer/bonuslandsbyer eller ingen bonuslandsbyer almindelige bonuslandsbyer har en lavere bonus end dem vi er forvænt med på .dk
Tidsfrist for at afbryde angreb: bør maks være 10 minutter
Tidsfrist for at afbryde handler: bør maks være 5 min
Natbonus:standard er fra midnat til klokken 8 om morgenen, men det kan trækkes til 0100 - 0700
Angrebsbeskyttelse for nybegyndere:På normale verdener op til 7 dage. Men det vil ikke være så højt på en classic runde
Maks. forhold Angriber : Forsvarer:20 : 1 er standard forholdet og vi har indtil videre ikke leget med andet end hvor lang tid den skal vare. Den bør dog være forholdsvis kort på classic, da eksembelvis en måneds 20 : 1 er meget på en runde der kun varer forventet 3 måneder
Bueskytter: Aktiv/inaktiv
Spejdersystem: generelt er der 2 systemer. der hvor der kun skal en spejder til at udforske en BB og der hvor der skal 4 til. Den første kræver paladin med våben aktiveret så vidt jeg husker
Paladin: Aktiv med eller uden våben/inaktiv
Stigende priser for Adelsmænd: guldmønter/pakker/trin på akademiet hvis jeg husker ret
Udbyg Adelsmand billigt:inaktiv/aktiv så vidt jeg husker kan en adelsmand genbygges billigt indenfor en kortere frist såfremt det er en du lige har mistet til fx et snipe. ved ikke om den stadig er mulig
Maksimal rækkevidde for adelsmænd: standard er vidst 100 Felter, men man kan da lege med ideen om hvor langt væk man skal kunne farme. ligger man centralt i danske verdener er standarden vidst så høj at man reelt kan adle alle
Loyalitet falder pr. adelsmands angreb:20-35 er normalen. på den norske hygger de sig med 30-55, så der er mulighed her for at lege med ideen om at 4 adler i et tog ikke behøver at være standard i alle runder/verdener
Stigning i loyalitet pr. time: Normalvis sat til det samme som spilhastighed
Medlemsgrænse pr. stamme: her er der vel mere eller mindre frit slag, dog vil jeg sige at medlemslimit på 100 til danske verdener ikke er en god ide. personligt mener jeg imellem 10-40 er passende alt efter hvor mange man forventer joiner den pågældende verden
Rangliste over besejrede modstandere:aktiv, går efter point dette er standard indstillingen
Angrebs/support gap: På de norske servere er reglen om tog på under 150 ms udeladt. valgmulighederne hos dem er derfor enten med eller uden angrebs/support gap. gappet ligger som standard i trin pr 50 ms. Jeg vil ikke anbefale mere end 100 ms
Farmregel: aktiv/inaktiv ved aktiv vælges der hvor meget der kan farmes pr dag. husk at tage spilhastigheden med i overvejelserne. speed 1 med 1000 ress om dagen er betydeligt mere end 1000 om dagen ved speed 4. Mener meget aktive farmere når op imellem ½ og 3/4 mill ress om dagen på en måned ved speed 1. med speed 1000 om dagen er de begrænset til kun 30.000 efter en måned, hvilket er en meget stor reduktion.
Kontorepræsentation: aktiv/inaktiv ved inaktiv vælges der normalvis sovemodus. sovemodus er dog normalvis kun noget der benyttes på speed og betyder at man kan sætte sin konto i på hvil så man ikke kan angribes i det valgte tidsrum. Tvivler på vi kan få lov til dette på en classic runde
Kontorepræsentationsbegrænsning ved varig kontorepræsentation:normalt er aktiv og begrænsning efter x antal dage. antallet af dage sættes i forhold til en rundes forventede længde
Fri handel:aktiv/inaktiv ved inaktiv kan man ikke sende råstoffer til hinanden uden om markedet, hvilket stærkt vil begrænse muligheden for at booste andre. Frihandel bliver som regel først slået efter x tid
Områdevalg: aktiv/inaktiv inaktiv gør selvfølgelig at man ikke kan sikre sig at ligge ved sine normale venner og man vil muligvis tvinges til at spille sammen med andre end man plejer
Sejrsindstilling: hemmeligheder/X antal point/flest point efter tid/ X% kontrol over verden/flest byer efter tid/x antal byer/ x antal king of the hill byer. Generelt alt der kan måles i spillet
Kommer lige med et par ekstra senere samt der vil evt blive rettet en smule i indlægget efterhånden som jeg får be og afkræftet de ting jeg ikke er helt sikker på.
<font face="trajan pro"><font size="3"><b><font color="#000099">skæbelon-til-Indstillinger</font></b></font></font>
<style>.ws { width: 500px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 50%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighed:</th><td>4</td></tr><tr><th>Enhedshastighed:</th><td>0.5</td></tr><tr><th>Nedriv bygning:</th><td>Akiv</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>Aktiv</td></tr><tr><th>Gårdregel:</th><td>Aktiv</td></tr><tr><th>Grundforsvar:</th><td>20</td></tr><tr><th>Millisekunder:</th><td>Aktiv</td></tr><tr><th>Fake begrænsning:</th><td> 2%</td></tr><tr><th>Forskningssystem:</th><td> 3 trins</td></tr><tr><th>Krike:</th><td>Aktiv</td></tr><tr><th>Medaljer:</th><td>Inaktiv</td></tr><tr><th>Selvudbyggende barbarlandsbyer:</th><td>Inaktiv</td></tr><tr><th>Bonus landsbyer:</th><td>Inaktiv</td></tr><tr><th>Tidsfrist for at afbryde angreb:</th><td>10 minutter</td></tr><tr><th>Tidsfrist for at afbryde handler:</th><td>5 minutter</td></tr><tr><th>Natbonus:</th><td>00.00 - 08.00</td></tr><tr><th>Begynderbeskyttelse:</th><td>3 dage</td></tr><tr><th>Maks. forhold angriber/forsvarer:</th><td>10:1 de første 14 dage, derefter 20:1</td></tr><tr><th>Bueskytter:</th><td>Aktiv</td></tr><tr><th>Spejdersystem:</th><td>Simpelt</td></tr><tr><th>Paladin:</th><td>Aktiv, uden våben</td></tr><tr><th>Stigende priser for adelsmænd:</th><td>Trin på akademiet</td></tr><tr><th>Udbyg adelsmænd billigt:</th><td>Aktiv</td></tr><tr><th>Maksimal rækkevidde for adelsmænd:</th><td>100 felter</td></tr><tr><th>Loyalitet falder pr. adelsmand:</th><td>20-35</td></tr><tr><th>Stigning i loyalitet pr. time:</th><td>4</td></tr><tr><th>Medlemsgrænse pr. stamme:</th><td>20</td></tr><tr><th>Angrebs/support gap:</th><td>150 ms</td></tr><tr><th>Farmregel:</th><td>Aktiv (Skal holdes så man ikke når over 30.000 res om dagen, den første måned</td></tr><tr><th>Kontorepræsentation:</th><td>Aktiv</td></tr><tr><th>Frihandel:</th><td>Aktiv fra dag 1 (så man kan bytte nu, men ikke kan farme)</td></tr><tr><th>Områdevalg:</th><td>Inaktiv</td></tr><tr><th>Sejrsindstilling:</th><td>55% af spillerbyer</td></tr></table></div>
<font face="trajan pro"><font size="3"><b><font color="#000099">skabelon til indstillinger</font></b></font></font>
<style>.ws { width: 500px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 50%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr>
<th>Hastighed:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Enhedshastighed:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Nedriv bygning:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Moral:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Gårdregel:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Grundforsvar:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Millisekunder:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Fake begrænsning:</th>
<td> Værdi</td></tr><tr>
<th>Forskningssystem:</th>
<td> Værdi</td></tr><tr>
<th>Krike:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Medaljer:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Selvudbyggende barbarlandsbyer:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Bonus landsbyer:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Tidsfrist for at afbryde angreb:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Tidsfrist for at afbryde handler:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Natbonus:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Begynderbeskyttelse:</th>
<td>Værdi</td></tr>
<tr>
<th>Maks. forhold angriber/forsvarer:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Bueskytter:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Spejdersystem:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Paladin:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Stigende priser for adelsmænd:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Udbyg adelsmænd billigt:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Maksimal rækkevidde for adelsmænd:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Loyalitet falder pr. adelsmand:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Stigning i loyalitet pr. time:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Medlemsgrænse pr. stamme:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Angrebs/support gap:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Farmregel:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Kontorepræsentation:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Frihandel:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
<tr>
<th>Områdevalg:</th>
<td>Værdi</td></tr><tr>
<th>Sejrsindstilling:</th>
<td>Værdi</td>
</tr>
</table>
</div>
Ser frem til en verden hvor det ikke kun er dual eller tripel spiller på de enkelte konti som vinder verden, som følge af at de farmer væsentlig mere end single spiller.