Fælles angreb

Molle

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg sad lige og tænkte lidt... Nogle gange sker det jo at en landsby har modtaget support ude fra, nogle gange så meget support at man har 30-40-50.000 eller måske endda mange flere tropper inde bag muren. Og det kan en enkelt landsby ikke gøre ret meget ved, 10-20 landsbyer kan heller ikke gøre ret meget, for de forsvarende mister stort set intet fordi de altid er i så stort overtal, et overtal som man som angriber ikke kan modvirke.

Så hvis man nu lavede en fane under "Stammen", der hed "Fællesangreb"?

Jeg forestiller mig at man har nogle medlemmer i de enkelte stammer med privilegier til at sende disse angreb ud. På samme måde som man kan sætte en "lås" på en by, så kan disse medlemmer med rettigheder udpege en by i stammen (eller forbundet), som skal modtage disse angrebstropper, og denne person kan også følge med i hvor mange der er til enhver tid.

Jeg forestiller mig at de enkelte medlemmer får en ekstra mulighed, når de sender tropper. Nu er der "Angrib" og "Opbakning", den nye funktion skal hedde "Fælles aktion"/"Stamme aktion". Denne ekstra mulighed er kun tilgængelig hvis den pågældende landsby er udpeget til at kunne modtage tropper på denne måde.

Når der så er tilstrækkeligt med tropper i byen, så kan medlemmer med de fornødne rettigheder i forbundet, sende angreb mod de byer der er "pakket" og på den måde øge chancen for at komme igennem.

Evt profit deles efter hvor stor en andel den enkelte spiller har bidraget med, således at man holder den bærekapacitet som den enkelte spiller har bidraget med op imod de andres bidrag og ressourcerne deles i henhold hertil.

--OFF TOPIC--

I forlængelse med dette var det også meget nærliggende at stammer kan modtage præstations medaljer, ligesom den enkelte spiller.
 

Dovakiin

Nybegynder
Reaktionsscore
0
fantastisk ide;D undrer mig meget over hvorfor dette ikke er en ting allerede.
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
Jeg kan godt lide det som det er.. Forsvareren har en vis styrke i sit forsvar, hvilket gør at offensive spillere skal tænke smartere, og ikke kun angribe front byer.

Jeg syntes lidt at idéen underminerer styrken ved en som forsvarer sig. Du skal også regne med, at ham som forsvarer sig somregel heller ikke har så meget at slå med, hvis han selv sørger for at stacke sine byer.. og hvis stammen stacker byerne, vil der være et helt bagland af byer som bare er tomme, og venter på at blive pultet i smadder/flanket eller på anden vis nakket.
 

Dovakiin

Nybegynder
Reaktionsscore
0
sandt, men det er jo relativt let at snipe trains, især jo længere de skal. så de front byer der er mega stacked er umulige at indtage.

i øverigt ville det her gøre teamplay endnu vigtigere:D
 

Molle

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg vil ikke sige så meget mere om selve idéen, men jeg vil da godt lige sige at jeg har lagt meget vægt på at øge stammens muligheder for fællesskab.

Desuden; skulle byen hvor man er ved at forberede det fælles angreb fra, selv blive angrebet inden tropperne bliver sendt ud, så kæmper alle økserne og LK som almindelige økse/LK og dør lige så let. Så dette skal spilleren der ejer byen huske at få kommunikeret videre til ham der koordinerer, ellers risikerer man at miste 3-4-5 fulde off byer lige af en gang!

Så selvom at det klart hælder imod offensiven, så er det ikke kun en fordel, man skal stadig huske at spille sammen, ellers så mister hele stammen lige pludselig alle sine tropper.

--EDIT--
Jeg kan ikke lige finde der hvor det var min mening at skrive at efter endt angreb, så var det min tanke at tropperne skulle returnere direkte tilbage til den by de er trænet i. Dog vil jeg lade dette punkt være op til diskussion, da det giver gode muligheder for kontra-angreb hvis de enkelte spillere ikke får trukket deres tropper hjem, så om det er det ene eller andet må I MEGET gerne diskutere :)

Så skal de returnere til den by de blev sendt afsted fra?
Eller skal de returnere direkte til deres hjemby med deres vundne ressourcer?
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Det er en interessant idé :)

Det vil dog kræve en meget stor ændring af spillet og det er generelt ikke nemt at få igennem. Jeg sender gerne idéen videre, men vil meget gerne høre lidt fleres mening om idéen og også gerne svar på de par spørgsmål Molle stiller i sit sidste indlæg.

Jeg har også par spørgsmål selv.
Ved en hver fordel bør der være en reel ulempe. Ved support har du fx ulempen, at du ikke kan dodge eller flytte den support der er kommet ind, skal der være en ulempe ved at havde alle de off-tropper til din rådighed?
Er der en maks grænse for hvor mange tropper der skal kunne samles eller er det uendeligt som med support?
Er det uendelig tid modtageren har til at samle sin super-hær? Eller skal der være en grænse, fx at fra første hær er modtaget, så er der 3 døgn til at få samling på tropperne ellers mister de kamplysten og vender hjem igen?
 

Dovakiin

Nybegynder
Reaktionsscore
0
tænker at den belejrede bys stamme kan angribe de belejrende tropper for st slå dem væk.

og ja det burde være maks 3 døgn til at samle hæren,.

Jeg ved ikke rigtig om jeg synes byen skal kunne modtage mere support efter en belejering.

endnu en hage kunne være at det koster et vist antal tropper eller resurser eller begge dele, for at begynde en belejering
 
Top