Flygtning

Luciferous

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Hvordan definere man en flygtning?

Er det en spiller, som har gjort sig utilpas i stammen, og derfor ekskluderes?
En, der flygter fra en krig?
En, der er kommet under angreb uden at være medlem af en stamme, og pludseligt indser det fornuftige i, at være med i en stamme?

Der findes åbenbart et sæt af uskrevne regler, som er forskellig fra spiller til spiller, fra stamme til stamme.
 

SaKzO

Veteran
Reaktionsscore
0
I min TW-verden er der ikke noget der hedder en flygtning :)

Vil hellere definere de to nederste grunde, som du har nævnt, som taktiske trin for at komme tættere på at vinde en verden :D Og den øverste som intet har at gøre med dette emne
 
Senest redigeret:

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Well det der er pinligt SaKzo xD

Til svar så er det nr. 2 og 3 der betyder flygtning ;)

At kalde det taktik vil svare til og kalde snyd en taktik og det kan man self. godt, men når alt kommer til alt er det en selv nedgørende ting at gøre, det viser 10x mere om den person der gør det end dem det går udover eller taber verdenen..
En flygtning har gerne til kendetegn at han bruger hele verdenen på at røvrende den ene stamme efter den anden med venlige toner og falske løfter, den ene dag er han din bedste ven, den næste har han efterladt dig til døden for at redde sit eget skind..
Men som sagt, man kan godt kalde det taktik.. Kan man vel egentlig kalde alt hvis man drejer ordene nok, for mig og se er det dog ikke taktik men tegn på kujonsk og forrædderisk optræden der bør straffes på hårdeste måde muligt :p
 

romalt

I træning
Reaktionsscore
0
Vil dog tilføje til Dekanis liste, at nr. 1 gør sig gældende i de tilfælde der er tale om en spion(iallefald hvis det er det der menes med at gøre sig utilpas i den stamme man er i).. I NC har vi fritstillet flere uden de af den grund er blevet betragtet som flygtninge, vi har bare ment de ville passe bedre ind i andre stammer end vores..
 

SaKzO

Veteran
Reaktionsscore
0
Well det der er pinligt SaKzo xD

Til svar så er det nr. 2 og 3 der betyder flygtning ;)

At kalde det taktik vil svare til og kalde snyd en taktik og det kan man self. godt, men når alt kommer til alt er det en selv nedgørende ting at gøre, det viser 10x mere om den person der gør det end dem det går udover eller taber verdenen..
En flygtning har gerne til kendetegn at han bruger hele verdenen på at røvrende den ene stamme efter den anden med venlige toner og falske løfter, den ene dag er han din bedste ven, den næste har han efterladt dig til døden for at redde sit eget skind..
Men som sagt, man kan godt kalde det taktik.. Kan man vel egentlig kalde alt hvis man drejer ordene nok, for mig og se er det dog ikke taktik men tegn på kujonsk og forrædderisk optræden der bør straffes på hårdeste måde muligt :p

Hvis man flygter fra en krig er det så snyd ? Hvis jeg er ved at tabe i skak og forlader spillet, er det også snyd ?
Det er da af taktiske årsager, at man forlade noget for noget andet :)

Flygtning er på ingen måder et TW-ord, vil lige finde min retskrivnings- og betydningsordbog frem hehe

flygtning(Politikens retskrivnings- og betydningsordbog 2001(Yeah parentes i parentes - Ja den er gammel + sad omvendt sad smiley)):
1: person som er på flugt
2: person som er tvunget til at forlade sit land af politiske grunde el. pga. krig


Ved ikke med jer, men jeg kommer frem til at ordet har ændret sig en del siden 2001 ^^
Kan vel give ret i at nr. 2 er den rigtige definition af ordet flygtning ifl. ordbogen, men 1 og 3 har på INGEN måder, ifl. mig selv, noget at gøre med en såkaldt flygtning.

(1)Hvis jeg er spion, HVIS!, og bliver opdaget, så kommer jeg jo på et tidspunkt med i den stamme, som jeg spionerede for - hvorfor er jeg så flygtning der ? Jeg blev da smed ud af den stamme, som jeg spionerede og er tvunget til at søge asyl i den stamme som jeg spionerede for - jeg flygter da ikke ? Jeg kommer bare med i den stamme, som hele tiden har haft min ryg op ad? Slf. er det dobbeltspil, hvilket jeg selv er imod, men det har da intet at gøre med en "flygtning".
Man kunne også være et dumt ahole i stamme A og så kommer man med i stamme B - hvorfor er jeg en flygtning der ? Hvad nu hvis jeg havde verbale konflikter med Ledelsen i stamme A og bliver smidt ud på grund af det ? Jeg har da ret til at joine stamme B, som Ledelsen jeg intet har noget i mod - men det er jo en samtale mellem Lederne i de diverse stammer, om de stadig vil have en form for forhold, hvis jeg bliver smidt ud af A og kommer med i B

(3) Stamme A har forbund med stamme B.
Jeg er neutral og bliver angrebet af stamme A og kommer så ind i stamme B. Hvad søren har det så at gøre med flygtning ? Hvor skulle jeg vide fra at A har forbund med B ? Slf. kan man have sine kontakter, men hvor mange fortæller til en unknow person, om hvem de er i forbund/IAP med nu om dage ?
Hvad nu hvis jeg allerede havde forhandlinger i gang med stamme B ? Og lige inden jeg kommer med i den stamme, så er der nogle onde/rare hoveder i stamme A, som synes jeg har nogle flotte byer på 10K, der begynder at angribe mig ? Er jeg så en flygtning fra stamme A's gerninger mod en kommende spillem8 ?

Er det en spiller, som har gjort sig utilpas i stammen, og derfor ekskluderes?
En, der flygter fra en krig?
En, der er kommet under angreb uden at være medlem af en stamme, og pludseligt indser det fornuftige i, at være med i en stamme?

En der flygter fra en krig er den jeg allermest holder med.

En flygtning har gerne til kendetegn at han bruger hele verdenen på at røvrende den ene stamme efter den anden med venlige toner og falske løfter, den ene dag er han din bedste ven, den næste har han efterladt dig til døden for at redde sit eget skind..
Det er da ikke en flygtning ? Det er da en som spiller taktisk, men ved at spille dobbeltmoralsk ?

Flygtning = Nej
Røvrender = Ja

Men alt i alt, så vil jeg ikke forsvare denne "flygtning", da jeg ikke synes de eksistere. Sagt lige ud så synes jeg bare, at folk der gør den slags spil i nævner intet har at gøre med en flygtning andet end, at de er nogle pesticider eller røvrendere, Y I said it, som vil vinde en verden på så mange måder som muligt.
Men det kan jo også bare være mig der aldrig helt har oplevet det før ? Jeg nåede aldrig langt i de foregående verdener, fordi jeg var noob, hvilket jeg stadig bliver betegnet som af vise spillere i en jk-way, tror godt at vedkommende ved, hvem jeg taller om ^^.
 

Luciferous

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Det er måske fordi der er flere generationer, og folk fra forskellige kulturer, der spiller med i spillet, at der opstår forvirring? En Bjørnetjeneste var i gamle dage noget ret skidt noget, men det er blevet til en god ting for de unge mennesker.

Hvis man forlader et skakspil, så er man pr. definition en taber - og det er jo noget man har aftalt mellem alle skakspillere, så alle kender reglerne.

Men definitionen fra ordbogen er den, jeg også hælder mest til - bare fordi man ikke kan lide at være med i en krig, så kan man ikke bare melde sig ud. Det er vel at betragte som at være desertør, og det bliver jo også straffet. Desværre har man jo ikke selv råd til at straffe desertører, fordi man skal holde stand mod dem, man er i krig med, så hvad kan man gøre?
 

R.I.P.

Elite medlem
Reaktionsscore
0
En flygtning er en der joiner en stamme, for redde sit eget skin under angreb eller under krig, for at få bedre muligheder for at overleve.
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Well det der er pinligt SaKzo xD

Til svar så er det nr. 2 og 3 der betyder flygtning ;)

At kalde det taktik vil svare til og kalde snyd en taktik og det kan man self. godt, men når alt kommer til alt er det en selv nedgørende ting at gøre, det viser 10x mere om den person der gør det end dem det går udover eller taber verdenen..
En flygtning har gerne til kendetegn at han bruger hele verdenen på at røvrende den ene stamme efter den anden med venlige toner og falske løfter, den ene dag er han din bedste ven, den næste har han efterladt dig til døden for at redde sit eget skind..
Men som sagt, man kan godt kalde det taktik.. Kan man vel egentlig kalde alt hvis man drejer ordene nok, for mig og se er det dog ikke taktik men tegn på kujonsk og forrædderisk optræden der bør straffes på hårdeste måde muligt :p

Rolig nu gamle ven .. SaKzo er jo tydeligvis enten newbie eller nOOb ;)

Jeg vil dog lige smide en lille kommentar til din udtalelse..
Jeg tænker på den om kujoneri og forrædderi !

Jeg har på en anden verden oplevet at stammens folk kunne "Talk the Talk" men ikke "Walk the Walk".
Jeg forlod stammen ! .. Gjorde det mig til flygtning at jeg ikke ville sende support til pointwhores ? .. Nej... og det ville du sq heller ikke gøre... vel ?
I lysset af denne problematik mener jeg at der mangler en funktion i TW.
Jeg tænker på en regulær Duel-funktion !
Det ville være rart om man kunne afgøre spørgsmålet på slagmarken .. 1 vs. 1

Jeg tænker at man kunne låse udfordreren og den såkaldte flygtning således at de kunne duelere med øksen i hånden og slagte hinanden uden indblanding fra andre.
Man kan jo sagtens låse spillere i karantæne, så man kan også godt løse denne opgave og få det indført.. hvis TW altså vil .. Eller hvis dem der spiller TW lægger nok pres på TW til at få det indført.
 

SaKzO

Veteran
Reaktionsscore
0
Hvis man forlader et skakspil, så er man pr. definition en taber - og det er jo noget man har aftalt mellem alle skakspillere, så alle kender reglerne.

Men definitionen fra ordbogen er den, jeg også hælder mest til - bare fordi man ikke kan lide at være med i en krig, så kan man ikke bare melde sig ud. Det er vel at betragte som at være desertør, og det bliver jo også straffet. Desværre har man jo ikke selv råd til at straffe desertører, fordi man skal holde stand mod dem, man er i krig med, så hvad kan man gøre?

Slf. er man da en taber, hvis man forlader et skakspil Sherlock ^^, men er man så ikke også en taber, hvis man forlader en stamme og joiner en anden ? Men er du ikke også en taber hvis du taber et spil skak ??:eek:
Ville jo bare lige nævne et eksempel, som mindede om det samme ^^

Hvad man skal gøre ? Lad være med at spille med dem igen ? Eller være sikker på man spiller med nogle man kan stole på ?

En flygtning er en der joiner en stamme, for redde sit eget skin under angreb eller under krig, for at få bedre muligheder for at overleve.

Skind* ^^
Når man flygter er, er det så ikke for at overleve ? Hvem vil da ikke undgå at blive udryddet ? Hvis jeg skulle dø i dag, så ville jeg da prøve at undgå det mest muligt :laugh:

Rolig nu gamle ven .. SaKzo er jo tydeligvis enten newbie eller nOOb ;)

Det må du lige forklare nærmere :huh: Har du ret til at kalde andre folk noget negativt uden at de også reagere negativt på det ?


Jeg vil dog lige smide en lille kommentar til din udtalelse..
Jeg tænker på den om kujoneri og forrædderi !

Jeg har på en anden verden oplevet at stammens folk kunne "Talk the Talk" men ikke "Walk the Walk".
Jeg forlod stammen ! .. Gjorde det mig til flygtning at jeg ikke ville sende support til pointwhores ? .. Nej... og det ville du sq heller ikke gøre... vel ?
I lysset af denne problematik mener jeg at der mangler en funktion i TW.
Jeg tænker på en regulær Duel-funktion !
Det ville være rart om man kunne afgøre spørgsmålet på slagmarken .. 1 vs. 1

Jeg tænker at man kunne låse udfordreren og den såkaldte flygtning således at de kunne duelere med øksen i hånden og slagte hinanden uden indblanding fra andre.
Man kan jo sagtens låse spillere i karantæne, så man kan også godt løse denne opgave og få det indført.. hvis TW altså vil .. Eller hvis dem der spiller TW lægger nok pres på TW til at få det indført.

Det er da en lækker indstilling du kommer med der, men kan man så udfordre alle spillere ? Fint jeg udfordrer lige en der er 50 gange mindre end mig, WHIII for den jeg udfordrer :wave:
Men man kunne jo også sætte en moral som er point-baseret som den moral vi kender i det nuværende TW, men hvor stor/lille skal den så være ?

Spiller B er fuld def og spiller A er fuld off
Spiller A har 500 points og udfordrer spiller B med samme antal points - HVEM gør lige det ?
Jeg ville i hvert fald ikke ? Medmindre jeg vidste jeg kunne tage vedlommenet ud 100 %
Det er jo ikke for sjov det hedder tribalwars - stammekrige på dansk ? En stamme holder da samme mod en eller flere spillere, så skal man da ikke køre solo mod en anden, som ikke er i stammen ? Eller tager jeg fejl ?
 

romalt

I træning
Reaktionsscore
0
En flygtning er den eller de spillere mine cleanere smadrer løs på og jeg er ret ligeglad med om spionen finder optagelse i andre stammer, det udvider bare spektret at spillere som jeg må slå på uden samvittighedsnag.. om i vil definere ordet i en retskrivningsordbog der ingen gyldighed har i et spil (læs bl.a. sprognævnets forklaring på frasen "ind over til en nigger" = et udtryk der fortrinsvis finder indpas i boldspil og leg.. Altså menes der intet racistisk i sætningen til trods for det racistiske udtryk nigger der har ændret betydning. Det samme kan uden vanskelighed gøre sig gældende i TW omkring den semantiske betydning af ordet flygtning. Men alt det er irrelevant, det der betyder noget er destinationen af min cleaner..
 

Luciferous

Nybegynder
Reaktionsscore
0
"ind over til en nigger"
Der er jo en lille stavefejl der :laugh: Det er "ind over til en nikker" - jeg "nigger jo heller ikke en skalle" - jeg "nikker en skalle".

Men tilbage til skakspillet, som SakZo introducerede - min pointe var, at der er helt klare regler for hvem der taber og vinder i skak. Der er f.eks. også 50 træks-reglen, så det ikke trækker ud i evigheder, som verden 8 åbenbart gør :)
 

SaKzO

Veteran
Reaktionsscore
0
Du gør vel ikke grin af, at v8 trække ud vel ? Prøv du selv at vende en hel verden og lav en Plan A, som skal få en + andre til at vinde serveren.

V8 har kun været i gang i lidt over 1 år nu, og det er endda speed 1, så vil sige jeg er kommet langt hehe

Btw det er SaKzO
 

romalt

I træning
Reaktionsscore
0
Der er jo en lille stavefejl der :laugh: Det er "ind over til en nikker" - jeg "nigger jo heller ikke en skalle" - jeg "nikker en skalle".

Men tilbage til skakspillet, som SakZo introducerede - min pointe var, at der er helt klare regler for hvem der taber og vinder i skak. Der er f.eks. også 50 træks-reglen, så det ikke trækker ud i evigheder, som verden 8 åbenbart gør :)

Arh... Det forklarer karakteren i stileskrivning i skolen... Læreren må jo ha troet sit..
 

Luciferous

Nybegynder
Reaktionsscore
0
V8 har kun været i gang i lidt over 1 år nu, og det er endda speed 1, så vil sige jeg er kommet langt hehe
Btw det er SaKzO

Men skal man så ikke bruge en masse tid på at spille, jeg er ikke sikker på at jeg synes det er sjovt at spille et spil i over et år.
 
Top