Forslag: Ny server, lukket om natten

larspp1

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg tænkte på om vi kunne prøve at lave en server der har lukket fra kl 00.00 til kl 07.00.
Hvor det eneste man kan hente er råstoffer.
Det er for at give dem en chance der ikke vil have dual. Det betyder ikke at man ikke kan køre med server som hidtil.:)
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Nej, vi kan ikke få en server med den indstilling.
Det er ikke muligt at sætte vores verdener op til at køre sådan, og det ville heller ikke blive godkendt af InnoGames at gøre det, hvis vi havde muligheden :)
 

larspp1

I træning
Reaktionsscore
0
kan jo se det går hårdt ud over antallet af spiller på server.dk Jeg har spillet i mange år og har da tænkt på at det er surt ikke at have en server uden dual til os gamle der ikke ønsker dual.
Jeg fik besked på at lægge forslaget ind her og hvis der kunne skabes et flertal for at finde på noget nyt angående spillet.
Det kan da ikke være rigtigt at vi tvinges til at stoppe.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
De danske servere vil ikke blive lukket net om natten. Til min viden, så er de eneste der har fået en tilladelse til at gøre noget lignende Korea, og det var lovmæssige årsager der gjorde det nødvendigt.

Du er velkommen til at stille forslag, men jeg regner med du også gerne vil høre når et forslag er umuligt at gennemføre.

En sådan indstilling ville forresten heller ikke være med til at formindske brugen af duals. Der er jo masser af spillere, som arbejder i løbet af dagen og dermed ikke kan være på i nogle timer og der har en dual der passer kontoen. Duals er ikke kun til natfarming og sende angreb om natten :)
 

Snoevl

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Der er alligevel noget over det, han siger. Mange har et job, hvor man godt liiiige kan snige telefonen frem og tagge angreb, flytte lidt tropper og hvis man er priviligeret, sende lidt farmangreb ud. Hvorimod man om natten typisk har brug for sin søvn og helst uden afbrydelser, fordi man skal sende angreb og flytte tropper, fordi man bliver tæppebombet kl. 7 :)

Lukke en server om natten er måske voldsomt, men ligesom julefreden, hvor man måske ikke kan sende nye angreb fra 00-07, men derimod godt sende angreb kl. 23:59, som lander kl. 07, og skulle man have sendt noget, som lander inden kl. 7, vil de blot komme på "besøg" - så er natbonus bare blevet til natfred.

Jeg synes, det er en god idé - og det ved jeg, min kæreste også gør :eek::D
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Problemet er stadig, at der ingen mulighed er for at sætte en verden op til at have fred aktiveret mellem midnat og 7. Indstillingen findes simpelthen ikke. Så ville support skulle ind HVER dag og sætte fred op og det er ikke så simpelt, at det ville være en god idé :)

Det I udelukker ved at sætte disse indstillinger op er ikke duals, det er de spillere som ikke har de samme arbejdstider eller arbejdsforhold som jer selv :)

Men jeg synes det er dejligt at høre, at du og din kæreste er så enige om tingene, det tyder på et godt forhold og få skænderier i hjemmet ;)
 

larspp1

I træning
Reaktionsscore
0
Det er jo ikke meningen at udelukke nogle, for så kunne man bare sige det er forbudt at være fler på en konto.
Det drejer sig om at få spillet tilbage på rette kurs, hvor det var sjovt at spille, for alle dem der ikke har duals på, nu ved man jo at man har tabt på forhånd. så det jo nok ikke lige der man vil ligge pengene, men kun nøjes med minimum beløbet.
Og jeg ved det kan lade sig gøre at lade serveren automatisk lukke ned for angreb om natten, har selv været programudvikler side 1988.
 

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
ALT! kan vel lade sig gøre (måske lige undtaget at få tw til at smøre madpakker;) og synes også det lyder som en god idé
Det kunne måske være noget INNOgames kunne udvikle, så Support uden de store problemer kunne sætte verdener op med særlige natbonus- & freds-perioder?
Så kunne folk vælge de verdener, som passede bedst til deres liv

Måske der ville være deltagere til fx. work-bonus 7-16 eller lign?
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Det er ikke et spørgsmål om InnoGames KAN lave en indstilling der gjorde at vi kunne have fred hver nat, det er et spørgsmål om det er noget de mener der er fornuft i at lave. Og hvis du er programudvikler larspp1, så ved du også at når der er tale om noget så kompliceret som en mere end 12 år gammel kode, som har været tilrettet og tilføjet til og fjernet fra af mange forskellige mennesker udviklere gennem årene, så er der intet der er vanvittigt enkelt.

Jeg kan sagtens sende forslaget videre, men da de med sikkerhed ikke vil mene det ville gøre det store for at begrænse duals eller ville bringe flere spillere til eller holde bedre på de nuværende eller have en positiv økonomisk effekt, så er chancen for de vil gøre det..for at sige det pænt..minimal :)
 

larspp1

I træning
Reaktionsscore
0
De skal jo alligevel snart i gang da java efter hånden ryger ud af flere og flere browser, og jeg ikke i tvivl om de er i gang med at lave et helt nyt spil på nye koder, lige som mange af de andre spil sider.
Så mener det er nu forslaget skal leveres ;-)
 

Molle

I træning
Reaktionsscore
0
Desuden handler debatten ikke så meget om, hvor vidt det er muligt eller ej, men om det skulle være muligt. Der er mange andre ting der heller ikke er muligt fordi Inno ikke har tænkt på det. Det bliver jo først muligt når folk gør opmærksom på behovet og Inno gør det muligt.

Desuden tror jeg at tanken handlede om at lave noget lignende julefred og ikke et desideret nedlukning af serveren. I tilfælde af fejl på serveren kan support teamet lave en "fredsperiode", så muligheden for at lave fred er tilstede. Det er dog muligt at Inno skal på banen for at gøre det muligt at lave en systematisk fred. En mindre redigering i de værktøjer der allerede er tilstede.

Desuden syntes jeg selv at det er træls at hvis man bare er mange nok om en konto, så er den aktiv 24/7. Det er ikke helt meningen med at have et spil.

Desuden, hvis folk flygter fra de danske servere pga for mange dual konti, så bør det kun være i Inno's interesse at addressere problemet. Jeg siger ikke at dette er løsningen, men det kunne være en løsning. Det er ikke skide fedt at vi er nød til at lave en begrænsning på antal stammemedlemmer helt nede på 10, blot for at have tilstrækkeligt med stammer til rent faktisk at føre en krig mod hinanden.

Hvis man fejer samtlige forslag af bordet inden de er blevet drøftet, så er der jo aldrig nye ting der bliver muligt... med mindre det handler om at bruge PP. Så er næsten alt muligt i løbet af kort tid.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
I er mere end velkommen til at drøfte videre! :)
Og ønsker I ikke, at jeg ærligt fortæller jer hvad chancen er for, at en idé kan komme videre til at blive overvejet og måske blive en del af spillet, så kan vi sagtens aftale, at jeg kun kommentere, hvis I beder om min mening :)
 

Molle

I træning
Reaktionsscore
0
Sun, indtil jeg læste denne tråd havde jeg faktisk altid haft høje tanker om dig, men du skuffer mig lidt her. Naturligvis kan du, ligesom alle andre, komme med din mening. Men det er ganske formålsløst at komme med den efter hver eneste post der bare tilnærmelsesvis bakker op om forslaget.

Så for nu at svare på dit spørgsmål, så ja, vil du ikke godt være sød at holde lav profil i denne tråd? Og når den engang er uddebatteret, så må du meget gerne bringe vores endelige afgørelse videre til Inno med en kommentar om at der skal gøres NOGET for ikke at miste flere spillere på de danske servere og at dette er spillernes eget udkast.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Jeg har allerede sendt forslaget videre. Der har ikke været skrevet i denne tråd siden 26. januar, indtil du vækkede den igen :)
Jeg sendte forslaget, inklusiv pointere nævnt fra jer spillere, til hvorfor det skulle indføres. Når der ikke har været skrevet i en tråd i mere end 14 dage, så er der god grund til at tro at emnet er færdig debatteret :)

Der er pt. ingen planer om at gå videre med denne idé fra InnoGames' side.

I kan sagtens fortsætte med at debattere dette emne og kommer der nye argumenter til som kan få InnoGames til at genoverveje forslaget, så sender jeg dem gerne videre til InnoGames. I kan bare skrive i tråden, når I mener I er færdige med at debattere det eller ønsker at hører min mening :)

Mht. mine indlæg i denne tråd, og andre, så mener jeg det ville være forkert af mig at bare tie og lade jer debattere et forslag i flere måneder, når jeg med 99,99 % sikkerhed ved at det er et forslag der vil blive afvist af InnoGames. Og du skriver jeg giver min mening efter hver post der bakker op, jamen der er jo ikke andet, da ingen i denne tråd virker til at overveje hvilke ulemper forslaget kunne have, hvis det blev indført. Så lige i denne tråd er det ikke kun min mening jeg delte, det var også et forsøg på at få flere nuancer ind i debatten, hvilket ofte mangler.
 
Top