hej spørsmål om tropper

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
hej vi diskoter lidt i hvors stamme om hvad man skal smide teck i

er ram best i teck 2 eller 3 under et angrib

og hvad vil i ellers anbefale i teck på deff byer og off byer
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Tech 2 og 3 har ingen umiddelbar styrkeforskel i angreb, så medmindre du vil deffe med dine rams, foreslår jeg du lader trin 3 være i fred ;)

Hva angår anbefalinger er det ik noget jeg vil sige her.. Ku ligeså godt skrive mine TT til alle mine fjender samtidig så xD

Dog syns jeg både t2 og t3 til Ram er spild af tech... De kan bruges bedre,,
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Uanset lvl så kommer kan du ram ikke gøre andet end halvere effekten af mur (med undtagelse af pala våben) til min viden. Så når man ikke har brug for flere ram end vist herunder for at halvere murens effekt, så kan jeg ikke se meningen i at opgradere dem til lvl 2 eller 3.

Dette skema til at halvere mur bonus er det samme for alle ram tek.


rams_n10.png


Skemaet er lånt fra cheesasaurus på .net.

endvidere skriver han at der ikke er noget der hedder mur 10,5 så enten har man hevet effekten et trin ned eller også har man ikke.

Længere oppe nævner han at lvl 2 enheder er 25% stærkere end lvl 1 og lvl 3 er 12% stærkere end lvl 2.

Andre ynder at vide hvor mange ram de skal sende for at fjerne fjendens mur men det er en langt mere kompliceret affære, men man kan evt læse mere her: her

Mht hvordan man skal sætte sine teknologier så er det et svært spørgsmål, men:

I en ren deff by er det ret nemt:

I lvl 3: spyd, sværd, buer, spejder og TK.

Kats som nogen ynder i forsvaret er kun at foretrække hvis man har palavåbnet ellers kan det ikke betale sig prismæssigt. Hverken i ress eller pladser i farmen.

Off byer er en helt anden sag, da tek 1 spyd og sværd ikke kan fjernes, samt at hvis dine deff tropper skal kunne kæmpe når du er under angreb så kan det være rart at de kæmper som mere end trin et. Du er derfor nødt til at træffe nogle valg, men jeg vil dog sige:

Lvl 2 spejdere så du kan se mur i de byer du skal farme (kan fjernes hvis man ikke gør det længere og ikke spejder sine fjender fra sine off byer)
lvl 1 ram er efter min mening mere end nok. Du kan kun spare et fåtal i angrebet ved at have den højere og de er bare alt andet end effektive som kampenhed.
går man efter rent spyd/sværd opbakning kan de med fordel sættes i lvl 3 og så har man "kun" 6 tek lvls tilbage. disse kan man så fordele imellem økser, lk og BK
Personligt vil jeg gå efter en kombination der hedder lvl 3 lk og økser, da BK kun kommer til deres ret overfor store mængder buer.
har dine fjender en jævn fordeling af deff kan man med fordel sætte BK, LK og økser i lvl 2.
Den optimale i forhold til hvordan de fleste fordeler deres off tropper vil være økser lvl 3 da du har flest af dem, dernæst lvl 2 LK da du har næst flest af dem og så den sidste på BK.

Alternativer til de 6 deff trin kunne være:

lvl 2 TK, sværd i lvl 1 og spyd lvl 3 (spyd TK deff) eller lvl 2 spyd, sværd og buer (rent fodfolk deff, med buer). At lade dine tropper kæmpe som trin 1 vil jeg mene er at sælge dem for billigt, men trin 1 kan som sagt ikke fjernes fra sværd og spyd.
 
Senest redigeret:

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Tech 2 og 3 har ingen umiddelbar styrkeforskel i angreb, så medmindre du vil deffe med dine rams, foreslår jeg du lader trin 3 være i fred ;)

Hva angår anbefalinger er det ik noget jeg vil sige her.. Ku ligeså godt skrive mine TT til alle mine fjender samtidig så xD

Dog syns jeg både t2 og t3 til Ram er spild af tech... De kan bruges bedre,,

Oops sorry Dekani. Går lige ud og ler mig træt :p For de fik en alligevel :cool:
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Og forresten her er alle cheesasaurus skemaer:

Katapulter lvl 1

cats_l10.png


Katapulter lvl 2

cats_l11.png


Katapulter lvl 3

cats_l12.png


Mur nedrivning ved tomme byer uden tab af ram:

Ram lvl 1

rams_f10.png


Ram lvl 2

rams_l10.png


Ram lvl 3

rams_l11.png



Og ja jeg ved at det ikke er tradition på .dk men jeg krediterer altså de ting jeg låner fra andre og i dette tilfælde altså cheesasaurus fra .net
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Takker Skolehaven for skema..

Blev det vist slået fast at der er forskel på lvl 2 og 3 ram, godt nok :)

Vil heller ikke komme ind på hvilke taktikker her på forummet, hvertfald ikke før runden er slut.
Vil dog godt komme med et tip (som faktisk er alt, hvis man tænker selv): Kan se der bliver nævnt noget med blanding af tech trin og forskellige tropper. Lad være med at blande. Alle tropper i bruger (af def og off) hav dem i tech 3 i både dine off og def byer, jo dette er muligt. Spejder/Ram/Katapulter kan man korrigere mellem, i forhold til ens spillestil.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Hmm.. Tror Skolehaven har misforstået :p

Det er ik fordi vi ynder at bruge Kata i forsvaret som sådan.. Det er fordi det gir os en ekstra hastighed til at snipe, sende support osv. osv. med.. Derudover er det også lækkert at ku fake fra def. byerne samtidig jo, så det ik blir helt åbenlyst hvilke byer der er hvad ;)

Derfor ville jeg da klart med din anbefalte opsætning trække en lvl. spejder fra og smide en lvl. kata til :p

Spørgsmål?? Hvordan kan styrkeforskellen være så "stor" mellem lvl. 2-3 når det samme tal står i angrebet i smeden?
Ved godt det er 0,0023 og sådan.. men det virker somom forskellen umiddelbart er en del større på dine skemaer?
 
Senest redigeret:

tuborgchefen

Spilentusiast
Reaktionsscore
1
nu er jeg dog mest til 1trins system men hvis der er 3 trin ville jeg mest smide rams på lvl 2
 
Top