Historien bag Verden 2

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Jeg kunne se, at i gerne ønskede en tråd til at udveksle jeres fortællinger, meninger og egne historiske oplevelser fra Verden 2, så jeg synes da i skulle have den. ;)

Lad os se om vi kan lære lidt fra hinanden, og hvordan vi undgår situationer som den vi har haft på Verden 2.
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg vil gerne gå til bekendelse at jeg som uerfaren spiller har en del af ansvaret for at krammestammerne opstod (Det var ikke mig der fandt på det ord).

Da jeg sammen med M.C. Og Tryllegrisen oprettede stammen NO blev vi fra Day One angrebet af TW og TO. Derfor blev de naturlige fjender i først omgang. Derfor skulle vi ud at skaffe os allierede, som vi kunne kæmpe med.

Her fik vi kontakt til stammen DDH, og fik lavet en røveraftale om at NO skulle forsøge at erobre k65 og den sydlige del af k55 – DDH skulle så forsøge at erobre k45 og den nordlige del af k55. Både DDH og NO skulle så finde andre stammer og lave det samme nummer med på de andre tilstødende kontinter, så vi endte med at have et stort forbund, der kunne dominere verdenen. Da vi så fik en erfaren spiller med i NO kom jeg til at stå skoleret for at have indgået den aftale – for jeg blev belært om at den ikke duede til TribleWars.

Helt galt blev det da DDH pludselig skiftede navn til DDE og forlangte at vi skulle kalde os DDE-65. Hvis vi ikke omdøbte vores stamme, ville vores forbund blive opsagt og vores stamme ville bliver udryddet. I den forbindelse blev der udvekslet en en del høfligheder, som næppe har gavnet den fremtidige kommunikation. Men enden på det blev at NO fandt det barnligt at en anden stamme forsøgte at true sig til at bestemme hvad de andre stammer skulle hedde, fordi vi alligevel i sidste ende skulle i krig mod hinanden hvis vi overlevede frem til slutspillet. Det var også under denne brevudveksling at det kig op for mig at den krammeaftale jeg havde indgået var helt hen i vejret – og jeg blev klogere der.

Den korte version af den videre historie er den at bruddet mellem NO og DDE førte til at stammerne DDE-55 og DDE-65 blev oprettet, og opsamlede alle flygtninge fra NO og gik i krig mod NO – en krig der kom til at vare 9 måneder. Undervejs var der mange forbund og stammer der opstod og blev opløst igen – men det er mellemregninger i forhold til NO.

Som NOer blev spillet dog med tiden for kedeligt – Den diplomatiske situation var fuldstændigt fastlåst, og det blev i længden for kedeligt at banke løs på de samme 10 – 15 spillere der fik opbakning ind fra den halve verden.

Det betød at folk stoppede fordi spillet var for kedeligt og det var grunden til at NO blev opløst, så de få der var tilbage ikke skulle sidde i en stamme der langsomt faldt fra hinanden.
 

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Jeg kom ind i verden 2 sidste forår.

Jeg har forlængst glemt hvad den første stamme jeg spillede i hed, for der var jeg ikke udpræget aktiv...spillet skulle ligesom lige fænge først.

Det gjorde jeg det da jeg kom ind i DFS.
I DFS havde vi forbund med *VOR* stammerne, og den klare fjende var DDE og vingerne.

Sidste år i oktober, den 15. oktober faktisk...skørt at kunne huske lige sådan en dato, ja der smuttede ledelsen i DFS og *VOR* og opløste de to hovedstammer.
Det lykkes med hjælp fra Himmelvralteren at få oprettet en ny stamme, med medlemmer fra de opløste, i starten hed vi HtDFS eller på dansk uden forkortelser Hyldest til DFS, den blev senere til !TUD! for som vi sagde tude skulle fjenden når de mødte os.
Vi var fra starten af Tud klart i undertal når vi så på kortet, og mange var klar til at give op, men af en eller anden grund lykkes det os, at få overbevist stammen om, at selvom det så sort ud, og selvom DoctorW lovede os krig til alle der nogen sinde havde angrebet en TW spiller var væk fra vores stamme.
og der blev kæmpet.
og der er blevet bandet nogle gange over andre stammer, og egne spillere, fordi det nogle gange føles som om nogle opgav for let mod fjenden, for bevares de har sgu set farlige ud når de angreb, men der har samtidigt været plads til sjov.
Som da jeg med 330 byer og knap 3000 indkomne angreb fik post fra fjendens lejr, om jeg havde sat kaffe over til alle tropperne, for så skulle baron1344 nok sørge for kagen....den kage venter jeg stadig på....smiler

Undervejs blev stammerne ivo og ivo-j til vinger til !TUD! så vi voksede skam også...smiler


Det var derfor også med en smule vemod, da jeg for vist snart en mdr. siden valgte at sige farvel til verden 2 og til !TUD!....jeg havde gerne set !TUD! fortsætte efter jeg selv stoppede i verden 2, men sådan skulle det ikke gå, da mange af vores spillere valgte at stoppe samtidigt, og ingen ville overtage ledelsen af stammen.

Jeg håber alle de der fik en særlig hilsen fra mig den dag jeg stoppede, kunne li min hilsen, for synes den var helt i ånd med den morskab og alvor vi har haft indbyrdes i spiller.

glæder mig til at se mere til jer i verden 4 hvor jeg allerede ved at mange af jer nu er
 
Top