Hvad er det værd?

Humfrey

Junior medlem
Reaktionsscore
1
Først vil jeg sige at Fuglene udfører et flot spil og at resten af denne besked ikke har noget med deres gameplay at gøre og dog...

Jeg opfatter mig som en habil spiller som har været med i mange verdener og oplevet både nederlag og sejre, heldigvis flest sejre

Har holdt en pause på et år og sidst jeg spillede så gjaldt det om at farme og cleane spillere i nabolaget samt opbygge en cleaner så man havde til de kampe der ville komme early-game evt med sin hårdt opsparede adler

Dette spil har nu ændret sig og nu skal man bygge miner lidt op og derefter bygge lageret helt op og derefter leve af disse overflods præmier
Efter den første store præmie kan man smide nogle råstoffer ind i Handelsmarkedet for at få flere overflodspræmier samt bygge en øksecleaner og derefter tømme Handelsmarkedet efter man selv har fyldt det op og modtaget endnu flere overflodspræmier som igen skal bruges på en endnu større cleaner samt fylde et handelsmarked op som man ....

Jeg ved hvem der gemmer sig bag Djames Braun og ved det er en dygtig spiller men at han kan køre kontomanager (dvs eje 5 byer) før jeg overhoved har bygget akademi samt have en MBA der er lavere end mig fortæller mig bare at de læste på lektien til dette spil hvor jeg derimod spillede spillet som jeg tidligere har gjort og nu bare kan se på at den ene stamme kører i et helt andet gear

Jeg tror ikke det var det, Innogames ville have da de lavede dette event og nu hvor jeg er sat så meget tilbage så overvejer jeg at spille resten af serveren uden brug af plus da jeg allerede er overhalet indtil flere omgange

ja dette kan godt lyde som piv piv men jeg tror jeg udtaler mig på manges vejne
 

carsten1643

Nybegynder
Reaktionsscore
0
jeg har kun spillet tw i 3 år nu.
Jeg er fulstændig enig med humfrey i dette. det er ikke et spørgsmål om skills mere, men hvem der har den største pung penge så man kan købe sig til en god start.
 

Bruce Banner

I træning
Reaktionsscore
0
Ja skulle være en langsom verden, smadret på nul komma syv...

Har du penge så kan du få, har du ingen så bliver du adlet...

En ting er sikkert, denne event er gået helt skævt her i v21.

Jeg spiller denne verden færdig, men starter næste verden på samme måde så er jeg færdig med TW.
 

carsten1643

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Ja skulle være en langsom verden, smadret på nul komma syv...

Har du penge så kan du få, har du ingen så bliver du adlet...

En ting er sikkert, denne event er gået helt skævt her i v21.

Jeg spiller denne verden færdig, men starter næste verden på samme måde så er jeg færdig med TW.

jeg stopper også.
 

Humfrey

Junior medlem
Reaktionsscore
1
Jeg kan se at Djames Braun nu har flere MBA end mig men mon ikke de point er hentet på de 2 byer han har adlet samt på et enkelt raid på HM.
Nå men der er ikke så meget andet at sige end at den kloge narrede den mindre kloge, jeg burde nok have sat mig ind i hvad det nye event rummede.
byg lager op på lvl 30 med det du farmer og begynd derefter at brug dine overflod
bare den ene 40% giver 160k res om dagen AF HVER og så er der råd til at stopfodre en ny HM med res indtil den igen giver overflod 40%
Derudover vil der sikkert komme indtil flere 25% som man også kan bruge en af om dagen
10+25+40% =300.000 af hver og dette er kun beregnet ud fra en by

Så til alle nye spillere :
efter i har startet med at få gevinster ved at bygge miner i 5 osv så glem alt andet end at byg lagre
brug de få tropper til at farm lidt så du får lidt ekstra og send dine res ind i tombolaen
brug ikke dine 40% overflod før du mindst har lager 27
derefter kan du dagligt bruge både 10-25-40% og imens byg en stor cleaner gerne økser
når du har 800 økser så tøm HM og fyld derefter et nyt og fortsæt på denne måde indtil eventet er slut

skulle du have spillet på en tidligere server og hørt at det vigtigste i spillet var at man havde mange tropper så er det en gammel havenisse du har snakket med....
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Innogames har godt vidst hvad dette vil gøre ved spillet, specielt early game.
Lad være med at blive narret til at tro de ikke vidste det :).

Hvis man kigger på SUN's svar til mig i den anden tråd, ligner det også at der bliver svaret efter ordre fra Innogames. Meget diplomatisk.

Dejligt at se flere ytre sig om dette på forum, var ved at blive bange for folk bare respekterede dette.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Jeg har allerede sendt en del feedback tilbage til InnoGames og mellem det er også et forslag fra mig om at de i fremtiden måske burde overveje, om der skal være en minimums alder på verdener i forbindelse med events som dette. Det vil sige, at en verden under fx. 2-3 mdr. ikke burde have eventet aktiveret. Jeg ved ikke om det kan gøre en forskel!
Jeg hører meget gerne fra jer, hvis I også har forslag til forbedringer/ændringer, som kan gøre eventet bedre, hvis det skulle blive brugt igen engang i fremtiden.

Baulerss, jeg er ikke blevet instrueret om at svare noget bestemt. Jeg har svaret det eneste jeg kunne uden at sidde og snakke nogen efter munden eller love mere end jeg kan. Derfor det "diplomatiske svar" :)
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
Først vil jeg sige at Fuglene udfører et flot spil og at resten af denne besked ikke har noget med deres gameplay at gøre og dog...

Jeg opfatter mig som en habil spiller som har været med i mange verdener og oplevet både nederlag og sejre, heldigvis flest sejre

Har holdt en pause på et år og sidst jeg spillede så gjaldt det om at farme og cleane spillere i nabolaget samt opbygge en cleaner så man havde til de kampe der ville komme early-game evt med sin hårdt opsparede adler

Dette spil har nu ændret sig og nu skal man bygge miner lidt op og derefter bygge lageret helt op og derefter leve af disse overflods præmier
Efter den første store præmie kan man smide nogle råstoffer ind i Handelsmarkedet for at få flere overflodspræmier samt bygge en øksecleaner og derefter tømme Handelsmarkedet efter man selv har fyldt det op og modtaget endnu flere overflodspræmier som igen skal bruges på en endnu større cleaner samt fylde et handelsmarked op som man ....

Jeg ved hvem der gemmer sig bag Djames Braun og ved det er en dygtig spiller men at han kan køre kontomanager (dvs eje 5 byer) før jeg overhoved har bygget akademi samt have en MBA der er lavere end mig fortæller mig bare at de læste på lektien til dette spil hvor jeg derimod spillede spillet som jeg tidligere har gjort og nu bare kan se på at den ene stamme kører i et helt andet gear

Jeg tror ikke det var det, Innogames ville have da de lavede dette event og nu hvor jeg er sat så meget tilbage så overvejer jeg at spille resten af serveren uden brug af plus da jeg allerede er overhalet indtil flere omgange

ja dette kan godt lyde som piv piv men jeg tror jeg udtaler mig på manges vejne

super god Tråd!

jeg vil personligt indrømme at jeg er overrasket over at Inno games valgte at bruge tombolaen igen, da det også gik helt galt sidste gang, og det er helt rigtigt vi byggede vores lager helt op for bruge overflod som var en velkendt taktik på v17.
både Dualen og jeg håber at Inno games vil bruge vores konto som et eksempel på, hvis man bruger Tombolaen "rigtigt" så kan det være helt afgørende og ikke bare et lille boost som er ideen med selve eventet, Selvom vi har farmet meget stabilt og mere end det meste så har Tombolaen været helt afgørende for vores position som den er idag.
men efter min mening burde det her slet ikke været muligt pga. et event.

Bedste hilsner Duo'en på Djames Braun
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Jeg vil på ingen måde angribe dig SUN, men bladet væk fra munden så chokere dine svar i den anden tråd mig lidt.
Det virker til du slet ikke har styr på spillet og dens mekanismer. Du skriver at vi skal komme med konkrete eksempler, ellers bliver det en tynd kop te du for sendt til Innogames.

Givet, at det for nogen har taget en del tid at se hvad dette event gør ved spillet, burde en supporter da som minimum kunne se det efter et par dage. Med jeres LOGS, TAL og STATISTIKKER, som du selv så pænt skrev.
Tjek datoen for hvornår jeg startede ud med at skrive mit første indlæg omkring handelseventet.
Jeg ser mig ikke selv som den i dette TW community, der er den aller skarpeste. Så det kan da umuligt kun være mig der fra start af kunne regne ud hvad dette event vil gøre.

Det pisser mig derfor klart af, at du eller Innogames fejer det ind under døren, med følgende udsagn; "Jeg hører meget gerne fra jer, hvis I også har forslag til forbedringer/ændringer, som kan gøre eventet bedre, hvis det skulle blive brugt igen engang i fremtiden."

Det er ikke første event der bliver afholdt, det er ikke raket videnskab at se hvad det kan give af konsekvenser.

Ved ikke om det er et krav, at man skal have styr på selve TW spillet, når man er supporter. Ved godt at i selvfølgelig ikke kan stille jer negativt overfor Innogames, det er jo kun klart og nok ingen der vil bejrejde Jer for det. Men håber du ud fra hvad jeg har skrevet, forstår hvorfor jeg skyder med skarpt.
 

Humfrey

Junior medlem
Reaktionsscore
1
Hej Djames

Tak for at du ikke bare skrev tudefjæs etc.
Jeg undrede mig meget over eventet da jeg først undersøgte hvad det evt gjorde og jeg har skam også fulgt din himmelflugt igennem server 21.
I starten syntes jeg 3000 res var meget at bruge på et gratis spin men nu hvor eventet har kørt et par dage og jeg ser at der bliver hældt ca 200.000 i HM fra enkelte spillere og serveren kun er 18 dage gammel så kan alle se at der er noget galt
Jeg er sikker på at du var at finde på første side alligevel men at du allerede på 17'e dag adler en by på en verden med hastighed 1 må alligevel give Innogames panderynker og at du så oven i købet kendte til eventet gør bare at det er en klar OMMER fra Innogames

Tror kun Innogames kan redde denne server ved at returnere alle brugte plus tilbage og derefter starte en ny server for lige nu må jeg indrømme at lysten til at fortsætte denne server er næsten ikke eksisterende for mit vedkommende

At der skulle gå så mange dage før jeg gennemskuede hvad der egentlig skete på server er kun min egen skyld
 

Humfrey

Junior medlem
Reaktionsscore
1
Jeg har allerede sendt en del feedback tilbage til InnoGames og mellem det er også et forslag fra mig om at de i fremtiden måske burde overveje, om der skal være en minimums alder på verdener i forbindelse med events som dette. Det vil sige, at en verden under fx. 2-3 mdr. ikke burde have eventet aktiveret. Jeg ved ikke om det kan gøre en forskel!
Jeg hører meget gerne fra jer, hvis I også har forslag til forbedringer/ændringer, som kan gøre eventet bedre, hvis det skulle blive brugt igen engang i fremtiden.

Baulerss, jeg er ikke blevet instrueret om at svare noget bestemt. Jeg har svaret det eneste jeg kunne uden at sidde og snakke nogen efter munden eller love mere end jeg kan. Derfor det "diplomatiske svar" :)


Hej SUN

Jeg tror denne server er for skæv allerede nu til at der er grund til at fortsætte
Jeg vil indrømme at hvis jeg kendte til tricket så havde jeg også brugt det men det gjorde jeg ikke og hvordan vi kommer videre herfra vil jeg overlade til Innogames at afgøre men at fortsætte denne server er vel lidt ligegyldigt
Jeg er igang med at bygge lager samt brugt lidt PLUS til nogle events, til når lageret er udbygget så skal der "overflooddes", så at stoppe eventet nu og køre videre er udelukket medmindre jeg får alle mine PLUS retur
Hvis vi fortsætter som hidtil så er det tvivlsomt om jeg gider spille denne server, samt næste og næste igen ....
Hvis server bliver annulleret og alle får PLUS retur er jeg snart at finde igen

Jeg mistænker dog at Innogames aldrig vil returnere PLUS og jeg ved fra flere jeg har snakket med idag at de vil holde en meget lang pause fra TW hvis der ikke sker et eller andet

Dette er ikke en trussel, blot en konstatering !!!!
 

Mr.Vida

I træning
Reaktionsscore
0
virker til at denne verden allerede er afgjort inden den rigtig er startet. Indsä selv sent, hvad denne event medförte og kan nu kun sige, at tw koster mig for meget nu, hvis man gerne vil väre lidt med.

Mener ikke en event mä flytte spillet sä meget, som det er sket i denne verden, hvad siger innogames til det, er det ok?

Hvordan innogames kan starter en verden op med sädanne en event, uden at tänke pä hvilke bivirkninger det kan have pä spillet, har jeg ingen ide om, när kan sä herinde läse, at man har haft sammen problem pä en tidliger verden. ??
Hvorfor innogames har startet denne verden med event, virker dog ret klart, der skal penge i kassen, hvilket der vel ogsä er kommet - tillykke med det.

Häber/mener dog det bliver en kort fornöjelse, da jeg kan forstä, at der er en del spillere som mener, nu er det nok.
Men det har vel ingen betydning for innogames, for der kommer vel bare nye spiller til, men kommer der nok?

innogames mener nok, at i fremtiden sä ....

god vind derude, samt en god bankrädgiver :)
 

Humfrey

Junior medlem
Reaktionsscore
1
nu går det hurtigt, så hurtigt at selv stats ikke kan følge med
Djames har idag taget en ny by kl 06:00:05 hvilket indikeret at han blev ramt af et train
"et train !!!!!!" på en server med indstillinger hastighed 1 og vi har spillet i 18 dage

Uanset om jeg nu er startet på samme taktik nu så er jeg håbløst bagud og følger mig sgu lidt snydt
snydt fordi jeg har brugt en masse tid på at farme samt spille spillet som det engang var
snydt fordi jeg har brugt en del PLUS
snydt fordi jeg umuligt kan få samme fordele uanset hvad
snydt fordi der kun er 3-4 stk på en server der kendte til tricket, eller 3-4 der kendte samt brugte det

Det er ikke deres skyld at de nu har en fordel

Jeg afventer nu at SUN kommer med noget og jeg ved godt at det ikke er hende der skal være skydeskive men som dansk rep for Innogames og som den der skal sørge for at danske servere kører uden snyd og andre uheldige virkninger, så er det desværre hende der nu skal samle handsken op og sørge for at TW kommer på sporet igen uden for stort frafald på de danske servere
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg har siddet og fulgt med i denne tråd et stykke tid, og jeg synes også det er en lidt underlig situation som er opstået på dk21.

Jeg er ikke jurist, men har da et minimalt kendskab til dansk købelov, og det kan godt være at innogame her er kommet til at sælge et produkt, som ikke var det som de annoncerede, hvilket giver folk ret til at få deres penge tilbage. Derfor vil jeg da opfordre dem der har mange penge i klæmme her til at kontakte en juridisk rådgivning, og hvis der er mulighed for at få pengene igen, så anlægge et gruppesøgsmål mod innogame. Det er formentlig det eneste som innogame vil respektere.

Hvis innogame genstarter dk21 har de helt sikkert overtrådt købelovgivningen og de skal betale folk deres penge tilbage, så det kommer ikke til at ske.

Spørgsmålet er så, hvad der så skal ske?

Efter de oprindelige regler (før 2009) skulle der være en situation, hvor der var tydlig forskel på den førende spiller og førende stamme. Herefter kunne der sættes en afstemning igang, og hvis et flertal af spillere og og stammer anerkendte den førerende spiller og stamme som vinder, var verdenen vundet.

Situationen på er pt. at den førende spiller og den førerende stamme har dobbelt så mange point som nummer 2. Det vil sige at første betingelse for en vunden verden efter de oprindelige regler er til stede allerede efter 3 uger. Spørgsmålet er hvad en given afstemning ville vise. Det er jo muligt at dk21 er vundet efter 3 uger på speed 1. Så er det bare en særdeles uheldig verdensopsætning.

Selv om de oprindelige regler ikke længere gælder, kunne jeg godt tænke mig en eller anden form for afstemning, hvor vi kunne finde ud af hvad status er på denne server. Jeg er endnu ikke sikker på præsist hvordan afstemningen skal formuleres. Derfor vil jeg gerne høre SUN om hvad der evt. kunne stemmes om?
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
nu går det hurtigt, så hurtigt at selv stats ikke kan følge med
Djames har idag taget en ny by kl 06:00:05 hvilket indikeret at han blev ramt af et train
"et train !!!!!!" på en server med indstillinger hastighed 1 og vi har spillet i 18 dage

Uanset om jeg nu er startet på samme taktik nu så er jeg håbløst bagud og følger mig sgu lidt snydt
snydt fordi jeg har brugt en masse tid på at farme samt spille spillet som det engang var
snydt fordi jeg har brugt en del PLUS
snydt fordi jeg umuligt kan få samme fordele uanset hvad
snydt fordi der kun er 3-4 stk på en server der kendte til tricket, eller 3-4 der kendte samt brugte det

Det er ikke deres skyld at de nu har en fordel

Jeg afventer nu at SUN kommer med noget og jeg ved godt at det ikke er hende der skal være skydeskive men som dansk rep for Innogames og som den der skal sørge for at danske servere kører uden snyd og andre uheldige virkninger, så er det desværre hende der nu skal samle handsken op og sørge for at TW kommer på sporet igen uden for stort frafald på de danske servere

Jeg forstår ikke din vrede:)
da Vium blev adlet var det også med et tog :)

Da det i denne verden kun kræver 3 adler for lave et tog. så er det meget hurtigt at få
 
Senest redigeret:

Humfrey

Junior medlem
Reaktionsscore
1
Jeg forstår ikke din vrede:)
da Vium blev adlet var det også med et tog :)

Da det i denne verden kun kræver 3 adler for lave et tog. så er det meget hurtigt at få

OK hvad ved vi på nuværende?
du har 3 byer samt 3 adlere da du sendte dit train
dvs din 3'e adler i trainet koster 21 mønter samlet
jeg har ikke Akademi men mener at mønter koster 3*25.000 give or take
en adler koster 3*50.000 give or take
vi taler om at du har købt mønter for 525.000 samt købt adlere for 300.000 af hver slags
regnestykket lyder nu 825.000 af hver råstof
"så er det meget hurtigt at få" ja det er ikke meget hvis man får 300.000 af hver pr dag og jeg fatter ikke at I gider farme for det giver NADA i forhold
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
OK hvad ved vi på nuværende?
du har 3 byer samt 3 adlere da du sendte dit train
dvs din 3'e adler i trainet koster 21 mønter samlet
jeg har ikke Akademi men mener at mønter koster 3*25.000 give or take
en adler koster 3*50.000 give or take
vi taler om at du har købt mønter for 525.000 samt købt adlere for 300.000 af hver slags
regnestykket lyder nu 825.000 af hver råstof
"så er det meget hurtigt at få" ja det er ikke meget hvis man får 300.000 af hver pr dag og jeg fatter ikke at I gider farme for det giver NADA i forhold

matematik er tydeligvis ikke din stærke side :) da 5 adler kun koster 15 mønter :)
 

Humfrey

Junior medlem
Reaktionsscore
1
ok du havde 3 byer imorges og har lige sagt at man kan køre train med 3 adlere?
hvordan kommer det til at passe med 5
Jeg undskylder overfor min matematiklærer hvis 3+3 = 5 for så missede jeg da vist en time
men jeg tør godt afsløre overfor dig at den næste adler koster 6 mønter.... hvis jeg ellers skal tolke det som om i adlede Noobs med 2?

jeg får det til at være
5 adlere = 15 mønter
6 adlere = 21 mønter
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
ok du havde 3 byer imorges og har lige sagt at man kan køre train med 3 adlere?
hvordan kommer det til at passe med 5
Jeg undskylder overfor min matematiklærer hvis 3+3 = 5 for så missede jeg da vist en time
men jeg tør godt afsløre overfor dig at den næste adler koster 6 mønter.... hvis jeg ellers skal tolke det som om i adlede Noobs med 2?

jeg får det til at være
5 adlere = 15 mønter
6 adlere = 21 mønter

det er rigtigt :)
og vi har adlet 3 byer? :)
ergo må vi har brugt 3 imorges og nu er der 2 tilbage:)
den matematik jesus
medmindre du forventer vi adlede vores start by? ellers giver det du siger ingen mening
 
Top