Hvad er det værd?

Humfrey

Junior medlem
Reaktionsscore
1
din lurifax :laugh:


anyway så tror jeg ikke jeg ville være i SUN's stilling lige nu og jeg kan udmærket forstå hvis hun smider hele ****et til Innogames og siger at de selv må klare denne for lige nu er vi i en fase hvor folk ikke ved hvad de skal
Fortsætte under disse forhold?
stoppe og sige det var det
uanset hvad hun gør og siger fra nu af vil det ikke blive modtaget positivt
Jeg har gnægget løs på forum denne gang for at få denne server på rette spor fordi jeg har haft så mange sjove oplevelser på TW men dette event kan desværre gøre at danske servere i fremtiden kan være inde i et 7*7 på kortet

jeg har intet imod at I Djames har brugt de fordele der lå i eventet men ønsker blot at TW indser hvad de har gjort forkert og evt får alle andre på v21 med op for ellers bliver det en meget kedelig server i går imøde
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Tak, Humfrey :)

Lad os holde os til emnet:
Det er ikke det rigtige sted at sidde og forlange sine penge tilbage.
Det er ikke det rigtige sted at sidde og diskutere hinandens mentale evner.

Det store spørgsmål er om der vil blive kæmpet om sejren på denne server?

Læser man denne tråd kunne det tyde på at der ikke vil blive kæmpet om sejren. Derfor vil jeg gerne have en in game afstemning der kan afklare dette spørgsmål. Jeg har endnu ikke nået at bruge penge på denne server, og jeg har heller ikke tænkt mig at gøre det, hvis der ikke bliver kæmpet om sejren.

Jeg går ud fra at SUN nyder sin Søndag i ro og fred, så der kommer nok ikke nogen afklaring før tidligst i morgen.
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
din lurifax :laugh:


anyway så tror jeg ikke jeg ville være i SUN's stilling lige nu og jeg kan udmærket forstå hvis hun smider hele ****et til Innogames og siger at de selv må klare denne for lige nu er vi i en fase hvor folk ikke ved hvad de skal
Fortsætte under disse forhold?
stoppe og sige det var det
uanset hvad hun gør og siger fra nu af vil det ikke blive modtaget positivt
Jeg har gnægget løs på forum denne gang for at få denne server på rette spor fordi jeg har haft så mange sjove oplevelser på TW men dette event kan desværre gøre at danske servere i fremtiden kan være inde i et 7*7 på kortet

jeg har intet imod at I Djames har brugt de fordele der lå i eventet men ønsker blot at TW indser hvad de har gjort forkert og evt får alle andre på v21 med op for ellers bliver det en meget kedelig server i går imøde

okay, okay, for hjælpe jer lidt på vejen
så kan i overveje følgende muligheder*

1. Diplomati!
2. En koalition
3. giv op
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
Tak, Humfrey :)

Lad os holde os til emnet:
Det er ikke det rigtige sted at sidde og forlange sine penge tilbage.
Det er ikke det rigtige sted at sidde og diskutere hinandens mentale evner.

Det store spørgsmål er om der vil blive kæmpet om sejren på denne server?

Læser man denne tråd kunne det tyde på at der ikke vil blive kæmpet om sejren. Derfor vil jeg gerne have en in game afstemning der kan afklare dette spørgsmål. Jeg har endnu ikke nået at bruge penge på denne server, og jeg har heller ikke tænkt mig at gøre det, hvis der ikke bliver kæmpet om sejren.

Jeg går ud fra at SUN nyder sin Søndag i ro og fred, så der kommer nok ikke nogen afklaring før tidligst i morgen.

Super fedt skrevet!.

Men jeg ser ingen grund til man ikke skulle slås om sejren. Den er på ingen måde vundet endnu for nogen af os. + det er en hemmeligheds verden så meget kan ske. at smide håndklæden i ringen efter 19 dage er måske lidt nedern
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
4 byer, med en MBA på under 3.000. (MBA på 3.000 svarer til man ca. har slået 300 spyd og 200 sværd ihjel).

Det sku episk nok. Burde blive skrevet ind i Hall of Fame, for lur mig om det ikke er en international rekord. 4 byer, imens nr. 2 har 1 by.
4 byer, imens nogen har farmet +1.000.000 råstoffer, uden at have akademi.

Inden folk giver op, så prøv at tænk på dem i har adlet pga. i har kunne farme 24/7. Pga. man er en dual konto eller triple konto, og spiller mod en solo konto.
At det klamt at man i dette event ubegrænset kan dreje tombolaen ved hjælp af Plus, er korrekt, men synes da ikke man bare skal give op. Som Djames selv nævner, lav en koalition. Mass katapult attack !! :D
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Jeg vil ikke svare på hvert enkelt indlæg, men forsøge at komme omkring det meste af jeres kommentarer uden det bliver en roman I skal læse :)

Der ER sket ændringer ved eventet siden det var her sidst. Der er bl.a. foretaget forskellige rebalanceringer af præmierne.
Det er derfor ikke nøjagtigt det samme som sidst, men som jeg har skrevet i den anden tråd, så kan der stadig være brug for flere ændringer og jeres feedback vil ligge til grund for vurderingen af hvilke der er nødvendige.

Om det er hurtigt Djames Braun adler? Jeg har ikke tjekket om kontoen havde en fuld nuke da første by blev adlet, men en fuld nuke og 4 adler på speed 1 KAN være klar på 3 uger (= 21 dage). De har så kun haft brug for 3 adler, hvilket har sparet lidt råstoffer. 17 dage er flot, men ikke vanvittigt meget hurtigere end vi har set på andre speed 1 verdener :)
Fx. på DK19, vores seneste speed 1 verden, hvor det var nødvendigt med 4 adler, der blev første by også adlet efter 17 dage.
Har der så oven i købet været lille modstand i byen, hvilket en begrænset stigning i MBA er et tegn på, så har det kostet meget lidt i tropper og dermed har udgiften til at være klar igen været endnu en adel og ikke meget andet og taget kort tid. Er det flot de adler så hurtigt igen? Ja da! Er det vildt usædvanligt? Nej!! Om noget, så kan det være et tegn på, at de adler flere byer end de kan forsvare ;)

Hvis der er nogle der tror, at denne verden allerede er vundet, så forstår jeg det overhovedet ikke :huh:
At en eller flere kommer godt fra start er naturligvis med til at få dem til at virke farlige og imponerende, men erfaring viser, at det at HOLDE forspringet og energien oppe, at undgå en dual smutter eller en stamme ryger i totterne på hinanden eller et forbund kraklere og ender i krig eller 10 andre stammer laver en koalition og gør livet surt for dem, det er meget svært og kræver noget helt specielt.
Er verdenen allerede vundet, så er det (ja undskyld hvis det såre følelser hos nogle eller giver lidt ømme tæer) fordi resten giver op ALT for nemt og tror man kan komme sovene til sejr :(

Ang. regler før 2009. Reglerne har aldrig været sådan. Der var en afstemning på DK1 for at beslutte om der skulle være et endgame og dermed mulighed for at lukke verdenen. Den kom fordi der intet endgame var i Tribal Wars da de første verdener blev åbnet og dermed kunne DK1 i princippet have fået lov til at køre så længe der var spillere tilbage på den.
Ang. købeloven. Jeg er heller ikke jurist, men InnoGames har en ansat, som er ekstremt irriterende og detalje fikseret. Hun ville med garanti havde skrevet de første 20 mails til os allerede, hvis hun så den mindste risiko for vi var på vej i problemer med loven :)

Jeg vil vildt gerne være i min stilling og har det fint med at skal være den der svare jer og kan godt klare at I siger jeres mening om events, opdateringer og endda kalder mig diplomatisk ;)
I holder en pæn tone og kommer med konstruktiv kritik. Det er dejligt at se (også selvom jeg da ville ønske I elskede eventet).

Og jeg havde forresten en dejlig søndag. Den stod på juleklip og lækker mad og dejligt selskab.
Jeg håber, at jeres var lige så god :)
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Tak for et godt og meget brugbart svar fra SUN.

Jeg vil dog lige sige, at det er rigtigt at der ikke var nogen endgame kriterier på de gamle servere, og det var derfor spillerne på en verden, der selv aftalte hvordan og hvornår en verden var vundet. Det foregik forskelligt på de forskellige servere. DK1 er ganske rigtigt den eneste danske server der er blevet afgjort på den måde.

Når jeg efterspørger en eller anden form for afstemning nu, er det fordi jeg får helt modsatte meldinger ingame og på skype end jeg får her i denne tråd. Jeg frygter en situation som på dk13, hvor folk fik talt sig ind i at alt var håbløst. Det var ikke en underholdende server at spille på.

For at undgå at vi taler hinanden ned her til bare at opgive efter 3 uger, kunne det være rart at få en skudsikker tilbagemelding på at vi skam kæmper på dk21 og at vi ikke er gået i endgame efter bare 3 uger.
 

Humfrey

Junior medlem
Reaktionsscore
1
men en fuld nuke og 4 adler på speed 1 KAN være klar på 3 uger (= 21 dage)
ja på classic !!!! ikke speed 1 (tror du tænker på en speedserver) !!!!
dette skulle være en langsom server og jeg forventede først train osv til jul og forstår ikke hvorfor du forsvarer det, det klæder dig ikke!!!!

at farme en mil er allerede sket men dem der har farmet så meget har typisk bygget kaserne stald for at øge troppe prod som er normalen på en langsom server
en fuldt udbygget mine giver 2400 i timen og for at samle ind til det skal der farmes godt
Man vil aldrig starte med at kun at gå efter Akademi for så kan man sidde og vente en måned på at få res nok til en mønt samt en adler
Normalen er man bygger en halvstor cleaner op og igennem farmning så bygger man sin by op og nu er der mindst gået 20 dage
Jeg ved ikke hvordan du spiller SUN men hvis du kan få et train på 21 dage på en langsom server så må du gerne skrive hvordan for jeg ved det ikke kan lade sig gøre, man kan MÅSKE få en adler hvis kontoen er kørende 24/7 i 21 dage og man lander i et område hvor folk ikke er specielt aktive (Husk den første uge kan man ikke røre naboen)
Bevares hvis jeg starter op på v20 nu og begynder at farme osv så kan jeg måske få 2-3 adlere fordi folk derinde ikke farmer så meget mere og barb byerne er rimelig store men en nuke kan jeg ikke nå og starte på en ny server og gøre det .... NO WAY !!!!!

Hvis der er nogle der tror, at denne verden allerede er vundet, så forstår jeg det overhovedet ikke
Nu har jeg kigget på de byer Djames har taget og det ser ud til at der bygges lagre overalt
så 5 byer med lager 30 og en af hver i flooding vil give ham 1.500.000 af hver råstof som kan holde stald og kaserne igang i dagevis og siden han kan lave dette de næste par dage så er der snart små train i alle byer, hans problem er at tropperne ikke kommer hurtigt nok ud for ellers ville han adle alle byer på kortet så snart de kom over 2000
Det eneste positive at sige om denne verden er at han åbenbart er den eneste der gør det i pp forbrug i FUGLENE for havde der været 4-5 Djames'er i FUGLENE så havde de renset pladen forlængst :D

NOK SNAK nu skal der farmes, øhh nå nej, der skal bygges lagre
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
ja på classic !!!! ikke speed 1 (tror du tænker på en speedserver) !!!!
dette skulle være en langsom server og jeg forventede først train osv til jul og forstår ikke hvorfor du forsvarer det, det klæder dig ikke!!!!

at farme en mil er allerede sket men dem der har farmet så meget har typisk bygget kaserne stald for at øge troppe prod som er normalen på en langsom server
en fuldt udbygget mine giver 2400 i timen og for at samle ind til det skal der farmes godt
Man vil aldrig starte med at kun at gå efter Akademi for så kan man sidde og vente en måned på at få res nok til en mønt samt en adler
Normalen er man bygger en halvstor cleaner op og igennem farmning så bygger man sin by op og nu er der mindst gået 20 dage
Jeg ved ikke hvordan du spiller SUN men hvis du kan få et train på 21 dage på en langsom server så må du gerne skrive hvordan for jeg ved det ikke kan lade sig gøre, man kan MÅSKE få en adler hvis kontoen er kørende 24/7 i 21 dage og man lander i et område hvor folk ikke er specielt aktive (Husk den første uge kan man ikke røre naboen)
Bevares hvis jeg starter op på v20 nu og begynder at farme osv så kan jeg måske få 2-3 adlere fordi folk derinde ikke farmer så meget mere og barb byerne er rimelig store men en nuke kan jeg ikke nå og starte på en ny server og gøre det .... NO WAY !!!!!


Nu har jeg kigget på de byer Djames har taget og det ser ud til at der bygges lagre overalt
så 5 byer med lager 30 og en af hver i flooding vil give ham 1.500.000 af hver råstof som kan holde stald og kaserne igang i dagevis og siden han kan lave dette de næste par dage så er der snart små train i alle byer, hans problem er at tropperne ikke kommer hurtigt nok ud for ellers ville han adle alle byer på kortet så snart de kom over 2000
Det eneste positive at sige om denne verden er at han åbenbart er den eneste der gør det i pp forbrug i FUGLENE for havde der været 4-5 Djames'er i FUGLENE så havde de renset pladen forlængst :D

NOK SNAK nu skal der farmes, øhh nå nej, der skal bygges lagre

Seriøst Humfrey, det er nogle vilde påstand du kommer med baggrund på du har narda belæg for dem, kan måske redde dig fra et hjerteanfald ved at 3 af vores byer har lager under 20 :)
og angående PP forbruget, så ved jeg ikke om du er klar over man kan få tombolaen på andre måder end PP?
men jeg kan ikke se din begrundelse for skrive en opslag som skal demotivere folk til gøre modstand

Mvh djames braun
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg har kigget i mit arkiv. Speed 1 uden ekstra køb skulle en dual/trippel account uden problemer kunne lave et train på omkring 4 uger, og en single account der giver den gas 5 uger.

Med køb af ekstra råstoffer, og ekstra produktionstid, skulle det ikke være noget problem for en dual/trippel account at lave et train på 3 uger. Med overflod bliver det åbenbart til godt 2 uger.

Fordelen ved overflod er ikke så stor som du vil gøre det til.

Til gengæld mener jeg stadig at alle de tilkøb går hårdt ud over newbees og det er synd. Det er jo ikke det første man gør når man lige vil se om et spil er noget for en - og så bliver de rent over ende.
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
Jeg har kigget i mit arkiv. Speed 1 uden ekstra køb skulle en dual/trippel account uden problemer kunne lave et train på omkring 4 uger, og en single account der giver den gas 5 uger.

Med køb af ekstra råstoffer, og ekstra produktionstid, skulle det ikke være noget problem for en dual/trippel account at lave et train på 3 uger. Med overflod bliver det åbenbart til godt 2 uger.

Fordelen ved overflod er ikke så stor som du vil gøre det til.

Til gengæld mener jeg stadig at alle de tilkøb går hårdt ud over newbees og det er synd. Det er jo ikke det første man gør når man lige vil se om et spil er noget for en - og så bliver de rent over ende.

Tidligere Verdener skulle man bruge 4 Adler ;)
desuden så har vi ikke taget nogle "newbees" ud :)
ville mene at Noobs on Ice + Vium er nogle man kan kalde for habile og rutineret spillere
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Hvem har kaldt dig op?

Dette var en generel betragtning, og jeg har ikke talt noget om hvem du har nobet. Jeg vil ikke kalde Virum en newbee :D

Men generelt er det et problem for newbees at de går så stærkt. Jeg kagede selv rundt i næsten 2 mnd inden jeg selv fandt ud af hvordan man kommer ud over stepperne.
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Djames, siger du at hoveddelen af jeres tombola træk har været igennem rås betalt hos handelslejren? I såfald, må i længere ud på landet med den røver :D hils H.C. Andersen.

Og så opaw der skriver at overflod fordelen ikke er så stor, lol. Folkens det basic matematik...........
Det ikke for at være flabet, men come on, man må vel lige lade være med at udtale sig hvis man i det mindste ikke lige undersøger lidt først.
Op til 75% fuld lager i alle byer, om dagen i 21 dage. Nej nej, det kun en semi fordel :D


Fornemt svar SUN !

Vil lige pointere en enkelt ting ud, dette er ikke for at være negativ eller rasmus modsat.
Synes dog ikke der skal direkte fejl informeres på det offentlige forum.

En fuld nuke på 21 dage, speed 1....

Hvis vi antager at en fuld nuke indeholder 6.000 økser, kræver det at man fra dag 1 af har kaserne på lvl ca. 19. Eller at man indenfor måske 3 dage har kaserne 25. Og bygger disse økser 24/7 fra start af. Ved godt at man ofte ser spillere have en LK tung nuke, i første by. Pga. opstart og dertil hørende farming, men lad os stadig antage at vi skal ramme 6.000 økser.

Udregnelsen, der har taget 20 sekunder;

Kaserne 19 på speed 1 er ca. 5 minutter per økse (ca. hurtig udregnelse, ud fra min egen kaserne's niveau på v21 pt.).
5 * 6.000 = 30.000 minutter i alt
30.000 / 60 = 500 timer i alt
500 / 24 = 20,8888 eller 21 dage.

Der er ikke medregnet flag ind i det, ej heller handelsevent rekrutterings bonus. Hvilket jo gør man kan gøre det endnu hurtigere.
Men come on, selv i teorien kan det jo ikke lade sig gøre. Medmindre man hedder Prins Knud.


Så til hastigheden af første adel.

Nu gider jeg ikke påvise flere ting, men det burde stå klart at det ret så simpelt at udregne disse ting. Så er sku lidt træt af at folk bare skriver og skriver, uden egentligt at undersøge det først?

Hvis man påstår at man på 21 dage, kan få et train, på speed 1. På en verden hvor der er 7 dages begynder beskyttelse. Meget lille verden med få barbs, hvortil der er stor konkurrence mellem farming af disse barbs. Så synes jeg man skal give en såkaldt kvajebajer, eller affinde sig med at blive kaldt Prins Knud :)


Held og lykke til alle der spiller V21, håber vi stadig kan have det sjovt.


Edit: Mente selvfølgelig 17 dage ang. anskaffelsen af train, blev lige blandet sammen med det overstående med fuld nuke på 21 dage
 
Senest redigeret:

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
eventet burte jo aldrig have været med på en så ny verden og vis skulle det ikke have været mulig at spille for plus da det jo som det kan ses giver alt for store fordele til plusbruger
 

Mike1007

Junior medlem
Reaktionsscore
0
eventet burte jo aldrig have været med på en så ny verden og vis skulle det ikke have været mulig at spille for plus da det jo som det kan ses giver alt for store fordele til plusbruger

Den skulle slet ikke have været der..

Den har ædt al min plus :mad:

(Dekani... Han ville slå jer ihjel for det xD)
 
Senest redigeret:

Humfrey

Junior medlem
Reaktionsscore
1
Seriøst Humfrey, det er nogle vilde påstand du kommer med baggrund på du har narda belæg for dem, kan måske redde dig fra et hjerteanfald ved at 3 af vores byer har lager under 20
og angående PP forbruget, så ved jeg ikke om du er klar over man kan få tombolaen på andre måder end PP?
men jeg kan ikke se din begrundelse for skrive en opslag som skal demotivere folk til gøre modstand

Nu ser jeg næsten alt og følger altid en server intenst og har endnu ikke set dit navn på nogle HM, jo den ene der ligger tættest på hvor der lligger 6000, hvis I havde fyldt tombolaen op i ny og næ så havde jeg set det
-TAI- gjorde det men hvis I får så mange spin så skal I efterhånden op på en anseelig mængde og det har jeg endnu tilgode at se
never mind vi tager skam kampen op men det er lidt irriterende som en server man havde regnet med man skulle hygge sig med et år pludselig får sådanne events ind som skubber det hele og med den hastighed I får res ind så forventer jeg denne server afgjort inden sommer selvom vi snart går ind i fase 2 i spillet medmindre vi igen får tombola eller andre stupide tiltag

Jeg har set andre events der var sjove, bla Valdemar Atterdag hvor man kunne vinde pp ved at være den der fik flest MBA (den eneste hage ved det var at jeg pludselig ikke kunne angribe pga 20-1 reglen) men morsomt indslag var det
Se sådanne events gør at man starter op på en ny server, Tombolaen gør det modsatte og grunden til at jeg reagerer så kraftigt er at næste server vil man kun møde barb byer fordi ingen gider dette ræs igen
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Er det ikke lige meget?

Det korte og lange i det er at alle de ekstra dit og dat man kan købe for pp er en bæ, som skræmmer nye spillere bort på disse små servere (det har mulligvis omvendt effekt på store servere). Tombolaen var ikke nogen forbedring af forholdene, lige gyldigt hvordan den blev brugt.

Verden 12 har nu en gang den opsætning som den har, og vi må jo bare spille under disse forhold. Jeg har ikke sat nogen fin beregning op over hvad der kan lade sig gøre og ikke kan lade sig gøre. Jeg har udelukkende kigget på egne og venners præstationer på tidligere servere, og støtter SUNs vurdering af at med alle de pp tilbud skulle det være muligt at lave et train (på tre adler) på 3 uger uden tombolaen og lidt kortere tid med tombolaen.

Jeg kan kun endnu en gang opfordre til at disse små servere der mangler kunder bør ikke have pp ekstra køb. Kun plus, FA, KM.
 

Humfrey

Junior medlem
Reaktionsscore
1
Nu kan SUN lave en nuke på under 5 min ved at sige hokus pokus som admin og så er den hjemme
hun kan også bygge et train på 21 dage hvis hun igen siger hokus pokus og får kaserne, stald, smed, far, og Akademi op og derefter sætte tropper over. så kan det lade sig gøre men ikke at starte på bar bund, det er der ingen der skal bilde mig ind

Status på v21 er at de fleste 5-600 byer er gået istå, nye byer som bliver oprettet de sidste par dage kommer aldrig videre når de ser at der er en der har 5 byer, altså serveren har kørt for længe så ingen grund til at spilde tiden her og vi kævler stadig om eventen har sin berettigelse. Jeg vil meget gerne støtte SUN men så skal det faktuelt være korrekt det hun skriver og lige nu ser vi et mandefald som ikke er set før og det er spørgsmålet om .dk serverne overhoved kommer op på et niveau hvor det er sjovt at være eller vi alle går på .net eller andre steder og om Innogames tør at smide events på igen, for jeg har spillet min sidste server med tombola og jeg er sikkert ikke den eneste da Vida melder om samme kævl på det tyske forum.
 
Top