hvad skal jeg sige?

bassemandere

I træning
Reaktionsscore
0
hej

jeg kan se at jeg klokken 3 den 11 juli (om 4 dage) bliver angrebet.
har bedt fyren om ikke at angribe da jeg kun har 2 byer (den ene er en ret ny meget lille barbar by jeg tog) men har regnet mig frem til at han enten kommer med katapulter (det ville være bedst) eller han kommer med hvad jeg tror noble mænd (selv om jeg er langt fra ham af) han har sendt 4 angreb mod min hovedby men hvad kan en spiller (mig med 6539point) stille op mod en der har godt 60000 og er i en guild med 1,2 millioner point = det bliver umuligt for nye på serveren at starte op.

dette spils største problem er at for nye på serveren er det så godt som umuligt at staret op. stort set alle tæt på mig er blevet noblet.

nej jeg er ikke en klynker men de fleste af dem har forladt spillet på grund af dette. og mister jeg min hovedby er jeg den næste.
sys man burde gøre noget så man i sin hovedby havde et bedre nobel forsvar som jeg tidligere har nævnt andre steder, men bliver jeg taget så siger jeg tak for kampen og takker af for at forsvare mig tror jeg ikke er muligt.

jeg har ikke ligefrem angrebet andre, og de fleste i min stamme er på ferie eller har fået noblet vores by sys det er trist at nye ikke får en chance.
 

Hilly

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Hej Bassemandere

Ja det er desværre et problem vi har her på de danske servere. Tilslutningen af nye spillere, er så lille at du kommer til at starte op ved siden af nogen som har været i gang i meget længere tid. Så uden gode kontakter fra start af, eller en meget aktiv stamme er det svært at starte op.

Bedste råd til dig, ville være at gøre dig dine erfaringer her, og så bruge dem på v4(når den engang kommer) hvor du kan starte på samme tid som alle andre.
 

bassemandere

I træning
Reaktionsscore
0
hvis jeg mister min by mister jeg 2 måneders arbejde og skal sige så meget at mange af dem jeg kender overvejer enten et andet spil (det er i min overvejelse at følge med) men vil ikke reklamere hvilket spil. men foreholdne er er bedre.

men nok om det mister jeg min by føler jeg at det er 2 måneder hvor man bygger op for at prøve på at blive klar til at være med, og lige kort før man er klar bliver man nakket (bestjålet) sys det er spillets største fejl at de nye er uden chance.

eksempel fra 2 spil (nævner igen ikke hvilke med mindre moderator spørger)
men i et spil kan spillere med overlegenhed ikke angribe svage nye (betyder har de mere end 30 eller 40% (kan ikke huske helt det med %) men cirka i point end den de vil angribe kan de ikke angribe (da de så gælder for at være stærke spillere)

et andet spil bruger en købe mulighed man kan købe en freds pagt hvor ingan kan angribe en i 12 timer (efter de 12 timer går der 12 timer før du kan aktivere det igen) så er man sikker i 12 timer pr dag...

men det at en stærk spiller bare skal sende 4 stærke angreb fra måske 4 forskellige byer og så starter man forfra.

i min stamme var vi 25 der startede cirka på samme tid. 10 af dem stoppede helt spillet da de havde mistet deres hovedby efter 2-3000 point de prøvede forfra 2-3 gange samme hver gang.
nu er vi 15 og vi alle havde cirka 4-6000 point men nu er vi 3 tilbage der har så mange point. resten er startet forfra (4 af dem stopper spillet af den grund) personligt har jeg ikke angrebet nogen ud over barbar byer. så i mine øjne set kan jeg godt forstå flere forlader spillet beklager jeg desværre er ved at være enig men sys byggetiderne er for lange hvis man skal starte fra bunden af og så kan prøve det igen 2-3 måneder for igen at miste..... det er nok det jeg har set får flest spillere til at stoppe. ret mig hvis jeg tager fejl men det har 90% af dem der er stoppet sagt som jeg har talt med...
 

xAffe

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Nok spiller jeg ikke på verden 3, men spiller dog på verden 2, og ved hvor svær en sen start kan være, på en server der har været aktiv længe. Selv følte jeg mig ikke specielt heldig med min placering, da det var lige i midten af over 60k point's spillere, overlevede dog ved at komme i en stamme som havde en aktiv IAP med den stamme, hvori spillerne var.

- Men ligemeget, du kan ikke regne med en specielt god placering, samt nem start, hvis du starter på en server der har været aktiv længe, da der altid vil være de psillere som har været der længe, og er vokset, og mangler nogle at farme. Selv har jeg besluttet, i den krig der er mellem min stamme, og 3 andre, at hvis jeg falder, venter jeg på verden 4, hvilket jeg vil råde dig til at gøre ligeså. De nuværende browserspil, som jeg stortset har været på, topper slet ikke TribalWars. TribalWars, af flere grunde. TribalWars er mere gennemført, samt gennemtænkt, generelt bedre og mere unikt, end diverse andre browserspil. På de sidste 3 browserspil jeg har været på, har det taget mindst 14 dage før en support anmodning blev besvaret. Herpå tager det højst halvanden dag.

Men dog ville det i princippet også være okay med et system der kan skelne store spillere fra de små, og derved sikre de små spillere fra store, indtil de når en størrelse hvorpå de ikke skal have beskyttelsen mere. Dog er der jo også den form for beskyttelse her på TribalWars ved opstart, men dog ikke den samme form.
Igen som Hilly siger, gør dig erfaringer så længe du har dine byer, og gør dem nyttige senere hen.
 

Gede hyrden

Senior medlem
Reaktionsscore
0
Hvis 30-40% reglen som du foreslår bliver indført på nogen server vil de store spillere stoppe efter ingen tid fordi, hvad sjov er der ved at de kan angribe ham men han kan ikke angribe tilbage ?
Jeg gad da ikke at finde mig i at en på fx 200.000 points angreb mig og så kunne jeg ikke angribe igen fordi jeg er 50%+ større end ham og det ville irreterrer mig til uendelighed og garanteret også de andre store spillere. Der er altid ulemper ved ting og derfor syntes jeg ikke det system skal indføres med %.
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Her er endnu et eksempel bare ikke fra verden 3 (er blevet overtaget mange gange der. Men det er en anden historie.) da jeg startede med at spille TW havde jeg kun en lille erfaring fra et andet browser spil. Jeg nåede ca. til 1500 point før jeg blev overtaget af en anden spiller. Men jeg gav ikke op så jeg startede forfra i et andet k. Hvor jeg var meget lille i forhold til nogle af spillerne der. Men jeg voksede hurtigt og blev en stærk spiller som idag ligger på en god rang i kontinentet. Så mit råd er aldrig giv op!!! Skriv med de omkring liggende spillere for at undgå det. og når du er stor nok er det også en god ide at farme nogle lidt mindre spillere så du undgår at de angriber dig senere hen.
 

bassemandere

I træning
Reaktionsscore
0
gede hyrden tror du misforstod den men forklarer systemet:

siger vi der er 2 spillere en med 10000 point og en med 200000 points
ham med de 10k kan angribe ham med de 200k point (ham med de 200k point får så 24 timer til at angribe den lave spiller)

ham på de 200k kan ikke angribe ham på 10k da han er mere end 40% over ham med 10 i point. da han gælder for at være en stærk spiller. han kan kun angribe hvis ham på 10k angriber først.

men det var da en mulighed på den måde har man en chance for at vokse så man kan være med, med ligeværdige spillere.
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Vil bare lige nævne at dette har intet med det TW handler om. Hvorof rskulle man ellers kalde det Tribal Wars
 

Hell G

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg synes da denne verdenen gjør alt den kan for nye, eller små spillere...

For jeg synes personlig at f.eks det med moral er forferdelig irriterende (noe som er der for å hjelpe små spillere) når noe nav de som startet rundt meg, ca på likt med meg ikke har verdt flinke nok til å bli store, eller har vert inaktive i en periode og ikke vokst mye, så føles det ut som det er jeg som blir straffet når jeg mister mer tropper pga dårlig moral.


Et annet eksempel er også da det var ca 20 små spillere rundt meg, men til sammen var de mye større enn meg, de var også i samme stamme. Jeg fikk fremdeles dårlig moral mot hver og en av dem, mens de hadde full moral mot meg, dermed kunne de små spillerne fint klart seg hvis de hadde snakket nok sammen. (føles fremdeles ut som det er jeg som straffes for å være stor) Så hvis en regel med å ikke kunne angripe små spillere under en viss prosent kommer, da ville det ikke vert noe kjekt for oss "store" spillere og spillet i det hele tatt, da det allerede er irriterende med moral regelen.
 
Top