Hvem bestemmer ?

smartass

Nybegynder
Reaktionsscore
0
En af de mange regler hedder:

"Det er strengt forbudt at lave en stamme for kun én nationalitet eller sprog, og kan resultere i at stammen bliver ophævet."

Hvordan bliver det administreret, og hvem er dommer ?

Når det suverænt er ledelsen som udsender invitationer til spillere, og ledelsen som suverænt bestemmer hvem der kommer ind i en stamme, hvordan kan en regel som nævnt ovenstående så overhovedet forefindes i regelsættet ?

For mig lyder det mere som en hensigtserklæring, som skal tilfredsstille eventuelle "regelryttere". Med den regel kan man jo med god samvittighed sige, at alle kan spille spillet i enhver stamme.

Men virkelighedens verden er jo meget anderledes. Hvis en "udlænding" søger om optagelse i en stamme, så kan ledelsen jo bare afvise. Om de så afviser pga. nationalitet eller andre årsager, kan man jo ikke se. Ergo er reglen ligegyldig og uden reél administration.

Hvis reglen skal være reél, så skal alle kunne indtræde i en hvilken som helst stamme, helt uden reservationer (og ansøgning). Det vil sige, at alene det faktum, at der er en ledelse som suverænt bestemmer hvem der skal være med i en stamme, så er reglen om nationalitet helt overflødig.

Så hvorfor skal den være der? Alle stammer er jo lukkede for optagelse, hvis ledelsen bestemmer det. Det har jo ikke noget med nationalitet at gøre, men derimod diktatur og enevælde.

Den der opretter stammen bestemmer alt.
 
Senest redigeret:

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Det er jo med god grund altså xD

Ja den kan misbruges og ja mange gør det, men hva ville du syns om at en udlændige søgte ind i en stamme og fik svaret, jeg kan ikke lig tyskere så sorry!

Det er netop hensigten at der ska være reele grunde, du er ikke god nok osv. ikke bare racisme..
 

L33T

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Hvis reglen skal være reél, så skal alle kunne indtræde i en hvilken som helst stamme, helt uden reservationer (og ansøgning). Det vil sige, at alene det faktum, at der er en ledelse som suverænt bestemmer hvem der skal være med i en stamme
Den der opretter stammen bestemmer alt.
Korrekt! :)

Og det er rigtigt at ledelsen bestemmer hvem der skal med og hvem der ikke skal med.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Smartass læs dette godt.!

-men hvorfor skal man afvise dem der kommer fra andre lande?
Da de fleste tysker italiener englændere amerikaner og polaker er meget bedre en os til TW
Fordi de har jo mere erfaring.:)

Dette er ikke ikke et svar.
det er fakta vi danskere er bare ikke lige så gode som spaniere og de andre til TW!
 
Senest redigeret:

smartass

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Så du indrømmer altså, at den omtalte regel er spil for galleriet, og ikke en regel som hverken kan eller skal håndhæves?
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Reglen bliver håndhævet, men det kræver at en leder giver nationaliteten som grundlag for at du ikke må indtræde. den er naturligvis nem at omgås ved bare at sige at der er lukket for rekrutering, men reglen har til hensigt at undgå racisme, da det er ulovligt at udtrykke dette...
 

kat93

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Det er jo for helvede ikke racisme hvis man gerne vil have en stamme hvor folk taler det samme sprog, det handler om at kommunikere, og fatter man ikke sproget har man en ide med, at så er det som regel ligemeget om man deltager i de ting der foregår... Altså undskyld jeg siger det, men det er et faktum at dem der ikke taler dansk er mindre med på forum og pm end dem der taler dansk...
 

smartass

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Nå, det var sandelig ikke meget respons man kunne få på det.

Men det lader heller ikke til, at det er studenterhuen som klemmer mest på dem som trods alt har givet sit besyv med. Lige bortset fra kat93, så har alle vidst misforstået indlæggets oprindelige problemstilling.

Måske er det fordi Kronborg endnu ikke har kommenteret indlægget, at der ikke kommer noget konkret.

En stamme som kun ønsker danske spillere i et dansk (nordisk) spil, må ikke afvise spillere som ikke kan snakke og skrive dansk. Hvad pokker er det for noget vrøvl. Det sker jo alligevel, og alle ved det.


Skolehaven skriver: "Reglen bliver håndhævet, men det kræver at en leder giver nationaliteten som grundlag for at du ikke må indtræde"

Tror du selv på, at der er nogen som vil give det som årsag, når det står i reglerne ? Tænk dig om før du skriver sådan.


L33T skriver: "Korrekt!
Og det er rigtigt at ledelsen bestemmer hvem der skal med og hvem der ikke skal med."

Altså oplyser du hermed, at uanset hvem der søger ind i en stamme, så er det ledelsen som suverænt bestemmer, om man kan komme ind. Og det er uanset nationalitet. Burde du ikke have tænkt dig om inden du skrev sådan? Det har jo intet med selve reglen at gøre!


Dekani skriver: "Det er jo med god grund altså xD

Ja den kan misbruges og ja mange gør det, men hva ville du syns om at en udlændige søgte ind i en stamme og fik svaret, jeg kan ikke lig tyskere så sorry!

Det er netop hensigten at der ska være reele grunde, du er ikke god nok osv. ikke bare racisme.. "

Ud over at din studenterhue må være flygtet, så har du fuldstændigt undermineret den omtalte regel selv. Du oplyser endda, at mange misbruger og omgår den regel, og så forsøger du at gemme dig bag en undsyldning om, at der skal være tale om "reélle grunde". Du er altså bare for meget.


Jeg tillader mig derfor at konkludere, at reglen ikke har nogen betydning, og at man derfor med ro i sindet kan skrive i sin stammeprofil, at hvis man ikke taler / forstår dansk, så skal man ikke søge ind i stammen.

Og bare lige for at fortsætte første indlægs pointe, så er spillet i forvejen så gennemsyret af enevælde, at den "stamme-frihed" der så flot omtales, slet ikke eksisterer. Alene det faktum, at der er nogen som skal bestemme, om jeg må spille med i spillet i en eller anden stamme gør, at reglen om at afvise nogen der ikke taler dansk ingen betydning har. Selv danskere kan blive afvist uden grund, hvis en stammeleder ikke ønsker vedkommende i sin stamme. Og det er ikke racisme, så lad være med at gemme jeres argumenter i den.

Det er gratis at spille spillet, men hvis man ikke bliver inviteret, eller skriver en elegant ansøgning til rekrutterings-dimsen, så kan man være nok så dansk, nok så dygtig, nok så diplomatisk, der er bare ikke noget at gøre, man kommer ikke ind.

Den eneste reélle forhindring der burde være, for at man ikke kan indtræde i en stamme, er pladsmangel. Kun hvis stammen er fuld skulle spillere kunne afvises. Hvis spillet virkelig er så demokratisk som der ligges op til, hvorfor skal der så være restriktioner på indtræden i en stamme?
 

Kronborg

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Bliver jo helt smigret .. - Men mener ikke jeg har mere at svare en det jeg skrev på pm'en .. :)

Men hvis den eneste grund til et nej er pladsmangel, så bliver alle stammer jo mere eller mindre det, som man så fint kalder 'Masserekrutteringsstammer'..

Tanken med at lave en stamme er, for de flestes vedkommende, at kunne føre den til sejr om et år eller 2.

Derfor er der rigtig mange stammer - Bla. min/DOT der har lavet en grænse, nogen restriktioner der skal opfyldes for at komme ind.. - Har bla. sagt nej til en af mine bedste venner fordi jeg vil stammen det bedste.. ?

En stamme behøver ikke være mester stamme, bare fordi der er mange medlemmer .. - Det synes jeg So6 på V5 er et godt eksembel på.. (Det er ikke for at hænge nogen ud)

Men MMD - Er jo en af de bedre stammer (Nu skal du ikke begynde at hovere Dekani!) - Det ved vi alle, og den har ikke særlig mange medlemmer ? - Der er også restriktioner.

Reglerne siger man ikke må holde nogen nationaliteter udenfor.. - Det er en træls regel, men de kan jo være ligeså gode - hvis ikke bedre..

Jeg vil heller ikke mene det er racistisk at holde en 'Ikke dansker' udenfor.. - Der er jo TW i .. - Alle lande i Europa ? Jeg har det sådan lidt .. - Hmm, hvis de vil spille og skrive på engelsk, hvorfor så ikke .Net eller .com.uk ?

Men det er en regel, så man bliver jo nød til at rette sig efter den..
 

L33T

Elite medlem
Reaktionsscore
2
:xmas smile:Som jeg opfatter det sidste "Smartass" Så siger du at hvis en 5årige lille DANSK dreng spørg om han må komme med i MMD
Så skal MMD bare sige ja kom du endelig!
Da der kun er 39medlemmer i stammen og plads til flere
Det kræver erfaring og komme til tops man skal også ha de rigtige venner og et vis ry for at komme med i MMD netop fordi at MMD ikke vil ha noobs.
For de ved at man vinder ved at have gode spillere? :)

Og så vil jeg da lige forsvare Skolehaven xDXD

Skolehaven skriver: "Reglen bliver håndhævet, men det kræver at en leder giver nationaliteten som grundlag for at du ikke må indtræde"

Tror du selv på, at der er nogen som vil give det som årsag, når det står i reglerne ? Tænk dig om før du skriver sådan

Skriv i en munter tone og tag en chillpill :xmas smile:
Hvis man ikke vil ha en udlænding med i stammen skriver man jo bare det er ikke dig vi søger måske senere da jeg selv har gjort det :p
 

L33T

Elite medlem
Reaktionsscore
2
1.Bliver jo helt smigret .. - Men hvis den eneste grund til et nej er pladsmangel, så bliver alle stammer jo mere eller mindre det, som man så fint kalder 'Masserekrutteringsstammer'..

2.Tanken med at lave en stamme er, for de flestes vedkommende, at kunne føre den til sejr om et år eller 2.

3.En stamme behøver ikke være mester stamme, bare fordi der er mange medlemmer .. - Det synes jeg So6 på V5 er et godt eksembel på.. (Det er ikke for at hænge nogen ud)

4.Men MMD - Er jo en af de bedre stammer (Nu skal du ikke begynde at hovere Dekani!) - Det ved vi alle, og den har ikke særlig mange medlemmer ? - Der er også restriktioner.

1. Ja det er korrekt!:D
2. Også rigtigt :D
3. FORKERT:mad: :eek:
Syns nu at TBOJ er et bedre exelmpel xD
4. Dekani har også selv udlændinge med i stammen xD
 

Horace the cheese

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Hvor står der at spillet er demokratisk? :confused:

Reglerne er rammer vi skal spille indenfor. De forsøger bl.a. at forhindre snyd og at spillere der ikke er modne nok til at tale ordentligt til andre slipper afsted med det uden konsekvens.
Delen om sprog siger at denne server er på Dansk, Svensk, Norske eller engelsk. Så faktisk kan man godt afvise en spiller til sin stamme fordi han kun taler Polsk..men du kan ikke bare fordi han er fra Polen. Sådan er virkeligheden også, du kan kræve at en ansøger til et job kan gøre sig forståelig på dansk, men ikke at han ER født i Danmark.
Men da det ikke er muligt at læse folks tanker er det meget muligt at visse stammer udelukkende er for visse nationaliteter..det kan ikke forhindres..men åbenlys "racisme" eller brud på regler KAN slås ned på. Som fx. at skrive på sin profil at en stamme KUN er for danskere eller KUN er for tyskere.


Og igen som i virkeligheden, så kan man ansætte de folk man føler passer bedst ind i en virksomhed..man skal ikke absolut ansætte efter først til mølle princippet :rolleyes:

Hvorfor skulle man tage folk ind i sin stamme hvis man simpelthen ikke bryder sig om dem? :huh:
At alle SKAL havde lov til at være med til at lege hører til i børnehaven, en meget stor del af spillet er også at være i stand til at få andre til at ønske at spille med en og skabe de bedste stammer.
Hvis man ikke kunne afvise "ansøgere" kunne indstillingerne lige så godt ændres til random tilføjelse til stammer til de er fyldte og største udfordring i spillet ville blive at udholde de spillere man endte sammen med :laugh:
 

kat93

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Prøv nu lige og følg med...
Pointen er at vi gerne vil have en stamme hvor alle taler sammen på forum og pm, og hvis der er to eller tre som ikke forstår dansk, så er det et kæmpe problem fordi der opstår for mange misforståelser...
Det eneste der stod var at man skulle kunne snakke og forstå dansk, ikke noget med at man ikke må komme fra andre lande - det er sku ligemeget... I gør et kæmpe problem ud af intet, fordi i synes det er racistisk eller unfair, men sandheden er jo at det ikke spiller nogen rolle om man siger det som det er, for under alle omstændigheder vil man helst hvis alle forstår hinanden...

Med hensyn til om der er plads, så er det sku også for meget at have 100 medlemmer i en stamme... Hvem skal holde øje med om de alle er aktive på forum??? Mindre kunne jo gøre det, og så igen - det handler om at forstå hinanden... (og google translate er ikke en mulighed, hvilket mange tror, men det skaber bare mere forvirring...)

Sorry hvis jeg lyder sur, men det er da jordens dårligste regel, mest fordi at man burde spille på engelsk server hvis man ikke kan andet sprog end engelsk...
 

smartass

Nybegynder
Reaktionsscore
0
L33T:

Det er ikke pænt af dig at rette i dit indlæg, så jeg overså din nye "pointe".

Desværre er jeg endnu engang nødt til at sige, at både du og alle andre totalt misser pointen.

Jeg tror godt jeg er med på, at ingen af jer er i stand til at fjerne reglen, men jeg havde håbet lidt på, at der kunne være konsensus om, ikke at lege politi, og dermed lade være med at "stikke" andre stammer for det der står på deres stammeprofil.

Selv Kronborg rammer fuldstændig ved siden af i sit indlæg.

Vi er totalt ligeglade med hvor folk bor. Og vi er totalt ligeglade med hvilken hudfarve folk har (og for den sags skyld om de er tyskere og dermed nazister), men vi vil gerne kunne tale med dem, og dermed have, at de taler DANSK.

Hvorfor er det så urimeligt et krav ?

Kunne vi ikke blive enige om, at hvis der kommer flere indlæg i denne tråd, at de så vil handle om EMNET - nemlig at reglen om, at man ikke må kræve at man kan tale sammen på samme sprog (her dansk) er for tåbelig, når alle anerkender, at den brydes og omgås. Lad være med at fortælle hvor dygtige I er i andre verdener og hvordan I forhindrer venner I at komme ind når det er for stammens bedste. Alt dette er vi fløjtende ligeglade med, vi vil bare gerne kunne snakke med dem vi er i stamme med. Hold jer til det oprindelige emne.

Og dermed så opfordre til, at spillerne står sammen, og ikke angiver hinanden for, hvad de skriver i deres stammeprofil.
 

Kronborg

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Prøv nu lige og følg med...
Pointen er at vi gerne vil have en stamme hvor alle taler sammen på forum og pm, og hvis der er to eller tre som ikke forstår dansk, så er det et kæmpe problem fordi der opstår for mange misforståelser...
Det eneste der stod var at man skulle kunne snakke og forstå dansk, ikke noget med at man ikke må komme fra andre lande - det er sku ligemeget... I gør et kæmpe problem ud af intet, fordi i synes det er racistisk eller unfair, men sandheden er jo at det ikke spiller nogen rolle om man siger det som det er, for under alle omstændigheder vil man helst hvis alle forstår hinanden...

Med hensyn til om der er plads, så er det sku også for meget at have 100 medlemmer i en stamme... Hvem skal holde øje med om de alle er aktive på forum??? Mindre kunne jo gøre det, og så igen - det handler om at forstå hinanden... (og google translate er ikke en mulighed, hvilket mange tror, men det skaber bare mere forvirring...)

Sorry hvis jeg lyder sur, men det er da jordens dårligste regel, mest fordi at man burde spille på engelsk server hvis man ikke kan andet sprog end engelsk...

Jeg kunne godt finde på at lukke en spiller ude fordi spilleren ikke vil oversætte de vigtige ting der bliver skrevet på dansk.. - i DOT har vi en polak, han oversætter alle de vigtige ting, og det går fint med ham ..
 

boss

Senior medlem
Reaktionsscore
0
bare alle har det sjovt,seriøst og spiller ornlig med en god tone så kan man da være ligegld om man vil have ham/hende/du/dat ind i stammen men racisme skal der ikek være her min mening men eller's skal man holde det for sig selv :)
 

kat93

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Jeg kunne godt finde på at lukke en spiller ude fordi spilleren ikke vil oversætte de vigtige ting der bliver skrevet på dansk.. - i DOT har vi en polak, han oversætter alle de vigtige ting, og det går fint med ham ..

i så fald har du været heldig... Jeg spillede i en stamme i v5, hvor dem der ikke talte dansk hverken ville svare når vi snakkede dansk eller engelsk, så det er lige så meget erfaring som det er vores holdning...
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Skolehaven skriver: "Reglen bliver håndhævet, men det kræver at en leder giver nationaliteten som grundlag for at du ikke må indtræde"

Tror du selv på, at der er nogen som vil give det som årsag, når det står i reglerne ? Tænk dig om før du skriver sådan.

Du er da godt nok noget af det ******** ************ ******* jeg nogensinde har mødt. Det er ikke alle andres fejl at du ikke kan formulere et spørgsmål så du får det svar du ønsker. Det er heller ikke andres skyld at du ikke bryder dig om at andre er uenige med dig.

Jeg tror godt jeg er med på, at ingen af jer er i stand til at fjerne reglen, men jeg havde håbet lidt på, at der kunne være konsensus om, ikke at lege politi, og dermed lade være med at "stikke" andre stammer for det der står på deres stammeprofil.

Og dermed så opfordre til, at spillerne står sammen, og ikke angiver hinanden for, hvad de skriver i deres stammeprofil.

Så du mener når jeg ser en aller anden tyv gå ind i dit hus og tømme det for alle værdi genstande så skal jeg heller ikke melde dette lovbrud? fordi det er politiets arbejde? ******* uden realitets sans

Vi er totalt ligeglade med hvor folk bor. Og vi er totalt ligeglade med hvilken hudfarve folk har (og for den sags skyld om de er tyskere og dermed nazister), men vi vil gerne kunne tale med dem, og dermed have, at de taler DANSK.

Hvorfor er det så urimeligt et krav ?

Måske fordi hvis man gerne vil lære sproget så må man starte et sted? og desuden hvorfor er det så vigtigt at skilte med det? du kan jo bare lade som om du ikke forstår andet end dansk. Der er jo ingen der kan vide om du kan engelsk eller ej :sleep:

Kunne vi ikke blive enige om, at hvis der kommer flere indlæg i denne tråd, at de så vil handle om EMNET - nemlig at reglen om, at man ikke må kræve at man kan tale sammen på samme sprog (her dansk) er for tåbelig, når alle anerkender, at den brydes og omgås. Lad være med at fortælle hvor dygtige I er i andre verdener og hvordan I forhindrer venner I at komme ind når det er for stammens bedste. Alt dette er vi fløjtende ligeglade med, vi vil bare gerne kunne snakke med dem vi er i stamme med. Hold jer til det oprindelige emne.

Enhver der har fået sig din berygtede studenterhue ved at det ikke er modtageren af et budskab der er en *****, men afsenderen fordi det er ham der ikke er i stand til at formidle budskabet for sine tilhørere. Så siden du ikke mener der er en eneste der har forstået emnet så skulle du måske finde studenterhuen frem og få det til at give mening det du skriver. For du skal ****** ikke nedgøre nogen som helst andre for dine egne mangler når jeg læser med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111111111111oneoneone!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Kronborg

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
i så fald har du været heldig... Jeg spillede i en stamme i v5, hvor dem der ikke talte dansk hverken ville svare når vi snakkede dansk eller engelsk, så det er lige så meget erfaring som det er vores holdning...

Så smid dem da ud .. :?
 

L33T

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Hey!
Snak pænt til andre og tag den chillpill? :D
 
Senest redigeret af en moderator:

kat93

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Ti stille med den chillpill...
Det er faktisk en realistisk debat... Hvorfor kan vi ikke sige at alle skal snakke dansk, eller i det mindste forstå dansk??? Det er jo det man gør i virkelighedens verden!!!
 
Senest redigeret af en moderator:
Top