Hvilke ord bør være ok ?

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Har så fået afvide man ku lave en diskutionstråd omkring ordene så her er den...

Navn / En Betydning / Omvending af ordet til en dårlig betydning

FTW / For The Win / F*** The World

BTW / By The Way / B***** Tribalwars

WTF / Worse Than Failure / What The F***

Dette er bare nogle eks. ku godt tænke mig og vide hvor mange der mener at de forkortelser ikke er grimme som sådan medmindre man har trangen til og vælge deres dårlige side??
Og ku også godt tænke mig og vide hvor mange der mener de skal være tilladt fremover da de jo er ret harmløse??
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
min mening er at forkortelser ikke skader mennesker.. det er jo i hvilken sammenhæng den bliver brugt i :p og alle kender altså til de ord på forhånd xD man kan jo lære mange ting i skolen nu om dage :eek:

men jeg mener de gerne må bruges :) da det giver lidt mere farve til sine udtrykkelser!
 

Rapture

Junior medlem
Reaktionsscore
2
Synes heller ikke nogen af de forkortelser skulle være ulovlige, de kan sagtens bruges uden at være negative eller "bandeord" ;).
 

Cecille

Nybegynder
Reaktionsscore
1
Giver Dekani ret - jeg kender også de forkortelser han skriver om - oplever generelt at der er rigtig mange forkortelser, der tydeligvis ikke har den samme betydning for alle.

Indimellem dukker der nogen op, som jeg ikke kender som noget der i den givne situation giver mening, og så er det jo bare fordi det betyder noget andet for den person.

Det er jo den udvikling der er i vores sprog - for kort tid siden var sgu jo også et bandeord- men det er det ikke mere - nu er det bare en udtryksform, det giver lidt spice på vores sprog.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Jeg håber det er i orden jeg også forklare hvorfor visse udtryk og forkortelser ikke er tilladte lige nu, for at få begge sider med :)
Og jeg er glad for at se en debat ført i en ordentlig tone ang. dette emne, generelt synes jeg aldrig det skader at snakke om ting som måden vi tiltaler hinanden :)

I sig selv er der naturligvis intet skadeligt i et par bogstaver, de kan som Dekani skriver betyde flere ting, men de aller fleste af os kender også i tilfældet som ovenstående nævnte udtryk som gør det mod reglerne her inde.
Spørgsmålet er hvor grænserne skal gå? Og om der skal gættes på i hvilken betydning det nu bruges i den sammenhæng eller det skal holdes simpelt og siges det bare ikke skal skrives.

InnoGames har valgt at der skal være plads til alle aldersgrupper i deres spil, det betyder de skal have forholdsvist strenge krav til sprog og opførsel. Alt af en sexuel karakter og der kan være krænkende eller rl-truende skal holdes ude af deres forums og spil.

DeeLu og andre her siger det giver mere farve. Måske :p
Men er det umuligt at undgå ens indlæg bliver kedelige hvis man ikke må bruge ukvemsord, bandeord, forkortelser de aller aller fleste her ville sige er forkortelser af ord vi IKKE ville tillade her? :)

Jeg ved godt rigtigt mange af jer bruger forkortelser og ord der ikke er tilladt her i det daglige, men der er et sted og en plads til alt.
Jeg ville heller ikke knappe en bajer op på arbejde eller bande som en sømand foran mine venners små børn.
Og jeg har aldrig haft brug for at bande, bruge ukvemsord eller forkortelser jeg ved kan misforstås for at sætte kulør på mine indlæg herinde. Har I det? :)
Har jeg ved et uheld gjort det nogen sinde herinde, så håber jeg da jeg får min advarsel som fortjent :eek:


Og selvom jeg besluttede ikke at skrive forkortelsen, så for at dette skal give mening :p
Hvem af jer her, vil påstå I ikke ved hvad WTF også kan være en forkortelse for og meget ofte er det? De stjernerne så pænt skjuler i hans indlæg :)
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
InnoGames har valgt at der skal være plads til alle aldersgrupper i deres spil, det betyder de skal have forholdsvist strenge krav til sprog og opførsel. Alt af en sexuel karakter og der kan være krænkende eller rl-truende skal holdes ude af deres forums og spil.
Børn er en mærkelig undskyldning og bruge da vi netop ik bruger ordenen, men forkortelser..
Vil svare til og sige at man ikke må skrive noget på latinsk fordi et barn måske blir forviret af det hvis han forstår latinsk ??

Altså hvis et barn allerede ved hva betydningen er for tingene og selv bruger det, så gør det jo ingen forskel anyways og hvis ikke så godt, men er ik vores andres opgave og sørge for de ik regner ud hva de forkortelser betyder, det må være op til deres forældre..

Hva angår den forkortelse kender jeg udemærket alle betegnelserne for det jo, men det gør jeg også for mange andre, så hvis et skal være forbudt fordi det blir brugt oftere til noget dårligt og andre ik skal er der jo noget galt ik? Så skal i endten gøre alle forkortelser der kan misbruges ulovlige i forum og blandt andet også blokere samtlige stammer i de danske verdener da de overskridet det punkt også, eller også skal i bare lade værre med at være så sippet og som sagt sørge for at det blir forældrenes opgave at sørge for deres børn kun lærer de pæne dele af forkortelserne og kende og ik de dårlige..
 
Senest redigeret:

Lamba

Veteran
Reaktionsscore
3
Hvis du mener at dit 'WTF' skal betyde 'Worse than failure' - hvad holder dig så tilbage for at skrive det?

Jeg nægter at tro på at det sekund ekstra vælter din hverdag og det ville gøre forum langt lettere at læse for os der ikke er født herinde. (bevidst provokation - henviser til at der er ekstremt meget intern snak som andre ikke har en snemand i juli's chance for at forstå.)

Hej.
 

SaKzO

Veteran
Reaktionsscore
0
Kendte ikke selv den med BTW :eek: Men nu har jeg lært det haha


Btw (LOL) synes jeg selv, at det er helt okay med de forkortelser, da jeg selv bruger dem, når jeg skriver.
 

anje

Veteran
Reaktionsscore
3
Jeg vil godt give ret i at tonen i forum og post til tider kan blive lidt grov, men nu er jeg selv mor, og jeg kan ved gud ikke blive stødt over hvis mine børn skulle se jeres forkortelser nogle steder, det er ikke den enkelte forkortelse der er problemet som jeg ser det, der hvor problemet kan opstå, er når det er hele sammenhængen der er i et groft sprog, eller når læseren måske ser det med andre øjne end det er skrevet.

et fint eksempel

Hva sgu fanden i helvede?

er det at bande eller bare et spørgsmål.....netop kommer an på hvad man vil se
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Lige nøjagtig der jeg vil hen Anje.. tingene er ikke grovere end den enkelte person gør dem til, så kan ik se hvorfor WTF skal være udelukket da der intet grovt er i de 3 bogstaver, kun en evt. betydning kan gøre dem grove og der er det ikke vores andres opgave at børn ik kender de betydninger, det er forældrenes ;)
 
Top