Hvorfor smutter alle?

Status
Ikke åben for yderligere svar.

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Hvordan kan det være at så mange spillere leaver verdenen?

Det så ikke kun på V13, men bare generelt. Poster det bare her I V13 forummet pga. af det grafer fra V13.


chart.png
Udover at der kun var 1.350 spillere på V13 fra start, så på 2 uger er 350 spillere smuttet.


+200 spillere der nu er uden stamme (de fleste er dem, er vel også smuttet/inaktive).
chart (1).png


Nok mange flere, og mange der ikke er særlig aktive/erfarne i spillet.
Godt nok utrolig lille verden, og så er der så mange der smutter efter kort tid.

Med max medlem 15, skal der ikke meget til for at en stamme dominere.


Ville det være en idé for support, at åbne en verden og prøve (med hjælp af spillerne) at få alle dem der spiller regelmæssigt over på samme verden? I stedet for folk er spredt på forskellige verderne.
Ved godt det ikke lige er til højre benet, folk kan lide forskellige indstillinger osv.

Måske en verden med max 10 medlemmer. Måske prøve at få nogen af de bedre spillere, til at joine de mindre gode, og lære dem lidt op (dog ikke nogen begynder noob verden !).

Ved ikke om der overhovedet er nok liv her på dette forum, men vil alligevel prøve at råbe lidt højt ! Få ændret noget.
En anden idé, kunne være at lave en enkelt verden for hele skandinavien.
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Det ændrer ikke noget at sætte antallet af spillere i en stamme ned... først i endgame kan det mærkes da der så skal trimmes ud... i starten laver folk jo bare 700 wings...

Men måske en server hvor der ikke kan laves stammer den første måned... eller 2... således at det er mere enkeltmandspræstationer.

Der kunne evt laves en elite-server til de gode spillere, eller måske en trænningsserver hvor nye spillere fik mere hjælp til at lære spillet... Eller måske skulle de danske servere bare være no-haul servere således det hele ikke afhænger af hvor mange farms man kan lave inden for de første par uger...
 

SaKzO

Veteran
Reaktionsscore
0
Tvivler på at der er mere end 1000(200 i følge mig) erfarne spillere på tw.dk, og det at 350 smutter er vel fordi begynderbeskyttelsen forsvandt og mand blev farmet? Der er jo også nogen som bare starter op, hvorefter de ikke ved, hvad de skal, hvilket resultere i at folk synes det er et kedeligt spil og smutter. Sådan har jeg da haft det et par gange med nogle spil, så hvorfor skulle det ikke også gælde for TW?
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Den eneste måde hvorpå at man kan forhindre at 1 stamme dominerer fra start til slut, er ved at man fratager spillerne muligheden for at vælge stamme. Altså at man fra start smides ind i en forudbestemt stamme.
Man kan nemt forestille sig at man eksempelvis har 4 stammer fra start, eksempelvis bestemt ud fra hvilket kontinent man lander i.
Derefter er spillet givet frit således at man faktisk har storkrig på menuen fra start .. Jeg anser selv dette for at kunne være en særdeles interesant verden at deltage i.
På en sådan verden vil man så ikke kunne smide folk ud af stammen.. men man kan jo adle evt spioner ud isteddet ;)
En verden af denne slags ville også tvinge de gode spillere til at hjælpe de nye igang, for det vil jo være hjælp til selvhjælp og et uundgåeligt værktøj til at vinde en sådan verden.
En anden bonus vil da også være, at det spillemæssige niveau dermed også vil stige generelt fra den dag vi får en sådan verden.
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Don Funk...

I like the idea :)

Dog skal det ikke være baseret på hvilket verdenshjørne man ligger i, men fuldstændigt random :)

men så med f.eks 20 stammer fast, hvor nye spillere random bliver smidt ind i når de starter... hvilket også betyder at der kan komme mere end 100 spillere i hver stamme...

i like it alot :)
 

Rapture

Junior medlem
Reaktionsscore
2
Synes Don Funks ide er meget interessant, især hvis den kunne kombineres med forslaget om én server for hele skandinavien, så vi fik nogle større verdener, hvor der er mange flere som man ikke kender. :)

Måske det evt kunne laves som en server lidt ligesom classic?
Der er helt sikkert nogen der stadig gerne vil spille sådan som verdenerne er nu, men derfor kan nye jo stadig blive lært op på den nye server (Som er sat op som Don Funk foreslår), og så vil der med tiden også komme mere konkurrence på de almindelige servere :cool:
 

xian chao

Nybegynder
Reaktionsscore
0
you have 2 remember that many of this people have been nobled:) most people just got their nobles this past 2 weeks. but yeah this is a small world, and it might be alot close fighting:)
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Haps :
Du har ret i at det nok ville være sjovest med "random" placering. Godt set ;)

Rapture:
Jeg har fra dag 1 ikke forstået hvorfor man ikke samlede Skandinavien under én Verden/Server.
Man kommer jo aldrig til at opleve noget der bare har skyggen af en .net server når vi tumler rundt hver for sig.
Vi ser for tiden at skandinaviske brødre alligevel joiner på vores servere, og det er da sjovt med disse indbyrdes rivaliseringer.

Xian Chao:
People leave .dk W13 because they see Rasta is so damn big allready, and quit before ending up in a futile fight.
True, we will see some close combat pretty soon, but since the tribes are more busy stabbing each other in their backs than fighting a superior enemy, this fight might very well be won (or lost) allready, depents on how you look at it ... I have allready congratulated Rasta for their victory, for this world will surely be repetition of world 11, unless people start to pay attention to the game... it's that simple !
 
Senest redigeret:

kuntz13

Veteran
Reaktionsscore
0
Hmm...
Må sku også giv jer ret i at tw.dk ikke er hvad det har været..
Der er ikke nok udfordring i verdenerne mere, dog vil jeg solo prøve at se om jeg kan gøre en forskel alligevel :p
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Ja men det kan jeg så godt fortælle dig på forhånd at det er ikke muligt.
Første gang du ikke behager Rasta, så laver de et fælles angreb på dig.. og så er du væk.
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Se nu var jeg en del af ledelsen i Rasta på verden 11 ... og derfor har jeg en indsigt i hvordan Rasta arbejder bedre end de fleste.
Jeg ved også at du er en af de nye i Rasta, så du skal virkelig gøre dig umage hvis du skal forsøge at lave finurlig PR på mine poster ;)
 

Bright Star

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Kender ikke Rasta, da det er første gang vi spiller det her spil. men jeg genkender alt for tydeligt tendenserne her fra Travian hvor vi normalt færdes. Faktisk kunne jeg kopiere mange posts og i ville ikke opdage de kom fra et andet spil der minder meget om det her.
Dominerende storspillere der kobler op sammen gang for gang. De er få, men er sikkert flere på kontoerne? Bruger rigtig mange penge pr server? Er totalt ligeglade med spillet kører langsomt i sænk, bare de vinder?
Vi ved alle os der har spillet en del år, at en lille flok sådanne spillere nemt kan styre en server uden de store problemer. Frygt for navnet Rasta gør de får fred til at vokse indtil de er klar til at nappe det de vil.
Mange spillere opgiver på forhånd, eller spiller kun en runde. Mange får ikke bygget ordentligt op da de måske nok er med, men ikke orker at lægge det arbejde der skal til i spillet, da de som nok afligevel blir kørt over af rasta.
Skulle der være en modpol til Rasta ville det kræve planlægning for længe siden. Kræve nogle stærke ledere der kendte gode spillere og self en hulens masse penge og poste i spillet.
Jeg vil slet ikke komme ind på scripts da jeg ikke ved så meget om dem, men er sikker på de bliver brugt i fuldt floor. Så alt i alt en verden der hvis der ikke kommer en alvorlig ændring kører død, da den dominerende stamme åbenbart ikke vil ændre sin adfærd. Synd og skam, men som skrevet ovenfor så sker det samme flere steder i spil som det her.
 

Sir Angelo

Elite medlem
Reaktionsscore
5
@Bright Star.

Rimelig enig ;)

Er så også selv medlem i Rasta, så jeg svarer nok rimelig subjektivt i forhold til hvad jeg burde men prøver alligevel.

Indavl er desværre en del af spillet, dog hvis folk kiggede lidt på hvilke medlemmer som er med i Rasta, så er der både nye og nye bekendskaber ved at nogle af medlemmerne kun har kendt hinanden ved at være fjender.

Kan godt støtte idéen om at man blev "tvunget" i en stamme, dog skal man nok være heldig med hvem man ender sammen med. Nogle kan være så heldige at man får nogle gode allierede eller de mest inaktive.

En god debat om hvordan man forhindre det her problem er altid godt, men desværre er erfaringerne nok at det "preller" af på dem som var tiltænkt som skulle være hevet lidt i ørene.
 

Bright Star

Nybegynder
Reaktionsscore
0
@Bright Star.

Rimelig enig ;)

Er så også selv medlem i Rasta, så jeg svarer nok rimelig subjektivt i forhold til hvad jeg burde men prøver alligevel.

Indavl er desværre en del af spillet, dog hvis folk kiggede lidt på hvilke medlemmer som er med i Rasta, så er der både nye og nye bekendskaber ved at nogle af medlemmerne kun har kendt hinanden ved at være fjender.

Kan godt støtte idéen om at man blev "tvunget" i en stamme, dog skal man nok være heldig med hvem man ender sammen med. Nogle kan være så heldige at man får nogle gode allierede eller de mest inaktive.

En god debat om hvordan man forhindre det her problem er altid godt, men desværre er erfaringerne nok at det "preller" af på dem som var tiltænkt som skulle være hevet lidt i ørene.

Tak for et godt svar. kan se vi langt hen af vejen er enige. men self løser det ikke problemet. Vil mene at det største problem er at man ødelægger det for sig selv på sigt. Hvis man har forkærlighed for spillet burde man osse forpligtige sig til at holde det i gang, frem for at have en stor medvirken til det blir ringere og ringere.
Kan jo ikke tro at målet er at se hvem der kan blive sidste mand der slukker og lukker butikken mens de råber, VI VANDT.:)
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Sir Angelo:
Ohøj og god kamp :)

Bright Star:
Vi kan glæde os over at Rasta har rystet posen lidt i det mindste.. 3 af top 5 fra verden 11 er ikke med i Rasta på denne verden, så der er jo håb forude ;) .. (og min vurdering af spillermaterialet inkluderer naturligvis også dem der ikke fuldførte verden 11).

Jeg anser nu kujoner for at være det største problem på .dk, det ville jo være nemt nok at banke 15 spillere hvis stammerne ellers kunne finde ud af at arbejde sammen.. men det kan de jo ikke. Det har vi jo set før ;)
Elendige kujoner, der sælger deres sjæl og stamme, for at undgå at blive adlet først er heller ikke med til at gøre situationen bedre ;)

Derfor må vi jo så også forsøge at arbejde på at få slået de skadinaviske servere sammen, så der er så mange spillere at man ikke kan udpege en sikker vinder fra start.
 

suprise

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Jeg har startet med spillet, det var første sidste og eneste gang.
Det er under ingen omstændigheder fedt at spille når alle de erfarne sidder og leger skolebøller istedet for at lade evt. kommende spillere lære mere og andet omkring spillet end genstart ...og ja det er RASTA jeg snakker om.
Jeg har nu snakket med en del i spillet, og det lader til at være et generelt problem at Rasta ikke tør risikere en smule konkurrence på senere servere og derfor vil være sikker på at ingen gider lege med dem.
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
@ Surprise

Forstår dig, hvis det er det du har oplevet.

Men seriøst, nye spillere må også selv lige "råbe" højt. Jeg har allerede lært rigtig mange nye spillere basisk tricks, endda nogen at snipe (ikke fordi det særlig svært, men at kunne det er rimelig essentielt).
Hvis man bare kigger på, og efter brokker sig, er man selv uden om det.

Første gang jeg spillede Tribal Wars nået jeg lige at få en adel, efter var jeg blevet nakket. l0l. Gav mig dog kun blod på tanden, og efter at "råbe" lidt, var der en flink spiller der lærte mig de basiske ting og wupti siden dengang er jeg fløjet afsted med mit spil.

Er sikker på, at der er et par spillere på V13/DK, der med glæde vil hjælpe lidt.


Ang. Rasta, så ja som DonFunk siger. Lav et gangbang. Hvis det ikke lykkes, så ja forstår "brok".
Sker meget meget ofte på .net, og det virker. Burde også virke her :)


Håber en supporter kommer ind og evt. meddeler at de lige vil kigge på muligheden for en skandinavisk verden hehe
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Suprise:
Se forholder det sig jo desværre sådan at ligesom de erfarne spillere har en tendens til at samle sig, så har nOObs også en tendens til at samle sig i grupper. Dette medfører jo så at nye spillere jo kan risikere at komme i selskab med disse folk.
Jeg kunne godt komme med en liste over folk der tidligere har plantet sig i en ledelsesposition, hvor de isteddet skulle have hold sig i de meniges rækker og lært lidt inden de førte sig frem.
Jeg har haft den tvivlsomme fornøjelse at forsøge at kæmpe den umulige kamp ved at informere, implementere og undervise disse folk, men det er jo håbløst... De vil jo ikke lytte og jeg tænker at de reelt er så magtliderlige, at de anser en spiller der faktisk ved mere om spillet end dem selv, som en trudsel for deres position og måske endda en trudsel for deres selvforståelse... Derfor får de jo også titlen nOOb.

Hvis du ønsker at lære noget om spillet så du sidder med gode kort på hånden i forhold til de erfarne, så er der jo ikke andet for end at søge viden. De stammer der ikke har udførlige beskrivelser af hvordan man gør det ene og det andet er jo højst sandsynligt ledet af en nOOb.. og de har ikke lavet disse værktøjsrum, for de aner ikke selv hvordan man gør.
Så hvis der ikke er emner om ting som eksempelvis backtiming, snipping og fast trains .. Ja så er du højst sandsynligt endt i en stamme hvor ledelsen ikke aner hvad de laver.
 
Status
Ikke åben for yderligere svar.
Top