Hvorfor smutter alle?

Status
Ikke åben for yderligere svar.

Reds

I træning
Reaktionsscore
0
then its hard 2 get a good aliance... if u cant send deff 2 each other:/ w13 .no was like that! no fun at all
det er da heller ikke specielt sjovt nu !! det kan da heller ikke være særlig spændene for en alliance som har så mange deff slaver. og heller ikke for de alliancer der ikke kan bygge en cleaner i hver by da der skal sørges for deff.
 

Sir Angelo

Elite medlem
Reaktionsscore
5
Fordi der ikke var opbakning dengang til en skandinavisk server, så synes jeg nu at der godt kunne overvejes at man prøvede at give det en chance ;)

Efterhånden er det helt dødt i .dk med spillere som har styr på spillet, mange er stoppet pga. RL, fordi de er blevet træt af det eller ikke har tiden.

Hvis der laves en skandinavisk server, så kan der igen komme liv.

Norge, Sverige, Danmark og måske Finland, kunne sagtens lave en server, problemet kommer måske mere til sproget da der tales forskellige sprog rundt i landene.

Her kunne løsningen eventuelt være at man fik 2-3 supportere fra hvert land til at besvare de spørgsmål som nu skulle komme. Der kunne eventuelt smides en ekstra funktion hvor man valgte hvilket sprog man ønskede at supporteren skulle kunne.

Har så også spillet tidligere nogle spil hvor "indavl" er en del af spillet, og valgt at stoppe da det blev for kedeligt eller at tiden ikke var til det ;) Og det er også en tendens man ser herinde, eliten slår sig sammen, imens resten får den kolde skulder.

At undgå premade stammer er rimelig svært, det har altid været en del af spillet. Problemet er bare at "det gode selskab" er blevet så lille at der måske kun bliver lavet 1-2 stammer som har chancerne for at gå hele vejen.

Synes også selv at det er en trist situaration spillet er kommet til, men at tvinge selskabet til noget er nok en umulighed, i stedet burde der komme en god debat frem, hvor folk kan komme med nogle idéer om hvordan det her problem tackles.
 

Bright Star

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Jaja vi må konstatere at i nu er klar over problemet i denne verden. Om det er for sent eller der kan nås en redning skal jeg lade være usagt.
Vi i stars kom som (nye) spillere til denne verden. Vi er jomfruer i Tribal og som sådan ville vi meget gerne have haft mødt lidt velvilje og lærdom. Vi blev mødt med til dels ligegladhed. arrogance fra nogen og ihvertfald ingen imødekommenhed. Vi er som en del ved nu gamle Travian Spillere og har derfra mindst 30 servere på bagen hver. Så vi er ikke tabt bag en vogn og kunne hurtigt lære Tribal og være en faktor i senere verdener. Det kræver bare imødekommenhed op en smule oplæring.
Vi er nu gået på en N verden istedet. der er over 20.000 spillere og vi kender nada. Så må vi selv oplære os på den hårde måde:)
 

Reds

I træning
Reaktionsscore
0
summa summarum : der blev spurgt hvorfor folk leavede, og vi gav et bud på vores syn på tingene som udefra kommende spillere.
Det drejer sig jo ikke spor om vores plads på plden, om vi har fået tæsk eller ej.
Men at vi kommer far et spil der i høj grad er gennemsyret af indavl og store egoer, men sådan er det åbenbart ved online spil, der er mindst ligeså skidt her, og der er ikke levnet plads til nye spillere, der tænker jeg på de noob servere der kører for at evt. nye spillere kan få en fornemmelse af gameplayet, jeg har svært ved at se hvori fornøjelsen ligger hvis man som øvet spiller med styr på gameplayet melder sig til disse servere...der må der være andre måder at booste jeres egoer på, men tydelig bevis på at ændringer ikke ønskes.
Det der virkelig ønskes er vel, en masse nye spillere som enten kan være deff aber eller bygge nye byer så de samme spillere som altid kan føre sig frem og spille smarte.


Dette er taget andet sted fra i tråden.

then its hard 2 get a good aliance... if u cant send deff 2 each other:/ w13 .no was like that! no fun at all

Men er det ikke præcis det der er problemet som det er nu, kun ganske få syntes det er sjovt ?
Vil gætte på at fyren er med i Rasta som med alle sine deff slaver (stammer) kan tillade sig at lave betydelig mere off end andre.
Og dermed nogle af de eneste der syntes det er sjovt.


Men det var slut herfra

Birgit
 
Senest redigeret:

MrAlbani

Nybegynder
Reaktionsscore
1
Nu er jeg jo så os en af de nye til TribalWars da dette er min første server.. (tog da en 8 timers speed.net som lynkursus hehe)

Hvorfor smutter alle eller så mange?
Jeg tror der er flere faktorer som spiller ind, lidt flere end man kan skylde skylden på 1 stamme alene syns jeg.. Det samme gælder omvendt at det er ikke alene dem som kan rede serveren fra at uddø..

Self er det skræmmende at der er 1 stamme som kan dominere 70% af spille pladen uden de store problemer, de er sikkert rigtig gode til spillet og det er da helt fair.. Jeg vil give ret i at de har ansvaret for at gøre spillet sjovt hen af vejen for dem selv, dette gøres nemmest ved at have 1-2 modparter som er tæt på ligeværdige.
Omvendt så må det jo også være op til resten af de spillende spillere i spillet at sørge for at de her 1-2 ligeværdige modparter bliver etableret.. Alt det kræver er at finde en god og aktiv ledelse som forstår at tage de rigtige beslutninger og kan holde hovedet koldt når presset stiger. Jeg er af den overbevisning at hvis en sådan leder indsættes så vil stammen blomstre da han jo self vil tage de spillere ind som kan klare opgaven..

Så vil der pluslig være lidt liv i spillet da der er nogen som kan kæmpe om sejren..

Alle stammer med mindre aktive ledere og som har mindre aktive spillere plejer jo så at blive suport alliancer. Det giver jo adgang til dialog med de bedre spillere på deres side og de vil på den måde kunne lære spillet at kende på en god måde hvis de har brug for det..


Alle har et ansvar, ikke kun de få.. Spillet kan spilles på mange måder, men det er sjovest i kamp mod ligeværdige..
 

Prometheus

I træning
Reaktionsscore
2
Nu er jeg jo så os en af de nye til TribalWars da dette er min første server.. (tog da en 8 timers speed.net som lynkursus hehe)

Hvorfor smutter alle eller så mange?
Jeg tror der er flere faktorer som spiller ind, lidt flere end man kan skylde skylden på 1 stamme alene syns jeg.. Det samme gælder omvendt at det er ikke alene dem som kan rede serveren fra at uddø..

Self er det skræmmende at der er 1 stamme som kan dominere 70% af spille pladen uden de store problemer, de er sikkert rigtig gode til spillet og det er da helt fair.. Jeg vil give ret i at de har ansvaret for at gøre spillet sjovt hen af vejen for dem selv, dette gøres nemmest ved at have 1-2 modparter som er tæt på ligeværdige.
Omvendt så må det jo også være op til resten af de spillende spillere i spillet at sørge for at de her 1-2 ligeværdige modparter bliver etableret.. Alt det kræver er at finde en god og aktiv ledelse som forstår at tage de rigtige beslutninger og kan holde hovedet koldt når presset stiger. Jeg er af den overbevisning at hvis en sådan leder indsættes så vil stammen blomstre da han jo self vil tage de spillere ind som kan klare opgaven..

Så vil der pluslig være lidt liv i spillet da der er nogen som kan kæmpe om sejren..

Alle stammer med mindre aktive ledere og som har mindre aktive spillere plejer jo så at blive suport alliancer. Det giver jo adgang til dialog med de bedre spillere på deres side og de vil på den måde kunne lære spillet at kende på en god måde hvis de har brug for det..


Alle har et ansvar, ikke kun de få.. Spillet kan spilles på mange måder, men det er sjovest i kamp mod ligeværdige..


well der vel mere end 15 som er gode til spillet.. som ville kunne give Rasta modstand.. faktum er ingen har prøvet på give os modstand
 

anje

Veteran
Reaktionsscore
3
anje:
Se nu forholder det sig sådan at jeg jo faktisk deltog i krigen. Det forholder sig også sådan at puppeldk havde set sig sur på mig fordi jeg tillod mig at kritisere hendes systematiske bans af alt og alle der havde forbrudt sig imod reglementet, også selvom vi kunne løse problemet ved at tage den pågældende spiller ud selv. Jeg tænker her på en situation hvor hendes manglende strategiske evner gjorde at jeg blev efterladt med valgmuligheden om enten at hoppe på NC alene, lave en satellit cluster i kantområdet eller sidde med hænderne i skødet i 14 dage. At sidde med hænderne i skødet i 14 er var uakseptabelt, og hoppe på NC alene virkede lidt overilet, så jeg valgte at lave satelitten... Efterfølgende deltog jeg jo faktisk i angrebet på NC, men da jeg jo havde 18 timers rejse til det område man havde planlagt at angribe, så oplevede jeg kun at de enten dodgede, snippede eller supportede tungt... jo jeg fik skam byer fra fjenden, men det gik langsomt... Samtidigt hobede adlerne sig op fordi jeg forsat farmede hvilket gjorde at jeg snildt kunne adle småbyer og forstærke satelitten.. og det var jo faktisk først efter at jeg havde påpeget dette overfor Rasta at folk igen begyndte at farme. Inden da havde et flertal af stammens medlemmer jo i ren dovenskab glemt alt om denne lille del af spillet ;)
Jeg kan vel dybest set ikke holdes til ansvar for andres dovenskab, for det var jo deres egen dovenskab, der gjorde at de ikke havde adler nok til at gøre det samme som jeg... pointrytteri er imidlertid et nOOb-trade ... og jeg var led og ked af at Rasta navnet skulle forbindes med nOObie handlinger. Da et flertal i ledelsen var bange for at pointrytteren så stoppe ville de derfor ikke bede manden om at nedgradere sine byer så de lignede ordenlige byer, og jeg vil ikke have mit navn tilsmudset af nOObieness, så jeg havde jo reelt kun ét alternativ, nemlig at trykke slet konto. Rasta mistede derved den konto der havde flest byer, men så kan de f@ndeme lære det :D
Det kaldes at have integritet .. at stå fast på sine principper.

Skolehaven:
Fair nok mester, jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke vidste at det forholdt sig sådan. Havde bare set navnet på en verden der blev kaldt skandinavisk og dragede derfor en konklusion om at det var muligt.

Kære Don Funk

Reglerne foreskriver at man melder folk til support når de overtræder reglerne, så du kan tro det vil jeg også altid gøre...

Angående krigene som du skriver du deltog i, så har jeg fået set mange stats fra de krige, hvor du ikke deltog, før efter der kom ballede direktet rettet mod dig fra stammen netop pga mangledende deltagelse.

Angående at farme, så stopper mange på et tidspunkt hvis ikke de har direkte brug for det, og starter igen når de har brug for det, og det kom netop igang igen da krigene var på det højeste... og der blev adlet seriøst mange fjende byer.....

men trist når stats viser man farmer bedre end man deltager i krig.....trods så mange byer....

og kære Don Funk.....lad dog være at anklage ledelsen, bare fordi du ikke altid får ret ;)

Kære Don Funk....kom nu ind i kampen.....v13 er ikke V11....så måske du kan forbedre dine stats denne gang
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
anje:
Ser i grunden ud til at det er dig der ikke kan komme videre fra verden 11 :p
Men for lige at slå det helt fast. Jeg deltog i alle krige Rasta var indblandet i !!
At du så ikke har fantasi til at gennemskue, at når kortets største spiller kommer væltende, så bliver der dodget en hel del... men det lærer du nok hvis du en dag prøver at ligge på førstepladsen :eek:
 

anje

Veteran
Reaktionsscore
3
anje:
Ser i grunden ud til at det er dig der ikke kan komme videre fra verden 11 :p
Men for lige at slå det helt fast. Jeg deltog i alle krige Rasta var indblandet i !!
At du så ikke har fantasi til at gennemskue, at når kortets største spiller kommer væltende, så bliver der dodget en hel del... men det lærer du nok hvis du en dag prøver at ligge på førstepladsen :eek:

Nu kender du vist meget lidt til mig og mine placeringer.

men hørte da de ikke dogdede når playstation angreb de selv samme spillere....sjovt nok var han nr. 1 før dig...
 

anje

Veteran
Reaktionsscore
3
well der vel mere end 15 som er gode til spillet.. som ville kunne give Rasta modstand.. faktum er ingen har prøvet på give os modstand

netop der i tror jeg du har fundet en væsentlig faktor.

Der løber masser af rygter om stammer der sammen vil gå mod Rasta, men ingen gør et hel hjertet forsøg, det ser ud til de fleste er bange for at netop deres by, eller deres stamme så kommer i Rastas søgelys som muligt mål, så hellere lade en anden spiller eller stamme af gangen gå frem og dø......

Hvis blot spillere stod sammen, så kan de enormt meget.

og angående jeres snak om deff slaver.....så er ikke en eneste set endnu....
 

anje

Veteran
Reaktionsscore
3
Til Don Funk


nej og hvorfor ikke efter......fordi tropperne blev ofret for stammen, og spilleren faktisk valgte at stoppe.....
 
Senest redigeret:

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Jeg fristes til at citere Lektor Blomme fra filmen det forsømte forår:
Er der ingen huller i din uvidenhed?

Det at Playstation stoppede var en kombination af flere ting..
1. Han havde et liv der pressede på
2. Han var vel dybest set ret træt af de evindelige skænderier der var i ledelsen pga. puppeldk, og jeg som ikke ville akseptere puppeldk's forsøg på at diskutere ethvert emne ihjel uanset vigtigheden af emnet.

Det var jo når ret skal være ret også derfor at Articon forlod ledelsen, selvom de menige i stammen fik en anden forklaring for ikke at skabe uro i gelederne.
Jonas og Nielsen stoppede også pga. puppeldk's chikane ....
Og sidst men ikke mindst stoppede jeg så også pga. en længere tids chikane fra puppeldk. Pointrytteriet og nogle uvidende spilleres begyndende bitcherier var så dråben der fik bæret til at flyde over.

Sådan er det bare anje !!
Hvis du vil vide mere kan du skrive til mig ingame.
 

anje

Veteran
Reaktionsscore
3
behøver ikke vide mere Don Funk.....for jeg ved langt mere end du tror.....derfor kommenterer jeg heller ikke på det du skriver der, for de der var der kender sandheden, kan se alle løgnene, så lader dem selv vurdere

men en lille detalje....før skrev du at du stoppede pga. point rytteri....nu pga cikane fra denne puppeldk... ;)
 
Senest redigeret:

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Og så vender vi tilbage til topic I 2. Jeres personlige fnidder hører ikke til i offentligt skue! Og slet ikke i denne tråd. På forhånd tak.
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Og så vender vi tilbage til topic I 2. Jeres personlige fnidder hører ikke til i offentligt skue! Og slet ikke i denne tråd. På forhånd tak.

Denne tråd handler om at spillere flygter fra TW og Rasta er blevet udpeget som den helt store skurk i denne forbindelse.
Mine indlæg til denne tråd handler også i den grad om netop dette emne !
Mine indlæg drejer sig jo underforstået, netop om at folk ikke skal give op på forhånd i forsøget på at fravriste endnu en sejr til Rasta ud af hænderne på dem.
Derfor har jeg også påpeget at Rasta absolut ikke er så sammen tømret, som nogle af disse Travian newbies har givet udtryk for.
At Rasta så skynder sig at lave det om til personfnidder, er jo faktisk bare en klar udnyttelse af de regler der gør sig gældene på dette forum... Men det ændrer jo ikke på de forhold der gør sig gældende på Verden 13.
 
Senest redigeret af en moderator:

Bright Star

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Hahahahaahaha. Vil meget gerne bringe en smule humor ind i dette forum. Her er en lille post taget direkte fra Travians Forum idag.
Ka man genkende tonen, indholdet:)

CITAT:
Det kan da siges kort..det er ikke spillet den er gal med det er dem som spiller den er gal med.

At det overhovedet skulle komme til at jeg skulle gemme mig på pladen fordi der ville blive meldt krig imod folk som tog mig ind og at et par ømfindige ledere holdt hånden over et par løgnere i egne rækker og udnyttede situationen til fulde til at fjerne mig som ellers nok skal klare mig hvis jeg har ally i ryggen..det får ikke ligefrem flere spillere til pladen..

Hvis vi ikke har format når vi spiller så ryger moralen og når den ryger så skrider de helt gode spillere også. Tillader man løgn og slagtning på pladen er det nemt..så er der ingen der gider Dkx andet end den samme håndfuld staunerede spillere.

Skal Dkx overleve så skal der nogle flere folk til som vil kæmpe rent og kæmpe for hinanden og som ikke gider alt det der jabba jabba fnidder. Spioner er jeg sådan set ligeglad med fordi de jo ikke kun kan benyttes den ene vej..En god leder kan plante mange sjove tips hos en formodet spion og det kan der blive nogle fede slag udaf.
CITAT SLUT:

Og så synger vi alle denne her: Vi er ikke som de andre, vi er noget for mig selv, osv
 
Senest redigeret:

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Bright Star:
Tag da lige og stop med at klynke over spillet.
Jeg har bevist med al tydelighed at der i Rasta er interne problemmer og at de slet ikke er så stærke som deres point antyder.
Men det er da synd for dig og din selvbevidsthed at du ikke bare kan vrælte ind på et nyt spil og føre dig frem for en femmer fra start.
Tag dig sammen mester :p
 
Status
Ikke åben for yderligere svar.
Top