Interview med Chisum

LiamAird

Elite medlem
Reaktionsscore
7
2. Hejsa Chisum*, tak for at give os dette interview. For at starte, kan du fortælle os lidt om din Tribal Wars karriere?
Alt i alt, så var min karrier ikke så lang i forhold til andre spillere. Jeg startede i slutningen af 2004 / starten af 2005, da jeg blev spurgt af en bekendt, om jeg ville spille med ham. Knap var det sagt så var det gjort og jeg spillede på en konto på Verden 3, hvor jeg blev i 1,5 år, indtil jeg blev nødt til at stoppe grundet tidsproblemer. Men "afhængigheden" var stærkere og efter en lille kort periode på DE6 og DE10 i foråret 2007, oprettede jeg mig på DE12.
Det må have været i slutningen af 2009 / starten af 2010 hvor flere og flere af mine stammekammerater blev nødt til at stoppe grundet skole eller arbejde og jeg trak mig selv stille og roligt ud - for uden dem, var det bare ikke det spil, jeg ville spille.
Lejlighedsvist spillede jeg kort på DE15 eller DE16, på et tidspunkt spillede jeg endda på .ES, kun for at prøve noget nyt. Det var simpelthen ikke muligt, for mig, at spille på flere verdener end en, grundet tidskravet, der følger med, også selvom mit arbejde tillod mig, at spille i løbet af dagen.
Så, da Beta kom ud sidste år, ramte afhængigheden mig igen. Siden da, er jeg normalt at finde på betaen, eller på en konto på DE, hvis en gammel bekendt behøver en babysitter eller jeg behøver en større konto til en "virkelig verden" for at "teste" eller "genskabe" nogle af de fejl eller funktioner vi finder på Beta serveren.
Jeg er også involveret i et projekt udenfor normal Tribal Wars, som jeg gik med i for to/tre år siden. Selvom den nye version ikke kommer så hurtigt frem ad, som jeg ville ønske, grundet manglende tid.

3. Hvad synes du er den mest hjælpsomme strategi, når en verden lige er åbnet?
Min strategi er bare kaldet aktivitet. Jeg mener at for at blive succesfuld skal man være meget aktiv - farming, konstant bygning af offensive tropper, holde dine naboer nede, bygge dit akademi så hurtigt som muligt og adle din anden (befolket og værd at tage) landsby i en fornuftig afstand af din første by. Dette leder automatisk til en endnu bedre vækst, da du har flere tropper til at farme med, osv. Pointene kommer af sig selv, selv hvis du afholder dig fra at udbygge minerne, osv.

4. Og hvad er den største fælde for nybegyndere?
Der er faktisk er par stykker, desværre. Mest problematiske, som jeg ser det, er det parringen af mangel på erfaring og mangel på aktivitet. Tribal Wars er faktisk et simpelt spil, som alle kan lære ret hurtigt.
Nye spillere opretter sig ofte på verdener og undervurdere aktivitets faktoren der, som jeg sagde før, er afgørende.
Mange af dem gider heller ikke bruge ingame hjælpen, tutorials, osv, der er til rådighed. Så de bygger flittigt deres by op på bekostning af tropper, er glade for at deres point stiger, bygger blandede byer og bliver dermed hurtigt ressource forsyner for deres naboer.
Mange af dem laver så den fejl, at vente på en ny verden at starte på. De tænker, at hvis de er mellem de første, der opretter sig på den nye verden, vil de blive mere succesfulde. Efter min mening ville det give meget mere mening, at starte i yderringen og prøve et par ting af for at få fat i det grundlæggende eller for at få fat i meningen med spillet. Man skal specielt ikke blive demotiveret af at blive angrebet ustandseligt, for der er altid metoder at kæmpe tilbage på.

5. Så vi har lige snakket om opstarten i spillet, men hvad med senere i spillet? Hvilken strategi følger du der og hvorfor?
Senere i spillet, synes jeg, at udholdenhed og tålmodighed er de bedste strategier. Fronterne er som regel blokeret, hvilket gør at det ofte ikke umagen værd at presse direkte igennem.
Derfor er man nødt til at slide fjenden ned med konstante og omfattende angreb. Dit eget ego eller din rangering bliver nødt til at komme i baggrunden, hvis du opdager det gavner stammen, ved en bestemt front.

6. Hvor vigtige er andre spillere/din stamme i denne strategi?
I starten kan du godt klare dig som en enkelt spiller, men senere bliver det umuligt uden en stamme eller andre med-spillere. Ellers kan du godt læne dig tilbage og se på at dine fjender piller din konto fra hinanden. Kort sagt: Uden en funktionel stamme, virker selv den bedste strategi ikke.

7. Hvad kan du fortælle os om din favorit enhed?
Alle enheder har fordele og ulemper. At vælge en favorit er svært, og i sidste ende er det kombinationen af enheder, der er afgørende for success. Bliv ikke hængt op på én enkelt favorit.

8. Det skal jeg prøve at undgå! Og hvad betyder dit brugernavn for dig?
For at være ærlig har jeg ikke rigtig en tilknytning til mit navn. Da jeg slet ikke er kreativ med sådan nogle ting, tog jeg bare titlen på en film, der kørte i fjernsynet, mens jeg ledte efter et nyt navn til DE12. Jeg bruger stadig det samme, så behøver jeg ikke huske på så mange navne og koder. Men jeg kan ikke sige, at jeg virkelig kan lide det. ^^

9. Er du plus bruger?
Selvfølgelig. En plus konto gør det nemmere at administrere en konto, og hjælper med at formindske tidsbehovet, så man i stedet kan fokusere på de essentielle dele af spillet. Op til en hvis størrelse, kan du godt klare dig uden plus konto, men så snart de første større angrebsbølger kommer ind, bliver det stressende.

10. Hvad er mest udfordrende ved Tribal Wars?
Den største udfordring for mig var, at finde måder og midler til at ødelægge fjenden sammen med mine stammekammerater.

11. Hvad er det ved spillet, du elsker mest?
Hvis du ser på hvorfor jeg stoppede første gang, skulle det være ret klart meget hurtigt. Dvs: kommunikationen og venskabet i en stamme er meget vigtigt for mig.

12. Og sidst men ikke mindst, kan du anbefale noget specielt musik, som kan høres mens man spiller Tribal Wars?
For mig afhænger det af hvad tid på dagen det er eller endda mit humør. Jeg foretrækker normalt at lytte til min favorit rockstation, men også noget afslappende som klassisk musik. Der er en temmelig stærk kontrast selvfølgelig, men det er ret dejligt. ^^
 
Top