Ny verden: Verden 18 + Casual verden

Newplayer*

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Du kan kalde det hvad du har lyst til. Kan vi blive enige om, at det ikke er hensigten, at spillet skal forgå på den måde? At man skifter imellem stammer for at få deff. Det er vel sandsynligvis et smuthul som man ikke lige har tænkt på da man lavede instilingerne til denne verden.

Hvis du argumenterer for at alt hvad der kan lade sig gøre ikke er at misbruge instillingerne? Ja, så ville det da være et nydeligt spil hvis alle havde samme holdning. Så det er også helt fint at man inviterer 10 venner i starten af et spil, der kun spiller for at hjælpe en enkelt person? For det kan jo lade sig gøre. Så producerer de kun deff, sender råstoffer, og så til sidst når akademi er muligt for hovedpersonen giver de alle deres byer væk til ham/hende. det er der flere der allerede benytter sig af. Og det er også en ganske fin måde at "omgå" reglerne. Man kan vel argumenterer for ar fejlen ligger hos innogames, da de åbenbart ikke hører efter hvad folk siger. Der er så mange latterlige måder at snyde på, som man nemt kunne forhindrer. I sidste ende handler det om moral. Vil man vinde på en fair måde fordi man kan lide at spille, eller vil man vinde for en hver pris.

Bare for at sætte tingene lidt i perspektiv... Hvis man f.eks. er proffesionel golfspiller, så er det heller ikke et brud på reglerne hvis man råber midt i sin modstanders tilbagesving. Så hvorfor gør man ikke det? Spillere gør det ikke og tilskuere gør det heller ikke, da det er dybt amoralsk og ingen vil vinde på denne måde. Nu var det her en sammenligning til golf, men det samme gælder stort set alle andre sportsgrene og spil for den sags skyld. Der findes mange "amoralske" måder at forbedrer sine vinderchancer på. Forskellen er bare på det og tribalwars at her er folk ligeglade. Hvis det nu var sådan at 95 procent der spillede tribalwars synes det var en svinsk måde at spille på, ja... Så kunne man nok få gjort noget ved det. For så kunne disse spillere aldrig finde en stamme. De fleste herinde er fløjtende ligeglade med måden de vinder på og tillykke med det. Når folk laver de her narrestreger, så burde innogames (undskyld) tage sig sammen, og bare en gang imellem sørge for at de instillinger der bliver lavet til en specifik verden, også virker efter hensigten. For det er tydeligvis ikke hensigten her. Det tror jeg alle kan se ligegyldigt om man sympatiserer med det eller ej.

§6) Pushing
Push konti er forbudte. En push konto er en konto som ikke bliver spillet til sin egen fordel, men primært til andre spilleres fordele. Konti som åbenlyst bliver brugt af push konti vil også blive straffet.
Pushing er ikke lovligt, det er det du skriver om i første eksempel, så det burde du blot melde ;-)

Amoralske måder at vinde på er ikke noget nyt, det er sket tit, og det er en del af spillet, at nogle spiller for at vinde for hver en pris.
ang golf, er det jo blot dumt, at bryde et "kodeks" som er lavet om, at man ikke forstyrre, for hvis man gør det, kan modspilleren og tilskuerene jo bare gøre det ved dig.

Forstår udmærket din pointe, men den eneste måde, at folk lærer det på, er at det bliver gjort mod dem, ellers vil folk ikke kunne se objektivt på det ;-)
 

Sir Angelo

Elite medlem
Reaktionsscore
5
Kigger man på de spillere som ser ud til at stoppe, så er det jo ikke letvægtskontoer. Derimod er det jo spillere som bidrager en stor del af indtjeningen fra plus herinde i .dk.

Og med de opdateringer som kommer fra udviklerne, så er det ikke meget hjælp man får derfra.

Der kommer jo efterhånden mere og mere lovninger på guld og grønne skove.....det vi får er max. en rykker.

Kigger man på hvordan verdenerne er vundet siden?? Tja....nogle mener v8, andre v9.....men stilen går igen igen(Der har dog været undtagelser) at man helst spiller amoralsk og medglæde træder på andre som allerede ligger nede.
 

bille

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Så det er også helt fint at man inviterer 10 venner i starten af et spil, der kun spiller for at hjælpe en enkelt person? For det kan jo lade sig gøre. Så producerer de kun deff, sender råstoffer, og så til sidst når akademi er muligt for hovedpersonen giver de alle deres byer væk til ham/hende. det er der flere der allerede benytter sig af. Og det er også en ganske fin måde at "omgå" reglerne.

Og hvordan skal man skelne mellem den type spillere og de spillere der egentlig vælger at stoppe af andre grunde? Intern-adling er en normal fremgangsmåde når en spiller ønsker at stoppe, og det ved jeg også er sket på v18 .. Spillere er startet på v18 med gode hensigter, men må stoppe fordi det simpelthen er for tidskrævende og årsagerne kan være mange ...

I sidste ende handler det om moral. Vil man vinde på en fair måde fordi man kan lide at spille, eller vil man vinde for en hver pris.

Denne del bed jeg i sær mærke i og jeg kan ikke lade være med at tænke på dualkonti .. og hvori ligger forskellen?
Umiddelbart har en dual konto flere fordele end 2 spillere med hver deres konto - men det er ikke amoralsk? Jeg siger ikke, at SD eller RoRo (og hvem der ellers bliver nævnt på den side) ikke har spillere, som kører dual, men mit indtryk er, at der er klart flere på vlr siden som benytter af denne mulighed - omend den også er amoralsk og en udnyttelse (som jeg ser det) af TW-systemet
 

Sir Angelo

Elite medlem
Reaktionsscore
5
Ville nu sige at man med 2 aktive single kontoer har større fordele en 1 aktiv dualkonti.

Så hvor er fordelen lige at man vælger at spille dual andet end at man er lidt mere aktiv, hvorimod 2 solo kontoer får hurtigere alt når man kigger på det i længden? :huh:
 

bille

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Hvis du tager udgangspunkt i det ressourcemæssige aspekt - ja, så har 2 spillere på 2 konti en fordel, da 2 byer naturligvis producerer mere end 1 by - men jeg er af den opfattelse, at dette kun gør sig gældende i starten
Hvis man kigger på det fra et kampmæssigt synespunkt, så vil jeg mene at 2 spillere på 1 konti har en fordel grundet den større aktivitet og synergi-effekten af at samle deres individuelle kompetencer - det er immervæk svære at angribe og adle en konto med aktive spillere, der er online 15-20 ud af døgnets 24 timer og besidder alle kompetencer dette spil kræver, end at adle en spiller som er online i 5-10 timer ud af døgnets 24 - men det er måske kun min holdning? :)
 

knights templar

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Og hvordan skal man skelne mellem den type spillere og de spillere der egentlig vælger at stoppe af andre grunde? Intern-adling er en normal fremgangsmåde når en spiller ønsker at stoppe, og det ved jeg også er sket på v18 .. Spillere er startet på v18 med gode hensigter, men må stoppe fordi det simpelthen er for tidskrævende og årsagerne kan være mange ...



Denne del bed jeg i sær mærke i og jeg kan ikke lade være med at tænke på dualkonti .. og hvori ligger forskellen?
Umiddelbart har en dual konto flere fordele end 2 spillere med hver deres konto - men det er ikke amoralsk? Jeg siger ikke, at SD eller RoRo (og hvem der ellers bliver nævnt på den side) ikke har spillere, som kører dual, men mit indtryk er, at der er klart flere på vlr siden som benytter af denne mulighed - omend den også er amoralsk og en udnyttelse (som jeg ser det) af TW-systemet

Jeg har aldrig sagt at dualkonti er fair? Og jeg er også stærk modstander af det. Da det er en kæmpe fordel på alle måder. Men innogames elsker det jo. Så kan folk købe 5000 plus point og få lidt rabat.

Hvordan man skal skelne imellem intern adling og folk der opretter konti bevidst til andres fordel? Det kan være svært. Men der er åbenlyse eksempler hvor det forgår og det kan ikke være så svært at skelne imellem. Lad mig give et eksempel... Jeg har oplevet i en verden at der var 5 spillere der alle lå lige ved siden af mig. Dem kæmpede jeg alle imod i starten. Jeg mistede aldrig min by men var naturligvis hæmmet af aldrig at kunne vokse resten af spillet igennem. på et tidspunkt valgte alle 4 spillere sjovt nok at stoppe på samme tid. Og de byer gik sjovt nok til samme person hvor alle tropper blev taget ud af byen. dette var ikke langt inde i spillet. Dette var på et tidspunkt hvor folk havde 1-2 byer og fik en enorm fordel ud af. Jeg reporterede det til support da jeg mente at det var dybt forkert. Jeg havde ikke læst det i reglerne. Der skete intet. Samme person fortsatte og dominerede hele spillet. Godt gået innogames.

Der findes mange måder at omgås reglerne på. Innogames kunne nemt sætte en stopper for det meste, men nægter åbenbart konsekvent at gøre noget ved det. Jeg vil da være ærlig at sige, at jeg også spiller for at vinde. Hvem gør ikke det. Jeg har aldrig vundet i en verden, og derfor er det vel bare derfor at folk vil argumenterer for jeg skriver som jeg skriver. Jeg er skam blevet tilbudt det. At komme over i en stamme hvor jeg kunne vinde næsten med garanti. jeg takkede nej, da det ikke var en måde jeg ville vinde på.

Jeg hverken kan eller vil forlange at andre har de samme principper. Og når det kommer til stykket er jeg heller ikke selv nogen helgen. men der er mange ting jeg aldrig ville gøre, som mange andre gør. Jeg synes der er to måde at stoppe det her på. 1) innogames begynder at stramme op på deres regler. 2) flere folk der spiller tribalwars begynder at fryse de her personer ude. Så kan de ikke lave alle deres numre, hvis ingen andre stammer gider at have dem med. De fleste der har spillet tribalwars i mere end en verden, ved hvem der gør de her ting, og hvem der ikke gør det. Det er folks eget valg hvem de vil være i stamme med. Jeg spiller bare konsekvent ikke med dem der bruger de her metoder, og ved udmærket langt de fleste jeg skal undgå. Dem der gør det synes selv de er fantastiske. Det er jo åbenlyst. De sætter nærmest en ære i at snyde folk på den ene eller anden måde. Spionage, stammeskift, multiaccounting der heller ikke er tilladt osv. Listen er lang. Man kan ikke få fat i alle dem der bruger de her metoder, og sandheden er samtidig, at langt de fleste af dem er tilladt og ikke imod reglerne. Jamen så kan de da bare blive ved, og de gør intet forkert? Jamen det kan de da. Man må da håbe at de ikke lever deres liv efter samme principper.

Så vil de personer sige, jamen det er jo også bare et spil. Det er selvfølgelig korrekt. Jeg kan også godt snyde mine familiemedlemmer i et spil kort eller i et spil ludo. Det vælger jeg bare ikke at gøre. Jeg er godt klar over det er nogle mærkelige sammenligninger jeg laver, men det er bare for at sætte tingene i perspektiv. Dem der synes at det er iorden at bruge alle tricks vil sikket også grine af mit indlæg. Det skal de så have lov til. Jeg har bare meget svært ved at forstå at folk vil vinde med de metoder jeg har beskrevet tidligere. Det er måske ikke så ulogisk for nogle mennesker. Det ligger bare langt væk fra min egen tankegang.
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
hold dog kæft en gang plader chuuv du er jo stadig i samme stamme og jeg mener at du er en del af det for vis ikke var/burte du måske været gået din vej men nej du siger fy og bliver for at vinde føj
det forlyder også fra nogle roro medlemmer at de blev tvunget til at sende deff til skvat og kan da kun sige at det så ikke længer er er en selv der spiller men det samme som multi konto ?
eller har folk der spiller tw bare ingen mulighed for at sige nej
nå men det der her er sket liger på højte med det der skete tilbage i v9
en stamme der har alle muligheder for at vinde skal lige sørve for at alle andre opgiver på en total laterlig måde
og ja jeg giver alle der er i de 2 stammer skylden for hade folk sagt nej og var skredet var denne verden aldrig endt på denne måde
men det her ses jo også nede i fakta et rådet æbel i en pose og resten rådner også inden for kort tid
 

knights templar

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Templer, er der ikke fejl i dine argumenter:confused: pushing er det ikke allerede ulovligt.

Jo det er det :) Som bekrevet tidligere i tråden. Ikke desto mindre bliver det desværre praktiseret alligevel, Og support har intet gjort ved det, den enkelt gang jeg rapporterede det. Det var første og sidste gang jeg gjorde det. Jeg gjorde det kun fordi at jeg selv synes det var lige groft nok, og det er ikke noget jeg har for vane at rapporterer folk. Jeg undskylder mit vredesudbrud i mit forrige indlæg. Det er langt fra alle der spiller sådan og det er skønt. Man må vel bare konkluderer at så længe man spiller inden for reglerne, så er der intet man kan gøre ved det. Hvis folk har det fint med at spille sådan, så skal de vel have lov til det. Jeg forstår det bare ikke
 

LiamAird

Elite medlem
Reaktionsscore
7
Jo det er det :) Som bekrevet tidligere i tråden. Ikke desto mindre bliver det desværre praktiseret alligevel, Og support har intet gjort ved det, den enkelt gang jeg rapporterede det. Det var første og sidste gang jeg gjorde det. Jeg gjorde det kun fordi at jeg selv synes det var lige groft nok, og det er ikke noget jeg har for vane at rapporterer folk. Jeg undskylder mit vredesudbrud i mit forrige indlæg. Det er langt fra alle der spiller sådan og det er skønt. Man må vel bare konkluderer at så længe man spiller inden for reglerne, så er der intet man kan gøre ved det. Hvis folk har det fint med at spille sådan, så skal de vel have lov til det. Jeg forstår det bare ikke

Vi skal bruge beviser på, at dette sker, før vi kan gøre noget.
Finder vi ikke beviser på det, så kan vi selvfølgelig ikke udelukke spillere for det. :)
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
hold dog kæft en gang plader chuuv du er jo stadig i samme stamme og jeg mener at du er en del af det for vis ikke var/burte du måske været gået din vej men nej du siger fy og bliver for at vinde føj
det forlyder også fra nogle roro medlemmer at de blev tvunget til at sende deff til skvat og kan da kun sige at det så ikke længer er er en selv der spiller men det samme som multi konto ?
eller har folk der spiller tw bare ingen mulighed for at sige nej
nå men det der her er sket liger på højte med det der skete tilbage i v9
en stamme der har alle muligheder for at vinde skal lige sørve for at alle andre opgiver på en total laterlig måde
og ja jeg giver alle der er i de 2 stammer skylden for hade folk sagt nej og var skredet var denne verden aldrig endt på denne måde
men det her ses jo også nede i fakta et rådet æbel i en pose og resten rådner også inden for kort tid

Nu syntes jeg liiiige du skal klappe hesten Sniferne.. du har SELV været anklaget MANGE gange for at lave ting langt værre end det som er sket i V18.. og helt ærlig :p der blev spillet for at vinde.. kan så sige, ingen blev TVUNGET til at sende def fra RoRo (ikke af hvad jeg ved af) men de fik deres egen fri vilje og kunne sige nej hvis de ville..
 

Østergaard

I træning
Reaktionsscore
1
Ville nu sige at man med 2 aktive single kontoer har større fordele en 1 aktiv dualkonti.

Så hvor er fordelen lige at man vælger at spille dual andet end at man er lidt mere aktiv, hvorimod 2 solo kontoer får hurtigere alt når man kigger på det i længden? :huh:


Fordelen kære angelo, er at specifik i din situation, kan du være tæt på den kæreste dekani:laugh::laugh::laugh:
 
Senest redigeret:

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Lol sniferne du desværre helt væk.

Det giver ingen mening det rage udbryd du smider i hovedet på os.
En del af os vil bare kæmpe.

Ud fra de verdener vi har spillet på samtidig, mod/med hinanden, burde du også vide det.

men whatever. Forbliv gnaven.....
 
Top