Nye bonusbyer & alternative vinderkrav

FiDus835

I træning
Reaktionsscore
1
Hej, ved ikke om de forslag/ideer jeg har skulle have været lagt ind et andet sted, men her de:

1. Kunne man ikke lave en bonus by som hjælper adelen, f.eks. mønter 10%billigere, og loya ville falde fra 30-35 i stedet for 20-35..

2. Kunne man ikke lave en verden hvor vinder kravet er.
a Den stamme som har holdt 1. pladsen i mest tid igennem hele spillet, enten målt i timer og minutter eller dage.
b Den stamme som har holdt 1. pladsen i den længste periode.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Nye bonusser til bonusbyerne kunne være interessant :)
Men hvordan skal det fx. fungere, hvis paladinen er aktiveret og bærer Vascos scepter, som sænker loyaliteten med mindst 30%. Skal loyaliteten så falde endnu mere (fx. minimum 35 %) når der adles med ham fra den landsby eller skal det blot ikke være en fordel at bruge scepteret fra den landsby? :)

Hvad synes I andre om nye bonusser? Er der andre der har idéer til bonusser landsbyerne kunne have?

I princippet, hvis verdenen havde en fast slutdato, så kunne man muligvis godt havde vinderkrav hvor det var længst siddende leder der vandt. Største problem ville være hvordan det skulle afgøres hvor længe de forskellige stammer har været nr. 1, da vi (Tribal Wars) simpelthen ikke har tools til dette og det muligvis ikke er så enkelt at lave dem :)

Ville det være et interessant vinderkrav? Kunne man forestille sig andre vinderkrav, som vi endnu ikke har benyttet?
 

Lamba

Veteran
Reaktionsscore
3
Hvis man indfører "stammemedaljer" kan man jo indføre en win-condition der går på at den stamme der inden XX.YY dato har højst gennemsnit i sine daglige medaljer, vinder.

Så kan man jo indføre stammedaljer for alt fra point til MB til farm til... Ja. Så man ikke nødvendigvis taber så meget hvis man slår sig og ikke nødvendigvis taber et stort skridt hvis man mister en by (da man ofte vil få MBF i den forbindelse).

Det med flere bonusbyer... Selvom jeg er fan, så synes jeg måske mere at bonusserne måske skulle reduceres en smule (op til 50% af hvad de er nu) og så bare flere bonusbyer.

Jeg tænker specielt på produktionsbyerne. 10% flere indbyggere er som at have et 10% angrebs flag på, det er ret lækkert og i mine øjne en passende størrelse for en halvsjælden by.

Men en 100% lerproduktion? Jo det er da rart, men når den er fuldt bygget drukner du i ler hvis du ikke kan sende skidtet væk hurtigt nok. Så hellere at byerne måske starter "blanke" og bare hedder "Bonuslandsby Produktion" og når man overtager den kan man så vælge. Men igen ville jeg nok sætte bonusserne ned med op til 50%.

De byer med produktionshastighed, lagerplads, osv. er i mine øjne fine som de er.
 

FiDus835

I træning
Reaktionsscore
1
Havde ikke lige tænkt på scepter ;) men det var mere fordi at Akademi/Adelsmand er det/den eneste der ikke er en bonus by til, der er self også muren ;) men ellers er det vel den eneste bygninger der ikke er en bonus til. Så kan man vel bare gøre byen laver 15% hurtigere adler og 10% billigere mønter


Ang. vinderkrav så var det også tænkt sådan at det kun ville være muligt på en server, hvor levetiden på serven er fast lagt, f.eks. 30dage, 2 måneder eller noget andet.

men kan ikke se problemet i at måle hvor længe man ligger nr. 1, det skal self ikke være før 1 uge ind i spillet, tænker jeg. Men som lambe skriver, stamme medaljer/stammepræsentioner som måler lige som almindelige præsentationer
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Jeg sender et forslag videre om at overveje om der mangler en bonusby til akademiet.
Plus en note om, at nogle af bonusbyerne evt. har for voldsomme bonusser.

Mht. vinderkrav.
Så i dette er også et forslag til flere medaljer? :)
Og evt. at vinderkravet er til brug på classic-runder?
 

FiDus835

I træning
Reaktionsscore
1
Kunne godt se det sjove i at der ville komme nogle medaljer/præsentationer til stammerne, så ville der også blive en lille kamp der:) lidt som der var med det borg-event hvor man som stamme skulle hjælpes ad for at få en bonus, her tænker jeg ikke der skal være bonuser til stamme medaljerne.

og Ja vinder kravet ville nok kun kunne klare sig på en ny runde classic (her ville jeg sige den nuværende er fed og håber der kommer sådan en igen) a
 

Lamba

Veteran
Reaktionsscore
3
Plus en note om, at nogle af bonusbyerne evt. har for voldsomme bonusser.

Så i dette er også et forslag til flere medaljer? :)

Nu holder jeg mig lige til de ting jeg primært har blandet mig i. :)

Ad 1) Hvis f.eks. produktionsbonusserne bliver halveret, men mængden af dem fordoblet, så kan flere få mere brugbare bonusbyer. De vil ikke være så sjældne, men produktion er jo også kun SÅ brugbart i slutspillet, så det gør vel ikke så meget?

Ad 2) Ja - flere medaljer vil være fint på flere niveauer.

I mine øjne er der VILDT store spring imellem medaljerne som de er nu. Nogle af de første er latterligt lette at få, men bare trin 3 kan være svært som en casual spiller. Der er mange medaljer jeg aldrig har set guldversionen af. Omvendt er en som købmand ret let at få guld i. Overvej at streamline så det bliver omtrent lige let/svært at få visse medaljer. Eventuelt gør det forholdsvis let at få trin 4 hvis man spiller en verden til ende, men tilføj nogle flere (diamant, platinum, rubin, safir?) som det virkelig kræver noget at få og som primært er for prestigen (der kan godt være f.eks. flaggevinst, men ikke for meget så det - igen - bare tilfalder de bedste/mest aktive spillere.

Dernæst stamme medaljer. Ved at indføre stamme medaljer, som f.eks. MB der må været ret let da det i forvejen optælles, vil give incitament til at blive i samme stamme længere tid og samarbejde. Specielt hvis der kommer en form for "dagens ..." kan de også gøres til sejrsbetingelser. F.eks. at man vinder når man har vundet "Dagens største stamme" 70 gange, eller en blanding af "Dagens ..." medaljer 100 gange. "Dagens ..." medaljer kan så først aktiveres efter en måned eller noget, så levetiden bliver et sted mellem 2-3 måneder som minimum - men sagtens kan blive længere.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Jeg tilføjer jeres sidste feedback til forslagene :)
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
Har også et mindre ønske om nogle tilføjelser til paladin våben..

Jeg syntes Kalids Kikkert burde kunne se hvad spilleren har af paladin genstande.. Mange vinder early game i TW (med våben) på ren og skær Fear Factor - de bygger 300-1000 kats i de første 2 byer de har/får, og så kan man jo ikke andet end ja.. gå ud fra personen har lygten.

det bare et lille ønske, jeg tror faktisk ville gavne en del alligevel. Samt ændringen er vel ikke for overvældende.

Ved godt denne lille ændring ikke har stor indflydelse i en verdens slutfase hvor hovedparten har alle våben alligevel.. men kunne gavne meget i starten.
 
Top