Plus en note om, at nogle af bonusbyerne evt. har for voldsomme bonusser.
Så i dette er også et forslag til flere medaljer?
Nu holder jeg mig lige til de ting jeg primært har blandet mig i.
Ad 1) Hvis f.eks. produktionsbonusserne bliver halveret, men mængden af dem fordoblet, så kan flere få mere brugbare bonusbyer. De vil ikke være så sjældne, men produktion er jo også kun SÅ brugbart i slutspillet, så det gør vel ikke så meget?
Ad 2) Ja - flere medaljer vil være fint på flere niveauer.
I mine øjne er der VILDT store spring imellem medaljerne som de er nu. Nogle af de første er latterligt lette at få, men bare trin 3 kan være svært som en casual spiller. Der er mange medaljer jeg aldrig har set guldversionen af. Omvendt er en som købmand ret let at få guld i. Overvej at streamline så det bliver omtrent lige let/svært at få visse medaljer. Eventuelt gør det forholdsvis let at få trin 4 hvis man spiller en verden til ende, men tilføj nogle flere (diamant, platinum, rubin, safir?) som det virkelig kræver noget at få og som primært er for prestigen (der kan godt være f.eks. flaggevinst, men ikke for meget så det - igen - bare tilfalder de bedste/mest aktive spillere.
Dernæst stamme medaljer. Ved at indføre stamme medaljer, som f.eks. MB der må været ret let da det i forvejen optælles, vil give incitament til at blive i samme stamme længere tid og samarbejde. Specielt hvis der kommer en form for "dagens ..." kan de også gøres til sejrsbetingelser. F.eks. at man vinder når man har vundet "Dagens største stamme" 70 gange, eller en blanding af "Dagens ..." medaljer 100 gange. "Dagens ..." medaljer kan så først aktiveres efter en måned eller noget, så levetiden bliver et sted mellem 2-3 måneder som minimum - men sagtens kan blive længere.