Omdømme systemet

LiamAird

Elite medlem
Reaktionsscore
7
Efter en del ønsker om dette, har vi nu aktiveret omdømme systemet!
Dette vil forhåbentligt skabe lidt mere aktivitet på forummet.

Med omdømme systemet vil det være muligt at give negativ og positiv omdømme for andre brugeres svar/indlæg.

Når du læser et svar fra en anden spiller, vil du kunne se ikonet:
reputation.gif
. Ved at trykke på dette ikon, vil der komme en lille pop-up, hvor du har muligheden for at give positiv eller negativ omdømme for indlægget.

Hvordan fungere dette så?

Det er egentligt ret simpelt

  • Alle starter med 10 point
  • Hver bruger kan give 1 point (+/-)
  • For hver 1000. post en bruger skrives, vil antallet af givne point stige med 1 point
  • For hvert år, en bruger har været medlem, vil antallet af givne point stige med 1 point
  • Brugere skal have mindst 10 point og 2 indlæg, for at kunne bruge systemet
  • Hver bruger kan give andre omdømmepoint op til 20 gange om dagen
  • Hver bruger kan give 10 brugere omdømmepoint, før der kan gives til samme bruger igen
  • Du bliver nødt til at skrive et indlæg, for at overhoved kunne modtage omdømmepoint.
  • Andre brugere skal give dig omdømmepoint, for at stige eller falde i niveau

En liste over niveauerne:
<table width="371" border="1"><tr><th width="67" scope="row">-9999</th><td width="288">er ubrugelig her</td></tr><tr><th scope="row">-1000</th><td>er håbløs</td></tr><tr><th scope="row">-100</th><td>er ikke ligefrem en hjælp</td></tr><tr><th scope="row">-50</th><td>kan bare håbe på at forbedre sig</td></tr><tr><th scope="row">-10</th><td>har gjort det skidt på det sidste</td></tr><tr><th scope="row">10</th><td>er endnu ukendt for sin kvalitet</td></tr><tr><th scope="row">50</th><td>er på vej til at være en god hjælp</td></tr><tr><th scope="row">100</th><td>er flink til at hjælpe andre</td></tr><tr><th scope="row">250</th><td>gør mange godet ting for forummet</td></tr><tr><th scope="row">500</th><td>har meget at være stolt af</td></tr><tr><th scope="row">750</th><td>er en evig kilde til inspiration</td></tr><tr><th scope="row">1000</th><td>er en ledestjerne for alle</td></tr><tr><th scope="row">3333</th><td>har et positivt rygte, der overgår alles forventninger</td></tr></table>


Ris og Ros er velkommen i denne tråd!
 
Senest redigeret:

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Uha uha først til mølle :p

Så får vi af se om andre tør nu de blir bedømt .. sidder med det samme og tænker på om Miss nogensinde skriver herinde igen i frygt :laugh:

Spørgsmål? Hvordan ser man sin rating ?
 
Senest redigeret:

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Det fungerer sådan på dan norske i hvert fald at du kan se hvad du har fået i rating ved at klikke på profil.
Ved andre kan du se det på det lille mærke under dit nick/placering. I dit tilfælde er den lige nu grøn.
 

anje

Veteran
Reaktionsscore
3
Uha uha først til mølle :p

Så får vi af se om andre tør nu de blir bedømt .. sidder med det samme og tænker på om Miss nogensinde skriver herinde igen i frygt :laugh:

Spørgsmål? Hvordan ser man sin rating ?

med det kendskab jeg nu har fået til dig gennem vores tid i samme stamme, så undre det mig ikke du er her først....

og så uden brok:p

kan godt li teksten under din profil dekani.......dekani er endnu ukendt for sin kvalitet....kan jeg kun bekræftige....


det er sgu okay med det system
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Der skal brokkes, ellers ændrer tingene sig aldrig .. et godt motto til en fagforening .. hmm... nå nomather :laugh:

Men faktisk en god pointe du har der, for nu har jeg rated Liam og Skolehaven men kan stadig ingen forskel se, så tror ikke jeg forstår systemet :huh:
 

kuntz13

Veteran
Reaktionsscore
0
Der skal brokkes, ellers ændrer tingene sig aldrig .. et godt motto til en fagforening .. hmm... nå nomather :laugh:

Men faktisk en god pointe du har der, for nu har jeg rated Liam og Skolehaven men kan stadig ingen forskel se, så tror ikke jeg forstår systemet :huh:

Som du kan læse længere oppe på siden starter man på 10 point og for at rykke en rang plads op, skal man hav 40 point mere altså 40 positive bedømmelser fra andre bruger ;)
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Det er jo snyd, jeg kan da umuligt bestikke 40 folk til og give mig en posetiv, ender jo med -10.000 :laugh:
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
ja hvis jeg skulle få en rating ville det nok ligge på en (negativ uendelig) :eek:
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Hvis du trykker på profil som markeret, så kommer dette billede frem:

Omdmme.jpg


Så kan man se alle ens infraktions og hvad vigtigere er ens omdømme point. Man kan ikke se hvem der har givet en hvad med mindre de ligger det som kommentar når de bedømmer dig. Ved at trykke på linket bliver du omdirigeret til den kommentar der udløste pointene. Dvs det er den der ligger øverst i de tilfælde hvor samtalen bare fortsætter. ellers kan det være lidt sværere at se hvilken det drejer sig om.
 

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Når du læser et svar fra en anden spiller, vil du kunne se ikonet:
reputation.gif
. Ved at trykke på dette ikon, vil der komme en lille pop-up, hvor du har muligheden for at give positiv eller negativ omdømme for indlægget.

Den lille knap som Liam her viser i første indlæg er placeret under spillernes navn lige ved siden af anmeld indlæg knappen.
 
Top