Opsætningen

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Der har været skrevet lidt og hvert om opsætningen på denne verden, men jeg har givet den en chance, og sat mig ind i hvordan man spiller den.

Det er ganske rigtigt at man ikke kan købe sig til en sejr med mindre man har rigtigt rigtigt mange penge at smide efter det, og hvis man endelig har så mange penge bruger man dem sandsynligvis på at købe fararrier, privatfly og den slags.

Omvendt indgår pp som en så væsentlig del af spillet at man neppe kan vinde, hvis man ikke forstår at gøre sin indsats på de rigtige tidspunkter og steder. Dermed mener jeg at Innogames har sat sig mellem 2 stole og forsøger at være et strategispil og et hazardspil på en og samme tid.

Jeg personligt ikke særligt meget til hazardspil, men hvis det endelig skulle være foretrækker jeg den rene vare som eksempelvis poker. Jeg har bestemt ikke lyst til at få det blandet op med et stategispil.

Jeg holder meget af TW som strategispil, og håber at der bliver mere af det uden den efter min mening uskønne hazard-udvidelse.
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Det er en fin opsætning, og synes, at folk skal give det en chance, istedet for at pive :)

Måske er den en "noob" verden, men det er for nybegyndere, og synes nu, at den er fin nok :p

Giv det en chance istedet for at pive!!
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg er bestemt tilhænger af en newbie verden, der er kun hazarddelen jeg er utilfreds med - og jeg gav den vel og mærke en chance :cool:
 

Dinozzo

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Enig, for et spil som år for år har færrer og færrer spillere er dette næppe den rette vej.
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Newbie = nybegynder i TW - en der endnu ikke kender reglerne, ved hvor knapperne sidder og som ikke kender noget til den optimale måde at starte på, men opdager hvordan spillet skal spilles hen af vejen.

Når man har fået sat sig ind i tingene, finder man ud af, at det er meget vigtigt hvor og hvornår man gør de forskellige ting man kan gøre i spillet. Ind til nu har det været sådan, at man kunne abonnere på spillet eller lade være. I denne verden er der lagt en yderligere dimention til, hvor man også skal satse sine penge på de rigtige steder og på de rigtige tidspunkter - det er nyt.

Man kan som flere har på peget ikke købe sig til en sejer, men man vinder nok heller ikke hvis man ikke satser sine penge rigtigt - end til videre er der ikke mange der har gjort brug af denne mulighed, men skulle jeg starte på en verden igen med samme opsætning ville jeg satse penge, da jeg nu ved hvordan man gør.

Da man spiller om en pengegevinst betragter jeg det som et hazarspil selv om gevinsten er mange gange mindre end indsatsen. Derfor vil jeg foretrække at spille poker, hvor man trods alt har en chance for at vinde penge, og hvor man ikke skal bruge så meget tid på det.:cool:
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Eftersom gevinsten ikke kan omveksles til reelle penge og det faktum at du ikke må spille af kommercielle årsager, så har jeg svært ved at se det som hasardspil. Jeg må dog indrømme at spillet har taget en drejning jeg ikke bryder mig om. Men jeg må da konstatere at der er en del der elsker den. En gennemgang af toppen viser jo med tydelighed at de nye PP funktioner bliver brugt flittigt. Man kan jo også se tilbage på de tidligere tiltag som fx halver funktionen... Men jeg syntes ikke jeg hører om ret mange der gerne vil prøve en verden uden den :huh:
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Man kan jo også se tilbage på de tidligere tiltag som fx halver funktionen... Men jeg syntes ikke jeg hører om ret mange der gerne vil prøve en verden uden den :huh:
Well, så skal jeg da bryde den cirkel.. Jeg vil MED GLÆDE spille en verden igen uden nogle former for køb af fremgang.. Plus konto er fint, Farm Assistent er fint.. Konto manager og halver funktionen er det værste L*RT jeg nogensinde har set indført på .dk !
Og JA bruger da selv halver funktionen til tider, indrømmer jeg gerne.. men ville da 10x hellere se en verden uden igen.
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg vi for en gang skyld erklære mig enig med Dekani og uenig med Skolehaven (Det er vist første gang den kombination optræder:eek: )

Farm Asist er en videreudvikling af et script jeg selv lavede, så det kan jeg ikke klage over, men resten er noget hø. Jeg får da dåårlig samvittighed, når jeg kæmper med en der er dårligere end jeg selv, og jeg samtidig kan se at min modstander bruger en masse pp på at rede sig uden at det har nogen som helst betydning.

Jeg vil sige at den danske server der har virket bedst var dk1 uden noget som helst - de nye betaling systemer hjælper jo bare newbies af med deres penge - ikke frem i spillet - Det er os mere erfarne, der drager nytte af betalingssystemerne.
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Estimeret ud fra hvor meget plus jeg gætter på der bliver brugt af toppen i V10, så vil premium konto nok minimum stige til det 5 dobbelte for at det render rundt/giver det samme i indtjening. Indrømmet så meget gider jeg ikke at give, så hellere en lade andre betale for halver mm. Ironisk nok forstår jeg ikke hadet til KM, da jeg ikke kender nogen der bruger den, samt det faktum at den oprindeligt havde FA som en del af sig. Af det store flertal så er FA det eneste brugbare der kom ud af KM.

Som sagt tror jeg valget ender imellem pest eller kolera. Jeg er ikke interesseret i at spillet lukkes, jeg vil heller ikke betale det 5 dobbelte eller mere for premium konto. Jeg kan dog leve med at folk kan halvere, købe ekstra resourcer mm. Det betyder i det mindste at selv de mindre aktive/dygtige, kan levere gode byer til mig eller andre der farmer ;) Jeg tvivler på at hvis jeg igen sidder på en aktiv konto at disse spillere kan følge med selv hvis de konstant bruger + 20% indtjening samt 20 % prisreducering ved hver bygning... men det er jo bare en ide jeg har.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Som sagt tror jeg valget ender imellem pest eller kolera. Jeg er ikke interesseret i at spillet lukkes, jeg vil heller ikke betale det 5 dobbelte eller mere for premium konto. Jeg kan dog leve med at folk kan halvere, købe ekstra resourcer mm. Det betyder i det mindste at selv de mindre aktive/dygtige, kan levere gode byer til mig eller andre der farmer ;) Jeg tvivler på at hvis jeg igen sidder på en aktiv konto at disse spillere kan følge med selv hvis de konstant bruger + 20% indtjening samt 20 % prisreducering ved hver bygning... men det er jo bare en ide jeg har.
For mig handler det ikke så meget om, om jeg kan klare mig.. det kan jeg sikkert nok alligevel.. Det handler om at jeg syns det er møguretfærdigt, at jeg skal bruge 20 timer om dagen på at farme for at få det samme resultat som en anden kan få med en stor pengepung og 2 timer om dagen, det bunder lidt ud i dem med penge ikke behøver lave en skid og vi andre skal knokle som bare pokker for det.
Vil svare til kongerne fik lige så store overarme som bønderne ved at skrive under på 5 papirer om dagen, hvor bønderne rendte i marken fra start til slut... Det er modbydeligt!
 

Foxiewars

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Mener i at det kun kan betale sig at købe fordele i spillet hvis man kan finde ud af at bruge dem ordentligt?
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg kan dog leve med at folk kan halvere, købe ekstra resourcer mm. Det betyder i det mindste at selv de mindre aktive/dygtige, kan levere gode byer til mig eller andre der farmer ;) Jeg tvivler på at hvis jeg igen sidder på en aktiv konto at disse spillere kan følge med selv hvis de konstant bruger + 20% indtjening samt 20 % prisreducering ved hver bygning... men det er jo bare en ide jeg har.

Det er lige det der er min pointe - jeg sidder på en aktiv konto i øjeblikket, og jeg har lige fået testet at det ikke hjælper newbies noget mod mig - de kommer bare af med deres penge - til gengæld er jeg nødt til at bruge en masse penge, hvis jeg vil være med hos sådan nogen som du og jeg, for de bruger det også.

Kort og godt har newbies ikke en chance med de regler, og rutinerede kommer også til at skulle slippe en hel masse penge, hvis de vil være med hvor det sner.

Mine overvejelser går da også på om der overhovedet er plads til de danske servere :(
 

boss

Senior medlem
Reaktionsscore
0
have plus for at handle i marked,, spillet er godt, men at tingene begynder at koste penge ... tror snart at man skal betale ommåneden for at spille en måned....
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Hvis i ikke kan lide indstillingerne på denne verden, så må i lade vær med at spille på den?
I kan spille på de svenske, norske, net. osv :eek:
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Miss for h*lvede.. :laugh:
For det første er det jo netop en diskutions tråd om Opsætningen, hvilket vil sige folk har lov til at sige deres mening om den, skal jo ikke kun være sukkersødt ros..
For det andet, det er jo netop elendige instillinger og JA jeg er godt klar over folk som dig der ikke står en chance under normale omstændigheder godt kan lig at "snyde" sig til tops.. men vi har jo ret til at prøve og redde Tribalwars fra deres selvdestruktive kurs og få dem tilbage på det rette spor hvor vi alle kan lig serveren..
 
Senest redigeret af en moderator:

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Self. må folk sige deres meninger :)
Det har jeg ikke sagt, men hvis Dansk Tw alligevel er så dårligt, så find nogle andre? :huh:

Jeg "snyder" ikke, og måske er det "dårlige" indstillinger, men jeg giver det en chance, og indtil har det været fint nok.. Du derimod siger bare, at det er noget L**t, istedet for at prøve det først.. Måske ser indstillingerne dårlige ud, men giv det en chance først :p
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Behøver ikke OG har ikke penge til at prøve de åhh så "gode" funktioner i den verden.. Og jeg behøver langt fra prøve dem for at vide præcis hva de går ud på og hvordan man bruger dem ;)
 
Top