Oversættelse til engelsk ingame

knights templar

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Der har været talt meget om at spillerne er på vej væk fra de danske servere. Og så er det jeg tænker... Der er vel ikke noget galt i at tiltrække helt nye spillere til som der aldrig har spillet en dansk server før? I stedet for blot at fokusere på at de danskere der har spillet her skal komme tilbage.

Derfor er det jeg tænker om man ikke på en eller anden måde kan lave en mulighed der hedder at man kan få oversat tingene fra dansk-engelsk in game? Lidt ligesom man ser på hjemmesider osv. Hvor det som et eksempel kunne være en dansk hjemmeside man var inde på, og så oppe i hjørnet er der et engelsk flag man kan klikke på så der bliver skiftet sprog.

Jeg kom til at tænke på det da jeg rent faktisk for nylig var ved at få overbevist nogle .net spillere fra forskellige lande, om at prøve og spille en DK verden. Det skulle have været v 22, da det var lige inden den verden startede. Men de blev skræmt af sproget, og så ja... At et train minimum skulle være 1,5 sekunder :D Men sådan er det jo ikke på alle verdner.

Der er nok mange der ville spørge sig selv hvorfor i alverden en englænder eller lignende skulle have en interesse i at spille en dansk verden. Men sandheden er vel den at de danske verdner på trods af vores fælles kritik, et eller andet sted også har sine charmer i forhold til at spille en verden med 8k spiller på .net. Jeg foretrækker selv til tider den danske server og andre gange den engelske. Derfor synes jeg det passer perfekt at spille en dansk verden og en .net verden samtidigt, da man så får lidt af begge dele. Begge servere har noget den anden ikke har.

Jeg er langt fra sikker på at det på nogen måde ville være en succes. Jeg tænker bare at hvis det teknisk kan lade sig gøre, så sker der vel ikke noget ved at prøve det. At folk har den mulighed at de rent faktisk også kan forstå menuerne inde i spillet :D Jeg ved godt at man bare af kendskab til spillet måske kan regne ud hvad de forskellige ting er, men ikke desto mindre kan jeg forestille mig at det for udlændinge ville være et kæmpe iritationsmoment ved at skulle spille her. I øvrigt ville det måske også være en god service til folk der i forvejen spiller her. Danskere hvis dansk måske ikke er så godt, og så foretrækker de måske engelsk.

Mit forslag er på ingen måde baseret på en stor interesse for udlændinge til at spille på de danske servere :) Men blot nogle enkelte der faktisk godt ville have prøvet det, havde det ikke været fordi det er umuligt at forstå forum osv. Det var blot en tanke, og jeg ved ikke om det teknisk kan lade sig gøre som sagt.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Der findes allerede 5 markeder, hvor engelsk er det anvendte sprog, idéen med at have fx. en dansk er netop at den primært er for de dansk-talende spillere.
Netop for at vise at andre også er velkommen, har vi (i modsætning til mere eller mindre alle andre markeder) tilladt andre sprog end versionens (nemlig norsk, svensk og engelsk), men der vil ikke komme en funktion i spillet til at skifte sprog på siden, da vi ER den danske version :)

Jeg ved en hel del danske spillere har forsøgt sig på andre versioner, på trods af de intet kendskab havde/har til sproget, og har klaret sig udmærket der. Vi har også haft både engelsk-talende, tyske, hollanske og belgiske spillere her på DK, som klarede sig rigtigt fint. Så med hjælp fra andre spillere...og google translate..så kan det sagtens lade sig gøre :)
 

knights templar

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Okay :) Ja, har egentlig godt lagt mærke til på .net at engelsk vidst er det eneste tilladte sprog? Da jeg spillede på den tyske derimod i en kort periode, mener jeg til gengæld at engelsk var tilladt. Ellers har jeg haft brudt reglerne :D Det er rigtig godt at engelsk er tilladt som sprog på de danske servere, men lad os være ærlige at sige at det ellers nok også ville være umuligt for andre europæere at spille her.

Selvfølgelig er de danske servere for danske spillere, og alt der bliver slået op af info om verdnerne her osv, er jo også på dansk. Det var heller ikke mit forslag at ændre på dette. Hovedsproget skulle som udgangspunkt jo stadigvæk være dansk. Også ingame. Men mit forslag gik ud på at man skulle have en mulighed for at få det på engelsk på en eller anden måde :) Det kan så ikke lade sig gøre og det er jo fair nok så.

Jeg tror skam også på at ikke dansk talende spillere kan klare sig fint som det er nu. Det er slet ikke det. Men hvis man kunne have gjort sådan at det var muligt at få det på engelsk ingame, så ville det vel næsten med garanti gøre det lidt mere attraktivt. Det er i hvert fald min påstand :)
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Som nybegynder, så er det vel mest naturligt at spilleren enten starter op på .net eller på den "lokale"/nationale server. Man kan pga logikken i hvor det er mest naturligt at starte op i spillet også gå ud fra at de der benytter sig af muligheden for at læse manualen på enten engelsk eller deres eget modersmål.
Når det så er sagt.. Så finder jeg det underligt at linket til andre sprogversioner ikke virker i manualen.
Idéen om at kunne læse manualen på andet end det sprog der ellers hører til på serveren må jo være besluttet at skulle være muligt, for ellers havde man vel ikke lavet linket ??
 
Senest redigeret:
Top