Perspektiv

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Jeg syntes jeg savner noget perspektiv i de forslag der gives. Som helhed er der heller ikke meget ved endnu færre folk på serveren eller at den bliver afgjort endnu tidligere. Lad os bare sige der ikke var meget tvivl om hvem der ville vinde runden. Jeg hørte et sted så er det meningen at classic runder varer 3-6 måneder eller 90-180 dage om man vil. Den overståede varede kun 72 så vidt jeg lige kan tælle mig frem til. Så essensen må vel være at vi skal have nogle elementer ind i næste runde der kan give begge dele. Her kommer en liste af indstillinger tiltag som jeg mener man bør huske at tage med i sine betragtninger:

  • Verdensspeed: Husk at højere hastighed bringer en hurtigere hen hvor tingene bliver afgjort. Så vel din indkomst som dine enheder bevæger sig hurtigere. Man kan derfor overveje om man skal sætte hastigheden lidt ned.
  • Enhedsspeed: med en hastighed på 1 kan man farme det samme som 4 byer med miner 30 giver om dagen uden det store besvær. Enhedsspeed 0,5 gør at det tager dobbelt så længe at komme frem og derved at man tjener ca det halve. Aktive spillere's mulighed for at vokse hurtigt bliver derfor begrænset ved at sænke dette.
  • Haul regel/no haul: fjerner helt eller umuligør væsentlige forspring fra farmningen og er en interessant mulighed, men den kan også være en sovepude for en der kan lide at simme. han kan være lullet så meget hen at han er mindre på end han normalt ville være og derfor logge ind til en by der ikke er der.
  • Stammestørrelse: Der er lige vist at en stammestørrelse på bare 10 (de var 9 ved sejren) er mere end rigeligt til at dominere classic fra start til slut. Man bør tage dette med i sin betragtning når mn foreslår stamme størrelser. Større stammer gør bare at flere af de gode kan ende i samme stamme, så medmindre de ønsker at dele sig frivilligt er det nok næppe en god ide. De dygtige har mere ud af større stammer end de dårlige. det er trods alt andet end lige næmmere at styre en lille stamme end en stor.
  • Startlokation: Vi har aldrig haft muligheden for ikke at kunne vælge hvor vi vil starte. Det er også en mulighed for at tvinge de dygtige/aktive til at spredes over hele kortet. Selv gode spillere er nemmere at tage ud hvis de ligger isoleret i stedet for at støtte er fremme med det samme
  • Paladin/paladinvåben: Så vel aktive som mindre aktive elsker at få katapult våbnet, men især offensive spillere der ikke har noget deff i starten har stor fordel af den store beskyttelse bare et enkelt katapult våben giver i en hel stamme. det bliver ofte brugt som eneste forsvarsby af de første 5-6 stykker, så når man vælger det til som mindre aktiv bør man tænke over at det også giver en stor fordel for din modstander.
  • Tilfældigestammer: er til min viden muligt selv om der vidst er lidt ekstra arbejde ved at sætte de op for support, men med låste stammer så folk ikke bare kan vælge selv så kan de dygtigere/mere aktive blive tvunget til at kæmpe med hinanden
Desuden skal der tænkes på at muligehederne for at vinde en runde kan baseres på alt hvad der optjenes i spillet:

  1. Først til MBA/MBT (jeg nævner bevist ikke MBF, da du ikke selv kan vælge om du vil angribes, men du kan undlade at give en anden spiller eller stamme mere MBT)
  2. først til et bestemt antal point eller byer (man kunne muligvis også vælge et antal medaljepoint)
  3. Overtag og hold et bestemt antal King of the Hill byer (KotH byer er byer der er/kan bygges højere op end andre og derfor kan have fx 50k point i værdi)
    Ideen med en gamemastered konto syntes jeg var fin, men kunne godt have tænkt mig den måske bare var aktiv et par gange om dagen for at den kunne gøre lidt reel modstand. Som den var sat op i denne runde så kunne man jo bare tage byerne når det passede en. Aka når man havde vundet.
  4. I sidste ende er det kun fantasien der sætter grænsen for hvad man kan sætte som vinderkrav, så længe det selvfølgelig ligger indefor spillets muligheder.
Jeg kunne sikkert komme på mere hvis jeg tænkte mere over det men det er aspekter jeg syntes man skal tænke over. Men ting som at man ikke kan overtage førstebyen kommer nok ikke til at ske. Tror slet ikke det er muligt i dette spil, samt fjernelse af barbarbyer gør kun at det er spillerne der bliver farmet, med mindre man fjerner den mulighed samtidigt med...
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
jeg kan lige tanken om man kan lave en fejl taktik som kan sende ander til sejern

mbt ville hvare en af mulihederne for at man skal angribe smart og ikke bare med magt

vi må finde den løsning der giver enmulihed for alle noget der gør folk bliver og prøver
og siger vider til alle de kender tw er blivet et spil for alle
et taktik spil ikke et muskel spil
 
Top