Rygtebørsen

Bright Star

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Syntes godt nok det er hurtigt i kalder rasta for vindere...

Jeg syntes nu i lyder som en flok kyllinger og tudefjæs... Ja Bright Star, måske har du fået klø inde i midten, men hva så med at komme ud på kanten og give den noget gas så du kan komme til at hævne dig?
Self skal jeg da ud på kanten og lege. Ved du slet ikke hvor få aktive spillere der er tilbage??? Næppe. Og de tæsk jeg får har jeg selv bedt om hehe.

Jeg er da utroligt ked at hvis i ikke forstår at alt dette intet har med hvem vi er eller om vi får tæsk. Vi er totalt ligeglade om vi ryger ud eller ej. Vi har bare set det der sker her i denne verden andre steder og prøver at råbe nogen af jer op. Men kan så osse se på jeres repost´s at i fatter nada og fortsætter i samme rille.

Vi har valgt at bruge vores kræfter i en anden verden med næsten 20.000 spillere frem for denne med lidt over 100 aktive.
 
Senest redigeret:

Reds

I træning
Reaktionsscore
0
Self skal jeg da ud på kanten og lege. Ved du slet ikke hvor få aktive spillere der er tilbage??? Næppe. Og de tæsk jeg får har jeg selv bedt om hehe.

Vi har valgt at bruge vores kræfter i en anden verden med næsten 20.000 spillere frem for denne med lidt over 100 aktive.

ja det er også alt for mange penge og timer vi bruger på en server som er svær at finde underholdningsværdi i ;-)
ikke engang incomming gider man reagere på længere.
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
jeg syntes det er utroligt hvordan i kan få RASTA til at lyde som de slemme drenge...

HELT ÆRLIGT.. RASTA ville ikke have været så stor, hvis der var et par stammer som tog fælles mål på sig, og angreb tidligere. Det med at vi ødelægger spilleglæden for andre, hvad vil i have os gøre? ligge os ned og sige "spring på, dinner is served"?? ingen i noget spils historie, har lagt sig ned, pga. pøblen, om at "vi ødelægger spillet". FFS så tag dog kampen op istedet for. Der er ligesom noget der hedder Taktik, benyt jer af det...
 

Bright Star

Nybegynder
Reaktionsscore
0
jeg syntes det er utroligt hvordan i kan få RASTA til at lyde som de slemme drenge...

HELT ÆRLIGT.. RASTA ville ikke have været så stor, hvis der var et par stammer som tog fælles mål på sig, og angreb tidligere. Det med at vi ødelægger spilleglæden for andre, hvad vil i have os gøre? ligge os ned og sige "spring på, dinner is served"?? ingen i noget spils historie, har lagt sig ned, pga. pøblen, om at "vi ødelægger spillet". FFS så tag dog kampen op istedet for. Der er ligesom noget der hedder Taktik, benyt jer af det...
Et spørgsmål? Synes du selv det er en hamrende god server at poste alle de penge i. Som jeg har beskrevet flere gange tidligere er nøjagtigt det samme set andre steder. F.eks på DKX Travian. Der gjorde de dominerende det til sidst at de af bare kedsomhed delte sig op i flere alliancer/stammer og gik igang igen. Det skabte dog en smule sjov i slutspillet.
Men du kan da ikke komme og fortælle mig at der er spille glæde ved denne server? Stadigvæk er der alt på få aktive spillere. Kan virkeligt ikke se jeg sku poste en masse penge i kedsomhed?
By the way. Jeg angriber da jer med alt jeg har og kan fremskaffe, men jeres respons er dælme ikke noget at skrive hjem om!!!!!!
Alt vi høre fra Rasta er: Det er ikke vore skyld. Vi kan ikke gøre for at vi nok har de bedste spillere samlet. Dem med størst organisatorisk anlæg. Alle i noobs ka bare vælte os. Gabbb hehe.
ALLE ved det kun kræver 2-3 spilllere som kan spillet rigtig godt at styre en verden. Især en verden med så få spillere. Men hvor er det sjove i det???????????
 
Senest redigeret:

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
jo det er surt at poste penge i en kedelig verden.. MEN HVIS MODSTANDEN HAVDE VÆRET BEDRE, så ville denne server jo have været ligesom alle andre, hvor der sker intriger og snu spillestile osv.

vores respons er som den skal være btw. du sender 3 fakes, og jeg responderede med 15... Det er jo ligesom kedeligt, NETOP fordi ingen gider at slå sig sammen, og forsøge at give RASTA kamp...
så det er jo ikke RASTA's skyld at verdenen er kedelig... det er dem som ikke tør at give dem kamp, som gør den kedelig.

men vi burde nok holde os til hvad denne tråd er lavet til - Rygter
 
Senest redigeret:

Prometheus

I træning
Reaktionsscore
2
Et spørgsmål? Synes du selv det er en hamrende god server at poste alle de penge i. Som jeg har beskrevet flere gange tidligere er nøjagtigt det samme set andre steder. F.eks på DKX Travian. Der gjorde de dominerende det til sidst at de af bare kedsomhed delte sig op i flere alliancer/stammer og gik igang igen. Det skabte dog en smule sjov i slutspillet.
Men du kan da ikke komme og fortælle mig at der er spille glæde ved denne server? Stadigvæk er der alt på få aktive spillere. Kan virkeligt ikke se jeg sku poste en masse penge i kedsomhed?
By the way. Jeg angriber da jer med alt jeg har og kan fremskaffe, men jeres respons er dælme ikke noget at skrive hjem om!!!!!!
Alt vi høre fra Rasta er: Det er ikke vore skyld. Vi kan ikke gøre for at vi nok har de bedste spillere samlet. Dem med størst organisatorisk anlæg. Alle i noobs ka bare vælte os. Gabbb hehe.
ALLE ved det kun kræver 2-3 spilllere som kan spillet rigtig godt at styre en verden. Især en verden med så få spillere. Men hvor er det sjove i det???????????

Sjovt.. nok har man set tidligere at "noobs" har kunne vælte Pros.. lige meget hvor dygtig man end er ... så kan man ikke dodge /snipe forever
 

Bright Star

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Det rygtes at Rasta er fuldt ud tilfreds med at tingene kører som de gør og så må det jo bare være iorden:) Sku jeg vædde om næste verden, Så vil det blive endnu nemmere for Rasta at vinde den osse:)))
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
det tror jeg nu ikke.. da man OVERHOVEDET ikke ved hvem der vil komme med på verdenen. Pt. kører der jo både en Classic runde, og V12 stadig, hvor nogle af dem derinde, ikke er i V13 (men nok kommer på V14)

BTW. har RASTA kun vundet V11.. så kan ikke se problemet.
 

Bright Star

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Det rygtes:)

Jeg påpeger hvordan serveren ser ud, ikke andet. Fakta er at folk forlader pladen. Rasta får ingen modstand. Der har aldrig været så få spillere.
Når man nu har de facts og de åbenbart ikke ændrer sig. Skal man så fortsætte i samme dur resten af verdenen, eller måske afprøve nytænkning for at få en smule gang i spillet?
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Måske den nytænkning der skal til er at vi i samlet flok joiner .se verden 23 når den kommer... ja og inviterer nordmændene med...

Det kan da ikke være så svært... der er da ingen der siger at Innogames SKAL lave en fælles server.. det kan vi da selv gøre hvis det absolut SKAL være...

Det er da bare at sende en mail ud til alle spillere på alle servere...
 

Reds

I træning
Reaktionsscore
0
jo det er surt at poste penge i en kedelig verden.. MEN HVIS MODSTANDEN HAVDE VÆRET BEDRE, så ville denne server jo have været ligesom alle andre, hvor der sker intriger og snu spillestile osv.

snu spille stil og intriger, du mener spioner og den slags....nej tak fandeme en sølle måde at spille på.
forbeholdt kujoner og rejekællinger
 

anje

Veteran
Reaktionsscore
3
Måske den nytænkning der skal til er at vi i samlet flok joiner .se verden 23 når den kommer... ja og inviterer nordmændene med...

Det kan da ikke være så svært... der er da ingen der siger at Innogames SKAL lave en fælles server.. det kan vi da selv gøre hvis det absolut SKAL være...

Det er da bare at sende en mail ud til alle spillere på alle servere...

du ved godt at der er mange nordmænd i v13 ikke?
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Som jeg har skrevet andet steds (se http://forum.tribalwars.dk/showthread.php?2856-Hilsen-til-igmi) synes jeg at I har fået skabt jer en god lille verden der kan blive interessant at spille på hvis spillerne ellers gider gøre den interesssant. Selv om verdenen er lille er der en god stor afstand mellem centeret og rimmen, hvilket er godt.

Jeg kan godt huske den gang jeg begyndte at spille startede jeg med en rang som nummer 8000 og et eller andet og jeg havde aldrig drømt om at jeg kunne nå ind i top 50 som jeg gjorde - det virkede som en totalt umulig opgave. Fordelen den gang var at der var så mange spillere og ingen rigtigt kendte spillet, så der var god plads til den driftige og gode spiller i begyndelsen af verdenen.

Verdenen blev dog tæmmelig kedelig da den store fredsbevægelse skyllede ind over verdenen. Mange af de spillere der havde opnået en hvis størrelse holdt op med at slås med hinanden og nøjedes med at banke små spillere der enten var nybegyndere eller bare ikke særligt gode til at spille.

Når jeg opfordrede folk til at begynde at slås indbyrdes fik jeg blandt andre det svar, at det kunne de ikke for det ville blive det rene boldbad. Gu' var det blevet et blodbad, men det ville i det mindste blive et interessant blodbad. I stedet løb verdenen af forskellige årsager ud i sandet hvor folk bare sad og erobrede barbarbyer mens de ventede forgæves på at verdenen skulle stoppe - men det gjorde den ikke da igen forsøgte at vinde verdenen.

Det ser ud til at det er et problem som stadig findes på de danske verdener. Vi må bare erkende at vi kun er 5 mio. danskere og vi aldrig bliver ret mange på de danske verdener. Sidst jeg spillede fik jeg talt mig frem til at der var omkring 100 aktive topspillere fordelt over 4 - 5 verdener. Det var ikke flere end at alle topspillere mere eller mindre kendte alle de andre topspillere.

Det er netop her det går hen og bliver vanskeligt. Når der er så få topspillere vælger de at gruppe sig sammen i en a to stammer, og afholder sig for det meste med at kæmpe mod hinanden - man kan jo ikke kæmpe mod hinanden når man er venner.

Helt ærligt: Hvis man ønsker et interessant spil så laver man et interessant spil ved at kæmpe mod nogen der er jævnbyrdige med en selv. Hvis der er 30 topspillere der er på verden 13 skal de da danne 15 stammer med 2 i hver i stedet for 2 stammer med 15 i hver. Så ville man få nogen interessante blodbad i TW.

Jeg ved at innogames har arbejdet meget for at gøre spillet interessant, men spillet bliver aldrig mere interessant end spillerne selv gør det til - og det er det største problem på de danske (og norske) verdener.

Da der ikke er så mange top spillere skulle det være muligt at snakke sammen og få lavet et rating system, så man kan få nogen interessante kampe igang - men det er spillerne selv der må organisere sig og ikke noget innogame kan gøre for os.
 
Senest redigeret:

Reds

I træning
Reaktionsscore
0
Som jeg har skrevet andet steds (se http://forum.tribalwars.dk/showthread.php?2856-Hilsen-til-igmi) synes jeg at I har fået skabt jer en god lille verden der kan blive interessant at spille på hvis spillerne ellers gider gøre den interesssant. Selv om verdenen er lille er der en god stor afstand mellem centeret og rimmen, hvilket er godt.

Jeg kan godt huske den gang jeg begyndte at spille startede jeg med en rang som nummer 8000 og et eller andet og jeg havde aldrig drømt om at jeg kunne nå ind i top 50 som jeg gjorde - det virkede som en totalt umulig opgave. Fordelen den gang var at der var så mange spillere og ingen rigtigt kendte spillet, så der var god plads til den driftige og gode spiller i begyndelsen af verdenen.

Verdenen blev dog tæmmelig kedelig da den store fredsbevægelse skyllede ind over verdenen. Mange af de spillere der havde opnået en hvis størrelse holdt op med at slås med hinanden og nøjedes med at banke små spillere der enten var nybegyndere eller bare ikke særligt gode til at spille.

Når jeg opfordrede folk til at begynde at slås indbyrdes fik jeg blandt andre det svar, at det kunne de ikke for det ville blive det rene boldbad. Gu' var det blevet et blodbad, men det ville i det mindste blive et interessant blodbad. I stedet løb verdenen af forskellige årsager ud i sandet hvor folk bare sad og erobrede barbarbyer mens de ventede forgæves på at verdenen skulle stoppe - men det gjorde den ikke da igen forsøgte at vinde verdenen.

Det ser ud til at det er et problem som stadig findes på de danske verdener. Vi må bare erkende at vi kun er 5 mio. danskere og vi aldrig bliver ret mange på de danske verdener. Sidst jeg spillede fik jeg talt mig frem til at der var omkring 100 aktive topspillere fordelt over 4 - 5 verdener. Det var ikke flere end at alle topspillere mere eller mindre kendte alle de andre topspillere.

Det er netop her det går hen og bliver vanskeligt. Når der er så få topspillere vælger de at gruppe sig sammen i en a to stammer, og afholder sig for det meste med at kæmpe mod hinanden - man kan jo ikke kæmpe mod hinanden når man er venner.

Helt ærligt: Hvis man ønsker et interessant spil så laver man et interessant spil ved at kæmpe mod nogen der er jævnbyrdige med en selv. Hvis der er 30 topspillere der er på verden 13 skal de da danne 15 stammer med 2 i hver i stedet for 2 stammer med 15 i hver. Så ville man få nogen interessante blodbad i TW.

Jeg ved at innogames har arbejdet meget for at gøre spillet interessant, men spillet bliver aldrig mere interessant end spillerne selv gør det til - og det er det største problem på de danske (og norske) verdener.

Da der ikke er så mange top spillere skulle det være muligt at snakke sammen og få lavet et rating system, så man kan få nogen interessante kampe igang - men det er spillerne selv der må organisere sig og ikke noget innogame kan gøre for os.


Meget enig, beklageligvis lader det ikke til at en forandring ønskes.
Kan erfare at enhver kritik fejes af bordet som klynken, og straks kommer der indlæg hvor ansvar lægges ud på alle andre.
og så længe ingen tager det ansvar sker der ikke ændringer og dk serverne bliver mindre og mindre.
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Reds, tag dig nu sammen og argumenter lidt voksent.
Seriøst ved at blive pres at læse dine kun brok indlæg. Det cool du har en holdning, og brok er fint. Men kun brok hjælper ikke meget.

Opaw, well said ! Er 100% enig.
Tror det vil være svært. For netop som du nævner, folk vil helst ikke angribe hinandens venner.

Men det kræver nogen af de bedre spillere tager initiativ. Jeg prøvede faktisk lidt her på V13. Leavede Rasta og lavede stammen MerC. Men ja, dette failede efter kort tid, netop pga. venner, dårlig samvittighed osv. :p


Men det kræver også at de mindre gode spillere tager initiativ.

Jeg ser RIGTIG mange erfarne spillere på dk, der har spillet TW igennem flere år. Der stadig ikke ved hvad sniping er (eller ikke kan finde ud af det). Så skal man nu heller ikke brokke sig, når man ikke kan bare basic og ikke aktiv opsøger at lære det !


Er dog klart med på at bruge lidt tid/energi på at de næste verdener vil være anderledes.

Der 2 ting.

1. Folk skal lade være med at brokke sig over top stammerne, før man overhovedet prøver at samle stammer sammen til et gangbang.

De verdener hvor det ender i kram/merge, er netop verdener hvor dette (sammenhold mod top stammer) ikke sker. De interresante verdener er NETOP hvor dette sker !
Og det næsten ligemeget hvilket stadie af spillet vi snakker om.

2. De bedre spillere skal sprede sig ud, og ikke være bange for at kæmpe mod hinanden.


Nu siger du Opaw, at det helt op til spillerne og ikke Innogames. Dette synes jeg ikke er helt korrekt. Synes godt Innogames kunne aktivt blande sig.


Ting jeg ser vil hjælpe meget på det:

- Skandinavisk fælles verden
- Spillere aktivt selv tager en del af initiativet, og er lidt mere aktiv på forummet. Forummet er ikke kun til brok og propaganda l0l
- På små verdener som .dk, find ud af noget med max limit på stammer, og noget med man ikke kan leave/joine andre stammer som det behager en.
Små limits på stammer vil forudsagde wings osv., men sjældent man ser gode spillere i wings stammer.
 

anje

Veteran
Reaktionsscore
3
Ting jeg ser vil hjælpe meget på det:

- Skandinavisk fælles verden
- Spillere aktivt selv tager en del af initiativet, og er lidt mere aktiv på forummet. Forummet er ikke kun til brok og propaganda l0l
- På små verdener som .dk, find ud af noget med max limit på stammer, og noget med man ikke kan leave/joine andre stammer som det behager en.
Små limits på stammer vil forudsagde wings osv., men sjældent man ser gode spillere i wings stammer.

jeg ved det med leave/joine er prøvet på en classic engang

en ting jeg har set......kan lige nu ikke huske hvor, men der kunne man kun supporte EGEN stamme, og ikke hjælpe forbund eller iap....det synes jeg personligt kunne være mere interessant, fordi det vil styrke sammenholdet i stammerne....samt gøre valg af medspillere mere interessant, for det vil også gøre det lidt mere uinteresant som det jo ses en del gange, at stamme masse rekrutere, og bare laver et hav af vinger
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
jeg er slet ikke med på v13 men rasta er da kun på toppen forde alle andre ikke kan finde udaf at samarbejde og mener stadig at den verden er så ny at alt er muligt i nu
så op på hesten ok kom vider :)
 

SaKzO

Veteran
Reaktionsscore
0
Rygterne går på at, RASTA er gået i gang nu hehe Desværre sender de en del fakes :p
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Nu siger du Opaw, at det helt op til spillerne og ikke Innogames. Dette synes jeg ikke er helt korrekt. Synes godt Innogames kunne aktivt blande sig.
Jeg har været med næsten fra det tidspunkt hvor TW dk startede, og der er løbet meget vand til stranden siden.
Den gang jeg startede var vi stort set alle sammen grønne - undtagen slegsvigerne og holstenerne, der længe havde spillet på de tyske servere og derfor kendte spillet - Der var også enkelte andre der havde spillet på net. Det betød at der var en del forvirring omkring reglerne i starten og det blev ikke bedre af at der var en administrator, der skrev noget forvirrende omkring reglerne på forum. Det gav anledning til nogen begyndervanskeligheder som har sat scene for TW dk.

Siden da har innogames kommet efter det og i dag kan man ikke være i tvivl om reglerne for de enkelte servere. Det står højt og tydeligt, selv om mange stadig spørger og må ledes hent til det sted, hvor det står.

Desuden er innogames kommet med forskellige initeativer der skulle sætte gang i de danske serverer, men det har ikke givet noget særligt godt resultat.

Jeg brugt en del tid på at udtænke noget som innogame kunne gøre for at gøre små verderer mere interessante, men jeg kan altså ikke finde på noget der er bedre end at spillerne selv gør dem interessante.

Hvis en tilstrækkelig stor gruppe af gode spillere kunne finde ud af at give hinanden håndslag på, at vi vil kæmpe mod hinanden (i rent venskabelighed) og på forhånd har indelt os i stammer der kan gøre det. Så er jeg sikker på at innogames nok skal levere den server vi skal bruge til at spille spillet på. Kommer der så nogen der ikke vil være med på den ide og klumper sig sammen i den elitestamme, vil de andre stammer bare kunne slå sig sammen og banke den elitestamme, så verdenen kommer til at fungere igen.

Med hensyn til den skandinaviske server: Så er det størte problem at de svenske serverer fungere udemærket og at svenskerne derfor ikke har lyst til at være med. Derfor synes jeg at man skal kigge på en norsk/dansk server i stedet for.

Det hjælper bare ikke så meget hvis man kun lægger to ikke fungerende domæner sammen - Der skal ske noget for at bryde den onde spiral - og her har spillerne selv det store ansvar. Jeg tror eksempelvis ikke at vi får slegsvigerne og holstenerne tilbage fra de tyske serverer bare fordi laver et scandinavisk samarbejde.

Hvis denne generelle diskussion af spillernes og innogames ansvar fortsætte burde det nok ske i en anden tråd der ikke ligger inden under verden 13.
 
Top