Rygtebørsen

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Den status der står under dit navn (nybegynder) kigger kun på hvor aktiv du har været på forum (antal indlæg) Det har intet med dine evner som forumbruger eller spiller at gøre. Hvis du har forslag om et andet system og andre syntes der er en god ide, så vil jeg med glæde tage det op i forslagsforaet, samt arbejde for at det kan indføres.
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Hvis man fortsat ønsker indlæg for undertegnede syntes jeg man skal fjerne den latterlige opdeling af medlemskatagorisering (nybegynder mv.) Jeg vil ikke sættes i bås og ved mange andre også afholder sig fra forum netop af denne årsag.
Synes du det er bedre at jeg hedder veteran :laugh:

TW er i dyb krise på grund af den måde som nybegynderer (rigtige nybegynderer) bliver modtaget på. Jeg har brugt rigtigt meget tid de sidste dage på at tale med folk, hvor dk13 var deres første verden. Det lader til at de er kommet til at spille sammen med alle dem vi andre ikke gider spille sammen med fordi de gør - lad os bare sige sære ting - der skader stammen.
Det tager jo modet fuldstændigt fra dem, hvis vi ikke finder en måde at tage os bedre af de nye spillere - og der er jo også gamle spillere der forlader TW for altid, fordi det er så umuligt at være her.

Jeg tror ikke at det i sig selv vil hjælpe at oprette en scandinavisk server - der vil både blive flere at spille med og flere der er komplet umulige at spille sammen med. - Jeg synes dog stadig at det kunne være sjovt med en scadinavisk server.

Den egentlige løsning er at vi finder ud af en måde at tage os bedre af de nye folk der kommer til - og i det hele taget tager os mere af hinanden, så folk ikke forlader TW samfundet i dyb skuffelse.
 

tuborgchefen

Spilentusiast
Reaktionsscore
1
Synes du det er bedre at jeg hedder veteran :laugh:

TW er i dyb krise på grund af den måde som nybegynderer (rigtige nybegynderer) bliver modtaget på. Jeg har brugt rigtigt meget tid de sidste dage på at tale med folk, hvor dk13 var deres første verden. Det lader til at de er kommet til at spille sammen med alle dem vi andre ikke gider spille sammen med fordi de gør - lad os bare sige sære ting - der skader stammen.
Det tager jo modet fuldstændigt fra dem, hvis vi ikke finder en måde at tage os bedre af de nye spillere - og der er jo også gamle spillere der forlader TW for altid, fordi det er så umuligt at være her.

Jeg tror ikke at det i sig selv vil hjælpe at oprette en scandinavisk server - der vil både blive flere at spille med og flere der er komplet umulige at spille sammen med. - Jeg synes dog stadig at det kunne være sjovt med en scadinavisk server.

Den egentlige løsning er at vi finder ud af en måde at tage os bedre af de nye folk der kommer til - og i det hele taget tager os mere af hinanden, så folk ikke forlader TW samfundet i dyb skuffelse.

de kan der være noget om. Dem vi andre ikke gider at spille sammen med de er jo nød til at nøjes med dem der gider og de nye ved jo ikke at dem vi ikke vil spille med er til ulempe for andre så derfor spiller de nye jo med dem. Da jeg begyndte tw var der bedre tag om de nye end der er nu
 

Prometheus

I træning
Reaktionsscore
2
Rygtet fortæller at
Koalitionen imod Rasta, er begyndt at tage beskidt kneb i brug..
nemlig at bruge Deff som off tropper!
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg har set lidt af hvert i TW i årrenes løb, men denne verden er dog den der er blevet spillet mest beskidt af de verdener jeg har oplevet.

Hvor blev den tid af hvor man ikke angreb egne stammemedlemmer, annoncerede opsigelser af iap'er og forbund med en uges varsel på dette forum inden man angreb, og hvor man i det hele taget hjalp hinanden i stammerne.:eek:
 

DeletedUser

Guest
Den egentlige løsning er at vi finder ud af en måde at tage os bedre af de nye folk der kommer til - og i det hele taget tager os mere af hinanden, så folk ikke forlader TW samfundet i dyb skuffelse.

Jeg har tænkt lidt på om man skal prøve en verden, hvor der f.eks. er ti spillere i en stamme, man kan ikke skifte og man bliver placeret i stammen udelukkende ud fra position (som man selvfølgelig ikke selv kan vælge). Altså skal verdenen ved opstart være ren barbarbyer - nogenlunde svarende til antallet af forhåndstilmeldinger - og disse tildeles så spillere, efterhånden som de starter på verdenen. Det forhindrer, at erfarne spillere, som kender de fleste på verdenen, bare finder sammen i samme område og starter en stamme, som med stor sandsynlighed kommer til at spille med om sejren.

Jeg ved godt, at der selvfølgelig vil være stammer, hvor der så ikke er ti spillere i lige med det samme, men nye spillere på verdenen skal selvfølgelig placeres i nærheden af disse stammer, så de kan komme med der.

Ved at sætte spillere sammen uanset om de kender hinanden eller ej, tvinger man de erfarne (eller bare ikke komplette nybegyndere), der måtte være, til at tage hånd om dem, der ikke kender til spillet og derfor har svært ved at følge med.

Det vil i denne forbindelse også være oplagt at få opdateret guide-sektionen på forummet, så den beskriver, hvordan man farmer, hvordan man sender angreb med en fornuftig blanding af tropper, hvad en forsvarsby skal bestå af, begreber inden for TW (f.eks. farming, fakes osv.). Denne sektion skal alle selvfølgelig kunne bidrage til, så den bliver den omfattende og uddybende som overhovedet muligt. Det vil også give de erfarne spillere en udfordring, fordi de nu skal forklare de nye, hvordan de gør ting, som måske bare bliver gjort på autopilot i dag.

Jeg ved, at mit forslag med al sandsynlighed vil møde modstand, især blandt erfarne spillere, som er medlemmer af ovennævnte stammer, men tænk på det på denne måde: Ved i det mindste at prøve mit forslag, kan du meget vel rende ind i en nybegynder, som bliver den næste store spiller på .dk. Vi har alle sammen været nybegyndere, også dem, der i dag hører med til dem, der spiller om sejren server efter server, og derfor er det arrogant at tro, at der ikke findes andre i det ganske land, som kan blive gode til det her spil, hvis de bliver lukket rigtigt ind i det.
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Der er jo flere ting i det - for der har jo også udviklet sig en bestemt taktik som skal tages i anvendelse hvis man vil vinde en dansk server - og der vil de jo være forfriskende at prøve noget nyt.

Som det er nu skal man lave sig en lille elitestamme som er stærk nok til at banke alle andre stammer. Jeg må med skam indrømme at jeg nok i et anfald af eufori over min egen succes har været med til at udvikle denne taktik.

Senere er jeg dog nået frem til at en stamme, der har øje for hele tiden at kunne optage "små" spillere - enten i forbund eller i selve stammen - og hjælpe de små spillere frem vil kunne banke elitestammerne så let som ingen ting, hvis der bare er nok veteraner der vil være med på det.
Med "små" spillere mener jeg enten nybegyndere eller sent startende spillere.

Der har altid være disse elitestammer på TW som har fungeret mere eller mindre godt - og der har altid været spillere der var til større fare for dem selv og deres egen stamme, end for deres fjender - Det kan man ikke lave om på.
Det man kan lave om på, er at til strækkeligt mange af os veteraner skifter taktik og forsøger noget nyt.
 
Top