Rygtebørsen

Madlung

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Rygtet lyder på at I allesammen er blevet snydt !

Spite fra DJÆVEL og Madlung fra MLP, joiner XX snarest. Og omringer jer.
Og ikke mindst The-Cleaner, pas på spyd nukes'ne derude. De nakker jeres buer.

Har beviser.

For helvede Chuuv !!!
Nu sad jeg klar med både cleanere og adler til Denhomie også ødelægger du det hele !?!?!
Han er jo helt stacked nu :( ...... ffs..... jeg bliver fandme her så !!!

:laugh:
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Frustrerende at man er tvunget til at gå amok i barbs. Der en del på top 20 hvor deres adlingshistorie er 80% barbs LOL siger jeg bare.
 

halkjear

I træning
Reaktionsscore
0
Nu har jeg godt nok trukket mig tilbage, og er ved at blive adlet internt, men jeg tilstår gerne at jeg adlede en mængde barbarbyer i mit område, så snart de kom over 1000 point. Dog ikke ligefrem 90%, hvilket er et absurd højt tal, men jeg vil måske skyde på at her til sidst havde jeg adlet i alt måske 40%.
Det gjorde jeg for det første fordi, at der ikke var andre byer af vokse på i mit område, havde simpelthen adlet alle andre spillere, som jeg havde nogenlunde moral imod.
For det andet var det for at lukke mit område, så en fjende ikke pludselig kunne adle en mængde barbarbyer inde imellem mine egne byer. Så har man en klat røde byer, inde imellem ens egne, som pludselig binder en masse defensive tropper hjemme, som ikke kan komme ud som støtte til andre medlemmer.
Enhver by man ikke selv, eller ens stamme, ejer er en potentiel trussel, om det så er en spillerby eller en barbarby, derfor synes jeg det er helt og aldeles okay at adle disse.
 
Senest redigeret:

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Nu har jeg godt nok trukket mig tilbage, og er ved at blive adlet internt, men jeg tilstår gerne at jeg adlede en mængde barbarbyer i mit område, så snart de kom over 1000 point. Dog ikke ligefrem 90%, hvilket er et absurd højt tal, men jeg vil måske skyde på at her til sidst havde jeg adlet i alt måske 40%.
Det gjorde jeg for det første fordi, at der ikke var andre byer af vokse på i mit område, havde simpelthen adlet alle andre spillere, som jeg havde nogenlunde moral imod.
For det andet var det for at lukke mit område, så en fjende ikke pludselig kunne adle en mængde barbarbyer inde imellem mine egne byer. Så har man en klat røde byer, inde imellem ens egne, som pludselig binder en masse defensive tropper hjemme, som ikke kan komme ud som støtte til andre medlemmer.
Enhver by man ikke selv, eller ens stamme, ejer er en potentiel trussel, om det så er en spillerby eller en barbarby, derfor synes jeg det er helt og aldeles okay at adle disse.

forstår ikke hvorfor man er bekymret om fjenden bag linierne, for hvis man gør sit forarbejde godt, så bliver det ikke et problem, pult bb byer ned, så kun miner er tilbage, så kan der hverken laves tropper, mur eller noget som helst sådan lige med det samme hvis en fjende skulle finde på at adle dem, og der har man hurtigt fjernet dem igen.
 

halkjear

I træning
Reaktionsscore
0
Det løser stadig ikke problemet med, hvad man så skal vokse på. Er man en spiller som ligger langt fra "fronten", synes jeg det giver udmærket mening, at adle de byer nede bagved man nu kan, og når spillerne slipper op er der stadig rigeligt med barbarbyer. Hver en by som ligger langt fra fronten, er en by fuld af defensive tropper man kan sende ud, uden at man har de store chancer for, at miste byen de kommer fra.

Og man kan aldrig sikre sig imod, at en fjende skulle adle en by nede imellem ens egne, uanset hvor meget man presser dem. Det kræver blot fire adler, som kan sendes fra deres eget bagland hvor de ikke er presset, og at de timer støtte til at lande lige efter, og bruger pluspoint på muren så snart den er adlet, så de undgår en hurtig "genadling".

Men derudover kommer det sig, at jeg ikke er en af de spillere, som kan farme en million råstoffer dagligt, eller i det hele taget gider. For mig kan de bedre betale sig, at adle barbarbyerne, få minerne op og få råstoffer den vej. I alle de verdener jeg har spillet, er jeg stoppet med at farme, når jeg har haft fuldt udbyggede byer nok.

Men ak ja, blot endnu et eksempel på, at der er mange måde, hvorpå man kan spille dette spil. At du ikke adler barbarbyer er så bare din, og jeg har selv min. Men barbarbyer og adling deraf, er trods alt også en del af spillet, og jeg synes ikke det er rimeligt, at sige det er mere forkert end andet.
Det kræver trods alt stadig en dygtig spiller, at holde på sine byer, uanset hvordan man har erhvervet sig dem. En spiller som simpelthen ikke er dygtig nok til, at tage byer fra andre spiller, men kun kan tage barbarbyer, vil også hurtigt miste dem igen.
 
Senest redigeret:

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Men ak ja, blot endnu et eksempel på, at der er mange måde, hvorpå man kan spille dette spil. At du ikke adler barbarbyer er så bare din, og jeg har selv min. Men barbarbyer og adling deraf, er trods alt også en del af spillet, og jeg synes ikke det er rimeligt, at sige det er mere forkert end andet.
Det kræver trods alt stadig en dygtig spiller, at holde på sine byer, uanset hvordan man har erhvervet sig dem. En spiller som simpelthen ikke er dygtig nok til, at tage byer fra andre spiller, men kun kan tage barbarbyer, vil også hurtigt miste dem igen.



der kan skam være taktik i at adle barb.

f.eks. som du skriver ligger man langt fra fronten, så for at komme til fronten...
det kan også være for at få en safe zone hvis man har alt i front...
det kan være til en kirke for at få den bedre placeret så man kan nøjes med lvl 3 kirker alene.
det kan også være for at styrke fronter hvis man kan se, at der netop der er brug for en stærkere front.
Jeg ser bare ikke grund til det, for at sikre mod at en fjende kommer bag en linie, for uanset hvordan man spiller, er stammen aldrig stærkere end det svageste led, så har du en allieret tæt på dig, som pludseligt opgir at spille, så kan de safe zone pludseligt blive en front i stedet, fordi du må kæmpe med fjenden om de barb byer det pludseligt giver. Bin there done that....

jeg sagde skam ikke, at jeg ikke adler bb byer ;) har da taget 14 i dag, på den hollanske server jeg spiller, netop af taktisk grunde, for at styrke fronterne, efter at have modtaget knap 10k angreb de sidste 14 dage
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Det er jo ikke det at en barbie bliver adlet til fordel for at få en ordenlig kirkedækning som er problemet.
Men når man ser en stamme, der har fri adgang til barbie-jagt, så ser man noget nær altid at alle farme forsvinder og tilbage sidder der spillere, som stadig er lukket inde uden nogen adgang til en fjende...
Så kan I jo ligeså godt spille Sim City.
Lad være med at være kyllinger. Kom til frontlinien.
Det er jo ved frontlinien alt det sjove sker, slag udkæmpes, sniping, backtiming, prøve at narre fjenden til at tro man er på vej i en retning og så nappe 10 byer et andet sted... Eller tage en spiller ud i et hug sammen med sine kammerater i sin stamme.
Det er jo ikke sjovt at bygge, bygge, bygge og atter bygge hvis alt det byggeri ikke ender med at skulle bruges til noget.

Kom nu ind i kampen, barbie-jagt er for tøsedrenge.
 

knights templar

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Det er et meget dårligt eksempel på sim city at skrive dette netop i v20. Jeg tror ikke der har været mere "kamp" i nogen anden verden siden jeg startede med at spille igen i v 15. Der er dog en undtagelse. http://dk.twstats.com/dk20/index.php?page=player&mode=conquers&id=103929&type=&pn=1. Whajen ja. 7/102 byer er spillerbyer eller lignende. Så cirka 95 barbs. Ikke at det er noget nyt, for det gør han bare i hver eneste verden han spiller. Og det skal han så have lov til. Det er svært at se hvad han får ud af det her spil så ja.

Jeg tror og det er bare min egen mening, at det der med man skal ikke adle barbs stammer fra at der er nogen der bare gør det alt for meget. Og så er der diverse stammeledere osv der forbyder det. Jeg synes det i nogle tilfælde er decideret dumt ikke at gøre det. Hvorfor lade to byer stå tomme midt inde i ens center hvis du alligevel har rigeligt med adler? Hvis du står tilbage med 50 adler og lige har mistet alt dit off på en aktion, så ville jeg mene det var en god ide. Så tager det tid at bygge op siger i... Og ja, men hvad er alternativet? Selv hvis det er en 1k barb som du ikke sender råstoffer til fra andre byer, så skal den nok være bygget færdigt på et tidspunkt. Alternativet er at du har mønter til at bygge den adel du nu har brugt på en barb, og på de 2-3 uger det tager at få bygget byen op, bruger du ikke af den adel alligevel.

Her i v 20 har der været mange aktioner fra begge sider hvor det ikke rigtigt har givet byer. At lade vær med at tage barbs på 2,5k points efterfølgende midt i ens center kan jeg ikke se er en god ide. Så kan man catte dem siger i.. Det kan man da. Men det er trods alt utroligt vigtigt at have sine byer tæt på hinanden og ikke mindst tæt på fjenden. Så hvis man kan få 5 byer ekstra lige op ad modstanderen, og man ikke lige har andet at bruge sine adler til, så kan jeg igen ikke se hvorfor man ikke skulle adle dem.

Men ja.. Det er bare min mening. Det er der mange forskellige holdninger til. Det man kan sige er at hvor mange barbs du har adlet afspejler ikke altid din aktivitet i forhold til fjenden. Du kan sagtens have angrebet dem meget, men hvor du bare enten har ofret dine nukes for andre, eller du bare ikke har fået byer ud af det. Efterfølgende adlet nogle barbs. Det har intet med sim city at gøre. Det finder man hurtigere ud af ved at tage et kig på MBA ranglisten. Det illustrerer langt bedre om man spiller sim city eller spiller TW
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
En del af problematikken er at hvis du æder barbs, så æder dine naboer dem også.
Og vupti.. så stopper dit vokseværk ganske brat når der ikke er flere barbs...
Jeg æder ikke barbs, så mit vokseværk stopper først når jeg også har spist dine byer.

Barbie jagerne får ingen kamptræning, jeg har intet andet end kamperfaring.
Så når du og jeg ryger i totterne på hinanden, så vil jeg løbe dig over ende i 9/10 gange pga min erfaring i nærkamp imens du starter forfra på en ny server.. barbie ædende.. uden at være blevet dygtigere til spillet.

Derfor er det også at jeg hævder at vi bør have en verden eller to hvor vi ikke kan adle barbs således at erfaringsniveauet kan stige en smule på serveren..
 

knights templar

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
En del af problematikken er at hvis du æder barbs, så æder dine naboer dem også.
Og vupti.. så stopper dit vokseværk ganske brat når der ikke er flere barbs...
Jeg æder ikke barbs, så mit vokseværk stopper først når jeg også har spist dine byer.

Barbie jagerne får ingen kamptræning, jeg har intet andet end kamperfaring.
Så når du og jeg ryger i totterne på hinanden, så vil jeg løbe dig over ende i 9/10 gange pga min erfaring i nærkamp imens du starter forfra på en ny server.. barbie ædende.. uden at være blevet dygtigere til spillet.

Derfor er det også at jeg hævder at vi bør have en verden eller to hvor vi ikke kan adle barbs således at erfaringsniveauet kan stige en smule på serveren..

Hvad andre tager af barbs har intet at gøre med hvor meget man selv praktiserer det. Der er nogle der bare konsekvent gør det på hver verden, uafhængigt af hvad andre gør. Det er bare at gå nogle statistikker igennem, og så har du beviset på det.

Når det er sagt så ville jeg elske en verden hvor man ikke kan tage barbarbyer. Så det skal være meget velkomment. Hovedproblemet er at andre kan tage barbarbyerne imellem dine egne byer. Så hvis de ikke kan det, så forsvinder incitamentet også til at gøre det helt af sig selv.

Jeg ved ikke om du så kalder mig for en barbiejagter der ingen kamptræning har? For ud fra hvad du skriver så lyder det virkelig sådan. Noget helt andet er at jeg tvivler på du kender ret meget til min erfaring. Jeg spiller på net, og det er der ingen her på DK der ved under hvilket nick det er andet end at par personer. og dem er du i hvert fald ikke iblandt. Så at sige du vil løbe mig over ende 9/10 gange uden at ane hvem jeg er, er måske lige lovlig kæphøjt. Men det glæder jeg mig da til at se.
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Sjovt.. Det siger de sq alle, men fælles for langt de fleste barbie ryttere er at, de spiller defensivt og ender med at tabe fordi de løber tør for "de grå mirakler". Så ja ja, lad os da bare antage at du er undtagelsen der bekræfter reglen, men det ændrer ikke på den taktiske fadæse det er at æde sine farms. Syntes du seriøst at farms imellem dine byer er et problem... jamen så bekræfter du jo bare min teori om at barbie ryttere spiller for defensivt, for spillede du tilstrækeligt offensivt, ja så kvaser du bare modstanden og pulter byen ned til 26 point...
 

mhelth

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Synes det er lidt tankevækkende at whajen bliver brugt som et dårligt eksempel på hvordan man spiller tw, når han har vundet flere verdener end dem som ved hvordan tw skal spilles.
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Et spørgsmål om stil... whajen har ingen.
Nåå jo.. gå på barbie jagt til der ikke er flere små grå mirakler .. :D
 

mhelth

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Tja. Whajen var da en vigtig brik der brugte mange nukes da miss piggy blev nakket. Hvor rygtet siger at knight tepmplar sittede ham. Dem som ligger i baglandet og sender def og nukes mod fronten er efter min mening lige så vigtige som dem der ligger ved fronten og kæmper om hver en by.
 
Top