Det løser stadig ikke problemet med, hvad man så skal vokse på. Er man en spiller som ligger langt fra "fronten", synes jeg det giver udmærket mening, at adle de byer nede bagved man nu kan, og når spillerne slipper op er der stadig rigeligt med barbarbyer. Hver en by som ligger langt fra fronten, er en by fuld af defensive tropper man kan sende ud, uden at man har de store chancer for, at miste byen de kommer fra.
Og man kan aldrig sikre sig imod, at en fjende skulle adle en by nede imellem ens egne, uanset hvor meget man presser dem. Det kræver blot fire adler, som kan sendes fra deres eget bagland hvor de ikke er presset, og at de timer støtte til at lande lige efter, og bruger pluspoint på muren så snart den er adlet, så de undgår en hurtig "genadling".
Men derudover kommer det sig, at jeg ikke er en af de spillere, som kan farme en million råstoffer dagligt, eller i det hele taget gider. For mig kan de bedre betale sig, at adle barbarbyerne, få minerne op og få råstoffer den vej. I alle de verdener jeg har spillet, er jeg stoppet med at farme, når jeg har haft fuldt udbyggede byer nok.
Men ak ja, blot endnu et eksempel på, at der er mange måde, hvorpå man kan spille dette spil. At du ikke adler barbarbyer er så bare din, og jeg har selv min. Men barbarbyer og adling deraf, er trods alt også en del af spillet, og jeg synes ikke det er rimeligt, at sige det er mere forkert end andet.
Det kræver trods alt stadig en dygtig spiller, at holde på sine byer, uanset hvordan man har erhvervet sig dem. En spiller som simpelthen ikke er dygtig nok til, at tage byer fra andre spiller, men kun kan tage barbarbyer, vil også hurtigt miste dem igen.