Server overførsel

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Kære spillere!

I dag vil vi gerne snakke med jer om fremtiden for den danske version af Tribal Wars. Det er helt sikkert ikke en hemmelighed for jer, at verdenerne er blevet mindre befolket med spillere hen over årene. For at afhjælpe denne udvikling har vi arbejdet hårdt på en ny funktion, så vi kan fortsætte med at tilbyde jer Tribal Wars oplevelsen I kender og elsker, men på større verdener og med flere spillere at konkurrere mod.
Til dette har vi udviklet muligheden for at understøtte flere sprog på vores internationale version af Tribal Wars. Fra nu af, vil de internationale verdener på Tribalwars.net give jer mulighed for at fortsætte med at spille med spillere fra hele verdenen, mens jeres spil forbliver på dansk og I fortsat kan få support på dansk.

merge_dk_400px.png


Selvom processen endnu ikke er begyndt, så vil vi gerne informere jer allerede og give jer tid til at stille spørgsmål.

Muligheden for at kopiere jeres konto til den internationale version af Tribal Wars vil være tilgængelig fra den 28. februar 2018 og derefter. Premium køb vil ikke længere være muligt på den danske version fra den dag af.

Denne dato giver jeg mulighed for at starte på vores nye verden en99, som starter den 27. februar. Vi har også en jubilæums verden en100 der kommer snart, med nogle specielle verdensindstillinger!

For at kopiere jeres konto til den internationale version, vil I se en menu på startsiden, som vil guide jer gennem processen. Eneste krav for at kunne kopiere jeres konto er at I har valideret jeres email.

Når I starter processen, så vil systemet forsøge at finde en eksisterende konto med jeres mailadresse på den internationale version. Hvis ingen konto kan findes, så vil I få muligheden for at enten logge ind på en eksisterende konto manuelt eller en ny konto vil blive oprettet til jer. Hvis en ny konto bliver oprettet, så vil den have jeres nuværende kontos brugernavn, flag og premiumpoint. Hvis jeres brugernavn allerede er i brug, så vil I blive bedt om at vælge et andet gratis. Jeres oprindelige konto på det danske marked forbliver uændret og brugbar indtil den sidste verden er lukket.

Hvis I allerede har en konto på den internationale version og systemet ikke finder kontoen via mailadressen automatisk, så giver overførsels funktionen jer mulighed for at logge ind på en anden konto for at sammenflette dem. I begge tilfælde vil jeres premiumpoint og flag blive kopieret over til kontoen på den internationale version. De eksisterende konti vil naturligvis beholde deres nuværende loginoplysninger.

Jeres konto på den internationale version vil automatisk blive sat op til at spillet vises på dansk for jer.

For et bedre overbliv over de spillerdata som vil blive overført:
  • Jeres brugernavn (medmindre allerede i brug)
  • Jeres premiumpoint saldo
  • Jeres flag
  • Den danske brugerflade (lokalisation)
Intet andet vil blive overført, men vil forblive på jeres danske konto og vil blive ved med at kunne tilgåes/bruges så længe de danske verdener er tilgængelige.

Når overførselsprocessen er gennemført (hvilket er næsten øjeblikkeligt) kan I logge ind på den internationale version af Tribal Wars og begynde (eller fortsætte) med at spille der. Som nævnt, jeres konto på den danske version vil blive ved med at kunne bruges og I vil kunne fortsætte med at kunne spille indtil den sidste verden er lukket. Når den sidste verden er slut, vil det stadig være muligt at overfører og kopiere jeres premium saldo over, men ikke jeres flag.

Vi håber, at denne funktion vil kunne give jer en bedre oplevelse og mange flere års sjov med Tribal Wars!



Hvis I har nogle spørgsmål, så konsulter FAQ herunder. Hvis jeres spørgsmål ikke er besvaret der, så lad os det meget gerne vide!

Jeres Tribal Wars Team
 
Senest redigeret:

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Ofte stillede spørgsmål (FAQ)


Hvornår er overførsel mulig? Hvornår stopper det?


Muligheden for overførsel bliver mulig fra den 28. februar. På nuværende tidspunkt kan vi ikke sige hvornår muligheden for at bruge overførsel stopper, men den vil fortsætte med at være tilgængelig i nogen tid efter den sidste danske verden er lukket. Bemærk, at flag kun kan overføres så længe der er en åben dansk verden tilgængelig.


Hvor finder jeg overførselsmuligheden?

Når du er logget ind på den danske hjemmeside, så vil du finde en menu i venstre side, hvor overførsel kan startes fra og med den 28. februar. Værktøjet vil give dig en trin for trin guide til at enten kopiere eller sammenflette din konto til den internationale version.




Hvad er forskellen på at kopiere, overfører eller sammenflette?

Overførslen beskriver funktionens tekniske princip, der gør at spillerdata kan flyttes fra en version til en anden. "Kopi" bruges til at beskrive processen, når en eksisterende dansk konto kopieres over til den internationale version, så der oprettes en nu konto der. En "sammenfletning" (merge) er processen, når spillerdata fra en eksisterende dansk spiller kombineres med spillerdatae på en eksisterende spiller på den internationale version.


Er overførslen gratis?

Ja, naturligvis! Selv hvis dit brugernavn er i brug, så koster processen med at vælge et andet naturligvis ingen premiumpoint. Derudover, når overførslen starter, så beholder du den mængde premiumpoint du har på din nuværende konto, mens saldoen også bliver tilføjet til din nye (eller eksisterende) konto på den internationale version.


Beholder jeg mine flag og premiumpoint efter overførslen?

Ja. Din saldo bliver kopieret (ikke flyttet) over ved overførslen. Hvilket betyder, at du beholder din saldo på dit originale marked og får det samme antal kopieret over til saldoen på din nye/eksisterende konto.


Hvordan kontakter jeg dansk support?

Hvis dit spil er på dansk, så vil du automatisk blive sendt videre til dansk support, hvis du vælger en kontakt mulighed inde i spillet. Hvis du logger ind fra support hjemmesiden, så kan du stadig vælge sproget på siden.


Hvad sker der med det danske forum og Facebook-siden?

Det danske forum og Facebook siden vil fortsætte med at eksistere, selv efter den sidste danske verden er lukket. Registreringsprocessen på forum understøtter nu sprogvalg, så det sikres at danske spillere kan fortsætte med at registrere sig på det danske forum.


Hvordan kan jeg fortsætte med at spille med mine venner/stamme?

Du kan naturligvis fortsætte med at spille på de(n) nuværende åbne verden(er). Da vennelisten ikke kopieres over, så anbefaler vi at du sender din ven en besked på den danske version for at finde ud af om han/hun spiller på den internationale version med samme brugernavn.


Skal jeg vælge et nyt kodeord og/eller mailadresse?

Nej. Selv når du beslutter at manuelt sammenflette to konti (registreret til to forskellige mailadresser) forbliver logininformationerne de samme for begge konti.


Understøtter mobil-appen at spille på den internationale version på dansk?

Ja. For at benytte overførselsmuligheden, vil spillere på mobil app modtage en rapport med et link og har muligheden for at starte overførslen fra indstillingermenuen. Efter overførsel af kontoen vil brugerfladen blive lokaliseret på dansk, når der startes på den internationale version.


Er det muligt at ændre mit sprog?

Ændring af dit sprog er muligt, men kun til sprog der på nuværende tidspunkt er understøttet på markedet. Listen over understøttede sprog kan findes i spilreglerne. For at anmode om at dit sprog bliver ændret, opret en support ticket. Bemærk, at hvis du ændrer dit sprog til et andet end engelsk, så vil dine supportanmodninger blive håndteret af support teamet for det respektive sprog.

Har du sammenflettet din danske konto med en eksisterende konto på den internationale server, så vil dit sprog være engelsk. Ønsker du at ændre dette til dansk, så skal du blot oprette en support ticket og bede om at få det ændret til dansk.


Er det muligt at kopiere en konto flere gange?

Nej. Når en konto overførsel er blevet gennemført, så markeres kontoen og kan ikke overføres igen eller (for konti på den internationale version) kan ikke sammenflettes med en anden konto fra en anden sprogversion mere.


Vil jeg kunne fortsætte med at tale dansk på den internationale version?

Med dansk som et understøttet sprog, så kan du naturligvis snakke med andre danske spillere på dansk og kontakte support på dansk. Men hovedsproget der kommunikeres med andre (ikke-danske) spillere på markedet fortsætter med at være engelsk.

For at gøre det lidt nemmere at organisere stammer og finde stammemedlemmer, så ar vi implementeret en "sprogvalg"-funktion for stamme, som giver dem mulighed for at vise hvilket sprog der tales internt. Bemærk, at sprogene understøttet af spillet (som angivet i spilreglerne) er forskellige fra dem der kan bruges internt.




Hvis jeg bruger kontorepræsentant-funktionen, hvilket sprog vil så blive vist for sitteren?

Sitteren vil altid se spillet på sit respektive sprog, uanset hvilket brugerflade sprog den sittede konto bruger.


Noget er i stykker/virker ikke!

Lad os det meget gerne vide! Da dette er den første gang vi bruger denne funktion, så kan det naturligvis ske, på trods omfattende test, at noget går i stykker eller der opstår problemer. Hvis du finder et problem eller endda bare har et forslag til hvordan noget kan forbedres, så tøv ikke med at kontakte os!



Sker sammenfletningen automatisk med kontoen med samme mail?

Hvis en konto har samme mail, så vil sammenfletningen ske med den konto. Så hvis du ønsker at sammenflette din danske konto med en anden konto end den, så er det nødvendigt at ændre mailen på kontoen inden du begynder overførslen.


Hvis jeg ejer mere end én konto, kan de så alle overføres?

Ja. Du gentager bare processen fra menuen på forsiden med den/de andre konti.
Vær opmærksom på, at hvis der allerede er en konto på den internationale server med samme mail som den der er tilknyttet din danske konto, så bliver disse to konti automatisk sammenflettet.
Husk, at det ikke er tilladt at have mere end én konto pr. verden, så sikker dig, du ikke starter på samme verden med flere konti efter overførslen.
 
Senest redigeret:

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Jeg har en konto på .net, men jeg husker det som at den blev lavet inden jeg fik vrøvl med min gamle email adr, og lavede en ny.
Kan jeg overføre min konto herfra til min .net konto, selvom de ikke har samme email adrresse?
Og kan det lade sig gøre sselvom der findes en anden konto på .net med min nuværende email konto?
Kort fortalt, kan jeg selv få lov at vælge hvilken konto mine point og flag kan overføres til?
 

flemminge

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg spiller på den norske under andet navn ligeledes på dansk server med et andet navn vil disse kontoer kunne samles eller skal jeg samle hver navn under de navne
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
@Don Funk
Jeg vil være helt sikker på at give dig korrekt svar, så jeg har sendt det videre. Jeg giver besked her, så snart der er svar :)

@flemminge
Det er KUN muligt at benytte denne funktion fra .dk til .net indtil videre og der er ingen beslutning taget om hvorvidt det vil blive muligt fra .no.
Men selv hvis det bliver muligt, så kan kun én konto sammenflettes med én anden konto. Så du vil ikke kunne sammenflette fx A med B og derefter C med B.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
@Don Funk
Hvis en konto har samme mail, så vil sammenfletningen ske med den konto. Så hvis du ønsker at sammenflette din .dk konto med en anden konto end den, så er det nødvendigt at ændre mailen på kontoen inden du begynder overførslen :)


Jeg har modtaget en support ticket med et spørgsmål, som jeg også gerne vil besvare herinde, i tilfælde af der er andre der sidder og er i tvivl :)


Vil der komme flere danske verdener, så vi kan vælge at blive her?


Der vil ikke blive åbnet flere verdener på .dk.
De verdener vi har lige nu, vil fortsætte til de er afsluttet. Men DK34, Casual 4 og den nuværende runde på Classic er de sidste I har mulighed for at spille her.

Husk, når den sidste danske verden er lukket, så kan flag ikke længere flyttes med over på den internationale server. Brug derfor funktionen inden, hvis I har flag I gerne vil beholde :)
 
Senest redigeret:

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Det er da ikke ligefrem brugervenligt.
Vi har brugt mange penge på mange forskellige konti her på .dk
Jeg alene har 3 store konti og en lille hvor jeg har brug kontanter på at købe flag til kontoen.
Det er værdier som jeg naturligvis gerne vil have med mig..
Hvis jeg da ellers kan huske de mail adresser jeg har brugt.. det er jo efterhånden nogle år siden.
Jeg er naturligvis interesseret i at få alle flagene med videre over på .net
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Det er naturligvis nødvendigt, at du stadig har adgang til dine konti, for at du overfører dem til .net.
Du velkommen til at skrive til mig via en support ticket med de informationer du kan huske, så skal jeg forsøge hjælpe dig med at få adgang til dem.

Du kan ikke sammenflette dem alle ind i én konto, men du ville heller ikke kunne flytte dine flag mellem dine konti her og samle dem, så der er intet ændret.
Jeg er ved at undersøge, om du kan flytte mere end én konto (om kontoen automatisk starter på en99 eller data blot overføres) og giver besked her, når der er svar :)
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
@Don Funk
Du kan sagtens overfører mere end én konto. Dermed kan du også få alle dine flag og premiumpoint med dig.
Vær opmærksom på mailadresserne i forbindelse med evt. sammenfletning og at du ikke kommer til at oprette flere konti på samme verden efter overførslen er gennemført :)
 

Devastator

Spilentusiast
Reaktionsscore
2
Muligheden for at kopiere jeres konto til den internationale version af Tribal Wars vil være tilgængelig fra den 28. februar 2018 og derefter. Premium køb vil ikke længere være muligt på den danske version fra den dag af.

Betyder det så også, at mine premium funktioner på Casual4 forsvinder fra 1.marts?
For jeg magter ærligt talt ikke at holde styr på mine mange byer uden KM...
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Hvis du har premiumfunktioner aktiveret eller har premiumpoint på din konto, så vil intet af dette blive afbrudt eller forsvinde.
Du vil dog ikke kunne købe flere premiumpoint på .dk efter 28. februar og vil dermed kun kunne forlænge evt. premiumfordele, hvis du allerede har premiumpoint på kontoen.

Husk, at premiumPOINT bliver kopieret over til den internationale server, hvis du laver en overførsel af din konto, men ikke funktioner. Derfor kan det bedst betale sig, at have nok point til at sikre du kan forlænge premiumfunktionerne hvis du ønsker at gøre dette, men ikke at forlænge dem før efter du har overført din konto ;)
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Server overførsel blev tilgængeligt i eftermiddags og alle bør nu kunne finde muligheden, enten via forsiden eller via indstillinger-menuen i spillet :)
Hvis I oplever problemer eller har spørgsmål, så skriv meget gerne her eller til support!
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
OBS!

Har du sammenflettet din danske konto med en eksisterende konto på den internationale server, så vil dit sprog være engelsk. Ønsker du at ændre dette til dansk, så skal du blot oprette en support ticket og bede om at få det ændret til dansk.
 

Snoevl

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Hvis jeg gerne vil spille v34 færdig, men samtidig have overført mine flag til .net, hvordan gør jeg så det?
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Din flag bliver kopieret over, ikke overført, så du vil have dem både her og på .net, hvis du bruger funktionen :)
 

Snoevl

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Hold da kæft en farce, det her..

Jeg mergede min konto, men fik ikke alle de flag med, der var sat i forskellige byer, så jeg oprettede naturligvis en ticket til support. I samme ombæring bad jeg dem ændre min konto til dansk, så jeg kunne (forhåbentlig) snakke med dig, som jeg efterhånden har liiidt kendskab til.

Ikke nok med der nu er gået 3 dage og en time uden der er sket en hujende fis. Ikke engang mit sprog er ændret, ej heller har de fået fixet, jeg får ALLE mine flag med fra .dk.

SUN, vi vil ikke på .net - de kan jo ikke finde ud af en dyt derinde.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Når du er ændret til dansk, så stilles du direkte til dansk support i fremtiden. Så efter det, ikke mere kontakt til .net-support ;)
Jeg har fundet din ticket og overtager den :)
 
Top