Strategien på V9

omega surpreme

I træning
Reaktionsscore
0
Hej danske Tribal Wars spillere



Det ser ud til at den danske verden 9 er ved at være overstået, og endda i rekordfart.

Stammen HYGGE har samlet alle 12 hemmeligheder, og vil vinder serveren 48 timer herefter.


Nu skal det ikke være en hemmelighed, at jeg har stået for planlægningen af denne sammenslutning, og derfor mener jeg det er på sin plads at komme med lidt kritik, selvkritik og generelle kommentarer.


Verden 9 startede op i sin tid, og relativt hurtigt herefter var verdenen delt op i to fløje. LAZY lavede en søsterstamme, forbund med TAD, mens ES lavede en aftale med T.H.. OTTO og HT-DK. Alt i alt stod denne magtfordeling meget lige.


Da LAZY valgte at optage Tobias2008 i stammen, brød LAZY de aftaler der var lavet mellem de to stammer. ES kæmpede på dette tidspunkt mod en anden stamme og havde IAP med LAZY. LAZY valgte alligevel at optage Tobias2008 som flygtning (tak Dekani), og derfor erklærede ES krig på LAZY.


Efter Tobias2008 var mere eller mindre nedkæmpet, vælger han at stoppe, og det kan man have sin egen mening om! Men krigen mellem koalitionen ES, OTTO og T.H. forsætter mod forbundne LAZY! og LAZY? (og TAD).


Så begynder hemmelighederne at dukke op, og vi udnævner personer der holder vagt om natten, for at sikre at vi er de første til at tage hemmelighederen. Det er jo en af sejsmulighederne i denne verden, så selvfølgelig skal man være opmærksom på dette. De første 24 hemmeligheder kommer temmelig hurtig, og det lykkes for os at samle en del (5/12). Dette inkluderer 2 hemmeligheder som spilleren Saxtorff tager, som ligger klart i den nordlige halvdel.

Krigen fortsætter mellem de to fløje, og det lykkes ES at tage mellem 15 og 20 byer fra LAZY ved hver aktion, mens det er småt med modangreb.

Denhomie og Goodguy er de eneste spillere der har forsøgt sig med adler.


LAZY forsøger sig med en ny strategi, og begynder at sende cleanere med kats mod os, primært mig, hvilket dog heller ikke resulterer i særlig meget, ud over jeg fik meget dygtige spillere til at hjælpe når ikke selv var online.


Herefter snakkede jeg med Denhomie, som sagde at han nu havde opgivet at tage byer fra os, og derfor starter med at adle barbar byer. Jeg snakker også med Mhelth omkring hvem vi mener der vinder V9. Mhelth var af den overbevisning at LAZY ville vinde, fordi de ville bruge tålmodighed for at at vinde. De gamle spillere vil sidde og trække tiden ud, indtil spillere stopper, og kan vinde på den måde.


På dette tidspunkt besluttede jeg mig for at samle hemmelighederne. Hvis en strategi kan være at trække spillet ud i en evighed, så kan en strategi lige så vel være at samle hemmelighederne og afslutte serveren hurtigt.


For at dette kunne lykkes, så snakkede jeg med ledere i HT-DK, T.H. og OTTO, om ideen om at samle hemmelighederne. Vi var alligevel en koalitition der arbejdede sammen, og havde tænkt os at vinde sammen.

På dette tidspunkt har vi samlet 11/12 hemmeligheder, og LO, der lige havde erklæret os krig, fordi de kan se vi står meget stærkt (alt respekt for det) står med den sidste hemmelighed. Vi sender en ordentlig røvfuld cleanere, men rammer mod stackede byer, og vidste at dette ville komme til at tage temmelig lang tid, især når vi var i krig mod LO, LAZY og Pe. Derfor måtte jeg skaffe tid, til at fokusere på at nedkæmpe alle LO's byer, for at få fjernet den enorme mængde deff de havde samlet.


Jeg kom frem til at den nemmeste måde at gøre dette på, var at splitte forholdet mellem LAZY og Pe, da de allerede ikke var glade for hinanden. Jeg tilbød LAZY en IAP, for at de kunne Pe ud. Kunne jo ikke rigtig fortælle dem, at jeg behøvede en IAP for at samle hemmelighederne og afslutte serveren. Dette holdt jeg for mig selv.

LAZY går med på ideen og erklærer Pe krig, og vi arbejder videre mod LO, som i mellemtiden er gået sammen med DIS; og har skaffet endnu mere deff. Derfor laver jeg en aftale med LAZY om at de ikke må deffe LO, da det ville sænke os.

Så sker det der ikke må ske. OTTO vælger at tage de gamle Pe (nu -A-) spillere ind, og modarbejdet vores plan om at samle hemmelighederne. Planen var at LAZY skulle være beskæftiget et godt stykke tid, så vi havde fred. Samtidig vælger OTTO at fortælle -A- medlemmerne omkring vores plan, og vi vurderer derfor at vi ikke kan stole på OTTO i denne sag, da det skulle være yderst hemmeligt. Derfor manglede vi nu yderligere en hemmelighed, som vi skulle skaffe inden.

Derfor vælger jeg at trække tiden med LAZY, og fortæller dem at vi også angriber OTTO (ES, T.H. HT-DK), hvilket jo heller ikke var forkert. Dog ikke med de motiver som LAZY regnede med, men igen svært at fortælle at vi samler hemmelighederne.

Mens LAZY går i krig mod OTTO, så snigløber vi OTTO og tager den sidste hemmelighed fra dem. En smule ufint, men OTTO var i denne forbindelse ikke til at stole på, og havde gået bag om ryggen på os, og fortalt -A- omkring vores hemmelige plan.


V samler så hemmelighederne og gør klar til at oprette en ny stamme, hvor alle dem der har kæmpet side om side om hemmelighederne samler sig i en stamme. Det ville alle andre også have gjort i et forbund. Uanset om det hedder LAZY! & LAZY?, OTTO1, OTTO2 & OTTO3 eller T.H., ES, HT-DK.
Det er jo det V9 drejer sig om. Hemmelighederne er lavet for at samle dem, ikke for at stå og samle støv.


Jeg overtaler ledelsen i LAZY til at acceptere en IAP med den nye stamme (uden de ved hvem der er medlemmer endnu), og giver en frist på 14 dages opsigelsestid. Hvis jeg skulle forhandle sådan en aftale, så havde jeg nok spurgt hvem der skulle være i stammen inden.

Herefter samler vi alle medlemmer i stammen klokken 21.00 (en enkelt blev forsinket), og timeren begynder at tælle ned. Og så kommer der ellers drama fra alle sider

LAZY beskylder os for ikke at overholde aftaler, hvilket ikke er helt rigtig. Vi har overholdt alle aftaler. Vi fortalte bare ikke vi skulle samle hemmelighederne.

Dekani går amok på forum over det ene og det andet, men han var for længe siden bekendt med vores plan. Han havde alle muligheder for at få deffet de hemmeligheder vi ikke havde. Der blev INTET gjort, selvom han var bekendt med vores plan. Derfor synes jeg det er lidt tåbelig at brokke sig over det bagefter.


Som jeg ser det

Hvis man havde holdt øje med hemmelighederne og hvor vi adlede, så ville ingen kunne have undgået at se hvad der skete.

LAZY ville kede os ihjel på V9, og ser ikke det at samle hemmelighederne som hverken værre eller bedre end den strategi. Vi har hver vores strategi, og den der vinder må jo være den bedste.

INNOGames har intet gjort forkert i denne sag. 2 x 12 hemmeligheder har været en helt perfekt størrelse til denne server. LAZY har sovet i timen, og er taget med bukserne nede. De havde alle muligheder for at nedkæmpe Saxtorff i nordvest, og tage det sæt hemmeligheder han havde. Han har ikke modtaget et eneste angreb fra LAZY, og har kunnet bygge deff siden starten.

Lederne i LAZY (incl. Dekani) havde simpelthen ikke læst reglerne ordentligt, og se at man kunne vinde med at samle hemmelighederne på 48 timer. Det står ellers på hjemmesiden. Hvis de var så meget imod at nogen vandt på denne måde, så kunne de nemt have samlet 2 af den samme hemmelighed, have deffet OTTO eller LO der lå inde med de hemmeligheder vi manglede. Men dette skete aldrig. Derfor er det selvforskyldt


I stedet for at give os skylder for at stoppe en server ved at samle hemmelighederne, synes jeg lige så godt man kan kritisere de andre stammer for ikke at have fokus på reglerne, hemmelighederne og forsøge at erobre dem. Det har været for nemt, fordi de ikke har fulgt med i spillet.


Og lad være med at sige at alle hemmelighederne var samlet i syd, for er ikke rigtig. LAZY kunne have erobret dem hos Saxtorff for længe siden hvis de ville.

Lad være med at sige vi er usle, bare fordi vinder på hemmeligheder. De er en del af V9 regelsættet, og derfor en hel legal måde at vinde på

Lad være med at sige vi ikke kæmpede for at få hemmelighederne. Det har kostet ufattelige mængder off at skaffe de hemmeligheder

Lad være med at sige det er supporternes eller INNOGames skyld. Det er spillerene der har sovet i times skyld, blandet med vores strategi




Jeg synes det har været en helt fantastisk fornøjelse at spille med/mod jer alle sammen. Og i stedet for at diskutere hvordan næste hemmelighedsverden skal være, så tænk I stedet på hvad I kan gøre bedre for at samme situation ikke opstår igen. Jeg mener at regelsættet med hemmeligheder har været helt perfekt.


Personligt ville jeg hellere have en verden, hvor man f.eks. ikke kan skifte stamme. Ikke kan deffe udenfor stammerne. Ikke kan lave diplomati. Så får man en kamp med hold på hver side, og alt det hemmelige defferi er forsvundet, og en egentlig pro spiller vil have muligheder for at vise deres værd.
Dette ville dog ikke være en fordel for en dansk server, da der desværre ikke er pro spillere nok til det.



Der findes 3 forskellige slags TW spillere efter min mening

1. Den krigeriske der vil vil angribe konstant og vinde på erobringer
2. Den sociale, der mest er her for hyggens skyld
3. Den taktiske, der vil søge diplomati, taktiske angreb osv.

Jeg indrømmer gerne jeg er den taktiske spiller. Jeg spillet ikke spillet for at nedkæmpe alt og alle. Jeg spiller for at vinde. Hvis strategien for at vinde er bedre ved at samle hemmeligheder end at kæmpe i årevis, så gør jeg det.



Hav en fantastisk god sommer


Svarer hellere end gerne på kritik, så længe det ikke bliver personligt :)
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Hmm du har vidst "glemt" at pointere at grunden til vi optog Tobias var fordi vi fik afvide i ville rekrutere op mod 3 af vores fjender midt i vores område på trods af IAP... Men hvem tæller HOST :rolleyes:

Tlk. med en næsten rigtig sejr
 
Senest redigeret:

Summit

I træning
Reaktionsscore
0
Tak for en omgang selvros, Omega.

Håber du sender en personlig undskyldning til de ca. 50 spillere, der har kæmpet side om side med jer om at vinde V9, men som nu får en lang næse, da du har bestemt, hvem der skal være med i den vindende stamme og hvem måneders arbejde skal have været forgæves for. Det bliver spændende at se, hvem der får de sidste 8 pladser i HYGGE.
 

omega surpreme

I træning
Reaktionsscore
0
Tak for en omgang selvros, Omega.

Håber du sender en personlig undskyldning til de ca. 50 spillere, der har kæmpet side om side med jer om at vinde V9, men som nu får en lang næse, da du har bestemt, hvem der skal være med i den vindende stamme og hvem måneders arbejde skal have været forgæves for. Det bliver spændende at se, hvem der får de sidste 8 pladser i HYGGE.

Selv tak :)

Og folk var informeret omkring dette allerede. Så tvivler på der kommer nogen bagefter og brokker sig. Og måske til forskel for mange andre, så arbejder vi ikke for vi selv skal vinde, men for fællesskabet.

Ved godt I er trætte af det, men kom da men rigtig konstruktiv kritiki stedet for at snakke om noget du ikke ved noget om
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Gjorde jeg lige for dig ;)

Men ser du problemet i at jeg havde den viden var jo at ingen gad tage det seriøst.. Jeg skrev til Flyver at ledelsen i Lazy var snæversynet og sku regne det ud.. Hell vi spredte sågar rygter på forum om det for at få folk til at indse de sku kigge den anden vej..Men ingen lyttede jo..
Og ja jeg ku ha deffet .. men med hvad?? vi blev jo bombet i smadder fra alle sider..

http://forum.tribalwars.dk/showthread.php?t=2271&page=19
Vil ikke røbe hvem den spiller er, men var mig der smed ham på opgaven med det rygte..Så sig ikke at vi ik prøvede og stoppe det
 

omega surpreme

I træning
Reaktionsscore
0
Gjorde jeg lige for dig ;)

Men ser du problemet i at jeg havde den viden var jo at ingen gad tage det seriøst.. Jeg skrev til Flyver at ledelsen i Lazy var snæversynet og sku regne det ud.. Hell vi spredte sågar rygter på forum om det for at få folk til at indse de sku kigge den anden vej..Men ingen lyttede jo..
Og ja jeg ku ha deffet .. men med hvad?? vi blev jo bombet i smadder fra alle sider..

Dette er nyt for mig. Hvis du har arbejdet for at undgå dette, så er der respekt herfra. Ville jeg også selv have gjort
 

gt nielsen

I træning
Reaktionsscore
0
sikke du kan med ord ;)

Den med at ALLE jeres medlemmer var informeret passer ikke - vi snakker også sammen med nogen af dem i din ally

og ellers omkring kritik, så sig til når du har tid til at modtage den - kan den blive personlig, ja da
hvorfor spørger du - fordi måden du vælger at spille på ikke kan kommenteres uden den bliver lidt personlig


og denne tager jeg sq lidt personlig
"Krigen fortsætter mellem de to fløje, og det lykkes ES at tage mellem 15 og 20 byer fra LAZY ved hver aktion, mens det er småt med modangreb."
for det passer fandme ikke

/Den ene af julemændende
 

omega surpreme

I træning
Reaktionsscore
0
og denne tager jeg sq lidt personlig
"Krigen fortsætter mellem de to fløje, og det lykkes ES at tage mellem 15 og 20 byer fra LAZY ved hver aktion, mens det er småt med modangreb."
for det passer fandme ikke

/Den ene af julemændende

I stand corrected. Jeg snakkede om de nordlige aktioner. Beklager. Sankt Nikolaus har givet god modstand i syd
 
Senest redigeret:

Flyverskjul

Elite medlem
Reaktionsscore
2
...

Havde nok valgt at nedkæmpe fjenden på den gode gamle måde/overtage hele verden... men sådan er vi jo så forskellige.

V9 gik der osse for meget kramme i, på begge sider. alla Darvin v8...Folk der går sammen og så ødelægger resten af verden, Det er Hygge.

Håbet på flere kampe stammerne imellem, men hva den strategiske vej var da meget sjovere ik.


Nå, Godt kæmpet HT-DK, ES & OTTO... Eller tjaa.
 

omega surpreme

I træning
Reaktionsscore
0
...

Havde nok valgt at nedkæmpe fjenden på den gode gamle måde/overtage hele verden... men sådan er vi jo så forskellige.

V9 gik der osse for meget kramme i, på begge sider. alla Darvin v8...Folk der går sammen og så ødelægger resten af verden, Det er Hygge.

Håbet på flere kampe stammerne imellem, men hva den strategiske vej var da meget sjovere ik.


Nå, Godt kæmpet HT-DK, ES & OTTO... Eller tjaa.

Det var jo bare ikke det V9 lagde op til.

Jeg kender desværre ikke V8, så ved ikke hvem der er med i Darwin. Vi startede vores V7 hold op, og fandt nye venner undervejs.

Jeg synes også der har været meget krammeri, men det gælder begge sider

Og tak, og selv tak. Selvom du boede temmelig langt væk denne gang.
 

Miss DK

I træning
Reaktionsscore
0
Tak for en omgang selvros, Omega.

Håber du sender en personlig undskyldning til de ca. 50 spillere, der har kæmpet side om side med jer om at vinde V9, men som nu får en lang næse, da du har bestemt, hvem der skal være med i den vindende stamme og hvem måneders arbejde skal have været forgæves for. Det bliver spændende at se, hvem der får de sidste 8 pladser i HYGGE.

Vi trenger da ik flere spillere i Hygge?
Koalisjonen mellem stammene tæller mere end personlig å vinde.
Det vigtigste for os, er at denne siden af krigen vinder v9, og det ser vi ud til å ha lykkes med :)

Kæmper gerne imod jer på en anden verden, hvor man må kæmpe til sidste by også :)
 

Smadremanden

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Jeg vil gerne ønske tillykke ;-) der er faktisk flere der kan få et med på vejen.

1. Tillykke til Hygge, HT, ES og OTTO(måske, om ikke andet for at give flest grin)

2. Tillykke til Omega for at have held med at føre så mange bag om lyset

3. Tillykke, ja fakisk et KÆMPE tillykke til ledelsen i LAZY, aldrig er nogen blevet taget med bukserne så langt nede, og aldrig har en ledelse været mere naiv ;-)

Det har været en fornøjelse at spille med/imod de fleste af jer ;-)
 
Senest redigeret:

capper2650

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg vil gerne ønske tillykke ;-) der er faktisk flere der kan få et med på vejen.

1. Tillykke til Hygge, HT, ES og OTTO(måske, om ikke andet for at give flest grin)

2. Tillykke til Omega for at have held med at føre så mange bag om lyset

3. Tillykke, ja fakisk et KÆMPE tillykke til ledelsen i LAZY, aldrig er nogen blevet taget med bukserne så langt nede, og aldrig har en ledelse været mere naiv ;-)

Det har været en fornøjelse at spille med/imod de fleste af jer ;-)


bukker og siger lige over :tw_noble:
 

gt nielsen

I træning
Reaktionsscore
0
3. Tillykke, ja fakisk et KÆMPE tillykke til ledelsen i LAZY, aldrig er nogen blevet taget med bukserne så langt nede, og aldrig har en ledelse været mere naiv ;-)


Var du selv med til at starte da du sammen med de andre smuttede til pE ;)

Hele denne verden er bygget på spin og løgne - ikke meget sjov i det
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Var du selv med til at starte da du sammen med de andre smuttede til pE ;)

Hele denne verden er bygget på spin og løgne - ikke meget sjov i det
Såå fordi Smadre ikke ku enes med sin ledelse og joinede en anden stamme, så Lazy ledelsen så rødt at de fuldstændig blev blinde overfor at en anden stamme var ved at tage sejren..Det du siger eller???
 

Summit

I træning
Reaktionsscore
0
Såå fordi Smadre ikke ku enes med sin ledelse og joinede en anden stamme, så Lazy ledelsen så rødt at de fuldstændig blev blinde overfor at en anden stamme var ved at tage sejren..Det du siger eller???

Det vi siger er, at hvis..

... Dekani havde passet sin ledelse og sin Doli Capax konto i Lazy i stedet for bare at skride og senere komme tilbage med en ny stamme og starte sit spin ..

... alle Lazy spillere havde sendt def, som det hører sig til i en stamme med godt sammenhold og som Smadremanden i øvrigt gjorde mere end rigeligt (ros), var ledelsen aldrig blevet så massiv i sine krav om samme..

... eP ikke havde opsagt IAP med TAD, men i stedet sendt nogle brugbare beviser for det forræderi, som blev påstået begået..

.. havde vi ikke stået i den situation, at der ikke var ret mange valg i forhold til tilbuddet om IAP med koalitionen. Der truede en krig med alle tænkelige fronter og vi stod slet ikke bedre efter at -A- havde trukket def og lagde op til stridigheder på grund af ÉN dobbeltadlet by. Vi gik ind i IAP forhandlinger velvidende, at der ikke blev spillet med åbne kort.

Hvis det er nogen trøst, havde resultatet været det samme - blot om et par uger. Med størstedelen af hemmelighederne i den anden ende af kortet var der alligevel ikke nogen chance for at Lazy kunne adle dem uden at skulle udrydde hovedparten af ES, HT-DK og OTTO først.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Jeg har endnu en :D

.. Aldrig havde startet med at spille TW.

ROFL xD
Man kan jo ikke bruge 25 forskellige undskyldninger om fortiden til at retfærdiggøre man var for naiv/snæversynet til at se hva der lå lige foran næsen på en.. Jeg sendte jer beskeder om det via Flyver, jeg startede rygter på off. forum osv. osv.
Man skal virkelig være forblindet i et par billige byer for ik at ha ku se det ^^
 

omega surpreme

I træning
Reaktionsscore
0
Men det skal jo så lige siges, at til flere LAZY spilleres undskyldning, så var ledelsen i LAZY jo liiiiidt sløv i det.

Baulerss forsøgte at arrangere noget, men der skete aldrig noget

Denhomie forsøgte for nylig at planlægge noget, men igen kom der aldrig mere fra ledelsen i LAZY

http://i.imgur.com/ocumI.png
z30Kk.png


Jeg havde snakket med andre om at flytte 1 hemmelighed, for at stoppe timeren, men helt ærligt. At I ikke engang gider forsøge at tage hemmelighederne, eller gad arrangere gode aktioner mod os, gør at det fortjener I altså ikke.

MJdiv.png



Jeg brænder ligesom så mange andre for tribal wars, og vil også gerne have et godt dansk aktivt TW samfund. Og jeg ved at spillerne i LAZY og i LAZYs ledelse er rigtig gode spillere. Men hvis vi skal respektere deres spillestil med at trække ting i langdrag, så mener jeg det er på din plads at de respekterer vores spillestil.

Kan godt være vi ikke er enige, og det er vi stemt ikke, men lad os nu udvikle dette spil sammen. Tage flere gode kampe i fremtiden, og lære at vores fejl.

Jeg mener det er op til os mest aktive medlemmers opgave, at skabe mere interesse for dette spil. Dette gøres ikke ved at trække ting i langdrag, adle mindre spillere, eller at vinde efter 5 måneder.

Jeg mener dog at fejlen ligger på LAZYs side, at det lykkes så nemt, og for vores side at bruge reglerne der er i spillet for at vinde.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Passer ikke helt.. Jeg kæmper til det sidste.. Men ik mod hemmelighederne, istedet mod den ledelse der ikke ku ligge brik 1 og 2 sammen xD
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Du gør det jo heller ikke nemt med den hoverende tone der er i det første indlæg, men jeg skal da forsøge at give et ord eller 2 med, der forhåbentligt ikke kan støde selv de mest nærtagende.

En ting vil jeg sige er at strategien fungerede jo som du så stolt praler med, men jeg ved ikke om jeg er imponeret over folk der stjæler slik fra børn. Forstå mig ret. Det kræver ikke ret meget at vinde over nogen der ikke ved eller forstår vinderbetingelserne og jeg syntes at det er utroligt at der kun er en som det er gået op for hvad de var :eek: Helt ærligt så er det her nederlag noget så grusomt selvforskyldt som noget bliver. Havde man villet undgå denne slags så må man starte med at erkende at der altid er nogen der i ens egen optik er umoralske, nedrige, kedelige eller uetiske. Man kunne nemt have sikret sig imod dette ved at sørge for at man var den eneste stamme der kontrollerede 2 eller 4 unikke hemmeligheder. Derefter kan man trække verdenen i lige så meget langdrag, som man lyster. Jeg må indrømme at jeg så hemmelighederne som noget der skulle undgå sidst nævnte. Altså al den pyller om at verdener tager for længe at lukke. Selvfølgelig åbner hemmeligheder op for at man kan lukke en verden med V9 setup efter kun 2 måneder. Jeg tvivler på at dette var noget man forudså. Måske mest at alt fordi man ikke troede at der var nogen der syntes det var sjovt at skulle ligge navn til en server der ikke har åbne verdener mere end halvdelen af tiden. Bare fordi vi mangler format i Danmark så tvivler jeg på vi kommer til at åbne mere end de ca 3 verdener om året vi allerede gør.

Et eller andet syntes jeg det er en skam det ender på denne måde. Den ene side tuder over de ikke forstod indstillingerne og den anden side hovere over sejren. Kan vel kun være fordi vi både har dårlige tabere og dårlige vindere. Ironisk er V9 den første verden i længe som jeg til dels ærgrer mig over ikke at være en del af. Ikke på grund af afslutningen, men på grund af det for en gangs skyld aktive diplomati. Hvor der rent faktisk var IAP'er og forbund der skiftede. Eller der var i hvert fald nogen der benyttede sig af det. Jeg syntes derfor også det er så forfærdeligt ærgeligt at man bare giver op og ligger sig ned. At nogle skulle bruge en IAP for at samle sig i en vinder alliance for at lukke verdenen ville jeg have betragtet som brud på IAP. Mere eller mindre uanset hvordan den var skrevet. Helt ærligt er man udsat for ufine tricks så er der vel ingen grund til at spille kostbar og sige vi nægter at gøre det der skal til for at stoppe dette show.

I sidste ende er alt jo som det plejer i lille dk. Vi ved det allerede og vi nægter alle at det er vores skyld, selvom om vi alle ved at vi kunne have gjort mere for at ændre på tingenes tilstand. Vi har altid haft en tendens til at de "store" eller "gode" ender med at samle sig, når de føler det bliver for ærgeligt at miste det der har taget måneder at opbygge. Ja selv en verden som classic runde 1 med låste alliancer formåede de gode vel egentlig at samle sig i en stamme. De vidste bare at de måtte gøre det fra starten. Jeg kan virkeligt ikke forstå at der skal låste stammer til med tilfældige medlemmer hvor man ikke kan angribe egne medlemmer og man ikke kan støtte uden for stammen til for at vi kan hanke op i os selv og bare have det sjovt.

Min konklusion er uanset hvad der bliver skrevet: I bærer alle en del af ansvaret for dette! alt andet er enten ynkeligt eller selvophøjende.


Til aller sidst vil jeg da gerne se nogle tiltag fra hr. Bilka der viser at han pludselig har interesse for at mange flere skal spille TW, at han mener de mest aktive skal promovere dette. Det lyder alt sammen meget godt, men et skridt på vejen ville vel være at man var med til at sørge for at fx wikien blev det værktøj som nye spillere har brug for når de skal slå ting op. Den skulle jo gerne være et pålideligt opslagsværk der kan hjælpe spillerne når nogen forvirrer dem. Senest vist ved det indlæg som support måtte lave mht hvad der ligger under ledernes ansvar.
 
Top