Til nybegynder/øvede. 1 måde at nå top 20 på :)

Alex89

Senior medlem
Reaktionsscore
0
Hej alle :)

Jeg keder mig endnu en gang på en hyggelig angrebsnat og laver derfor noget hyggelæsning til alle andre der keder sig lige så meget :)

God fornøjelse og håber at dig der læser, kan bruge det til noget :)

Der er visse ting man skal sørge for, hvis man vil nå top 20.

· Økonomi
· Plus konto
· Infrastruktur
· En relativ god/sikker stamme
· Aktivitet
· Strategisk syn
· Mod
· Takt og tone
· Frihed
· Evnen til at tilpasse sig
· Brug TW stats og angrebsplanlæggeren
· Viljestyrke


Vi går godt igennem de ovennævnte punkter og forklarer hvorfor de er vigtige og derefter tager vi trin for trin, hvordan man gør, så det hele passer sammen :)

Økonomi:

Økonomi er på alle tider i spillet den vigtigste del af spillet. En stærk økonomi har altid og vil altid være drivkraften i alle lande og nationer, hvad end om det er et teokratisk, diktaturisk eller demokratisk styre. Det samme gælder TW. Hvis din økonomi ikke er stærk, vil det forsinke din udvikling her i spillet.

Plus konto:

Uden den er det for tidskrævende at passe 400 byer og du vil tabe pusten bare af at gå dem igennem.

Infrastruktur:

Infrastrukturen handler om hvilke grupper du laver til dine byer og hvad du døber dem. (Kræver plus konto!)
Jo bedre grupperne er, jo hurtigere kan du gå igennem dem.
Det typiske er: |Forsvar|Angreb|Adelsmænd|Kirke| og så ”forsvar byg”, samt ”angreb byg”.
Alene de 6 grupper hjælper allerede dig til at komme hurtigt igennem de byer der har behov for det og det hjælper dig til hurtigere at kunne finde råstoffer i de byer der allerede er færdige. Det hjælper dig også til at kunne støbe guldmønter, selv når du er hårdt presset.

En relativ god/sikker stamme:

Den første stamme man joiner behøver ikke at være stor eller have mange skilled spiller.
Det du bør, fokusere på, er stammens fjender, forbunds og IAP’er. En stamme med mange fjender, vil kunne blive din død, men en stamme med mange forbunds og IAP’er vil gå i vejen for din udvikling ret hurtigt. Så vælg stamme med omhu og flyt omgående, hvis et af de to ovennævnte scenarioer er tilfældet.

Aktivitet:

Den store dræber for mange spillere, er at de mister tiden til at spille TW. Dette kan imødekommes ved en fornuftigt gruppefordeling og bynavne. Man kan også lave dual-konto, hvis man ellers ikke har noget imod at dele :)

Strategisk syn:

At tage alle situationer ud fra et strategisk synspunkt er en vigtig del af at nå langt.
Det omhandler hvilke byer du tager, hvem du er i stamme med, hvem fra den stamme (eller andre) du samarbejder med, angrebsstrategier og angrebstekniker. Der er så meget at skrive her, men at tage ting fra et strategisk synspunkt er noget der er inde over alle nedenstående trin, for at nå top 20.

Mod:

Mod handler om ikke at være bange for din fjende. Man når ikke langt hvis man holder sine cleanere tilbage eller ikke vil bruge dem på større fjender. Hvis man gør sådan ender det med at de store fjender angriber en først og det dur ikke. Hvis du skal tabe, så slå først!

Takt og tone:

Kan ikke helt huske ordsproget, men mener at det er noget i stil med ”du kommer længere hvis du spørger pænt”. Det er det samme i TW. Ingen vil sende dig opbakning 2 gange, hvis du f.eks. ikke sagde tak efter første gang. Takt og tone handler også om at skrive modent og kunne argumentere for sin sag i ordentlig tone, så folk kan se at du ikke er tabt på gulvet som lille.
Folk bryder sig ikke om en bølle der skriver grimt, men respektere mere en der kan skrive pænt, ordentligt og virkelig tale for sin sag.

Frihed:

Frihed fra din stamme og stammens leder er en vigtig nøgle til at blive stor. Selvfølgelig skal man hjælpe sine stammekammerater så meget som muligt, men den holder ikke hvis du gang på gang bliver beordret til at smide dine cleanere mod en fjende hvor du ikke en gang selv adler byen.
Så sig fra hvis din leder totalt stopper dit spil ved at give dig sådan nogle ordre.

Evnen til at tilpasse sig:

Her der snakker vi om at angribe fjenden. Der findes mange ”standard taktikker” som man kan gøre brug af. Mange kan godt lide at ramme lige efter natbonussen ophører og det er også et godt tidspunkt, da de fleste ikke har tid om morgen til TW, men en bedre standard taktik er at få sendt sine angreb, mens at fjenden ikke er på. Det ville typisk være om natten eller om formiddagen og det giver dig muligheden for at sende fake adelstoge, hvilket du ikke kan overfor en erfaren spiller der er online. Men faktum er at ikke alle spillere er ens. Man er nødt til at udnytte de muligheder man til tider får. F.eks. hvis man har haft et vellykket angreb på en spiller, hvor man scorede nogle gode byer, så udnyt det at spilleren ved at du mener buisness! Fake de byer du IKKE vil tage for at få ham til at flytte sit forsvar væk fra de/den byer/by som du faktisk går efter. Det sparer dine cleanere og hjælper din øknomi, samt den tid du slipper for at bruge på at genopbygge dine tropper.
Derudover er det altid godt at gå efter at adle byen med ”første kirke” lige inden du cleaner nogen af de andre byer. :)

Brug TW stats og angrebsplanlæggeren:

TW stats kan fortælle dig næsten alt! Det kan fortælle dig hvor aktiv din fjende er, hvor hans kirkebyer højst sandsynligt ligger og den kan fortælle dig om fjenden er en aggressiv eller defensiv spiller, så lær at bruge det. Angrebsplanlægger hjælper dig til at kunne koordinere din angreb og giver dig de nøjagtige afsendingstidspunkter! Den kan også hjælpe dig med at forsvare dine byer, når du f.eks. skal snippe adelstoge eller når du vil regne ud hvad tid du skal sende dine angrebstropper for at ramme fjendens i det sekund de kommer hjem efter at have ramt dig!

Viljestyrke:

Ja.. Udover alt det der står indtil videre, så er viljestyrke også en af nøglerne til at komme langt.
Alle kan lære det her spil og alle kan nå top 20, hvis bare man vil :)

Her kommer det så trin for trin, hvordan du når top 20.

Trin 1.

Når du lige er startet op på en server, så start med at fokusere på dine råstofproduktioner.
Efter et par dage, begynder du at tjene tilstrækkeligt til at kunne bygge ”kasserne” hvor du der fra laver ca. 100 spyd. Dem bruger du til at angribe barbarbyer for at tage deres råstoffer. (Vær opmærksom på at hvis du kun sender10 spyd, er der en god chance for at 1 dør, så hvis der er paladin så send ham med).
Dit næste fokus skal så være stald. Det handler om at få tilpas let kavaleri (LK) til at kunne farme de omkringliggende byer. Når du opnår det antal LK du skal bruge, (ca. 150) så fokuser igen på dine råstofproduktioner indtil at du har en stabil indkomst udover det du farmer. Derefter begynder du at fokusere på at få flere LK samt øksetropper og rambukke.

Når du når de 500 points er det en god ide at kigge dig om efter en god stamme.

Trin 2.

Når din hær nu begynder at have en god fordeling mellem LK, økser og rams, så kig på dit kort og find de nærmeste aktive spillere. (Spillere med over 400 points). Dem bør du så angribe med alle de offensive tropper du har. Angrib dem flere gange om dagen og ødelæg deres muligheder og lyst for at spille, så de bliver til barbarbyer. På den måde får du ryddet DIT område, i stedet for at de får ryddet deres!

Trin 3.

Når du nu er klar til at lave adler, så vælg din første by med omhu! Hvis der stadig er aktive spillere i området, så start med dem! Hvis der ikke er og du har allieret indenfor en adelsrejse på 1-2 timer, så søg ud mod udkanten af kortet. Find dig et sted hvor du frit kan tage mange byer inden du løber ind i en af dine allierede. Sørg for at få holdt dine nye naboer nede, så de aldrig bliver en trussel.

Trin 4.

Du begynder nu at kunne tage flere byer og der bør du fra start af, at fokusere på at tage de byer der ligger tættest på. Hold dine byer så samlet som muligt og tag aldrig byer længere væk medmindre at det er muligt for dig at udvide i det område med minimum 25 byer.
Jo flere byer du har samlet jo færre forsvarsbyer behøver du at lave for at beskytte dit område.
Jo flere angrebsbyer du har, jo flere byer kan du tømme til dine adler og jo flere naboer kan du holde nede så de stopper.

Trin 5.

Når du har de 10 byer, så giv dig god tid. Byg tropperne helt op og sørg for at have godt med angrebsbyer. Når dine byer står færdig og intet skal købes, så tag dig nogle dage til at støbe guldmønter, så du kan få et par adelstoge. Det er altid bedst at kunne tage alle modstanderens byer på én gang, så eliminere du muligheden for at han/hun angriber igen og der bliver ikke én by stående tilbage som så bliver fyldt op med forsvarstropper inden du kommer igen.

Trin 6.

By nummer 50 er taget og her begynder du at have brug for en god infrastruktur og nogle gode vaner. Hvis du f.eks. skal angribe en by for en stammekammerat og byen ligger langt væk, så prøv at lade din angrebsby stå et par dage inden du sender den og undgå at bruge råstofferne, for når du så sender og hvis cleaneren så dør, så har du allerede sparet op til at kunne sætte den i gang igen.
Det er vigtigt at holde troppeproduktionen i gang i dine byer, når de er tomme, så de kan komme i brug igen hurtigst muligt. Selve opsparingen til at kunne sætte en tabt cleaner i gang, er til for at du ikke skal belaste dine andre byer ved at tømme dem for råstoffer for at supplere byen der skal bygge tropperne op igen.

Trin 7.

100 byer og top 20 bør være nået. Hvis ikke, så har der manglet aktivitet (;

_______________________________________________________________________________________________________


Det har taget lidt tid at skrive det her, så mangler et par dele/tips til hvad man kan gøre med f.eks. angrebsstrategier og gruppefordlingen, men orker sku ikke mere ^^

Hvis der er ønsker om at få de sidste detaljer med, må man skrive dette og så skal jeg nok lave en opfølgning næste gang jeg keder mig :)

Tråden er oprindeligt ikke beregnet til debat hvilket jeg håber i respektere, men konstruktiv kritik modtages gerne :)

- Og har IKKE rettet for stavefejl! :)

Mvh. Alex
 

kenned

Senior medlem
Reaktionsscore
0
hold da fest en ringe guide.. den kan support vist godt slette inden der er nogen der brænder nallerne på den ^^
 

tjance

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Hej alle :)


Mod:

Mod handler om ikke at være bange for din fjende. Man når ikke langt hvis man holder sine cleanere tilbage eller ikke vil bruge dem på større fjender. Hvis man gør sådan ender det med at de store fjender angriber en først og det dur ikke. Hvis du skal tabe, så slå først!

Udemærket begyndertips :)

Hmm meeeeen mon ikke der skulle stå Hvis du skal vinde, så slå først :confused:
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Det er da en meget god guide :D..
Tror godt jeg kan få brug for den på et tidspunkt :).
 

R.I.P.

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Hmm meeeeen mon ikke der skulle stå Hvis du skal vinde, så slå først :confused:

At slå først er jo alt afgørende for en krig/ en kamp imellem 2 spiller, for hvis du rammer rigtigt, så vil han/hun ikke have en chance for at angribe dig, kun forsvar sig imod dig.
 

Alex89

Senior medlem
Reaktionsscore
0
hold da fest en ringe guide.. den kan support vist godt slette inden der er nogen der brænder nallerne på den ^^

Rolig nu darling :) Du får jo privat tutoring nu på V5 ;)

- Hvad angår selve guiden, kan jeg sgu ikke huske hvad der står ^^ Men har virket for mig alle 3 gange :)
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Ja der må jeg gi dig ret min ven, se bare dekani på v5, så kan hvem som helst jo nå top 20 :p - han har nok læst din quide ;)

Jo tak, jeg lever endnu og faktisk din stamme jeg kan takke for at værre i Top 20 pt. i har vist jer at værre helt fine adlingsmål :p

Btw. nu ska du da vidst ikke tale med de angreb du sendte på mig for lidt siden, de var jo pinlige, min sværeste beslutning var om jeg gad og blokere angrebene eller om jeg sku snipe de dårlige trains du sendte, syns så det var synd dine cleans sku rende forgæves så de døde jo istedetfor :eek:
 

kenned

Senior medlem
Reaktionsscore
0
enig, jeg slackede efter jeg kørte dig over første gang da jeg tog byer fra dig.. det var så nemt så det blev sjusket anden gang :D
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Kaldes at fange en i dårlig onlinetid, er ikke ensbetydene med at du er så heldig og gøre det 2 gange i træk, derfor slacker gode spillere aldrig, jeg slacker ikke med et train om jeg så angriber en der kun har 1 by ;)

Desuden var der en forskel, første gang kørte du mig ikke over, første gang var i 24 spillere mod mig, anden gang var det en fair 2 vs. 1 kamp, Dig og JustMe vs. Mig :p
-----------------------------------------------------------

Ska lige nævnes at jeg har respekt for Asterix, kan godt værre han tabte mod mig også, men han er den eneste fra QT, der faktisk har taget en 1 vs. 1 kamp med mig, så en stor hånd herfra :)
 
Senest redigeret:

kenned

Senior medlem
Reaktionsscore
0
jamen du har jo ret som sædvanlig deka :D

måske sui taktikken er bedre mod dig hihihi
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Egentlig ikke.. taktikken med at angribe mig om natten imens jeg sov var fin nok, men den fungerede kun optimalt fordi jeg havde mine tropper ude som støtte hos f.eks. Rauserne, nu har jeg ingen og støtte andre end mig selv, så det vil blive en dyr omgang :cool:

Desuden er det nu langt sjovere og værre mere online når i er så mange mod mig, så vil blive svært at overraske :p
Men absolut ikke umuligt, i har jo den fordel at halvdelen af jer kører dual konto (Syns det er et latterligt koncept) men jeg derimod er alene og skal jo sove på et eller andet tidspunkt :)

Eller snakker du om den nye taktik med at tage alle bb byer rundt om mine byer? den syns jeg er lidt pinlig og et tegn på svaghed, men jer om det :p
 
Senest redigeret:

kenned

Senior medlem
Reaktionsscore
0
sjældent har jeg set en mand komme med så mange guldkorn på så kort tid.. du er kongen over TW deka :)
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
LOLz, god respons der, altid dejligt og vide man trykker på de knapper hvor du ved jeg har ret, så du vender den om til sarkasme istedet :cool:
 
Top