Verden 22

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
:wave: VERDEN 22 :wave:



Kære spillere

Det er igen blevet tid til at åbne dørene til en ny verden!
Startskudet går torsdag d. 5. februar og I kan allerede nu forregistrere jer til den, så I er klar.

De fleste af indstillingerne kan I finde HER! Men der er et par, der ikke er med der og et par vi gerne vil uddybe lidt.

  • Angreb mod stammemedlemmer vil ikke være muligt. Tropper sendt i angreb mod andre i stammen vil kun komme på besøg.
  • Support udenfor stammen vil ikke være muligt. I vil kun kunne sende support til medlemmer af jeres egen stamme.
  • Barbar landsbyer vil vokse til 1500 point. Spiller landsbyer der bliver til barbare, som er over 1500 point, vil lige så stille forfalde til de er på ca. 1500 point.
  • Stammegrænsen vil blive på 5 spillere. En del gav udtryk for det var et ønske at få meget små stammer og det bliver der på denne verden. Det vil ikke blive standard.
  • Vinderkravet er dominans, men der er kun krav om at nå 70 % af spiller landsbyerne, da stammerne er så små som de er og verdenen vil blive for langtrukken, hvis det var højere. Ønske om endgame (½ af møntpriser m.m.) vil blive overvejet når der er en dominans på 60 % eller mere.
  • Landsbyer efter spillere der vælger at genstarte vil blive slettet af systemet efter kort tid.

Der var bl.a. også et ønske om ingen adling af barbar landsbyer. Det blev diskuteret med spillets Lead Community Manager. Indstillingen har været aktiveret på et par almindelige verdener før, men det var "langt fra en succes" og den vil derfor ikke blive aktiveret på almindelige verdener.

Vi har forsøgt, at få så mange af de ønsker til indstillinger I har nævnt med, men der var nogle vi ikke kunne/måtte opfylde. Vi håber, at I får det sjovt på Verden 22, også selvom ikke alle indstillingerne er lige dem I havde håbet på.

Hvis I har spørgsmål til indstillingerne, eller vil kommentere herpå, så skriv dem meget gerne her i tråden :)

HELD & LYKKE

Jeres TribalWars.dk team
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
F@ck hvor nederen...
Alt så totalt nice ud...
Lige indtil at man ikke have balls nok til at smide et forbud imod barbar rytteri op.
Nu vil vi igen se Bobby "lede" en barbar rytter stamme, hvor dens medlemmer ikke lærer at slås men bare spiller "Sim City" i et år.

Der var bl.a. også et ønske om ingen adling af barbar landsbyer. Det blev diskuteret med spillets Lead Community Manager. Indstillingen har været aktiveret på et par almindelige verdener før, men det var "langt fra en succes" og den vil derfor ikke blive aktiveret på almindelige verdener.

Kære SUN.
Når du siger det ikke var en succes, betyder det så at inno games ikke tjente penge nok på serveren?
Eller betyder det at noobs ikke kunne spille på serveren?
Kunne det tænkes at de nye spillere som startede på de servere, faktisk lærte spillet at kende?
Forstår I da ikke at man ved at tvinge barbar-adlerne til at have kronede dage på alle servere, så lærer de nada og ender igen og igen på slagtebænken indtil de forlader spillet i vrede over at de ikke kan vinde ved at adle barbarer.
Du kan hilse dem fra Tyskland og sige fra mig at de pisser i bukserne for at holde sig varme, og det virker jo kun indtil det bliver rigtig koldt... altså indtil .dk lukker og slukker pga. manglende spillere.
Det er en ommer.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Det betyder, at et meget lille minimum kunne lide verderne, at de fleste af de andre bare smuttede fra verdenen og dermed intet lærte af det og det dermed endte med nogle meget kedelige verdener, som ingen gad.
Når ingen gider en verden og ikke spiller der, så vil det rigtigt nok også betyde en ringe indtægt, så det er naturligvis ikke i InnoGames interesse at lave verdener med indstillinger som er totalt nederen.
Og specielt her på .dk, hvor der i forvejen ikke er overvældende mange spillere på en verden, kan vi ikke åbne verdener bare for at måske lære 2-3 spillere at det er BAD at gå efter Barbie.

Jeg skal gerne sende din hilsen videre. Dem fra Tyskland er vilde med feedback :)
 

Arctic

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Kunne denne verden dog ikke have ventet med at komme til mindst v19 eller 20 var afsluttet? Synes der er alt for mange verdener til alt for få spillere, hvis folk hele tiden får en ny verden de kan starte i, så gider de ikke at kæmpe for den verden de er på.
Det sker hver gang der kommer en ny, så tror folk det bliver meget bedre der og bruger deres tid der også bliver de gamle verdener endnu mere kedlige med kun meget få aktive spillere.

Synes i skal overveje at lade der gå længere mellem verdenerne, tror helt sikkert det vil få de "gamle" verdener til at have mere liv. V20 er 180 dage gammel og allerede nu kommer der ingen nye spillere fordi v21 er der og nu kommer v22 så.

:confused:
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
Support udenfor stammen vil ikke være muligt. I vil kun kunne sende support til medlemmer af jeres egen stamme.
er det sådan at det er sat op sådan at folk ikke vil kunne modtage deff eks de første 2 dage efter stamme skift ?

vilke plus funksjoner er med sliper vi for halvvering af bygetid og forhøjet rås og den slags ting :)

bot koder kan den ikke sættes op så det kun er tal

hvor hurtig må adler sendes vil bestem ikke skade at det hed 50milsek eller laver
 

garyf

Nybegynder
Reaktionsscore
2
Kunne denne verden dog ikke have ventet med at komme til mindst v19 eller 20 var afsluttet? Synes der er alt for mange verdener til alt for få spillere, hvis folk hele tiden får en ny verden de kan starte i, så gider de ikke at kæmpe for den verden de er på.
Det sker hver gang der kommer en ny, så tror folk det bliver meget bedre der og bruger deres tid der også bliver de gamle verdener endnu mere kedlige med kun meget få aktive spillere.

Synes i skal overveje at lade der gå længere mellem verdenerne, tror helt sikkert det vil få de "gamle" verdener til at have mere liv. V20 er 180 dage gammel og allerede nu kommer der ingen nye spillere fordi v21 er der og nu kommer v22 så.

:confused:

Nej men hvem gider kæmpe i v20
Den er jo nærmest afsluttet med kuppet
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Synes i skal overveje at lade der gå længere mellem verdenerne, tror helt sikkert det vil få de "gamle" verdener til at have mere liv. V20 er 180 dage gammel og allerede nu kommer der ingen nye spillere fordi v21 er der og nu kommer v22 så.

:confused:

Det er InnoGames der beslutter hvornår en ny verden skal åbnes. De tager en masse ting med i deres overvejelser, bl.a. hvor længe der maks må gå for at vi ikke mister spillere der fx. føler de ikke kan følge med på de nuværense osv.
Jeg kan nævne din bekymring for dem, men jeg tror desværre ikke der er planer om at ændre på måden det er nu.

Support udenfor stammen vil ikke være muligt. I vil kun kunne sende support til medlemmer af jeres egen stamme.
er det sådan at det er sat op sådan at folk ikke vil kunne modtage deff eks de første 2 dage efter stamme skift ?

vilke plus funksjoner er med sliper vi for halvvering af bygetid og forhøjet rås og den slags ting :)

bot koder kan den ikke sættes op så det kun er tal

hvor hurtig må adler sendes vil bestem ikke skade at det hed 50milsek eller laver

Nej, der er ingen minimumstid for hvor længe man skal være medlem før der kan sendes support.

Det er de samme plusfunktioner, som der er aktiveret på DK21. Der er desværre ingen chance for at få lov til at "glemme" at aktivere en eller flere af dem ;)

Bot-koden kan muligvis godt ændres til kun at være med tal, hvis der er en god begrundelse for at ikke bruge bogstaver i dem. Hvorfor vil du helst være fri for bogstaverne? :)

Der er et automatisk mellemrum mellem angreb på 500 ms. Der er en hel del spillere der har ønsket et større gap og det kommer der på denne verden. Dog har vi valgt ikke at lave det så langt, som det bl.a. blev ønsket her på forum, nemlig et sekund mellem hver, da vi følte det blev lige i overkanten.
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
bot koder er svæt læselige på min skærm når det både er tal og bogstaver dog har jeg ingen problemer når det kun er tal
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
hmm..det er ikke et problem jeg har hørt om før, men jeg vil høre om vi kan nå at ændre indstillingerne til botkoden inden verdenen åbner :)
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
Nej, der er ingen minimumstid for hvor længe man skal være medlem før der kan sendes support.

dam så er jeg bange for at vi kommer til at opleve en masse hoppen rundt mellem stammerne :(
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Med kun 5 pladser i hver stamme, så vil der være en del rokeringer nødvendige, hvis der skal blive megen hoppen rundt.
Faktisk vil jeg tro, at indstillingen der forhindre angreb imod egen stamme vil være skyld i en del flere hop (ud af stammer). Men jeg kan tage fejl.. ;)
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Med kun 5 pladser i hver stamme, så vil der være en del rokeringer nødvendige, hvis der skal blive megen hoppen rundt.
Faktisk vil jeg tro, at indstillingen der forhindre angreb imod egen stamme vil være skyld i en del flere hop (ud af stammer). Men jeg kan tage fejl.. ;)

Du insinuerer altså at der vil være en hel del der går "rogue" på V22 ?
For ellers giver det jo ingen mening ;) ... men det vil såment også blive interessant om det skulle ske.
Jeg har stor respekt for de spillere der har integritet og mandsmod nok til at holde fast på at spillet skal spilles ordenligt og ikke være en semi-version af sim city, så det hilser jeg nu velkommen :)

Hullet imellem adlerne blev foreslået fordi eliten jo snildt snipper et tog på 0,3 sekund (eller det gør jeg da), så ved at åbne op for at de mindre øvede fik et større hul til at forputte deres styrker ind imellem adlerne, så ville kampen imellem de bedste og de mindre gode blive mere lige. 0,5 Sekund imellem hver adel er fint nok, og må anses for at være en fin træning til senere verdener. Det er jo dybest set meningen at folk skal få mod på at lære alle spillets facetter og ikke blive afskrækket for at prøve i frygt for at ligne en ***** når det går galt, hvilket det jo næsten ikke kan med en så stor afstand imellem adlerne.

Hvad angår bot-beskyttelse, så er jeg af den holdning at det er fint med både tal og bogstaver.
Den eneste grund jeg ser til at man begrænser det til tal er at så behøver man ikke bevæge sin hånd 20 centimeter hen til tasterne..
Dovenskaben længe leve :p
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
du skiver der er ønsker om dit og dat af en masse folk ??????? hvor
for jeg kan kun finde de samme 10-15 pasoner der skiver her inde


endnu en domæne server tjaa folk hader dem og med det antal vi er på de danske server er 70% lige så godt som 90%
serverne er døde når en stamme har 40% men lære man ikke af de første fejl må man jo prøve igen

skal den havde en mulihed for ikke bare ande som alle ander skal stammerne lukkes og moralen gøres så store skal angribe store
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Jeg hører på dem, som deler deres mening og som argumentere for dem på en saglig og fornuftig måde, og som har idéer til indstillingerne, som er mulige :)

Og The-Cleaner, jeg mener helt sikkert, at jeg HAR sagt, at lukkede stammer IKKE vil blive brugt på almindelige verdener (eneste undtagelse KAN være i endgame og det er en meget lille chance der er for det). Antal gange du foreslår det samme, gør det ikke mere sandsynligt det kommer.
Heldigvis, så er der rigtigt mange spillere der ikke ønsker, at komme så nemt til sejr som du virker til at mene. Og at vinde med en dominans på 40 % ville, i det mindste i mine øjne, være lig med at den der skorer først i en fodboldkamp er vinderen. Temmeligt meget kan ske på en verden før de når de 70 %. Med mindre selvfølgelig, at resten af verden bare ruller om på ryggen og giver fortabt, når de ser én stamme klare sig godt.

Og vil du have en verden, hvor der er ekstra moral og du bare kan hygge, så anbefaler jeg (igen) at du prøver vores Casual-verden. Jeg tror virkelig du vil kunne lide den :)
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
der er jo ingen folk her inde til at snakke om instilinger så det er jo kun de 15-20 styger du mener er alle

men prøv bare uden lukket stammer og med de instilinger der vil gå 1½ måndte så er 1/3 af spillerne væk
2 måndter så er der 1/3 tilbage og serven er afgjort og dermed fleger folk der stopper
og kan man ikke tage bb byer og farme dem så er serven slut på 3-4 måndter
men det er jo det ALLE vil havde siger du nu må vi se om du har rat i det jeg tviler
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Ohøj The Cleaner.. så er jeg her igen :)

Den eneste grund til at folk forsvinder igen er at de oplever at der er folk som erklærer sig selv for guds gave til TW, men dybest set er novicer i spillet.
Frustrationen bliver ulidelig når man som ny kommer ind i en stamme, som nok kan "talk the talk, but cannot walk the walk".

Det kræver mere end bare at kunne lave et copy-paste på et T-train i et forum for at kunne lede en stamme i sikkerhed.
Der er jo en del faldgrupper som desværre gentages igen og igen...
Jeg kan her nævne nogle af de mest normale fejl der ses:

1. ledere der bruger stammen til at opnå personlige mål
2. ledere der giver fri adgang til at adle barbar byer
3. ledere der ikke tør erklære en krig fordi de er bange for at miste sine egne byer
4. ledere der ganske enkelt ikke kender alle de gængse trix i bogen og derfor ikke kan lære dem fra sig
5. ledere der tror at demokrati er vejen frem i TW (for mange kokke fordærver maden)
6. ledere der ikke forstår at det er vigtigt at koordinere angreb
7. ledere der tror at de kan invitere alle og enhver til stammen, men stadig ikke kan genkende de mest normale kendetegn for spionage.
8. ledere der tænker at man skal være venner med alle, og der skal være plads til alle og derfor har diplo med enhver, så der kun er barbier tilbage at adle.

Se det er bare nogle af de fejl der begåes igen og igen og igen... og jeg ved ikke hvor mange gange jeg skal sige det førend at den synker ind, aktivitet (online tid) er alfa og omega.
Derfor ender nye med at skride, for de orker ikke at skulle høre på bavl når de jo kan se at der er bedre veje at gå.
Desværre løber de jo så ind i en mur af stupiditet når de forsøger at forklare disse ting for de selvbestaltede genier i kramme-stammerne, jeg har nemlig prøvet at trænge igennem før uden held.
Min pointe er altså at det ikke er de vindende stammers skyld at folk ikke gider at spille efter et stykke tid, det er pga opositionens ledere mangler evner til at dæmme op for erobringerne, eller i det mindste gøre det svært for den vindende part.
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
Ohøj The Cleaner.. så er jeg her igen :)

Den eneste grund til at folk forsvinder igen er at de oplever at der er folk som erklærer sig selv for guds gave til TW, men dybest set er novicer i spillet.
Frustrationen bliver ulidelig når man som ny kommer ind i en stamme, som nok kan "talk the talk, but cannot walk the walk".

Det kræver mere end bare at kunne lave et copy-paste på et T-train i et forum for at kunne lede en stamme i sikkerhed.
Der er jo en del faldgrupper som desværre gentages igen og igen...
Jeg kan her nævne nogle af de mest normale fejl der ses:

1. ledere der bruger stammen til at opnå personlige mål
2. ledere der giver fri adgang til at adle barbar byer
3. ledere der ikke tør erklære en krig fordi de er bange for at miste sine egne byer
4. ledere der ganske enkelt ikke kender alle de gængse trix i bogen og derfor ikke kan lære dem fra sig
5. ledere der tror at demokrati er vejen frem i TW (for mange kokke fordærver maden)
6. ledere der ikke forstår at det er vigtigt at koordinere angreb
7. ledere der tror at de kan invitere alle og enhver til stammen, men stadig ikke kan genkende de mest normale kendetegn for spionage.
8. ledere der tænker at man skal være venner med alle, og der skal være plads til alle og derfor har diplo med enhver, så der kun er barbier tilbage at adle.

Se det er bare nogle af de fejl der begåes igen og igen og igen... og jeg ved ikke hvor mange gange jeg skal sige det førend at den synker ind, aktivitet (online tid) er alfa og omega.
Derfor ender nye med at skride, for de orker ikke at skulle høre på bavl når de jo kan se at der er bedre veje at gå.
Desværre løber de jo så ind i en mur af stupiditet når de forsøger at forklare disse ting for de selvbestaltede genier i kramme-stammerne, jeg har nemlig prøvet at trænge igennem før uden held.
Min pointe er altså at det ikke er de vindende stammers skyld at folk ikke gider at spille efter et stykke tid, det er pga opositionens ledere mangler evner til at dæmme op for erobringerne, eller i det mindste gøre det svært for den vindende part.

det har jeg lagt mærke til at der er sådanne har det altid hvaret og hvargan der er en der siger noget så kommer der en klovn og rakker dem ned det er blandt andet derfor der ingen er på forum meger
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
der er jo ingen folk her inde til at snakke om instilinger så det er jo kun de 15-20 styger du mener er alle

men prøv bare uden lukket stammer og med de instilinger der vil gå 1½ måndte så er 1/3 af spillerne væk
2 måndter så er der 1/3 tilbage og serven er afgjort og dermed fleger folk der stopper
og kan man ikke tage bb byer og farme dem så er serven slut på 3-4 måndter
men det er jo det ALLE vil havde siger du nu må vi se om du har rat i det jeg tviler

Jeg har aldrig sagt ALLE. Jeg har sagt, at jeg har forsøgt at efterkomme de ønsker der er kommet.
Jeg kan ikke lytte til folk, som intet siger! Og kan ikke efterkomme ønsker, som overhovedet ikke er realistiske.

Mange starter, en hel del opdager det alligevel ikke er noget / bannes for multi og slettes, og de der har opdaget, at spillet er noget for dem og gider spille mere end 2 mdr. på en verden bliver tilbage :)
Det er sådan ALLE verdener er. Det bør ikke komme som en overraskelse for nogen, som har spillet mere end bare et par verdener :)

Jeg tvivler på mange ting. Men tvivler aldrig på, at når jeg åbner en ny verden, så er du klar til at forudsige hvor skrækkeligt det vil gå og at alt snart er forbi. Men det er ok, det er faktisk hyggeligt, at der er ting man altid kan regne med ;)
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
nej det kan du ikke og som jeg har sagt 1000 ganne så gør noget for at få folks mening det er så nemt men du vil ikke
sådanne nogen instilinger skal sendes ud som pm også lav en heldt enkel afstemning
hvis du ikke vil lave en som folk kan komme med ders ønsker i
afstemningen kan du bare lave så folk stemmer ja eller nej til om det er noget for dem

du må også havde opdaget at på 14 dage der er måske 5 mand der er aktive her inde og du må også havde opdaget
de danske server mister mange folk og det er ikke fordi folk ikke kan lige tw men de kan ikke lige indstilingerne
tw er et spil der SKAL kunne vile i sig selv ellers bliver der gjort noget galdt der vil altid hvare lidt +- i antal af kontorne
der er på serverne men vi kunne nemt hvare 3000-4000 på de danske server

det er heldt findt og køre server som altid men kør dog en server ved siden af som er sadt op til at folk der ikke vil bruge en masse tid
på at spille det er de færste der bruger den tid de instilinger kræver vi har her i dk
har spillet 2 år nu på net der er ikke natbonus og instilingerne er som i dk men der er 5000 kontoer på
og det gør hele forskelen

alle spiller forskelidt og der er godt nok der er bare ikke plas til hygge spillerne og nybegynerne på de danske server meger
og så bliver vi aldig fleger og nu har vi kun set server vundet på folk liger sig sammen lige så snart
en server åbner lidt op vi har ikke haft en server der er vundet rigtig siden v 13-14

v 20 har jaget mange over på net og den her server vil gøre det samme tw dk bliver lukket på den her måde
 

gt nielsen

I træning
Reaktionsscore
0
nej det kan du ikke og som jeg har sagt 1000 ganne så gør noget for at få folks mening det er så nemt men du vil ikke
sådanne nogen instilinger skal sendes ud som pm også lav en heldt enkel afstemning
hvis du ikke vil lave en som folk kan komme med ders ønsker i
afstemningen kan du bare lave så folk stemmer ja eller nej til om det er noget for dem

du må også havde opdaget at på 14 dage der er måske 5 mand der er aktive her inde og du må også havde opdaget
de danske server mister mange folk og det er ikke fordi folk ikke kan lige tw men de kan ikke lige indstilingerne
tw er et spil der SKAL kunne vile i sig selv ellers bliver der gjort noget galdt der vil altid hvare lidt +- i antal af kontorne
der er på serverne men vi kunne nemt hvare 3000-4000 på de danske server

det er heldt findt og køre server som altid men kør dog en server ved siden af som er sadt op til at folk der ikke vil bruge en masse tid
på at spille det er de færste der bruger den tid de instilinger kræver vi har her i dk
har spillet 2 år nu på net der er ikke natbonus og instilingerne er som i dk men der er 5000 kontoer på
og det gør hele forskelen

alle spiller forskelidt og der er godt nok der er bare ikke plas til hygge spillerne og nybegynerne på de danske server meger
og så bliver vi aldig fleger og nu har vi kun set server vundet på folk liger sig sammen lige så snart
en server åbner lidt op vi har ikke haft en server der er vundet rigtig siden v 13-14

v 20 har jaget mange over på net og den her server vil gøre det samme tw dk bliver lukket på den her måde

Hold nu kæft hvor du tuder, det var da helt vildt
Hver gang jeg går på forum for at se om der er sket noget, så er det eneste jeg møder brok brok brok, fra din side af

Er du så utilfreds, så smut på .net og bliv der

Eller vi kunne måske få support til at lave en server kun til dig, så kan du få en låst stamme, og en masse bb byer at adle - plus du ikke behøver tænke på om der er nogen som farmer, har dual konti eller endnu værre angriber.

Har du ikke noget konstruktivt at sige, så burde du lukke

Har du forslag, så opstil forslaget med nogen saglige argumenter og få nogen folk med til at bakke det op
At du har en masse på skype eller hvad ved jeg som bakker dig op tæller ikke

Kæft jeg er træt af det

/GT
 
Top