Verdenssituationen

MarkusBM

Nybegynder
Reaktionsscore
4
Nå, der er ingen tråde til denne verden endnu, så jeg tænkte jeg ville starte en. Normalt plejer folk vidst at lave rygtebørser, men de plejer at dø ud ret hurtigt. Jeg tænkte jeg ville lave noget ala nickjers kort (som man kan se på de fleste .net-verdener), bortset fra at jeg ikke ved hvordan jeg får dem til at opdatere automatisk, og jeg kun vil inkludere et stammekort. Til gengæld vil jeg prøve at komme med nogle kommentarer på situationen.

OK2XNDs.png


Jeg har inkluderet de 10 største stammer.

Hidtil har vi i v30 set FC dominere tidligt. FC valgte dog, heldigvis for verdenen, at splitte sig op i BASH! og Håb. Jeg går ud fra at årsagen til dette split var at skabe noget spænding i verdenen. BASH! og Håb har endnu ikke været i kamp med hinanden, og er begge i gang med at rydde op i deres bagland. BASH! er for nyligt rykket sydpå, og har taget det meste af Dk's sydlige cluster. Håb havde tidligere fjernet Dk's nordlige cluster, hvilket er årsagen til at Dk nu er ude af top 10, hvor de før var top 5.

DOH! har skabt sig en solid position i k44, selvom BASH! kontrollerer den sydlige del af kontinentet. DOH! kan blive tvunget til at kæmpe mod enten BASH! eller Håb snart, idet de er ved at være nået til deres rim, og derfor snart ikke har andre steder at udvide.

St.P har en solid position i k55, men Springeren, deres klart største spiller, har alle sine byer i k54, hvilket kan gå hen at blive et problem, såfremt han kommer under pres af BASH!, der ellers sidder tungt på kontinentet. St.P er den af de fire største stammer der har mest rim tilbage at udvide i, men dette betyder også at de risikerer at komme under pres længe inden de kan forsøge at få styr på deres bagland.

IC har været under beskydning fra Håb, og lidt store tab. Whajen forlod dem desuden til fordel for Håb, og det kunne derfor godt se ud som om det er et spørgsmål om tid inden de bliver fjernet helt. Prins john har dog gjort et godt stykke arbejde med at tage byer fra Håb, med 4 erobringer.

Længere nede på listen finder man ~T~, Sir.saints solostamme, som blev stiftet i går. Det kan blive set som et større tab for BASH! at miste en spiller med 10 byer, men dog ikke stort nok til at miste førstepladsen. Jeg vil ikke begynde at spekulere i årsagen til, at Sir.saint er ude af BASH!.

Hvis I har noget feedback på dette vil jeg sætte pris på det. Skal jeg fortsætte med at lave opdateringer som denne? Jeg vil i så fald forsøge at gøre det ugentligt.
 

MarkusBM

Nybegynder
Reaktionsscore
4
11-03-17

Nå, en uge er gået, meget er sket.
Som det første tænker jeg vi ser på kortet:

01yXqWj.jpg


BASH! har øget deres føring, og er nu over 200.000 point foran Håb. Håb har dog nogle rutinerede spillere med, så mon ikke de kan finde ud af at kæmpe tilbage når vi når dertil. BASH! har i denne uge ført omfattende aktioner mod St.P, hvilket tydligst kommer til udtryk i Springerens forsvinden fra kortet. De startede allerede fredag i sidste uge, men de første tre dage med større angreb (fredag, lørdag og mandag) forløb uden at Springeren mistede byer. Jeg vil tro sir.saint brændte en masse nukes af i den periode, men ham vil jeg komme nærmere ind på senere. Onsdag fik Springeren også skrabet noget MBF sammen, men det var først torsdag byerne begyndte at falde. Der forsvandt de så også alle sammen, så fredag morgen mistede Springeren sin sidste by. Så snart Springeren var væk, rykkede fokus over på resten af St.P, som har mistet yderligere 12 byer siden klokken 10 fredag. Der har været et enkelt recap, men samlet set er scoren 24-1 i BASH!s favør.
Sir.saint rykkede tilbage til BASH! tre dage efter han forlod dem. Umiddelbart herefter begyndte en intern adling af ham. Inden adlingen begyndte fik saint samlet noget MBA sammen, sandsynligvis mod Springeren, hvilket tyder på at han skulle tynde lidt ud i springerens def.

Håb har heller ikke ligget stille i denne uge. I slutningen af sidste uge fik Murava alle rayboys byer internt. Efter tre-fire dage satte Håb så en aktion i gang mod IC. Det ser umiddelbart ud som om Prins John var hovedmålet, og han mistede da også samtlige af sine 6 byer i onsdags. I løbet af de kommende dage brød IC fuldstændig sammen, og er nu reduceret til fire medlemmer med tre byer, som alle har under 1000 point. Da IC var ved at være væk, begyndte Håb også at udnytte St.Ps nedtur til at snuppe Swarks, en af St.Ps ledere, tre byer, der dog lå oppe i k45, og derfor nok ville have været svære at beskytte, selv hvis BASH ikke havde kørt løs på St.P.

DOH! har holdt lav profil denne uge. 10-1 i adlinger, den ene var en barbar nede i BASH land, som Jabba tog tilbage fra dem. MB mæssigt er der heller ikke det store at rapportere.

TUD! er den nye stamme på fjerdepladsen. Væsentligt mindre end de tre største stammer, og en del af det clusterfuck k55 er blevet. Den primære årsag til deres boost placeringsmæssigt er rekrutteringen af Verden. Verden har ellers været en del af St.P fra starten af verdenen, til et par dage inden BASH startede deres afgørende aktion mod Springeren. Der rykkede han over til IC, og blev der indtil 4 timer inden Håb ramte prins john med det første train. Nu er han så i TUD!. Ellers er der ikke sket det store i stammen, 2 adlinger, en af dem intern. Heller ingen MB forandringer der er interessante at snakke om.

St.P er som sagt blevet ramt hårdt. 7-28 i adlinger, nummer et i MBF. Jeg tænker at vi nok ikke kommer til at se ret meget til dem fremover i verdenen, medmindre der sker drastiske forandringer.

In other news, så er våbenskjoldseventet startet. Jeg lavede nogle simple udregninger i går, og fandt frem til at den mest effektive måde at bruge sine ædelsten på ift. råstoffer, er at bruge dem på "krigsindsats", såfremt man har råd til at vente 3 dage og 9 timer (på det tidspunkt har man produceret lige så mange råstoffer som 10% af lagerplads i råstoffer, alt herefter er mere end man får for 10% af lagerplads). Hvis den for lov til at køre den fulde tid er den over dobbelt så effektiv som 10% råstofpakken. Adelig bekendtgørelse bliver først bedre hvis man når at producere 20 mønter per by i løbet af de 24 timer den varer, krigskisten giver kun en enkelt mønt per by. Udregningerne er baseret på en by med level 30 miner og level 30 lager. Selv en bonusby med ekstra lagerplads er kun lige så effektiv som 3/4 af en krigsindsats, såfremt krigsindsatsen får lov til at køre den fulde tid.

Edit: Nå, omtrent samtidigt som jeg skrev dette her snuppede Lord Jonas en by fra Verden. Mon ikke vi kommer til at se flere adlinger af Verdens byer i de kommende dage så?
 
Senest redigeret:

emilsen1

Nybegynder
Reaktionsscore
1
sjovt at følge med i men igen ser det ud til at rang 1 stammen ikke kan lide modstad og rekuter sig til en sejer troed ellers at det brud der var i starten var for at gøre verdnen spænden men skulle åbenbart kun vare kort tid
og ærligt talt så er det vil gytte/lord jonas der stå bag det inu en gang selvom han jo aldrig laver fejl
der er vil 400 danske spiller totalt men de 50 er styrene på alle verdner og fjerner hurtigt de 350 andre i stedet for at lære dem op og så er der piv over at der bliver fære spiller
jeg er kun glad for at jeg har taget den afstand til dansk verdner og kun er inde og lure en gang i mellem for tingne ændre sig aldrig og som jeg ser på andre verdner bliver det bestemt ikke beder med tiden
 

l2pn4b

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Tror du ikke du skal ud på åbent hav igen, emilsen1? Der er ingen grund til du sejler herinde...
 

Devastator

Spilentusiast
Reaktionsscore
2
Tror du ikke du skal ud på åbent hav igen, emilsen1? Der er ingen grund til du sejler herinde...

Kan du ikke klare andres meninger?
Jeg er næsten enig her, der er for mange der spiller sammen på alle verdenerne (I samme stamme)
Det bliver for sammenspist og hjælper ikke andre til at både lære spillet, og ikke mindst, have det sjovt ved at spille spillet...

Blandt andet derfor er jeg mest aktiv på Casual, hvor man, begrænsningerne til trods, har mulighed for, at kunne både lære og lære fra sig, uden at skulle se sin indsats være spildt efter 2-3 mdr., når din "elev" er stoppet efter at være adlet ud for 3. gang
 
Top