Situationen i Verden 2

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
efter min mening kan der kun være en stamme der kan finde. Dog synes jeg det vil være en skam, hvis man skal til at 0 stille ens venner fra andre stammer af, bare for at vinde en verden.

Hvorfor? det er jo netop det spillet går ud på, når du laver diplomatiske alliancer. Du navigerer efter at skabe den stærkeste alliance (forbund) netop for at i kan stå tilbage og kæmpe finalen. Jeg håber da at alle de jeg har herinde netop accepterer det faktum at når aftalen er ved sin ende så tager vi en venskabelig dyst ligesom når vi tager et almindeligt spil der kun tager ½-1time.

Mit forslag er derfor: Lederne fra X antal stammer, skal skrive, at de mener det er tid til at slutte verdenen, da de ikke ønsker at bekrige hinanden og at de alligevel har magten.

Der er intet i reglerne der forbyder spillerne at adle hinanden ud på frivillig basis, hvis man ikke ønsker at spille spillet mere. Du må i følge reglerne ikke true eller betale dig til dette. Ganske enkelt så hvis der er 4 stammer der har nået deres mål, så kan de "bare" adle sig sammen til 1. I dette til de kun er 40 medlemmer.

Derefter skal alle stammer, på serveren underkaste sig for den største stamme, ved et vote system. De stammer som ikke underkaster sig, vil blive offentligt gjort, så den største stamme kan gå i gang med at adle dem væk. Derefter kan der stemmes igen.

Hvorfor skal der kun være med os eller imod os? Er alle modstandere af diplomati?

Dette er mit bud. Dog skal der indføres nogle få ekstra ting, som forhindre at en verden fx lukker den første dag den starter, eller om x antal mdr.

Sig hellere X antal år. Hvis jeg ville et kort spil så spillede jeg noget andet :p
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg kan godt lide ideen om at man spiller til der er en stamme, der står som klar vinder - og det er rigtigt at man stemmer om det - så alle andre stammer stemmer for at den og den stamme er vinderen - men det skal være en klar vinder.

Problemet med at en alliance kan vinde er, at man i så fald ville kunne spille en server færdig på en eftermiddag - De første spillere der registrere sig på serveren skal bare blive enige om at lave et stort forbund og så er den pot ude af verdenen. - men det er der ikke meget spil i.

Jeg siger stadig: på med vanten og kæmp til der er en vinder af verden 2.
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg siger bare, på med brynjen, sæt dig op på hesten rid i krig ;) Det er den hurtigste og eneste mulighed for at vinde verdenen.. Ellers kan i jo bare vente 25 år til i ikk gider mere..
 

explanation?

Senior medlem
Reaktionsscore
0
en anden mulighed kunne være at lukke for tilgang af nye spillere, og lukke muligheden for gamle spillere at genstarte, således at der ikke kommer flere små byer ude på kanten, og så er målet simpelt... adlingsfest indtil der ikke er flere at adle. Så er det jo ikke til at overse hvem der har vundet.

Den mulighed er der allerede og den bliver da ogsaa taget i brug paa de stoerre servere :)
 

tabumaster

I træning
Reaktionsscore
0
Mester

Jeg siger bare og jeg siger bare..
I siger utroligt meget, beundrelsesværdigt nok uden at sige noget nyt..
Tror ikke der er nogen der er i tvivl om hvad i mener om v2, den holdning bliver ikke hverken mere eller mindrer dementeret af at i gantager jer selv..

Vil dog blot gentage, der bliver ikke mere aktion på v2, for der er ikke nogen der er store nok til at danne en trussel, og vi kan uden problemer fjerne alt rødt og brunt på kortet, for der er ikke noget tilbage stort set..
Så om vi regner DW som en stamme med fire winger eller blot regner DW, så er DW stadig klart den mest dominerende stamme..

Om der så kun var fyrre DW'ere tilbage, ville der stadig ikke være en eneste spiller eller stamme på v2 der kunne true dem..

Hvis en af jer selvudnævnte eksperter/kommentatore kan finde en så er jeg lutter øre;)
 

explanation?

Senior medlem
Reaktionsscore
0
Selvom der maaske er blevet sagt meget uden at blive sagt noget ville jeg foreslaa dig at laese indlaegene igennem, for folk er faktisk kommet med et par forslag hist og her... Ikke til hvilken stamme der kunne udfordre jeres almaegtige forbund, men til hvordan i Maaske kunne faa et par kampe mere inden i satte jer ned paa jeres flade og forlangte at det var op til innogames at goere spillet sjovt igen.
 

Cookie?

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Wow hvor sejt :rolleyes: Når man ikke kan få inno til at udråbe 200 huggers som vindere så gør man det bare selv og quitter :confused: Det er da den sejeste og mest spændende måde jeg nogensinde har hørt om, som man kan "vinde" på. :mad:

Men tak for at kalde mig en selvudnævnt ekspert, hvilket jeg ikke selv mener jeg er :p Dog ved jeg åbenbart mere om hvad de forskellige settings på en V betyder for mulighederne for at vinde end de fleste på V2 :D Men husk på dette: Whitout war no death, no glory Og det hedder jo tribalwars Jeg gætter på at i kun bliver vindere i jeres egen bog, for utroligt mange andre vil i altid stå som tabere, hvis i skulle nøjes med at sidde 200 mennesker og hugge til i quitter :p
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg siger bare og jeg siger bare..
I siger utroligt meget, beundrelsesværdigt nok uden at sige noget nyt..
Tror ikke der er nogen der er i tvivl om hvad i mener om v2, den holdning bliver ikke hverken mere eller mindrer dementeret af at i gantager jer selv..

Vil dog blot gentage, der bliver ikke mere aktion på v2, for der er ikke nogen der er store nok til at danne en trussel, og vi kan uden problemer fjerne alt rødt og brunt på kortet, for der er ikke noget tilbage stort set..
Så om vi regner DW som en stamme med fire winger eller blot regner DW, så er DW stadig klart den mest dominerende stamme..

Om der så kun var fyrre DW'ere tilbage, ville der stadig ikke være en eneste spiller eller stamme på v2 der kunne true dem..

Hvis en af jer selvudnævnte eksperter/kommentatore kan finde en så er jeg lutter øre;)
Det er rigtigt at hvis DW-stammerne bliver ved med at holde fred med hinanden, så bliver der ikke mere aktion på v2.

Det betyder at der er to måde som serveren kan komme videre på:
  1. DW-stammerne opsiger deres forbund og kæmper om hvem af dem der skal stå som den endelige vinder
  2. DW-medlemmerne aftaler indbyrdes at dem af dem, som er villige til at betale mest til innogame, vinder serveren
Jeg er sikker på at hvis DWerne vælger den sidste løsning, vil innogame ændre reglerne.
 

tabumaster

I træning
Reaktionsscore
0
Mester

Da ingen af jer har fulgt særligt meget med i v2 åbenbart, vil jeg tillade mig at give et lille indblik i den..
For gider ikke at høre på vi bare har hugget os til overherredømmet, for det er simpelthen ikke rigtigt..

Først havde TW og DDE en krig mod TO og SAW + flere andre små stammer..
Da den krig var vundet, ikke ved at hugge, men ved at kæmpe..
Næste krig var mod følgende: DFS og Vor, disse stammer var til en forbruger oplysning nogenlunde lige så store som TW og DDE, den krig vandt vi også og vi kan derfor ikke gøre for at der ikke var så mange store modstandere tilbage..
Dog samledes nogle DFS'ere og vor folk sig i stammen TUD, som sammen med !NG! stammen og andre små stammer udgjorde modstanden..

At der så nu kun er to TUD wing'er tilbage, kan vi jo virkelig ikke gøre for, men at sige vi ikke er kæmpet os til denne dominans, er simpelthen at tale mod bedrer vidende..

Og forslaget om at vi skal kæmpe mod hinanden, synes jeg oplever et deja vu, derfor vil jeg ikke engang kommentere på det endnu engang..
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Som tidligere leder af SAW vil jeg da straks rette dig:
TW og DDE gik i krig med TO og TW-R med diverse småstammer der i blandt med SAW
Som blev vundet ved at TW-R gik i opløsning PGA interne uenigheder, som jeg vil lade de involverede selv fortælle om, derved mistede TW-R 50% af deres reelle slagkraft. SAW blev opløst efter en krig med DFS og VoR
DFS og VoR var på ingen måde lige så store som TW og DDE forholdet var vel 60-40 i TW/DDE favør. Den krig blev forøvrigt ikke vundet men endte uafgjort da alle de store spillere quitede grundet uenigheder med support. Sidst nævnte skal ikke diskuteres på forum.
De blev ganske rigtigt samlet i TUD dog var !NG! allerede en lille del af den modstandsgruppe DFS og VOR udgjorde i krigen før.

Du er helt fejl igen, at samle sig til en sammenslutning på over 300 spillere på en lille verden med måske 700 aktive er hugging af værste skuffe. Det er totalt at til side sætte alt diplomati, da denne såkaldte dominans udelukkende beroede på IG trusler om at enten joinede du eller du blev udslettet. Oversat til en kort sætning:

HUG OR DIE *****

At man i TW og DDE så valgte til sidst IKKE at kæmpe med hinanden fordi man var fastlåst i et kram ER OG BLIVER INGEN ANDRES SKYLD END JERES EGEN

Tilbagevis bare en påstand om du kan! For det pisser mig ****** mig af at du bliver ved at lyve ikke kun overfor mig, men også alle andre. Jeg var der, jeg kæmpede der og jeg blev træt af krameriet, men min acc bliver der nok nogle dage endnu så udslet den bare hvis det får dig til at føle dig stor!
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Som tidligere leder af SAW vil jeg da straks rette dig:
TW og DDE gik i krig med TO og TW-R med diverse småstammer der i blandt med SAW
Som blev vundet ved at TW-R gik i opløsning PGA interne uenigheder, som jeg vil lade de involverede selv fortælle om, derved mistede TW-R 50% af deres reelle slagkraft. SAW blev opløst efter en krig med DFS og VoR
DFS og VoR var på ingen måde lige så store som TW og DDE forholdet var vel 60-40 i TW/DDE favør. Den krig blev forøvrigt ikke vundet men endte uafgjort da alle de store spillere quitede grundet uenigheder med support. Sidst nævnte skal ikke diskuteres på forum.
De blev ganske rigtigt samlet i TUD dog var !NG! allerede en lille del af den modstandsgruppe DFS og VOR udgjorde i krigen før.

Du er helt fejl igen, at samle sig til en sammenslutning på over 300 spillere på en lille verden med måske 700 aktive er hugging af værste skuffe. Det er totalt at til side sætte alt diplomati, da denne såkaldte dominans udelukkende beroede på IG trusler om at enten joinede du eller du blev udslettet. Oversat til en kort sætning:

HUG OR DIE *****

At man i TW og DDE så valgte til sidst IKKE at kæmpe med hinanden fordi man var fastlåst i et kram ER OG BLIVER INGEN ANDRES SKYLD END JERES EGEN

Tilbagevis bare en påstand om du kan! For det pisser mig ****** mig af at du bliver ved at lyve ikke kun overfor mig, men også alle andre. Jeg var der, jeg kæmpede der og jeg blev træt af krameriet, men min acc bliver der nok nogle dage endnu så udslet den bare hvis det får dig til at føle dig stor!

Var selv medleder af TW-R (en af deres wing) og kan sagtens bekræfte hele historien.. Jeg gik videre til VOG da den gik fuldstændig i opløsning (var der i lang til før jeg skiftede..)....

(mener også at VOG var med i krigen lidt før TW-R gik i opløsning..)

I hvertfald.. Da jeg så gik videre til VOG var hele kortet rødt!! Der var fjender overalt.. Så tabumaster du skal ikke komme og sige at VOG var lige så store som jer!!! Kender ikke mere af historien, da jeg sluttede kort efter..
 

tabumaster

I træning
Reaktionsscore
0
Mester

Altså når man starter en krig, så vindes den når stammen eller stammerne ikke eksistere mere/går i opløsning, så kan man kalde det hvad man vil..
Kan simpelhen ikke se hvordan men ellers skal udlægge det, og sagens kerne er og så kan men vende og dreje historierne som man vil, men man kan ikke kommen uden om at der ikke er mere modstand på v2, om det så er fordi vi har nakket folk ud, eller de selv har valgt at gå af forskellige årsager er jeg egentlig ligeglad med..
Du har ret !NG! var faktisk allerede en del af modstanden da Vor og DFS var der + flere andrer mindre stammer, der tilsammen udgjorde 50-50..

Vi er 175 spiller ikke 300, og kan ikke gøre for at så mange enten er blevet udslettet på v2 eller har forladt den, det er jeg jo ikke herre over..
At tilsidesætte diplomati, ved nu ikke rigtig, troede netop det var vores diplomatiske formåen folk herinde havde noget imod, vi er da netop lykkedes med at holde et rigtigt stærkt demokrati, selv nu, hvor vi nærmest er presset til at skulle smadrer hinanden..

Og må gentage mig selv, hvis i mener der er godt for et forbund og et diplomati, så synes jeg da i skal begynde at tæve løs på dem, det er jo det forslag har til os;)

Og jeg lyver skam ikke overfor dig, men må dog trække lidt på smilebåndet af at den ellers altid kølige og velovervejede skolehaven, nu pludselig ikke har styr på sit temperament;)

Spamburg: Aner ikke hvad du snakke om, men vil gerne have du finder et sted hvor jeg siger VOG var ligeså stor som os, mener ikke at have nævt VOG nogen steder..
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Ja jeg må indrømme at mit temperament løb af med mig da der var så mange fejl i dit indlæg + dit postulat om at jeg ikke anede hvad jeg snakkede om når jeg selv har været der og spillet der. Det er jo en dybt forurettende omstændighed, da jeg om nogen i den korte tid jeg virkelig var i fokus var en af de spillere de færreste ville kæmpe med mand til mand.

Problemet med 50/50 var at blandt andet NO til min viden kæmpede med DDE da de havde IAP med TW, men det er ikke noget jeg kan sige som et faktum da jeg ikke var i nogen af stammerne. Derfor har jeg ikke i den sammenhæng nævnt nogen af små stammerne.

Du har ret i at man vinder en krig på at den anden ikke længere eksisterer, men det er ikke altid et udefra kommende pres der gør at stammer opløses. Desuden gik mange af TW-R's medlemmer over til TW, da de ikke kunne forliges med det faktum at en stor del havde flyttet til VoR i deres moment of need. Hvilket også er den stamme som Spamburg mener og ikke VOG som han skriver ;)

Når jeg siger 300 spillere ud af 700 aktive så snakker jeg om situationen som den var omkring krigsudbruddet imellem TW/DDE og TO/TW-R. Jeg har ikke sat mig ind i hvor mange i er nu. Men nej i har intet DIPLOMATI udført overhovedet i har holdt sammen på et FORBUND som det er i TW termer og ikke EN STAMME som i betragter jer selv som.

Jeg laver som en del af ledelsen i E.T. ikke IAP eller forbund for at de skal vare til serveren lukker og det håber jeg at jeg tydeliggør hver gang. Det er en aftale for en krig eller for en ikke nærmere bestemt tidsperiode. Men jeg er i vert fald vidende om at vi ikke kan beholde vores samarbejde længere når vi er de eneste tilbage. Hvis det sker må jeg jo sige til dem: Tak for et godt samarbejde men der kan kun være en vinder. Held og lykke :cool:
Det har jo ingen betydning om forbundet/IAP'en har varet i 1 måned eller 5 år, men det er da bare ærgeligt. Du spiller jo heller ikke risk og allierer dig med 1 eller 2 og så standser når de andre 3 eller 4 er udslettet. Der kan jo også kun være en vinder, når det er de regler der har stået fra starten. At nogen ignorerer de regler og ikke vil spille gør dem ikke til vindere. Det gør bare at der er 3 eller 4 tabere og ingen vindere.

Måske at du ikke mener at du lyver for mig men du har ikke styr på fakta og det er som delvist nævnt længere oppe det jeg reagerer på :p
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg må give skolehaven ret i at spamburgs historiske redegørelse var meget manglefuld og fuld af faktuelle fejl - men jeg er nu ikke interesseret i de historiske detaljer - men den nuværende situation.

Jeg vil dog gøre opmærksom på at jeg flere gange har gjort opmærksom på at den metode som DDE anvendte, med at lave alliancer med flere og flere spillere bare var at udsætte det uundgåelige - for da der kun kunne være en stamme på 40 mand der kunne vinde, ville alle de forskellige DDE-stammer være nødt til at kæmpe mod hinanden tilsidst.

Til det blev der svaret at DDE-stammerne ville aldrig komme i krig mod hinanden, og de ville bare få lavet reglerne om så de kunne vinde alligevel. DDE er nu død og borte også og nu hedder det store forbund DW - men spørgsmålet er stadig hvordan de vil takle situationen nu hvor det ligger fast at de ikke kan få reglerne lavet om.

Jeg håber for Tribal Wars fremtid, at dem der stadig er aktive på den server vil mødes i en endelig kamp om sejren, så serveren kan få en vinder - der har vundet i kamp, og ikke fordi alle andre er stoppet af ren og skær kedsomhed.
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg må give skolehaven ret i at spamburgs historiske redegørelse var meget manglefuld og fuld af faktuelle fejl - men jeg er nu ikke interesseret i de historiske detaljer - men den nuværende situation.

.. Han skrev nu tabumaster.. Og skrev min historie som jeg oplevede den.. Skrev ikke om alle mulige andre stamme en ´d den jeg var med i!
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Nu er det jo heller ikke kun historik vi skal snakke om i denne tråd, men mere hvad der kan gøres for at finde en smart løsning i verdenen. :) Selvfølgelig kan vi også godt lære af fortiden, så det forhåbenligt ikke sker igen. Jeg prøver imens at se om der er nogle direkte retningslinjer for, hvornår en spilverden lukkes osv., så har i nogle ideér om hvordan genstart eller andet kunne klares er i meget velkomne til at postere dem.
 

doctorw

Nybegynder
Reaktionsscore
3
Svar på tiltale, eller...

De herrer...

Jeg har meget bevidst ikke blandet mig i denne debat før nu. De der kender til verden 2 problematikken, sådan rigtigt, ved hvem jeg er, og hvad mine bevæggrunde har været. Jeg tager det fulde ansvar for udviklingen frem til i dag, for fælleskrammeriet og for den låste situation. Sjovt nok har jeg det sq temmelig godt med det :)

Jeg vil ikke give min version af historien her, blot konstantere at der er præsenteret en række faktuelle fejl fra mange sider. Når det er sagt afhænger alt jo også af øjnene der ser det, og jeg kan ikke fortænke nogen i ubevidst at huske egen historie mere positivt end de andres. MEN - jeg er lige så subjektiv som jer, så lad den ligge her... Hvis det kan glæde nogen er mit syn på stammedannelse også ændret en del undervejs, og skulle jeg en anden gang, i en anden verden eller et helt andet spil stå i en lignende situation vil jeg nok gribe den anderledes an.

Denne tråd er ikke til at diskutere verden 2 historie, men lad os endelig oprette en hvor de forskellige parter kan give hver deres bud på de store linier. Jeg kommer gerne med mit syn der, - det er sq altid skæg at se hvordan andre har opfattet tingene (og høre om de ting man ikke vidste), og jeg har fået nogen af mine største åbenbaringer ved at have mødt en række folk fra andre stammer irl :D

Denne tråd er til noget helt andet, nemlig en konstruktiv snak om hvordan spillet kan forbedres. Et endgame som i travian (det frygtelige spil som jeg kun har hørt om...), et flag der skulle erobres og holdes, eller noget helt tredje - næsten lige meget hvad ville det være at foretrække fremfor den nuværende situation, hvor der ikke er klart definerede mål og retningslinier. Lad os holde os til denne diskussion, og gemme kildekritikken til en anden tråd :)
 
Senest redigeret:

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
1: Der er max 40 spillere tilbage på verdenen (altså i samme stamme) Alle andre er adlet væk, eller grå.

1.2: Verdenskrig, der kan kun være ÈN vinder, én spiller løber med sejren, når de sidste 40 er tilbage, fjernes muligheden for at være i en stamme og så er det alle mod alle, indtil der kun er én tilbage.


2: World wonder lissom hos inno's konkurrent. (Dog kan jeg ikke se hva det skulle hjælpe på v2 situationen hvor alle krammer hinanden)


3: træk stikket ud af væggen, tag computeren og kast den ud af vinduet, nyd sommeren, ønsk så en ny computer i julegave og se så om din konto stadig eksisterer...
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Jeg giver ret i en ting. Det har aldrig stået tydligt i inno's spil hvad der skal til for at vinde en verden. Det samme er vidst gældende for de andre spil de markedsfører.

Dog kan jeg ikke se hvad der er at være i tvivl om når der står: max 40 medlemmer pr. stamme. kort fortalt må der være en stamme med maks 40 medlemmer der er alt dominerende. Jeg er personligt ikke meget for at man lukker for tilmeldingen af de enkelte servere, men det kan da være en løsning at man gjorde til praksis efter evt 5 år. At være en stamme med maks 40 medlemmer som er alt dominerende er jo svært at se hvad det er eftersom det ikke står nogen steder hvor meget der skal til, men det ville i min bog eksembelvis være at der kun fandtes en stamme på over 100mill point og at der ikke fandtes en anden stamme på over 1 mill. Mindre kan vel også gøre det, men det er sådan jeg ser det.

Jeg vil ikke sige at jeg ikke har været snæver synet i min vej igennem verden 2, da det trods alt var mit første spil og jeg må indrømme at også jeg fulgte det alle andre gjorde. I min bog og med den viden jeg besidder i dag, så må jeg indrømme at den var et stort fail af krammestammer. Den ene med flere spioner end den anden og uden mål og med var de fleste overladt til sig selv da alle mistænkte alle. Jeg kan måske uddybe min version af V2's historie hvis en sådan tråd oprettes ;)
 
Top