Mister en stor hær mod lille hær

RasmusXF

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Hej

Jeg har i dag angrebet en nærliggende by med en hær, der var betydelig større end hans, men alligevel vandt jeg kun kampen med nød og næppe. I går skete det samme, hvor en nok dobbelt så stærk hær kun vandt med én mand tilbage.

Kan det godt passe, at forsvaret har så stor en fordel?

Angriberen har vundet
Held (set fra angriberens side)
-13.7%

Moral: 95%

Angriber: RasmusXF
Landsby: Skjult (Skjult) K56

Antal: 150 94 162 10 30 0 0 0 0
Tab: 109 68 118 10 22 0 0 0 0

Religion: Dine tropper var velsignet.

Forsvarende: Skjult
Landsby: Skjult (Skjult) K56

Antal: 79 79 0 30 0 0 0 0 0
Tab: 79 79 0 30 0 0 0 0 0

Hans 158 krigere vælter 317 af mine, hvilket virker ret overdrevent efter min mening, når han kun har en mur i level 10.
 

VeLuX

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Muren :) i lv 1 gir den 107% mere Deff til byen, og så de -13.7% med dit held

Moralen har ikke det store at sige lige her da den ligger på 95%

men gi ham nogle rambukke så muren er væk så tror jeg du kan se forskel
 

RasmusXF

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Ok tak. Jeg undervurderer nok muren og rambukkene en del :)

Edit: Jeg tænkte på, om jeg tager fejl, hvis jeg tror, katapulter og rambukke er nogenlunde lige stærke til at nedlægge modstanderens mur, mens katapulten ellers er betydelig bedre i forsvar og angreb oveni?
 
Senest redigeret:

LiamAird

Elite medlem
Reaktionsscore
7
Du angriber jo også med dine forsvarstropper, som bliver slagtet med det samme af hans forsvars tropper.
Brug kun Angrebstropper til at angribe med.
 

Anti

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Jeg ved at spydkæmpere er def tropper, men er det også angrebs tropper?
 

RasmusXF

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Jeg tjekkede lige spydkæmpere, og der står, de er gode til at plyndre, mens øksekæmperne er gode offensive styrker. Skal det betyde, at spydkæmperne ikke er en decideret kamphær, men mest nogle til at plyndre forholdsvis nye landsbyer, der ikke har fået sat det største forsvar op endnu?
 

arcon the beast

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Spyd blir brukt til å forsvare din by. De brukes også til å plyndre små røde byer, eller gråbyer. Hvis du angriper en by med spyd og den har litt deffansive tropper vil du sannsyynligvis tape.

Deffansive tropper:

Spyd
Sværd
Tungt kavaleri
Katapult(kan brukes i forsvar)

Offansive tropper:

Øks
Lett kavaleri
Tungt kavaleri(kan brukes i off også,men dyre til dette bruket)
Rambukk(ta ned motstanderens mur)
Katapult

Arcon
 

RasmusXF

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Ok mange tak :)

Men kan katapulter ikke også bruges ligeså effektivt til at vælte modstanderens mur som rambukke?
 

tore555

Veteran
Reaktionsscore
0
Ok mange tak :)

Men kan katapulter ikke også bruges ligeså effektivt til at vælte modstanderens mur som rambukke?

kata er bedst til at nedlægge bygninger inde i byen og ram er bedst til at nedlægge mur (efter hvad jeg ved)
 

RasmusXF

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Så tænker jeg bare, hvad det hjælper at vælte bygninger inde i byen? Der er jo ingen bygninger udover muren, der kan skade mine tropper. Så medmindre man kan "nedgradere" landsbyens bygninger ved hjælp af katapulter, så er det vel ligemeget, at de kan ødelægge bygninger?
 

arcon the beast

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Katapulter kan brukes til å nedrive kaserne,stald og værksted sånn at motstanderen ikke kan lage tropper.

Du kan også nedrive farmen. Hvis den går nok ned(altså at befolkningen oversstiger grensen for landsbyboere i forhold til din farm) kan ikke motstanderen bygge opp muren eller troppene igjen.

Arcon
 

tore555

Veteran
Reaktionsscore
0
Så tænker jeg bare, hvad det hjælper at vælte bygninger inde i byen? Der er jo ingen bygninger udover muren, der kan skade mine tropper. Så medmindre man kan "nedgradere" landsbyens bygninger ved hjælp af katapulter, så er det vel ligemeget, at de kan ødelægge bygninger?



nej for det kan være godt at nedlægge farmen i en by så den ikke kan have så mange tropper
 

RasmusXF

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Jeg troede nemlig ikke, man kunne ødelægge bygninger. Rambukkene ødelægger de også levels på murene så, eller svækker de kun muren i den enkelte kamp?

Det skulle være det sidste, jeg er i tvivl om, så jeg takker mange gange for hjælpen indtil videre :)
 

arcon the beast

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Jeg troede nemlig ikke, man kunne ødelægge bygninger. Rambukkene ødelægger de også levels på murene så, eller svækker de kun muren i den enkelte kamp?

Det skulle være det sidste, jeg er i tvivl om, så jeg takker mange gange for hjælpen indtil videre :)

Hvis rambukkene dine tar muren ned fra nivå 20 til nivå 10 i kampen. Vil muren være i nivå 10 også etterpå, men den kan bygges opp igjen av forsvareren.

Arcon
 

tore555

Veteran
Reaktionsscore
0
Jeg troede nemlig ikke, man kunne ødelægge bygninger. Rambukkene ødelægger de også levels på murene så, eller svækker de kun muren i den enkelte kamp?

Det skulle være det sidste, jeg er i tvivl om, så jeg takker mange gange for hjælpen indtil videre :)

send 250 ram med så rygermuren ned på lvl 0, 80% af angrebene (ca. har altid smadret muren helt ver gang)
 

RasmusXF

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Nu får jeg kun ca. 1500-1700 af hver ressource i timen, så der går nok lidt tid, inden jeg kan bygge 250 rambukke ;)

Pt. har jeg kun 15 rambukke i min hær, men det burde også være fint til at rive modstanderen lidt ned. Ham jeg pt ligger og kæmper lidt med har kun en mur i level 10, og den vil jeg gerne have helt ned sammen med bygningerne, da han er den eneste, der pt har angrebet mig.
 

tore555

Veteran
Reaktionsscore
0
Nu får jeg kun ca. 1500-1700 af hver ressource i timen, så der går nok lidt tid, inden jeg kan bygge 250 rambukke ;)

Pt. har jeg kun 15 rambukke i min hær, men det burde også være fint til at rive modstanderen lidt ned. Ham jeg pt ligger og kæmper lidt med har kun en mur i level 10, og den vil jeg gerne have helt ned sammen med bygningerne, da han er den eneste, der pt har angrebet mig.

i V1 kan man højest få 2400 råstoffer i timen (per by)
i V2 tor jeg det er det samme som i V1 (er ikke helt sikker)
i V3 kan man højest få 4800 råstoffer i timen (per by)

hvilken verden spiller du i?
 

RasmusXF

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Troede ikke der var noget max, men jeg spiller i verden 3, så der er lidt vej endnu. Jeg har heldigvis to byer, så den ande skal bare bygges op, når det er.
 

RasmusXF

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Det takker jeg da for, men jeg tror ikke, det er nødvendigt :)
Jeg er omringet af nybegyndere, der tilsynladende er stoppet, to okay landsbyer, som jeg stadigvæk kan rulle rundt, og så et hav af spillere fra den stærkeste og tredje stærkeste stamme, så dem kan jeg ikke meget i mod ligegyldig hvad :)
 
Top