Diverse forslag til dk verdener

Arctic

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Mange brokker sig over uligheden mellem spillere pga tid og penge.

Men var det muligt at sætte en begrænsning på f.eks 300 point på en barbarby? Så ville forskellen på dem der farmer og dem der ikke gør, ikke være så stor.

Og hvad med at innogames gjorde nogen af de fordele ved plus til en del af det at spille gratis?
Så kunne f.eks kontomanager være en del af plus fordel frem for et tilkøb?

Man kunne også droppe dominas verdener på de danske, og køre dem som mba verdener, det ville helt sikkert gøre at flere små spillere kunne ligge mere i fred ude i kanten, og gøre at de sidste måneder ikke ville være så kedelige.

Der har også været mange forslag om at lave mindre stammer, men problemet er ikke størrelsen på stammerne, eller det at det altid er de samme der finder sammen, problemet er som jeg ser det at enten er man på den ene side ellers er man på den anden. Der er ingen 2. eller 3. side man kan vælge.

Det er op til os spillere og ikke innogames at gøre dk sjov at spille på og det gør vi altså ved at adskille de forskellige verdener og ikke holde gammelt nag pga man er blevet angrebet. Men til gengæld skal folk også huske der er en verden mere på den anden side, så tænk over ens opførsel og behandel folk som du selv gerne vil behandles.
 

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
fint udspil du kommer med.
jeg synes selv at tw bliver mere og mere en penge maskine.

altså dels er der det med at farme, men du kan også købe dig til råstoffer med pp og ja også sælge råstoffer, men det gør jo let, at der er folk der starter i en verden for at sælge råstoffer for at få PP til en anden verden, og ja har du penge så kan du få, det giver et skævt vrid som jeg ser det.
Netop det jeg synes er fedt ved den nye Classic, der kan du ikke halvere byggetrin eller købe en masse råstoffer med pp du kan dog stadig lave straks handel på markedet, men det kræver dog du allerede har råstoffer at bytte med.

kontomanageren ville være dejligt hvis blev en del af pp, som du foreslår.

problemet med sider som du nævner er nok desværre at de danske verdner bliver mindre og mindre, der er ikke plads til man behøver de store krige, eller kan spille flere fronter.
 

nicolai.p

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Man kunne også droppe dominas verdener på de danske, og køre dem som mba verdener, det ville helt sikkert gøre at flere små spillere kunne ligge mere i fred ude i kanten, og gøre at de sidste måneder ikke ville være så kedelige.

Mega fed ide, det ville gøre det sjovere for alle
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Dejligt med så mange forslag til spillet :)
Jeg vil dog lige nævne et par ting ved disse idéer, som måske ikke er overvejet, og så lade jer snakke videre om det :)

Mange brokker sig over uligheden mellem spillere pga tid og penge.

Men var det muligt at sætte en begrænsning på f.eks 300 point på en barbarby? Så ville forskellen på dem der farmer og dem der ikke gør, ikke være så stor.

Ja, indstillingerne er der til at gøre dette, men jeg mener ikke det ville have helt den ønskede effekt.
For det første, så ville det stadig være de mest aktive der fik langt største delen af råstofferne fra farmning af de små barbare, alle ville bare vokse knap så hurtigt og der ville blive adlet lidt senere.
For det andet, så ville det nu være endnu mindre attraktivt at adle barbarene og meget mere attraktivt at tage spillerlandsbyer, da spillerne oftest vil have de største landsbyer :)

Og hvad med at innogames gjorde nogen af de fordele ved plus til en del af det at spille gratis?
Så kunne f.eks kontomanager være en del af plus fordel frem for et tilkøb?

Nogle ting kunne muligvis gøres til en del af en basiskonto, men dette ville være sådan noget som deling af noter eller et forbedret kort. Dog er det tvivlsomt det ville ske, da der jo skal være en fordel ved at betale for at have premiumkonto. Er der kun en lille forskel på hvad man får gratis og når man betaler, hvorfor så betale?
Lige det eksempel du kommer med, at gøre kontomanageren til en del af premiumkontoen, ser jeg ikke som en fordel for nogen. Hvis det skulle ske, så skulle prisen på premiumkonto hæves og det ville betyde færre af de yngre/nye spillere ville have råd til at have premiumkonto.
Det er også vigtigt at huske, hvorfor der overhovedet skal betales for disse ting. Det er nødvendigt, at der er en økonomisk fordel i at Tribal Wars eksistere. Tjener ejerne ingen penge på spillet, så teknikkerne og systemadministratorerne og alle de andre kan få deres løn, så vil spillet blive lukket. Så enkelt er det.

Man kunne også droppe dominas verdener på de danske, og køre dem som mba verdener, det ville helt sikkert gøre at flere små spillere kunne ligge mere i fred ude i kanten, og gøre at de sidste måneder ikke ville være så kedelige.

Jeg synes personligt at MBA er sjovt som vinderkrav, og det er sjovt at skrabe MBA sammen :p
Men for det første er det ikke en af de endgame senarier der er godkendt til almindelige verdener, hvilket betyder at spillets indstillinger ikke er sådan, at det kan sættes som vinderkrav. Det er normalt kun brugt i speedrunder, og af og til på classicrunder. Det betyder, at der skal gives speciel tilladelse til at vælge det, og InnoGames er mindre og mindre glade for disse uortodokse vinderkrav, som gør det nødvendigt enten at sætte en lukkedato på verdenen fra start eller at der er en person der skal tjekke løbende om målet er nået (ved fx dominans advarer systemet automatisk når % er nået). Det er den "tekniske" del af det.
Vi har brugt det en eller to gange på .dk, men det har vist sig, at selvom pointen med disse verdener var at smadre så mange modstandere som muligt, så gik største delen af spillerne stadig efter at adle også, for jo færre byer modstanderen har, jo færre tropper har denne og jo færre MBA kan denne få...og jo flere byer har de selv til at bygge off-tropper i. De angreb OGSÅ de mindre spillere, da alt tæller med, og det giver nemme MBA at sende mod en der knap kan forsvare sig selv. MBA er bare mest velegnet til speed.

Men er der mange der synes det kunne være interessant med en MBA-verden, så kan jeg forsøge at overbevise InnoGames om at en af de næste verdener skal have det som krav :)


witchdk sagde:
altså dels er der det med at farme, men du kan også købe dig til råstoffer med pp og ja også sælge råstoffer, men det gør jo let, at der er folk der starter i en verden for at sælge råstoffer for at få PP til en anden verden, og ja har du penge så kan du få, det giver et skævt vrid som jeg ser det.

At råstofhandler giver en skævvridning er jeg tilgengæld 100 % uenig i!
Dette giver spiller, som ellers måske aldrig ville have mulighed for at købe PK eller bruge premiumfordelene en chance for at tjene lidt PP og også være med der. Jeg synes det er en positiv ting, at lille Anna, hvis forældre ikke vil lade hende bruge penge på et spil, også kan være med og få PK. Hvis rige Asker gerne vil give penge for lille Annas råstoffer, så super for Anna :)
Begge parter har en fordel ud af at bruge premiumbørsen. Jeg synes faktisk, at dette er et godt eksempel på en "premiumfunktion", som udligner tingene lidt mellem spillerne :)



Og ja jeg ved godt, at den sidste del helt sikkert vil få alle de der allerede mener alle premiumfordele er opfundet af djævlen og beviser at InnoGames er i ledtog med ham til at komme op af stolene, men hvis I sidder og får lyst til at kommentere, bare for at gentage det, så vær sød at hoppe over denne gang og hold jer til at diskutere de forslag der er kommet :)
 

Arctic

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Mht det med små bb byer, er jeg altså ret sikker på vil gøre en forskel, for der vil være meget mindre at hente dvs. at man ikke vil farme nær så meget. Som det er nu kan folk farme mere end de selv producere.
Og det med at folk vil gå efter spillere vil ikke ændre sig ret meget, da det i forvejen er spillere folk går efter, det bliver kun de nye som normalt kun tager bb byer som måske vil begynde at gå efter andre spilllere i stedet.

Jeg er helt sikker på det vil gøre en forskel, for min skyld kunne man lade dem blive på 26 point.

Og med mba servere så ja så er det jo op til os spillere at gøre det sjovt, men mba servere vil gøre at verdenerne ikke går døde hen mod slutningen som de gør nu.
Og hvis det er manuelt man skal tjekke om nogen er tæt på sejren så kan man jo udnytte det til eventuelt at forlænge serveren hvis der er stemning for det.
Målet er jo klart at gøre de danske verdener mere sjove og på den måde tiltrække flere spillere, så det er jo både op til jer i support og os spillere at gøre noget. Og lur mig om folk ikke selv ville melde ind hvis det var ved at være tæt på hvis det var det, det krævede af os spillere.

Og til sidst mht pluskonto, så var det kun for at give dem der ikke har råd og nye spillere en større chance for at være med. Det er jo en kæmpe fordel at have plus på.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Det ville tage de meget aktive spillere en lille smule længere at komme langt foran resten, men de farmer ikke kun barbarene. Ville der ikke være en risiko for, de bare ville gå endnu mere efter at tryne naboerne og gøre dem til deres farme? :)

Ved MBA vil du også se stammer der kommer til forholdsvis hurtigt at komme foran alle andre, simpelthen fordi nogle stammer har langt større fokus på at være offensiv end defensiv. Ville de ikke gå lige så døde hen mod slutningen, hvis det er én stamme der sidder med 100 % chance for at vinde med MBA, som med point? :)

Det er en fordel at have premiumkonto og bruge premiumfordelene, ja, det er derfor der er spillere der vælger at betale for at have det. Var der lille eller ingen forskel på at betale eller ikke at betale, ville du så betale for det? :)
 

Arctic

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Intet vil kunne gøres for at gøre alle lige aktive, der vil altid være forskel på folk. Men dem der farmer rigtig meget har en kæmpe fordel, da de faktisk kan farme mere end de producere, og derfor vil en begrænsning af bb byer gøre at de ikke får det samme forspring.
Og der vil altid blive farmet spillere, men risikoen er noget større og derfor tror jeg ikke på det vil blive et stort problem, man har både milits og moral på forsvarens side.
Det er jo det samme på alle verdener, midten er det sværste sted at vokse og man skal være meget aktiv for at overleve, men der går ikke længe hvis man genstarter før man er så langt fra midten at man får mere fred.

Mht mba verden vs dominas så kan vil der altid være en vinder, men med en mba verden vil verdenen kunne slutte mens der er aller mest gang i den, dvs på toppen. Ikke alle er blevet adlet og smadret fuldstændig. Dem ude for "krigen" vil have mere fred og måske slutte med 10 byer og en følelse af at ville have mere og prøve igen næste verden.
Er ret sikker på at det vil give en hel anden slags liv i twdk, og ja selvfølgelig vil der altid være nogen der angriber de små spillere og tager deres byer. Men der er ikke samme behov på en mba verden for at fjerne sine modstandere på samme måde.
Men det der tiltaler mig mest ved mba er det med at den ikke slutter med flere måneders kedlige adlinger.

Og nej ville selvfølgelig ikke betale for ingenting, men tænker bare nogen af de funktioner som gør det lettere at være i forsvar var gratis, også gøre f.eks FA eller KM en del af premiumkonto. Har selv prøvet at køre uden plus og det er svært at tagge angreb uden plus. Jeg køber plus uanset hvad, så er faktisk ligeglad men tror bare det vil gøre det lidt lettere for de nye til spillet.
 

Arctic

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Mit forslag til v26

Verdenshastighed-1,7
Enhedshastighed- 1
Forskningssystem-Simpelt
Kirke-Aktiv
Buer-Ikke aktiv
Paladin-Aktiv m/genstande
Flag-Aktive
Fake begrænsning-1 % af landsbyens point
Stammemedlemmer-10 pr. stamme
Råstoffer kan kun sendes i stamme-Aktiv
Support kan kun sendes i stamme-Aktiv
Minimum tid mellem kommandoer-200 ms
Begynderbeskyttelse-7 dage
Natbonus-00:00 - 07:00
Barbare voker til 100 point
KRAV FOR SEJR Én stamme skal have 30 mil MBA
Miner trin 30 producere: 4800 pr time

Ved godt at support uden for stammerne bliver udnyttet, men det gør at man har svært ved at skjule sine venner:)
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Hvis det ikke var for størrelsen på barbarene (som med næsten 100 % sikkerhed vil blive afvist af InnoGames, det vil muligvis kunne accepteres med 1000 point, men 1500 er så vidt jeg husker det laveste vi har haft) og at 30 mill MBA måske er lige til den lave side, så er de fleste indstillinger helt fine til en verden.

Hastighed skal justeres lidt, da det helst skal give 1 nå du ganger de to :)

Miner trin 30? Skal alle så starte med fuldt udbyggede miner?
Det kan jeg allerede nu sige ikke kommer til at ske, hvis det er det du mener, desværre. Måske trin 10, men det er absolut højeste og vil kræve godkendelse fra InnoGames :)
Hvor meget minerne producere er afhængig af verdenshastighed, og dermed ikke noget der kan indstilles for sig. Det er en del af spillets grundliggende kode :)


Har du overvejet indstillingen begrænset plyndring i stedet for så små barbare? :)
Hvis du ikke er bekendt med indstillingen, så er det en indstilling som betyder, at der er et maks alle kan farme i løbet af et døgn. Dette maks stiger løbende, afhængig af din tid på verdenen og din størrelse, indtil du når et loft sat for hvor meget der maksimalt kan farmes på et døgn på den verden.
Det er ikke den nemmeste indstilling at få helt rigtig, da det er svært at sætte begrænsningerne så de kommer til at passe, men det kunne være et alternativ :)
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
Mit forslag til V26:

Verdenshastighed: 2 (så miner ender på 4800 rås når de er udbygget til 30)
Enhedshastighed: 0,5
Forskningssystem: Simpelt
Kirke: Ikke aktiv
Buer: aktiv
Paladin: Aktiv Uden genstande
Flag: Ikke Aktive
Fake begrænsning: Simplificeret (kan sende 1 ram hvis det er det)
Stammemedlemmer: 5 pr. stamme
Farmbegrænsning: Aktiv
Support kan kun sendes inbyrdes stammer
Minimum gap mellem kommandoer: 200 ms
Begynderbeskyttelse: 7 dage
Natbonus-00:00 - 07:00
Barbare voker til 1500 point

Vinderkravet er for mig ligegyldigt, da i MBA krig, ender det stadig med man forsøger at adle hinanden, så den virker nærmest som en Dominans verden alligevel på sin vis. Den eneste forskel er at folk bygger måske 10-20% mere offensivt.

Der er ingen fordel i at have funktionen med at def kun kan sendes inbyrdes i stammen, hvis der er plads til 10-15 mennesker.. Derimod åbner en verden med max 5 i stammer op for langt mere krig, og diplomati på kryds og tværs. Da hvis man vil benytte sig af stammehopperi, så skal man lave flere stammer, og det bliver et rent kaos at håndtere sådanne ting i længden.
 
Senest redigeret:

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
De indstillinger kan sagtens lade sig gøre! :)
Jeg går ud fra, at farmbegrænsning = begrænset plyndring? :)

Fakebegrænsning kan kun sættes til en bestemt %, så vi kan ikke sætte til fx. 1 enhed eller en bestemt enhed :)
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
Ja SUN, jeg mente nemlig den funktion hvor man kun kan plyndre en vis mængde om dagen, og den stiger så dag til dag, og jo større man bliver osv.

Og ja, det skal være sådan med fakes, at man kan sende 1 ram.. så det er vel som Proxiwinther siger :)
 

Snoevl

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Ja SUN, jeg mente nemlig den funktion hvor man kun kan plyndre en vis mængde om dagen, og den stiger så dag til dag, og jo større man bliver osv.

Og ja, det skal være sådan med fakes, at man kan sende 1 ram.. så det er vel som Proxiwinther siger :)

Jeg har en teori om, man med fakebegrænsningen måske mindsker risikoen for at afskrække nye spillere. Du og jeg ved godt, at man lategame kan forvente flere tusinde fakes flere dage i streg og stadig håndtere det, hvorimod en spiller, som spiller sin første eller anden verden, måske ville tabe gejsten med det samme.

Hvis man sætter en begrænsning på 5 medlemmer og fakebegrænsningen, bliver modstanden måske overskuelige for selv de nyeste :)
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
der tænker jeg så, at begrænset fakes også er rimelig surt.. det åbner op for så meget mere bombning. Men det er ikke en af de vigtige punkter for verdenen, så hvis flertallet er for begrænset fakes, så det fint nok med mig.
 

The-Smed

Nybegynder
Reaktionsscore
0
der er masser af folk her inde der har forslået fakebegrænsningen og fack grænse det er mange år siden at nogen starte med at forslåe det

man kan lave instilinger der gør alle lige uden problemer spillet er lavet til det men dk serverne slal åbenbart ned på 0 spiller før
det går op for de folk som laver instilingerne at folk gider ikke spil som tw hvis det ikke kan spilles nomalt med 3*20 min om dagen onligen


så længe folk ikke forstår ikke spille dual vil i havde folk på der ikke behøves og bruge taktik men bare smader alle med ders onlign tid
og man kan desvare ikke forbyde dem

men man kan fjerne ders fordele med instilinger heldt der er sågar forslået at der skulle køre to server sideløbne en med instilinger som nomalt eller måske inda vilder også en med indstilinger som gør alle kan hvare med

de gode instilinger til de folk der spiller solo og ikke er på 24/7 er fakebegrænsningen fack grænse og speed 2-3 og uden kirke
og man skal kunne tage en bb by så man ikke liger sig ud med naboprne fra start også forbert start (betyder man starter med 5-10 byer selv fra start)


i kan storset få de instilinger på severn i kan finde på det der gør i ikke har løst til at spille kan storset fjernes så det er bare komme fram med det men som sagt er der masser der har sagt det før men der er inte sket udover der er 1000-1500 spiller der er smutte fra tw
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
der er masser af folk her inde der har forslået fakebegrænsningen og fack grænse det er mange år siden at nogen starte med at forslåe det

man kan lave instilinger der gør alle lige uden problemer spillet er lavet til det men dk serverne slal åbenbart ned på 0 spiller før
det går op for de folk som laver instilingerne at folk gider ikke spil som tw hvis det ikke kan spilles nomalt med 3*20 min om dagen onligen


så længe folk ikke forstår ikke spille dual vil i havde folk på der ikke behøves og bruge taktik men bare smader alle med ders onlign tid
og man kan desvare ikke forbyde dem

men man kan fjerne ders fordele med instilinger heldt der er sågar forslået at der skulle køre to server sideløbne en med instilinger som nomalt eller måske inda vilder også en med indstilinger som gør alle kan hvare med

de gode instilinger til de folk der spiller solo og ikke er på 24/7 er fakebegrænsningen fack grænse og speed 2-3 og uden kirke
og man skal kunne tage en bb by så man ikke liger sig ud med naboprne fra start også forbert start (betyder man starter med 5-10 byer selv fra start)


i kan storset få de instilinger på severn i kan finde på det der gør i ikke har løst til at spille kan storset fjernes så det er bare komme fram med det men som sagt er der masser der har sagt det før men der er inte sket udover der er 1000-1500 spiller der er smutte fra tw

Hej "The-Smed" ^^

Alt skrevet der, er besvaret rigtigt mange gange før og intet har ændret sig. Vi ønsker stadig ikke at åbne verdener, som kun et meget lille bitte mindretal vil finde interessante og som med sikkerhed vil være en fiasko. Vi kan stadig ikke bruge indstillinger på almindelige verdener, som kun er passende og acceptable på classic og i speedrunder.
Tak for dit forslag :)
 

The-Smed

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Hej "The-Smed" ^^

Alt skrevet der, er besvaret rigtigt mange gange før og intet har ændret sig. Vi ønsker stadig ikke at åbne verdener, som kun et meget lille bitte mindretal vil finde interessante og som med sikkerhed vil være en fiasko. Vi kan stadig ikke bruge indstillinger på almindelige verdener, som kun er passende og acceptable på classic og i speedrunder.
Tak for dit forslag :)


øøøøø mindretal kan vi godt lege. det er mindretal der er tilbage nu og flegertalet der er smutte såå vi leger bare de er smutte fordi de er super tilfresse med måden det køre på det er jo kun 2000-3000 spiller der er smutte
 

Snoevl

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Jeg synes, det var nogle fornuftige kommentarer og input fra "The-Smed".

Hvis du er udelukket fra forummet, er det ikke tilladt at prøve at omgå denne udelukkelse, ved at f.eks. oprette en ny forumkonto eller "låne" sig til en anden bruger. Gøres dettes vil det resultere i en måneds ekstra udelukkelse, og den nye konto vil blive udelukket permanent.
 
Top