55%

FCUrfalken

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Hej Alle.

Jeg har Mur trind 12, det giver mig forsvarsbonus 55%.
Vil det sige at, hvis jeg bliver angrebet af en styrke på 60 enheder, så vil jeg kunne vinde hvis jeg har ca. 30 enheder.

Ragnar den Røde!;);)
 

Flyverskjul

Elite medlem
Reaktionsscore
2
...

Ikke helt sådan det skal forståes med murens forsvars procenter. Ellers bliver man noget uovervindelig med lvl 20, 107% forsvarsbonus oveni :rolleyes:

Måske der en anden der kan forklare, synes selv det ret indviklet til tider :laugh:

http://help.tribalwars.dk/wiki/Mur
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Det er en lille smule indviklet og lidt svært at forklare, men jeg skal gøre et forsøg :)

Muren har for det første en basis forsvars værdi. Jeg har desværre ikke kunne finde den oversigt jeg engang havde over hvilke værdier dette er, men jeg mener den starter på 70 og stiger stødt for hvert trin.
Denne basis forsvars værdi er grunden til at man fx. kan miste tropper på at angribe en by uden tropper i (vi kender det alle fra farmning af barbare hvor murene må bankes ned jævnligt for at ikke miste tropper ;)).

Så er der forsvars bonussen som du spørger til. Den virker på den måde, at hvis du fx. har 100 spyd i en by, så vil de hvis du har mur 5 (+ 20%) kæmpe som 120 spyd.

Så for hvert trin er der en basis forsvar værdi til byen + forsvars bonus til tropperne.

Men de forskellige enheder har forskellige styrker og forskellige enheder de er specielt gode mod, de har forskellige generelt forsvar, kavaleri forsvar og bueskytte forsvar-værdier. Derfor vil du ikke kunne stille det op som du gør, med at udregne at der skal 60 enheder til at holde 30 ude.
Der er også en helt speciel formel bag en hver kamp der skal tages med når man ser på hvor meget og hvad der skal til at vinde en kamp (kort sagt kæmper enhederne i "runder", fx. kavaleri først, så bueskytter osv. og den der ender med at have tropper tilbage vinder).

Den aller nemmeste og mest sikre måde at regne ud hvor mange enheder der skal til mod fx. 60 økser er: Brug simulatoren! :p
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
...

Ikke helt sådan det skal forståes med murens forsvars procenter. Ellers bliver man noget uovervindelig med lvl 20, 107% forsvarsbonus oveni :rolleyes:

Faktisk Jo :p

Tjekker du simulatoren vil du også se at den fungere som i at tropperne er 107% stærkere.. Hvilket jo faktisk kun er en dobbelt styrke af standard og eftersom Angrebstropper er så meget stærkere som de er udjævner det hinanden :)
Men ja, praktisk talt uddødelig, HVIS ikke det var fordi Ram ku ramme muren og smadre bonusen FØR angrebet..Som du også ved så er et angreb uden ram praktisk talt intet værd, det er styrken af en bonus på 107% du ser der :p

Ergo angriber du med 60 Økser og han kun har 30 sværd så vil han så absolut vinde, hvis du ingen ram tager med ;)
2012-09-01_0857.png
 
Top