Adling

chuck-norris

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Hvis du sender 4 adler på en by og du er så heldig at få den med 3 adler og der er en sidste på vej.

Hvis du lader den sidste adel, gå igennem og han også får mere end 25 loyalty points.

1) Vil den adel så, genovertage byen og gå tabt?
Hvis tabt skal man så: A) lave nye guld mønter for at få en ny eller B) får den for en tabt adels pris.

eller

2) er det smartere om muligt, at lade sit forsvar fra sidste adling stå og slå den sidste Adel ihjel, og få den tilbage for en adels pris.
 

Gede hyrden

Senior medlem
Reaktionsscore
0
I dette tilfælde som du hentyder til at du sender 4 adelsmænd afsted og nr 3 tager selve byen, så dør nr 4 kun måske, det kommer an på om hæren er stærk nok til at beskytte ham, og nej du skal ikke lave nye guldmønter for at lave en ny adelsmand som er død i kamp.
 

Lauras

Veteran
Reaktionsscore
0
Hvis du ikke har opbakning der slår den 4. adel ihjel så bliver byen genadlet af den og loyaliteten falder, da du allerede ejer byen.

Dør din adel uanset hvem du sender den på, så kan du blot udforske en ny (når du har resourcer til det). Alle mønter støbt vil aldrig gå tabt.
 

Lauras

Veteran
Reaktionsscore
0
Angående mynten. Man tappar inte dom, även om man blir "utslagen"?
Fatter inte riktigt hur det funkar. Kan du förklara närmare Laura?

Når en mønt er støbt har man den i sin beholdning. Mønter forsvinder kun hvis man bliver adlet og ingen byer har tilbage.

Man skal så betale 140k råstoffer (40+50+50) for at få en adelsmand.

Hvis adelsmanden dør er mønterne der er støbt "som betaling for at kunne udforske" stadig i beholdningen og bliver "frigivet" til at udforske en ny adelsmand.

Det kan godt være min forklaring ikke er særlig god, men jeg ved du ved hvordan det fungerer blueberry :D
 

Warlin

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Lige for at få præciseret et af spøgsmålene:

Hvis du sender 4 adler og den 3 tager byen, så gentager den 4. byen.

Derfor mister du altså 2 adler, og få ikke guldmønter tilbage. Det har bare været en meget dyr by.

Synes personligt også adelsmanden burde tage 26% til 33%, så du skal bruge 4 adelsmænd lige meget udfaldet.

Synes det er lidt dårligt at man ikke taktisk kan planlægge sig ud af den. At det afhænger af held. Ved godt sandsynligheden ikke er særlig stor for at det sker, men alligevel.
 

Lauras

Veteran
Reaktionsscore
0
Synes personligt også adelsmanden burde tage 26% til 33%, så du skal bruge 4 adelsmænd lige meget udfaldet.

Synes det er lidt dårligt at man ikke taktisk kan planlægge sig ud af den. At det afhænger af held. Ved godt sandsynligheden ikke er særlig stor for at det sker, men alligevel.

Det mener jeg så vil gøre det hele for nemt.

Nu er det jo yderst sjældent man ikke kan tage en by med 4 adler. Sansynligheden er vel lige så stor som at tage den med 3 :D
 

Warlin

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Det er rigtigt, jeg synes bare sandsynligheden for at tage den med 3 adler er for stor kontra hvad den by kommer til at koste dig, hvis det sker. Men det er jo nok smag og behag :eek:)
 
Top