Censur eller beskyttelse?

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
I V16 har vi lige oplevet at en spiller er blevet bannet for at have

ændret "Personlig tekst" til "Personlig sex." i profilen ifm. med en opgave, når man starter på en ny verden;)

Håber vi er et stort flertal, der synes det er ok, at man bliver bannet for racistiske ytringer, nedgøring af forskellige minoriteters synspunkter (fx religiøse), krænkende seksuelle tekster, men helt ærligt..

Dette er mere censur end beskyttelse. Hvordan skal nogen kunne finde dette krænkende og samtidig overleve i et normalt samfund, hvor referencer til sex er en integreret del af dagligdagen.

Self skal tw ikke bruges til at lufte vore holdninger til sex, religion, racer og andre ofte ømtålelige emner, men helt ærligt Innogames, følg dog lidt med:mad:

Jeg finder det faktisk lidt krænkende, at Innogames finder, at det er ok at censurere os ved ikke at tillade, at vi bruger det sprog og de ord, som vi bruger i alle andre sammenhænge til daglig

Jeg er iøvrigt mor til en lille datter:D
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
argh jamen den er da langt ude.. jeg personligt havde allerede lært ordet sex da jeg var 5 år gammel.. (samt hvad det indebar)

men ordet "sex" er jo på ingen måde krænkende.. jeg kan slet ikke se hvordan ordet på nogen måde burde anstøde.. sex er naturligt som det overhovedet kan blive.. dog er der andre ord som begynder at beskrive emner indeunder emnet "sex" ikke så smart, det er ok at fjerne.

men common.. sex.. pfff
 

LiamAird

Elite medlem
Reaktionsscore
7
Vi har nogen meget klare retningslinjer, der kommer ovenfra, der siger at disse ord ikke er tilladt. Derfor det bliver straffet.
Så kan man så diskutere alle de individuelle sager, om de er over stregen eller ej - men det er op til os, om vi synes dette eller ej.
 

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Vi har nogen meget klare retningslinjer, der kommer ovenfra, der siger at disse ord ikke er tilladt. Derfor det bliver straffet.
Så kan man så diskutere alle de individuelle sager, om de er over stregen eller ej - men det er op til os, om vi synes dette eller ej.

Et er at vi griner af jer for at være lettere at krænke end en indre missions præst, noget andet er, at det forekommer fuldstændigt vilkårligt om man er i fare for at blive bannet, når det er reduceret til, hvad I synes:(

Når man tænker på, at folk betaler pænt mange penge for at spille tw, så forekommer censur eller vilkårlig udelukkelse baseret på normalt dansk hovedløst.

Er listen over 'forbudte ord' hemmelig ellers ville det hjælpe en smule at kende dem (og beklager hvis jeg har overset, at den allerede er blevet publiceret)

Det ville da være ærgerligt at blive bannet for at skrive fx. **** hvor uretfærdigt:p
 

LiamAird

Elite medlem
Reaktionsscore
7
Den er ikke hemmelig, den er bare svær at definere - det har altid været supports opgave at finde ud af, om noget er for slemt eller ej, og det er på alle markeder, ikke kun DK.

Ord kan skrives enkeltvis og være fine i sig selv, men i anden sammenhæng være forbudte.

Der kunne sagtens laves en liste, men listen ville være ligeså lang som undtagelserne.
Og hvem læser en 10 siders lang regelliste, for hvad der må siges og ikke siges?

Der kan dog altid appeleres og diskuteres for om en udelukkelse måske var i overkanten, men en advarsel havde passet - men denne skal ikke tages her, men i vores support system, for den enkelte spiller.
 

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Enig - support skal self ikke tage 'sagen' op på forum. Det skal ske ved kontakt med den enkelte spiller.

Hvis spilleren så vælger at omtale sagen, så synes jeg det er helt ok, at den bliver diskuteret på forum

Det jeg angriber er, at niveauet for et ban ligner en snerpet indre missions præsts.:confused:

Hvis man lige har brugt fx 500,- på pp, så vil man meget nødigt udelukkes og det forekommer vilkårligt og uforudsigeligt, når overliggeren ligger så lavt:S Vil hævde at den enklete ikke kan føle sig sikker - ikke engang hvis han stopper op og tænker over om det kan støde nogen.

Fandt ud af, at man ikke engang må skrive FCK i hvert fald ikke, hvis man som de fleste staver det med et lille u efter 'F'-et:p
 

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Det er supports opgave at tolke reglerne. Vi sætter ikke afstemninger op om spillerne syntes et ord eller en sætning er ok at skrive eller om en tolkning for den sags skyld er korrekt. Hverken spilleren med flest venner eller spilleren der bruger flest penge har flere rettigheder i henhold til reglerne end nogen anden.

Reglerne er IKKE et udtryk for supporternes snerpethed. Det er de regler der er sendt ud til alle markeder, som danner grundlag for hvad der er acceptabelt og hvad som ikke er. Det er dog altid din ret at klage over en supporters håndtering af din sag til nærmeste overstående (over supportere til CM/CoCM). Så vil CM tage hånd om sagen og vurdere på om sagen er håndteret korrekt. Dette stilles naturligvis IKKE til offentligt skue ligesom vi heller ikke hænger jer spillere ud hvis i skulle bryde reglerne.

Dette leder mig til syvende og sidst hen til forumreglerne, som tydeligt henviser til at ingen enkeltsager må diskuteres på forummet. Jeg må derfor henvise til at du læser forumreglerne igen. Især under emnet Moderation/ guidelines og straffe. På forhånd tak.
 

phil20

Senior medlem
Reaktionsscore
1
nu vil jeg så gerne vide om man så skal skrive til Innogames om det her eller om det bare er noget man skal lade gå i glemme bogen
 

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Hvis du er en af de involverede spillere er det første klage sted altid Liamaird eller Sun. Disse beder du blot supporteren om at videregive din ticket til. Så håndterer de sagen derfra og kan vejlede dig yderligere. Også om dine klagemuligheder hvis du ikke er tilfreds med deres afgørelse.
 

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Er supports snerpethed ude af takt med spillernes?

Det er supports opgave at tolke reglerne. Vi sætter ikke afstemninger op om spillerne syntes et ord eller en sætning er ok at skrive eller om en tolkning for den sags skyld er korrekt. Hverken spilleren med flest venner eller spilleren der bruger flest penge har flere rettigheder i henhold til reglerne end nogen anden.

Reglerne er IKKE et udtryk for supporternes snerpethed. Det er de regler der er sendt ud til alle markeder, som danner grundlag for hvad der er acceptabelt og hvad som ikke er. Det er dog altid din ret at klage over en supporters håndtering af din sag til nærmeste overstående (over supportere til CM/CoCM). Så vil CM tage hånd om sagen og vurdere på om sagen er håndteret korrekt. Dette stilles naturligvis IKKE til offentligt skue ligesom vi heller ikke hænger jer spillere ud hvis i skulle bryde reglerne.

Dette leder mig til syvende og sidst hen til forumreglerne, som tydeligt henviser til at ingen enkeltsager må diskuteres på forummet. Jeg må derfor henvise til at du læser forumreglerne igen. Især under emnet Moderation/ guidelines og straffe. På forhånd tak.

Du er god til at fremhæve det indlysende:laugh:

Det er svært at tale om tolkninger, hvis man ikke bruger eksempler og når pointen netop er, at Supports snerpethed er ude af takt med spillernes

Self skal man ikke have særlige rettigheder eller længere snor, fordi man bruger mange penge på spillet. Den har du vist selv lige opfundet;)

Problemet er at risikoen for at blive bannet er stor, når supports snerpethed er ude af trit med spillernes. Og det er særlig urimeligt, når vi samtidig lægger en pæn sjat penge i innogames kasse.

Self altid noget at man kan klage, men får man sine penge igen, hvis ens ban ikke bliver ophævet:confused:
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Nu ikke for at gentage hvad der allerede er skrevet, men jeg bryder mig ikke om supporterne skal beskyldes for at være snerpede! :)
Det er IKKE supporternes personlige holdninger eller meninger der afspejles når der skrides ind for brud på kommunikationsreglerne. Reglerne er meget tydelige, sexuelt indhold er ikke tilladt i spillet. Det supporterne vurdere, er om det kan betegnes som sexuelt indhold, ikke om det støder dem personligt.

Og du modsiger dig selv i dine indlæg. På den ene side siger du ingen skal have særlige rettigheder og foaly selv opfinder at det er det du beder om (som jeg læser dit indlæg), men samtidigt skriver du igen, at det er særligt urimeligt fordi I bruger penge?
For at uddybe, det der betales for er de fordele du køber med plus, intet andet :)
 

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Har måske udtrykt mig uklart - sevlfølgelig skal man ikke have særlige rettigheder uanset hvor mange penge man har brugt på pp.

Men hvis man bliver bannet,er pengene brugt på pp smidt ud af vinduet. Det er da af betydning for os spillere.

Jeg har faktisk slet ikke fantasi til at forestille mig, at nogen i support eller andre, er så snerpede som afgørelsen er udtryk for:confused:
Seksuelt indhold - så langt kan jeg være med, men kan ikke følge jer i, at det er at nævne de omtalte ord. Det virker meget snerpet at anlægge det synspunkt:p

Men jeg ønsker ikke at pege fingre af nogen - det ville bare være rart, hvis innogames fulgte med tiden, så man ikke som lyn fra en klar himmel bliver bannet for noget ingen bliver krænket over (ok måske en promille:xmas rolleyes:)
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Det har intet med at følge med tiden at gøre. Der er ingen aldersgrænse for at spille tribal wars og dermed skal visse regler følges og det vælger InnoGames at gøre. Min og din grænse for hvad vi finder krænkende eller tidsvarende er egentlig helt ligegyldig i denne sammenhæng.

Du giver mig samme indtryk af hvad din holdning er til speciel behandling af Plus-brugere, som du gjorde tidligere :)
Jeg er sikker på, at de spillere der ikke bruger Plus, er kede af at høre det ikke gør så meget hvis de bliver bannet :p
 

phil20

Senior medlem
Reaktionsscore
1
sun jeg tror kayatos mener at hvis en spiller med PP bliver bannet så er de penge spildt og kan ikke fåes tilbage
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
man mister jo ikke sit plus forde man bliver bannet det bliver jo på kontoen og i de fleste tilfælde er det 3-5 dages ban man får og er det være tja så må man jo bare starte forfra ;)
 
Top