End-game Idéer

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Både jeg, og nu også flere CM i hele verden er begyndt at få øjnene op for nedgangen der har været i Tribal Wars. En del af det har været sommeren, hvor der altid er en stor reducering af antal spillere. Men jeg tror også det har en del og sige, at der faktisk ikke rigtig har været nogen slutning på en Verden. Jeg tror det sikkert ville give lidt mere, at have spillere som fik et mål at gå efter.

Vi har derfor brug for jeres meninger og idéer til, hvordan en Verden kunne sættes op med et mål at gå efter.

Det kunne f.eks. være tidsbestemt, størrelse på stamme eller andet smart.
 

storgaard

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
1. når en stamme ejer 60% af en verden har de vundet;)

2. man skal lukke for tilmelding til verden vis der er gået et bestemt antal tid (det vil gøre der ikk kommer nye ind og tager procent på kortet):p

3 få spille hastigheden op (MEGET) synes spillet går meget langsomt:(

4 tropper skal bevæge sig hurtigere så dem der ikk er aktive kan pakke sammen og stoppe på verdnen :D

VH Storgaard
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
copy/paste fra anden tråd:


- Endgame skal komme hurtigere... det er forbandet kedeligt på verden3 lige nu... Overtaget er så stort at dem der er tilbage alligevel ikke kan stille noget op mod NS6. Det eneste der sker er at vi sparer op til adler.

- Jeg syntes at 2-3 år for en verden er ALT for lang tid. 1-1½ kan jeg gå med til. Her kan f.eks lukkes for tilgang af spillere efter 1 år, og så må det sidste ½ år bruges på at nedkæmpe dem der er på verdenen.

- Jeg tror grunden til at folk spiller i samme stammer på alle verdner er at der er for lidt udskiftning i spillerne, altså at der kommer for få nye til. Det ville der komme hvis det var et spil man kunne se en ende på. De spillere der er Ledere i deres respektive stammer, vil jo gerne have aktive spillere, og det ved de at dem de har i "de gamle verdner" er. og at det er nogen der fortsætter uanset serverens længde. Hvis der var en tidsbegrænsning på serverne, ville det være lettere at "presse" de spillere som er på verdenen til at blive der indtil de rent faktisk er nedkæmpet istedet for at de lukker og slukker pga kedsomhed.
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Jeg tror måske der bliver læst lidt forkert. :) Dette handler ikke om Slutspillet på V1, men hvad Slutspil kunne indeholde i fremtiden.
 

DeletedUser

Guest
Jeg ved ikke, om nogle af jer er bekendte med Travian, men der skal man bygge en stor bygning, som skal op i level 100, og når man når dertil, så har man vundet.

Jeg siger ikke, det skal kopieres, men man kunne eventuelt lave noget lignende, det ville være ret fedt, synes jeg.

Og det gør også, som folk også har skrevet, at folk vil blive længere, fordi de ved, det slutter på et tidspunkt, som ikke er 2, måske endda 3, år efter, det er begyndt.
 

Dark-Skul-M

I træning
Reaktionsscore
0
En lille ide, det er lidt svært at forklar men håber i forstår det :)

Hoved formålet er at eje kontinenterne.
For at eje kontinenterne. Skal stammen have 1 000 000+ i kontinentet, og at stammen skal have 100 guld mønter, som spillerene giver (ligesom i militærlejr)
For at overtage kontinentet, skal man have flere point end det nuværende ejer, og så have det dobbelte antal guld mønter. Altså vis den nuværende har givet 100 mønter, så skal man give 200 for at overtage det fra ham.
Så synes jeg også at hvis man ejer kontinent, så får man 10 % ekstra offensive styrke for de landsbyer der ligger i kontinentet.

På den måde vil det give en formål og flere diplomatiske muligheder til stammen.

Håber i forstod hvad jeg skrev.

mvh
Dark-Skul-M
 
Senest redigeret:

Ras2mus

Nybegynder
Reaktionsscore
0
En lille ide, det er lidt svært at forklar men håber i forstår det :)

Hoved formålet er at eje kontinenterne.
For at eje kontinenterne. Skal stammen have 1 000 000+ i kontinentet, og at stammen skal have 100 guld mønter, som spillerene giver (ligesom i militærlejr)
For at overtage kontinentet, skal man have flere point end det nuværende ejer, og så have det dobbelte antal guld mønter. Altså vis den nuværende har givet 100 mønter, så skal man give 200 for at overtage det fra ham.
Så synes jeg også at hvis man ejer kontinent, så får man 10 % ekstra offensive styrke for de landsbyer der ligger i kontinentet.

På den måde vil det give en formål og flere diplomatiske muligheder til stammen.

Håber i forstod hvad jeg skrev.

mvh
Dark-Skul-M

Utrolig god idé :) synes Jeg, Så er der lidt mere at kæmpe for end bare pointene.. Og der er gevindst på :) Selv for små spillere ;)
 

Lauras

Veteran
Reaktionsscore
0
En ting man kunne prøve er at man sætter en tid på en verden. Eks 6 mdr.

Når slutspillet går igang efter de 6. mdr. kunne man jo evt. smide KOTH (King of the Hill) ind. Den stamme der holder KOTH i feks. 1 (2) uger har vundet. KOTH er naturligvis godt fyldt op med forsvar, da den jo ikke skal være gratis og den skal komme vilkårligt (på de verdener hvor der er KOTH ligger den på 500/500).

Ellers kunne man som der er nævnt tidligere i denne tråd evt. sættes en grænse på pointforspring. Altså en stamme skal føre med x points for at have undet verdenen. Dette kan være lidt tricky, men et forsøg vil kun give feedback til videre udvikling.
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Jeg vil bruge denne som udgangs punkt

1. når en stamme ejer 60% af en verden har de vundet;)

2. man skal lukke for tilmelding til verden vis der er gået et bestemt antal tid (det vil gøre der ikk kommer nye ind og tager procent på kortet):p

3 få spille hastigheden op (MEGET) synes spillet går meget langsomt:(

4 tropper skal bevæge sig hurtigere så dem der ikk er aktive kan pakke sammen og stoppe på verdnen :D

VH Storgaard

1. 60% er efter min mening alt for lavt sat, da små gode stammer sagtens kan hamle op med store stammer hvis de har teamwork. Min smertetærskel vil være 75%, men jeg ser helst 85-90%

2. Antallet af nye spillere på både V1 og V2 tror jeg er ret så ubetydeligt i denne sammenhæng, men jeg har ikke kigget på det andet end jeg har en stillestående account på V2 som er udbygget. Med den er jeg i top 200, så den %-del af kortet de få har er uden betydning hvis du spørger mig.

3. generelt set så skal hastigheden op, da det er meget umotiverende at starte op på .dk. Stort set alle er på speed 1 eller lige over (1.25 :eek: og 2) Det tager en aktiv spiller ca en måned at blive klar til at adle. For mindre aktive går der nemt 2 måneder. Det er længe at skulle se frem til med stille og roligt at bygge en ny by op. Der er de der gerne vil i gang igen som så kan sidde i evigheder og de som siger **** *** hvis de ikke gider at have mig med så skrider jeg. Sætter man speed til fx 5 i stedet så vil det kun tage ca en uge og det vil være nemmere at overskue. specielt for de utålmodige :p Desuden vil en verden på speed 5 også blive hurtigere færdig da man hurtigere kan vokse sig stor og dominerende.

4. Dette er direkte latterligt. At skræmme endnu flere væk vil ikke gavne hverken os der vil spille eller de der vil tjene penge.

Mht at have et endgame som Travian så ser jeg det som en underlig ide. Hvis det er det endgame man er til så syntes jeg ærligt at man skulle spille det.

Som dark siger så ser jeg det som en udemærket ide, men har man også tænkt ideen til ende. Den nemme måde at overhale en anden på i point er ved at tage de lette point og som i alt for mange forslag så tvinger vi som spillere de nye ud hurtigere end de kommer ind.

Jeg har også hørt om at vi kan begrænse antallet af folk på serverne... Tjae må jeg pointere at vi på .dk ikke engang kan fylde 4k :eek: Vi snakker V4. Jeg ved at der har været mange flere med i V2 da jeg som ny der i hvert fald ikke havde mulighede for at starte i de første 4 k og jeg startede "kun" 2 måneder efter server start... Men hvis de danske servere skulle ligge en overligger på for spillet mht antal af byer for at tvinge os som spillere til et endgame så må jeg sige at for at vi overhovedet kan starte et ordentligt spil så skal vi gerne kunne fylde mindst 4 k. Hvilket kunne være en overligger hvis der ikke kan ske en sammenlægning med mindst nordmændene.

Reelt har jeg hørt mange klager over tiden og hvis vi skla gøre noget der har med tiden at gøre så skal den vel næsten følge skoleåret for vores unge venners skyld. For så kan spillet starte når skolen starter og være færdigt til når i tager på ferie. Og hvis en speed 1 verden tager 3-5 år så er speed 5 vidst ikke helt ved siden af :p

I sidste ende er dette et spil der er så åbent at det også langt hen af vejen er blevet til det vi selv har gjort det til. Det er jo ikke udviklernes skyld at vi (jeg kender årsagen til misforståelsen) troede vi kunne ignorere reglerne (stammemedlemsloftet) og hugge sig til resten. (V2) eller for den sags skyld er så tåbelige kun at ville spille med vores venner og holde vores viden så tæt til os som muligt for at besværliggøre nye folks ankomst for egen vindings skyld nu og her uden blik for hvilke effekter det har på den lange bane. På mange måder har vi sammen med spiludviklerne fremelsket en spilkultur der mere end noget andet siger at vi kun vil et tiltag hvis det gavner mig personligt. det skaber bare ikke nye folk på serveren at alt kun skal være til gode for de der er på 24/7. De få der rent faktisk deltager i forum og har de en anden mening end os selv så skal de ikke vide hvor deres nød skal beklages.
 

cirepowaah

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Problemmet med did WW, KOTH er at de ville kraeve en aendring i tws troppesystemmer. For saa laenge det kun er muligt at have haere bestaaende af 20-22k tropper vil det vaere en smal sag at supporte et WW/Hill med saa mange defensive tropper at alle angrebs forsoeg vil prale af paa det.
 

achso9

Nybegynder
Reaktionsscore
0
My Tip!

Maybe it brings what if tibes can have maximum 20-30 members!

If the problem on W1 solved, in any case that the best 90 spieler everything in one do not come can be!
The less members a trunk has, the better one can see the abilities of a single player.
Since thus the communication and the cohesion of a trunk is much better and the world becomes exciting over again.

Greeting
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Man kunne lave nogle verdner som har tidligt end-game så folk hurtigere få en slutning, og derfor at flere vil være med..
 

Persefone

Veteran
Reaktionsscore
0
Hvis jeg skal holde mig 100% til emnet "End-game Idéer" :p

1. Allerede når serverens indstillinger offentliggøres, offentliggøres også hvad der skal til for at vinde lige den server.

2. INGEN tidsbegrænsning på hvor længe serveren kan fortsætte, men mål der skal opnås for at vinde den server.

3. Én stamme (ikke alliance eller forbund eller lign.) skal besidde et antal % af serverens point eller byer (min. 75% efter min mening) for at End-game sættes i gang.
- % bestemmes ud fra indstillingerne på den bestemte server, er der fx. en begrænsning på 120 medlemmer på en server skal det være højere end på servere med en begrænsning på 30 medlemmer.

Når så målet er nået for at End-game kan startes kan der evt.:
- lukkes for registrering på den server.
- lukkes for muligheden for restart.
- reducering af pris på mønter og/eller adler.
- evt. lukkes for optagelse af nye medlemmer i de eksisterende stammer (for at undgå et forbund fx. simpelthen merger sig til sejer ved bare at samle de største spillere i én stamme hvis End-game sejeren skal sættes efter den der først så når et højere antal % :p )

Selve End-game:
A.*
- Sættes en tidsbegrænsning på hvor længe End-game køres.
- Sættes en % der skal opnås af point/byer der skal nås inden tiden er gået eller dominansen skal holdes for at blive kåret som VINDEREN af den server.
- End-game tiden kan forlænges hvis % ikke er nået?
B.**
- En variant af King of the Hill
- En eller flere (evt. en i hvert kontinent) bastion(er) der skal indtages, den stamme der gør dette (tager flest af dem evt.) er VINDEREN af serveren.

*minus ved denne model er at det skaber et problem hvis den dominerende stamme ikke holder..skal End-game så afblæses og serveren genåbnes med normale forhold? :(
**der er en hel del detaljer der skal overvejes mht. til den model
- Skal der evt. tilføres defensive enheder til dem løbende så det ikke er nok at i løbet af en periode at af og til smide cleanere på den? Så det kræver koordinering at indtage den/dem?
- Skal det være den stamme der slår flest enheder ned i den/dem der vinder den, den stamme der får ram på de sidste tropper i den og den så skifter til fx. den stammes navn eller den stamme der lykkes med at adle den?

Bare mine tanker mht. End-game :D
 

TBA71

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg har nu set flere forslag til hvordan endgame kunne se ud, og jeg vil da også gerne komme med et forslag til hvordan det kunne se ud.

I alle krige spiller økonomien en væsentlig rolle, også i TW. Det er tropperne der kæmper-ja. men det er resourcerne der bestemmer i hvilken hastighed du kæmper, ingen resourcer - ingen tropper
Kunne man forestille sig at der blev indført et banksystem således at hver stamme kunne sætte penge i banken. Når en stamme når et bestemt antal mønter vil endgame starte.
De 20 stammer der har flest mønter i banken går til end-game resten fjernes. På denne måde kan selv "små" stammer komme til slutspil.
I endgame vil banken blive placeret i den sektor hvor stammen er størst repræsenteret i procent.
Der er nu 2 måder at vinde endgame på.
1. du nedkæmper stammerne en for en
2. du indtager stammens bank hvorved stammen opløses og fjernes.

dette er blot et forslag fra en ydmyg spiller, Tak.
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Jeg har nu set flere forslag til hvordan endgame kunne se ud, og jeg vil da også gerne komme med et forslag til hvordan det kunne se ud.

I alle krige spiller økonomien en væsentlig rolle, også i TW. Det er tropperne der kæmper-ja. men det er resourcerne der bestemmer i hvilken hastighed du kæmper, ingen resourcer - ingen tropper
Kunne man forestille sig at der blev indført et banksystem således at hver stamme kunne sætte penge i banken. Når en stamme når et bestemt antal mønter vil endgame starte.
De 20 stammer der har flest mønter i banken går til end-game resten fjernes. På denne måde kan selv "små" stammer komme til slutspil.
I endgame vil banken blive placeret i den sektor hvor stammen er størst repræsenteret i procent.
Der er nu 2 måder at vinde endgame på.
1. du nedkæmper stammerne en for en
2. du indtager stammens bank hvorved stammen opløses og fjernes.

dette er blot et forslag fra en ydmyg spiller, Tak.

"Syntes godt om"
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Det er dejligt og se, hvor mange der giver deres meninger og idéer til kende. :) Der er faktisk kommet rigtig mange forslag fra hele verden, men der endnu ikke noget fastlagt, så er der flere forslag og idéer er der stadig tid til disse. Jeg sender jeres forslag ind løbende. :)

Husk nu at det tager tid. At ændre spillemåde er ikke noget der bare sker natten over. ;)
 

Lord Peanut

I træning
Reaktionsscore
0
Syntes faktisk det bedste forslag er det fra TBA71 med hans mønt bank system...
Derudover kunne det måske kombineres med flere andre ting såsom stammemedlems begrænsninger og stop for nye spillere efter 1 år. Men mønt bank ideen har helt klart potentiale :)
 

Sølvi

Nybegynder
Reaktionsscore
0
javel

1 år efter en verden er åbnet lukker den og de spillere der er med i den største stamme( eller alliancen) får så en medalje for at havet vundet verden, og den spiller der har mest points får også en for at klaret sig bedst o.s.v
 
Top