Godt forslag til forbedring

kornerup2012

Nybegynder
Reaktionsscore
0
hey, jeg har spillet en del af den her type spil, og det her er en ganske godt spil. Men jeg er på det seneste blevet angrebet op til 3-4 gange om dagen af den samme spiller. Og da min hær efterhånden er blevet udslette er det ganske enkelt umuligt skabe en stor nok hær til at forsvare sig mod 500-600 tropper der kommer vær dag. Flere af de andre spil jeg har spillet var også om krig osv. men der var noget der hed angrebs beskyttelse. Således kunne man kun blive angrebet en gang hver 2-4 dag. det vil give folk en chance for at skabe en ny hær.
 

L33T

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Og tage alt det sjove ud af spillet :)
Man ærger sig over man mister sine hære :) Men og få tid til og bygge dem op igen ville være dumt for så vil verdnerne aldrig ende:D
 

killermachine

Senior medlem
Reaktionsscore
2
Så ville meget af spillet forsvinde... Der skulle faktisk laves helt om på spillet, eftersom man jo minimum skal bruge 3 (Hvis man er MEGET heldig!!!!!!) adler på at få en spillers by fra loyalitet 100 til 0... Ellers skal man bruge 4-5 stykker, og så er der alt det med at man jo kan blive støttet med tropper fra andre og sig selv, så tit og ofte skal der bruges flere cleanere for at få fjernet tropperne i en spillers by... Der er flere ting der ville ødelægge spillet ved et angrebs max, så dette ville ikke kunne fungere i dette spil, med mindre man ændrede spillet enormt meget og så ville det ikke være tribalwars mere... Bare vent til du en dag måske får omkring 1000+ angreb på en dag :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg kan godt forstå, at du er træt af at blive angrebet konstant, men hvis du bygger dit gemmested op i trin 10 og derudover sørger for at bruge dine råstoffer, så klarer du dig :)
 

SaKzO

Veteran
Reaktionsscore
0
Ja men når man dodger, så er der jo større chance for at man har tropper efter angrebet :confused:

Men man skal slf. også have spilletid :p
 

Lord Lancelot

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Hej
Om størrelsen forskel:
Jeg kunne godt tænke mig, at hvis man er i en stamme så er det stammens point der tæller, og om man kan angribe en by, samt at man kun kan blive medlem af en stamme engang, det vil sige at hvis man melder ud af stammen kan man ikke komme ind i den samme stamme igen.
Så vil nye spiller også have en chance at bygge en by op.
Der vil også blive flere kampe imellem de store stammer.
 
Senest redigeret:

Hånden-i-handsken

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Jamen kornerup2012 hvad er det da også for noget ?? kommer folk og tager dine resourcer, det er da for galt...Lad os da endelig få en 24 timers angrebsstop andet manglede da bare.

Kan du ikke selv se hvad det er du foreslår. folk angriber dig og mister tropper men kan nu høste lidt af frugterne i form af stoffer..skulle de så vente 24 timer med at komme igen så du lige kan nå at bygge dig lidt op igen ?!?!?!? Tror godt du kan regne med at der forsvinder spillere hvis det indføres.
der er 3 måder at undgå dette på...DODGE , DODGE og DODGE indtil du er "stor" nok
 

tuborgchefen

Spilentusiast
Reaktionsscore
1
kornerup2012 undskyd jeg siger det men det ville ødelægge spillet totalt med angrebsstop men en måde du kan DODGE på er at sende tropperne som deff til et stammemedlem gentagende gange og så trække det hjem når du mener du har tropper nok men et angrebsstop er ikke en god idé overhovedet
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
hey, jeg har spillet en del af den her type spil, og det her er en ganske godt spil. Men jeg er på det seneste blevet angrebet op til 3-4 gange om dagen af den samme spiller. Og da min hær efterhånden er blevet udslette er det ganske enkelt umuligt skabe en stor nok hær til at forsvare sig mod 500-600 tropper der kommer vær dag. Flere af de andre spil jeg har spillet var også om krig osv. men der var noget der hed angrebs beskyttelse. Således kunne man kun blive angrebet en gang hver 2-4 dag. det vil give folk en chance for at skabe en ny hær.

Det som du er udsat for hedder farming og er et almindeligt brugt trick i TW - og det er tæmmelig irreterende at blive udsat for.

Når man er udsat for det har man muligvis forskellige muligheder for at komme ud af situationen:

Hvis man bliver angrebet med katapulter der river ens by ned er der ikke meget at gøre andet end er starte forfra et andet sted - Det kan ske for selv den bedste spiller og det er der ingen skam i. Hvis man er medlem af en stærk stamme, kan man bede sin stamme om tropper der kan overvinde ens modstander til man er kommet op igen - men det kræver en meget stærk stamme for at kunne gøre det.

Hvis man bare bliver angrebet af almindelige tropper der ikke ødelægger andet end bymuren gør man følgende:
Hver gang man bliver angrebet sætter man så maget i produktion som muligt. Modstanderen kan ikke tage de råstoffer fra dig som du allerede har brugt ved at sætte ting i produktion. Lige før angrebet rammer flytter du alle dine tropper ud af byen, så du ikke mister nogen ved angrebet (send dem evt. ud at farme en barbar- eller bonusby).
Nu får din modstander ikke andet ud af det end nogen få råstoffer og det kan ikke længere betale sig for ham/hende at farme dig. Det ville bedre kunne betale sig for din modstander at sende sine troppe ud til forskellige barbarbyer for at få råstoffer. Det er allerede en fordel for dig og den skal du udnøtte:

Er din stamme ikke særliig stærk og du skal klare sig selv, skal du bygge deffensive tropper. På et tidspunkkt har du samlet tropper nok til at kunne slå din modstanders angreb fordi du ikke har mistet nogen tropper ved hvert angreb. På det tidspunkt lader du bare tropperne stå og din modstander vil miste sine tropper. Efter det sender han/hun nok en større mængde tropper mod dig for at slå dine tropper, så derfor dukker du dig igen ved at flytte dine tropper ud af byen lige inden angrebet rammer og sætter så meget som muligt i produktion. Først når du er sikker på at slå det der kommer lader du dine tropper stå. Før eller senere kommer din modstander bagud på råstoffer og så hugger du til og begynder at farme ham.

Er din stamme så stærk at den kan hjælpe dig og du har mulighed for at lave adelsmænd, så er der også en anden mulighed:
Du dukker dig lige som før, men bygger offensive tropper i stedet. Når du har bygget dig en mindre nuke, skal du bede om råstoffer til guldmønter og en adelsmand fra din stamme. Det er vigtigt at stamme koordinere det sådan at råstofferne rammer samtidigt, så du kan købe guldmønten eller sætte adlen i produktion inden du bliver plyndret næste gang. Når du har din adel, så angriber du byen og tager den fra ham. Det skulle være ganske nemt, da din modstander formentligt ikke har ret mange deffensive tropper hjemme og er bagud på råstoffer. Det kan lære din modstande at afholde sig fra at farme aktive spillere frem over.

Der er altså ikke noget galt med spillet - man skal bare vide hvordan man kommer ud af den uheldige situation du er havnet i.

Se evt. Opaws-Farmguide
 
Senest redigeret:

DeletedUser

Guest
Og hvis du har en smartphone, så kan du hente Tribal Wars appen, for på den måde at kunne se, hver gang der kommer et angreb mod dig, selvom du måske er på arbejde, i skole eller et andet sted henne, hvor du ikke lige sidder foran din computer - jeg har i hvert fald haft meget gavn af appen indtil videre :)
 
Top