Hvad er det vi søger i TW?

hekler

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg har siddet og læst en masser indlæg her på forum, hvor folk vil have den ene eller anden indstilling, og kommer med deres vision af hvordan det vil ændre spillet.

Mit spørgsmål til jer, pøblen.
Hvad er det vi søger i TW?

Hvis vi skal finde en formel på hvordan en dk.server skal se ud for at den fungerer til alles tilfredshed, så er det vel vigtigt at vi ved hvad vi vil med spillet.

Jeg kommer fra net.server og spiller for første gang for alvor på dk.server derfor er jeg blevet mødt af både glædelige overraskelser, og bekymrende problemer. Jeg vil ikke komme med dem allesammen på en gang med starte med et par emner.

For mig er det at finde nogen at dele tanker og ideer med, meget vigtigt. Som ofte plabre jeg bare løs på stammeforum, og det leder så naturligt til optagelse i ledelsen.
Men ledelse er svært. man skal kunne håndtere forskellige typer af spillere, med vidt forskellig online tid. Folk der bliver frustrerede når man får tæsk og kan se enden komme. Når man ikke kan få plads til by nr. 2 eller 3 fordi alle er IAP'er osv. Vi kender problematikkerne.
Men et eller andet sted så synes jeg det er det som giver spillet sin charme.

For mig er udfordringen at mange stammer ikke ledes ordenligt, fordi opgaven er for stor. Det kræver for megen tid. Det er fint nok for mig lige nu fordi jeg går hjemme i et par måneder og ikke kan meget andet end at sidde ved en computer, men når jeg snakker med folk, så er der en fornemmelse af at der ikke er særligt meget STAMME over de fleste stammer.

Løsningen for nogen er at gå sammen med ene rutinerede spillere man har spillet med længe før krydret med et par nye gode spillere. Men et eller andet sted så er det jo bare at rigge spillet. Hvor er modstanden? (en helt anden debat, som jeg lige lader ligge for nu)

Jeg har et par forslag til hvordan jeg tror man kan komme nærmere en løsning af problemet om uhåndbare stammer, og sammenklumpningen af folk der kender hinanden på forhånd.

Jeg tror stammestørelsen skal ned. Meget. 10 mand kan man måske lære at kende. Alliancer må så gøre det ud for forskellen.
Stammeskift skal kun kunne ske med en karentæne inden man går i en ny, så folk ikke i nattens mulm og mørke smutter og er i en ny stamme. Fx 3 dage, hvilket gør en sårbar i mellemtiden. Det vil tilskynne at få sin stamme til at fungere frem for at smutte.
Begrænsning på afstanden man kan støtte på. Jeg ved ikke om det er teknisk muligt, men hvis man kun kan støtte fx inden for dobbelt kirke afstand. Så vil det gøre noget ved den måde Stammer formes på.

Som det er lige nu er der masser af kompetente spillere som nægter at påtage sig ledelses opgaver, fordi de synes uoverkommelige. Hvis man ikke skal forholde sig til mere en højest 9 andre vil dt måske være anderledes?

Hvad synes i?
Er jeg helt galt på den?
Hvad synes du er det vigtigste i TW?

/Hekler
 

phil20

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Begrænsning på afstanden man kan støtte på. Jeg ved ikke om det er teknisk muligt, men hvis man kun kan støtte fx inden for dobbelt kirke afstand. Så vil det gøre noget ved den måde Stammer formes på.
/Hekler
er enig med dig i en del men lige den her del vil jeg ikke se ske for er tit ude for at jeg spiller med en to-tre venner i spillet og vi ligger tit langt fra hinanden. spiller oftere med nye mennesker end gamle venner
 
Top