Ide til ny verden???

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
nu er der jo mange venner i tw, og jeg har vist en evne til at snakke med dem, om ideer til tribalwars

Der har i forbindelse med v13 været en masse negativ snak, om at en verden var afgjort for hurtigt, der er konstant en masse uenigheder i mange stammer om, hvorvidt der må eller ikke må adles barberbyer.

Derfor kom vores snak lige til at gå på en ide til en sjov, og AKTIV verden.

Tanken var

en verden hvor man som på classic starter med 10 byer, så er ingen nemlig ude straks adlinger går i gang.

en verden hvor man kan farme barbarbyer, MEN IKKE adle dem, det vil sige, man SKAL angribe fjender for at kunne vokse.

En verden med max 5-10 spiller i hver stamme.

En verden, hvor man som jeg har set på en svensk server, kun kan supporte EGEN stamme.

En verden, hvor man først kan forlade en stamme, efter 3 dage (dette for at undgå at man har konstant skift mellem stammer for at supporte hinanden.)

Tanken er, at det vil give en mere spændende verden, hvor man netop vil se masse af kampe.
 

hi-magi82

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Kunne være rigtig sjovt at prøve mere fordi der kommer noget mere krig ud af det og at det vil kræve mere aktivitet:)
 

Newplayer*

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
nu er der jo mange venner i tw, og jeg har vist en evne til at snakke med dem, om ideer til tribalwars

Der har i forbindelse med v13 været en masse negativ snak, om at en verden var afgjort for hurtigt, der er konstant en masse uenigheder i mange stammer om, hvorvidt der må eller ikke må adles barberbyer.

Derfor kom vores snak lige til at gå på en ide til en sjov, og AKTIV verden.

Tanken var

en verden hvor man som på classic starter med 10 byer, så er ingen nemlig ude straks adlinger går i gang.

en verden hvor man kan farme barbarbyer, MEN IKKE adle dem, det vil sige, man SKAL angribe fjender for at kunne vokse.

En verden med max 5-10 spiller i hver stamme.

En verden, hvor man som jeg har set på en svensk server, kun kan supporte EGEN stamme.

En verden, hvor man først kan forlade en stamme, efter 3 dage (dette for at undgå at man har konstant skift mellem stammer for at supporte hinanden.)

Tanken er, at det vil give en mere spændende verden, hvor man netop vil se masse af kampe.

Godt forslag :)
Men på et tidspunkt vil byerne jo rende op eftersom hvis der er 400 aktive spillere er der 4k byer at tage så når de er taget hvad så :)?

Syntes 10 byer er overdrevet måske 3 eller 2 :)
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Det er da i hvert fald noget nyt, men jeg kan ikke se at det løser skype-problemet.

Alle gamle spillere er forbundet i et netværk på skype. Det betyder dels at de har det med at danne stammer, hvor der kun er "gode" afprøvede spillere i, og de advare hinanden mod visse spillere, der er uheldige at have med i en stamme.

Står man uden for dette skypenetværk er det meget svært at komme ind i stammerne for de "gode" spillere, og man modtager ikke advarsler om uheldige spillere i stammerne. Derved bliver verdenerne præget af nogen stærke stammer, som ofte er bundet af PAer, og nogen stammer med nye spillere + uheldige elementer. Og især de uheldige elementer har det med at fjerne en hver modstand mod de "gode" stammer - også selv om disse uheldige elementer ikke arbejder sammen med nogen som helst andre end dem selv.

Når stammerne bliver begrænsede på denne måde bliver det endnu sværre for nye spillere at komme ind i de "gode" stammer, da man jo netop ikke har plads til så mange og skal være sikker på at de få spillere der er i stammen er så gode som muligt - Der er ikke plads til at afprøve nye spillere.

Hvis vi gamle spillere kunne finde ud af ikke at klumpe sig sammen og spille sammen med nye såvel som gamle spillere ville en verden uden stammebegrænsning være at foretrække - Så er der rigeligt plads til at prøve nye spillere af.
 

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Godt forslag :)
Men på et tidspunkt vil byerne jo rende op eftersom hvis der er 400 aktive spillere er der 4k byer at tage så når de er taget hvad så :)?

Syntes 10 byer er overdrevet måske 3 eller 2 :)

jamen lad os sige der er de 400 aktive spillere, og INGEN trykker slet på noget tidspunkt (for de vil jo stadig blive bb byer), så netop ved at lave så små stammer som 5- 10 spillere, så vil stammerne jo være tvunget til at kæmpe.....og da flere verdner før er end med antal byer, er det jo også muligt her....

10 byer synes jeg så også giver nyere spiller en større chance for at være med længere, og ikke straks blive adlet ud
 
Senest redigeret:

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Det er da i hvert fald noget nyt, men jeg kan ikke se at det løser skype-problemet.

Alle gamle spillere er forbundet i et netværk på skype. Det betyder dels at de har det med at danne stammer, hvor der kun er "gode" afprøvede spillere i, og de advare hinanden mod visse spillere, der er uheldige at have med i en stamme.

Står man uden for dette skypenetværk er det meget svært at komme ind i stammerne for de "gode" spillere, og man modtager ikke advarsler om uheldige spillere i stammerne. Derved bliver verdenerne præget af nogen stærke stammer, som ofte er bundet af PAer, og nogen stammer med nye spillere + uheldige elementer. Og især de uheldige elementer har det med at fjerne en hver modstand mod de "gode" stammer - også selv om disse uheldige elementer ikke arbejder sammen med nogen som helst andre end dem selv.

Når stammerne bliver begrænsede på denne måde bliver det endnu sværre for nye spillere at komme ind i de "gode" stammer, da man jo netop ikke har plads til så mange og skal være sikker på at de få spillere der er i stammen er så gode som muligt - Der er ikke plads til at afprøve nye spillere.

Hvis vi gamle spillere kunne finde ud af ikke at klumpe sig sammen og spille sammen med nye såvel som gamle spillere ville en verden uden stammebegrænsning være at foretrække - Så er der rigeligt plads til at prøve nye spillere af.

Du vil aldrig kunne undgå at spillere der kender hinanden finder sammen, uanset om der er skype eller ikke, og i "gamle" dage med v2 som var den første vi holdt sejrsfest for, der var det jo bare msn i stedet, det har ikke ændret sig...

Og kan forresten fortælle at selv om man spiller under totalt nyt nick og holder sig hemmelig, og dermed kan ligne en nybegynder, så er det altså ikke umuligt at komme i vinder stammer, jeg har gjort det i både v6 og v11.

Netop små stammer, mener jeg vil kunne løse det, for der er altså mere end 5-10 gode spillere på dk servere, også hvis de spiller dual....
Store stammer løser det bestemt ikke, for at en stamme kan optage 50 spillere, betyder bestemt ikke at de gør det, tvært imod, du klumper netop bare de gode sammen.

og netop at man ikke vil kunne supporte hinanden vil gøre det mere spændende synes jeg, fordi der skal tænkes mere taktisk....fordi et forbund ikke er til gavn med support med kun i aktioner
 

tobi4981

Spilentusiast
Reaktionsscore
2
Syntes 3 byer lyder godt og har en ide!! En nordisk turnering hvor sverige norge og dk (Findland også hvis det er muligt) Kan joine en fælles server hvor der kan spilles land mod land (Måske hvis der joiner for mange fra det ene land) Eller bare 5 stamme grupper!
 

jaap19

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Kunne godt tænke mig en verden uden Dual spillere.

Spiller man alene mod konti med 2-3 spillere på, kan "almindelige" mennesker ikke være med i længden.
 

phil20

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Kunne godt tænke mig en verden uden Dual spillere.

Spiller man alene mod konti med 2-3 spillere på, kan "almindelige" mennesker ikke være med i længden.

er sjovt du siger det med at man ikke som ene person kan være lige så aktiv som 2-3 personer. Det er altså ikke rigtigt kan da se jeg er mere aktiv end et par Dual kontoer
 

lonning

Senior medlem
Reaktionsscore
1
jaja phil20 det kan godt være du er det hehe tror der menes folk der laver andet end at spille dette spil:) jeg var da ose selv på hele dagen lang engang.... og ja det kunne være fedt med en indstilling der gør vi ikke kan spille dual kontoer...
 
Top